In de Vier Seizoenen reeks 27 Zomer 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

24 aug 2022, 10:00

Goede morgen seizoentjes,

ik hoorde vanmorgen de voordeur dichtslaan en daarna het geluid van Tuutje zijn moter die gestart werd. toen ik beneden kwam lag er een lief briefje met : ben op boodschappen. de anti mug tabletten zijn op. en die soort vind je alleen maar in de supermarkt.
Clive: van jou operatie volgend jaar heb ik al gehoord. jou copd zal veel verminderen.
Oma C, ik las dat de dochter onverwachts op bezoek is geweest. dat zal wel een aardige verrassing geweest zijn. