In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

21 mei 2022, 17:56

Afbeelding

Weer bijna avond allemaal, de zon is gebleven vandaag
wel redelijk wat wind, koers gekeken (de Giro d' Italia)
Op de zetel met pootje omhoog... :oops:
Mooi weer daar in Italië en 't was weer spannend... :P

helena, ja het kan soms eens teveel worden en ik
kon het ook geen baas meer, vandaar dat ik hier zit
en kijk hoe anderen hun tuintje onderhouden....
De een al beter dan de ander, maar 't is niet van mij.... :oops: :roll:

anjelierken, fijn dat je niet ver woont voor de ukjes
mijn ouders woonden meer dan 100km van bij
ons vandaan die konden niet op de kinderen passen
ik ging werken als de kinderen op school waren en
was terug thuis als ze met het busje van school kwamen
Ik kon ook als ze geen school hadden ze meenemen
naar mijn werk....niet altijd even makkelijk maar
ik had een goede bazin :)
Het inkomen was wat minder maar 't is 't één of het ander hé :?

Allen een fijne dag verder en straks een goed nacht
slaap zacht en droom mooi.... groetjes en tot morgen :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

22 mei 2022, 08:04

Afbeelding

clive

22 mei 2022, 09:06

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, dankjewel voor het mooie plaatje.

Oma-C, blij te lezen dat er toch al iets verbetering te merken is aan jouw been, maar toch nog steeds heel warm :cry: .

Anjelier, dat siert jullie, dat jullie altijd klaar staan voor de ukjes. Die worden dan altijd mooi in het nieuw gezet door jou. Ik ben een beetje verplicht de mama' s te vragen wat zij het liefst hebben. Bij hun tweede verjaardag is dat meestal speelgoed en het oudste kleinkindje wordt binnenkort al 6 en die vraag ik wat hij graag zou hebben, die is daar al oud genoeg voor. Koop wel altijd duurzaam speelgoed, meestal in het hout. Maar ze krijgen van mij maar 2 geschenkjes per jaar, op hun verjaardag en bij Kerst. Het zijn er 4 en ben daarmee gestopt alle vijf voet hen iets te geven. Wetend dat het aantal pas gaat eindigen op 6 kindjes.

HVT, als je zondag vertrekt, hoop ik dat jij je je deze week een beetje ontziet.

Muddy Maddy, hoe verliep het telefoontje met jouw moeder gisterenochtend ?

Moest nog een beetje strijk doen en heb meteen mijn kleedje wat ik vandaag wil aandoen opgestreken. Manlief zei niet mijn nieuw kleedje te dragen, want daar zijn echt wel veel kindjes aanwezig die de ene keer wel op mijn schoot kruipen en de andere keer niet. Met smoezelige handjes :D .
We vertrekken zondag toch op vakantie samen met Matice, ( voor mensen met minder goede bedoelingen, het huis is echt niet alarmvrij , zelfs de tuin is dat niet en er komen steeds buren op de meest onmogelijke tijden binnen kijken). Manlief zei dus mijn kleedje daarmee naar toe te nemen, we moeten ons daar toch omkleden om ' s avonds te gaan dineren. Zijn twijfel is volledig weg een hij vindt het nu wel heel mooi. Toen ik het hem op kapstok liet zien, zag ik twijfel, maar toen ik het aantrok vond hij het mooi.

Zo, ga hier overal eens stofzuigen en dan badje nemen en boven dan alles opruimen in de badkamer en het bed opmaken.
Ik wens iedereen een heel mooie zondag, veel liefs en een dikke knuffel mag niet ontbreken. :D

Oma-C

22 mei 2022, 09:55

Afbeelding

Goede zonnige morgen allemaal,
iets minder warm maar het komt weer wel :wink:
Vandaag een luie zondag, mag ook eens hé
Seffens komt de verpleegster mijn been inbinden
Het is stilaan aan 't beteren, er is nog wel pijn
en een gloeiend gevoel, mijn AB is bijna op
maar het blauw is bijna allemaal weg ....
't komt nog goed,.... geduld is een schone deugd.... :oops:
maar ja na bijna 5 weken mag dat wel ook

aangename vakantie aan wie op uitstap gaat :)

Fijne zondag en sterkte aan wie het nodig heeft :( :roll:

Muddy Maddy

22 mei 2022, 10:11

Goede morgen seizoentjes,

doe ik de deur van de living open en zie dat Gimly voor de bak zit zijn gevoeg te doen! heb hem onmiddelijk mijn gedacht gezegd. k*k* moet in de bak en toen ik de gordijnen open had zei ik tegen hem dat hij een vuile pitou is en hij miauwde dan nog ook!
voor hem geen kip deze middag.
zijn zeer laat voor ons doen gaan slapen. seizoen 3 van Casle moest nog uitgekeken worden. toch heeft ventje nog dvd gekeken. hij was zijn bedkoekje vergeten. telkens als hij gaat slapen pakt hij een madeleintje of een franginpanneke mee naar boven om te eten terwijl hij naar de dvd kijkt met de koptelefoon op. meestal gaat het licht uit rond 11.
indien niet, kijk ik op mijn kleurenwekker en tik op zijn schouder en wijs op mijn horloge. om dan te horen: het duurt niet lang meer. :roll:
wakker gemaakt van de klokken van stout pastoorke. ik had net een mooie droom.
ventje ligt nog in bed het nieuws van de dag te lezen. het is hier stralende zon. misschien na het eten ventje overtuigen een klein wandelingske te gaan doen. hoogstwaarschijnlijk krijg ik hen toch niet uit de zetel. :?
Clice: moeder was voor haar doen zeer vriendelijk. ook toen het gesprek op die befaamde schatting kwam. ze zei dat omdat ze het toch niet schenkt, ze niet gaat weten hoeveel het waard is. ik zei daarop dat ik het ook niet ging weten want de afspraak was dat de notaris het bedrag eerst van hun ging weten en dan via mij ging doormailen omdat moeder geen pc heeft. dan moest ik het zeggen en haar laten weten wat de beslissing van moeder was. ik zei haar dat alle mails van de notaris op mijn pc stonden en mocht ik een printer gehad hebben dat ik ze ging uitgeprint hebben zodat ze ze kon lezen. en 't was allemaal goed wat ik gedaan had. nu hoop ik dat ze maandagnamiddag even welgezind is, want ventje heeft dingen nodig van de ldl recht tegen over haar deur. dan blijven wij daar tot het ergste woon-werkverkeer voorbij is.
dus volgende week zondag gaan jullie er even uit? en idd, mooie kleedje en plakhandjes dat gaat niet. dus je ex buurmeisje heeft er 3 dus moet haar broer er dan ook 3? of wil ex- buurmeisje er nog? ( ben even in de war)
Helena: doe het ook maar rustig aan. en maak je maar geen zorgen over je grasveld. er zal wel iemand uiteindelijk komen. dus als je van zee terug bent komt Poes logeren? heb je dan zelf geen eigen boeken staan dat je zegt ik ga er een herlezen? ik heb een uitgebreide eigen bib. ik heb nog 3 nieuwe dat ik moet lezen en dan is het ofwel uitkijken naar een nieuw boek dat in de kijker staat of een op mijn al uitgebreide lijst. Sinds ze weet dat tante ook misdaad leest is derde nichtje ineens overgestapt op een ander genre. er scheelt dus werkelijk iets met dat meisje. ik kan er mijn vinger niet op leggen. het was me al opgevallen op het verjaardgasfeestje voor schoonloeder in houthulst waar schoonbroer een fermette staan heeft. ( met boven verdiep erop gezet) en dat is inmiddels al enkele jaren geleden.
Oma C: mooi weer in Italië? ik zou er in een ogenblik willen terug zijn. met mijn ogen knipperen en in de tuin van Hotel Pio zitten op de overdekte binnenkoer waar ook het ontbijt gegeven werd. ik hoop dat het steeds beter gaat met je been.
Anjelier: kleinkinderen kosten geld en dat zei schoonbroer ook toen bekend werd dat nichtje een tweeling ging krijgen. hij was dus op zoek naar tweede hands meubeltjes om ze te logeren te leggen. en met zijn studerende dochter op kot is het nog niet makkelijk. hij zei tegen mij op een van onze sessies dat hij pas op pensioen kan gaan als de jongste afstudeerd en dan nog. kleding vind ik nog een goed kado want dan kunnen ze er ofwel in groeien of aantrekken als er een gelegenheid is. Op de doop van Suzanne kreeg die speelgoed. wij hebben een bijdrage gedaan voor de inrichting van haar speelkamer.
Fijne dag seizoentjes, keep safe + knuffel
Cats Rule!

Helena van Troje

22 mei 2022, 13:05

Kalmaan deze week?
Ik vrees er voor.
Eten maken voor de student.
Poes die deze week komt logeren.
Dan moet het huis even poes safe gemaakt.
Daarna sporen van Poes wissen als ik thuis kom.
Ik ben bezig te wassen en te strijken.
Een deel kleding ligt al klaar om in te pakken.
Ik moet nog bellen met de zus voor praktische regelingen.
Dinsdag naar oogarts, woensdag naar vriendin.
Nu heb ik al alle gedoe met Okra afgebouwd, ga niet meer naar lezingen allerhande.

Ik koop geen boeken, want herlezen doe ik die toch niet.
Ik ben aan het leegmaken en weggooien.
Moest ik boeken kopen volgens mijn ontleningen in de bib, dan was ik failliet.

We zien wel wat het wordt.

Oma-C

22 mei 2022, 19:13

Afbeelding

Goede avond allemaal, :wink:
een mooie dag vandaag en de Antwerp-epic koers had
mooi weer, en veel stof... :) zo op die onverharde wegen...
De renners kwamen hier een paar straten voorbij gereden
zo in de richting van de koekenstad :lol:
de helikopter heb ik wel gezien :lol: de renners niet
wel veel lawaai gehoord van de reclamewagens
Renners wel alleen op TV :)

Ik ga straks mijn koud schoteltje eten, lekker met
soorten slaatjes , zalm en garnaaltjes...
Smakelijk allemaal, nog een goede nacht en tot morgen :)

anjelier

22 mei 2022, 23:08

Hallo iedereen,

Oma-C: zo dicht woon ik niet bij zoonlief, het is 40 min. rijden met de auto. Heen en weer 80min., maar ja, je wordt dat gewoon. We hebben het nog gezegd toen ze een woning zochten , om dichter bij ons te wonen. Ze hadden ginder hun droomwoning gevonden, ook hebben ze een heel goede treinverbinding,( wat ook belangrijk is).

Clive: in de toekomst cadeautjes kopen voor 6 kindjes, dat is al de moeite. Daar moet je wel paal en perk aan stellen, anders wordt het een dure zaak.

De dag is voorbij gevlogen, in de voormiddag nog wat in de moestuin gewerkt , en in de namiddag gewandeld. Was een heel mooie wandeling, veel bos en veld. Had me goed ingesmeerd met zonnecrème , want de zon brandde toch.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

23 mei 2022, 06:21

Afbeelding

Muddy Maddy

23 mei 2022, 08:04

Goede morgen seizoentjes,

had ik niet gezegd dat ik wilde gaan wandelen gisteren? had ik niet gezegd dat ik ventje met geen stokken uit zijn zetel ging krijgen?
juist. ik vroeg dus om te gaan wandelen na de kip. ja, hoor, wat ik maar wou. de kip gaarde niet zo rap als gewild. het was al na 3 eer ze op mijn bord lag. ondertussen begon mijn wandelgoesting af te nemen. ik zou dus gaan wandelen met het eten nog in mijn mond bij wijze van spreken. nope. er moest toch zeker een half uurtje tussen zitten vond ik. dus heb ik bah humbug gezegd tegen het raam. ben dan uiteindelijk gaan liggen. kom ik dan terug naar beneden zie ik dat het weer al begint te "draaien". ik zie "manten" en" kalle" langs mijn raam passeren. hij duidelijk onder invloed en zij hem ondersteunend. ze kwamen van "het verschil" het cafe van de rode politieke partij. misschien op het terras daar gezeten met alle gevolgen van dien. de zon op je nek en zwaar bier kan je zeer zeker 'nekken'. ze zijn normaal gewoon van in de zon te lopen/zitten. insmeren doen ze niet. als ze kunnen dan zitten ze zonder parasol. bij hen had ik ook eens daar gezeten zonder parasol een soort van zonneslag gehad. hoofdgeneesheer zei dat ik in mijn gezicht 1° brandwonden had. zij is een verre nicht van een vriend en ex-collega van ventje, tevens mijn getuige op mijn trouw. ze hadden gezegd na hun vakantie toen ik voor hun bejaarde kat zorgde een bbq te doen met hen en ons wat later te laten komen als verrassing. maar er kwam maar geen gelegenheid om dat te doen. tweede jaar zelfde liedje. derde jaar konden ze niet op vakantie want ruzie mer 1 van haar dochters en iets met de rechtbank voor die kleine. 4 de jaar een operatie. zij is stapeldol op die oude volkswagen kevertjes dus op een gegeven moment wil ik zo'n plaatje zenden om de melding te krijgen: deze persoon heeft u van zijn/haar fb account verwijderd. ( toen was ik al aan het sukkelen met mijn rug en benen) heb dan via een bericht eens mijn ongezouten mening gezegd. dat ze aan de bakkerij eens moest stoppen voor mij en iemand anders en lelijk keek, zij had mij ook lelijk behandeld. ik was er voor haar geweest met haar schouderaccident en zo betaalde ze met terug. op een gegeven momet ziet ze ventje uit de bakkerij komen ( nu met langer haar) en zegt goede dag! als ik ze straks niet zie voorbij mijn raam fietsen of zij maar alleen dan weet ik genoeg.
enfin.
Helena: je gaat jezelf nog voorbij lopen zo. ik wordt al moe van het te lezen. Poes op logement, dat zal weer ludieke verhaaltjes opleveren.
Oma C: weer al wat beter?
ik moet dus vandaag naar schoonbroer en dus is er geen tijd om een kastje in elkaar te zetten en de parasols naar onder het afdakje te doen. want er moeten ook belegde broodjes gehaald worden. de rest van het week menu is ook al vastgelegd.
buurvrouwtje V is gaan werken. moet nu eens niet om 6 uur bij een klant zijn.( is familiehulp maar geen verpleging) zo te zien moet ze de bus nemen. ( geen vrije auto)
dat kastje kan hopelijk morgen in elkaar gezet worden. dinsdag namiddag een twee tal zakken met korrels voor meneer poes bestellen. dan komen die woensdag met post nl toe.
vandaag ook kaartje maken voor een huwelijk. kan het dan dinsdag in het salon afgeven. mijn kapstertje gaat huwen. ze gingen ook al eerder getrouwd zijn maar dan kwam de pandemie.
fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel
Cats Rule!

clive

23 mei 2022, 08:05

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Zo te lezen iedereen zijn zondag op een leuke manier kunnen invullen, fijn zo.

@ Muddy Maddy, wat de kindjes betreft, ex buurmeisje heeft samen met haar man 3 kindjes, maar willen als baby E, wat groter is er nog een 4° bij en ex buurjongen heeft nu samen met zijn vriendin 1 kindje en willen er bij een jaartje of 2 nog eentje bij. Optelsom = 4 kleinkindjes nu + 2 in de toekomst = 6 :D .

Het was een leuk verjaardagsfeestje met ( te zoete ) taart en pizza. Mijn geschenkje was de kers op de taart, ze vonden het allemaal heel mooi. Ook buurvrouw vond het prachtig. Dus goed gekozen. We zijn niet tot de pizza gebleven, het was er met al die kindjes erg druk en bovendien laten we Matice niet graag zo lang alleen. Het was wel heerlijk weer gisteren.

Zo, ik ga beginnen aan het huishouden, een was instoppen en als extra taak Matice zijn kamer eens grondig doen. Want daar heeft lang een reuzenhoes met alle kussens van de lounge gestaan en door het feit dat die zo zwaar was, is daar altijd rond gepoetst :oops: en ga ook een nieuwe hoes leggen op zijn slaapbank, kan ik de oude in de wasmachine stoppen. Die er nu op ligt is een zwarte met wit, de andere is net omgekeerd en dus wit met zwart.

Ik wens zonder namen elkeen een hele fijne maandag. Liefs en een dikke knuffel voor iedereen.

Oma-C

23 mei 2022, 09:23

Afbeelding

Een aangename maandag aan allen :wink:
Veel sterkte voor wie het nodig heeft
maak er het beste van.... méér kunnen we niet doen
De verpleegster kom seffens mijn been weer inbinden
'k zal blij zijn als ik daar vanaf ben en ik weer buiten kan....
maar nu gaat het nog niet, hier in huis kan ik wel
wat rondlopen maar 't is nog heel vermoeiend...
ik trek zoveel mogelijk mijn plan...ben dat gewoon

Er komt regen denk ik... maar we zien het wel.... :roll:
Groetjes en sterkte en tot....................

Helena van Troje

23 mei 2022, 10:43

Terwijl we nog even genieten van ons tweede tasje thee even binnenwippen.

En dat mijn 15 jaar oude karretje geen vijfde versnelling heeft....
Tja, kleinzoon, dat was toen nog niet zo in.
Ja en dat de airco stuk is, 700€ is een nogal grote investering voor dat oude karretje.
Maar voor de rest rijdt hij nog goed...
Het is allemaal maar hoe je het bekijkt.

Ondertussen gisteren het onkruid naast en onder de plaats waar hij meestal staat zoveel mogelijk verwijderd.De distel stond al even hoog als de afsluiting....
Niet gezien. :oops: :oops: :oops:

Mezelf voorbij lopen, hmm, nog niet zo vlug hoor, MM.
Dat zijn toch maar allemaal de gewone dingen die alle dagen moeten gebeuren.
En ik heb geen wederhelft die de helft van de taken kan overnemen.
Enerzijds spijtig, anderzijds misschien maar goed ook.
Stel dat die wederhelft hulpbehoevend zou zijn, dan was ik daar wel weer mee bezig.

Vandaag gaan we nog wat verder strijken.

De helft van de bollenborder was gisteren gedaan.
De andere helft is dan maar voor een andere keer.
Tenzij er af en toe een droog momentje komt vandaag.
Ik had graag de dahlia in de grond gekregen voor ik weg ga.
Badkamer en twee slaapkamers dweilen staat ook nog op het programma.
Ik heb al properder stielmannen in huis gehad...dan die van in de week.
Het ene voor en het andere na...

Gisteren is kleinzoon zijn verjaardagscadeau komen halen.
Hij was ook ziek geweest en was nog hees.
De zus was naar de chiro.
Dat zijn, onder invloed van hun vader, fervente fietsertjes.
Zeven is de jongste kleindochter en je moet ze zien fietsen!
Hun mama heeft ook altijd veel gefietst.
Ik zie die binnenkort nog op fietsvakantie gaan met de tent.

Zelf zie ik me mijn actieradius niet zo ver uitbreiden.
Ook niet met de elektrische fiets.
Tevreden zijn met wat je hebt en met wat je kan.
Het kon minder zijn...

Prettige dag verder.

Oma-C

23 mei 2022, 15:56

Afbeelding

Goede middag allen, tijden de rust een beetje
tennis kijken vanuit Roland Garos in Frankrijk...
Op Eurosport...
Straks een tas lekkere verse soep met een broodje
als avondeten...verse kippensoep met veel groetjes
en kippenvlees, dat is ineens een maaltijd...
Een fijne avond nog en een goede nacht later
Grts en tot morgen allemaal :wink:

krakje

23 mei 2022, 20:17

deze voormiddag redelijk weer, dacht beetje tuin te werken na de noen,
maar dat is uitgesteld, wat een paar buien die hier overtrokken,
viel er met bakken uit, dus binnen gebleven,
en rust gedaan kids zijn hier voor een week, geen last van maar brengt meer werk mee,
groetjes van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.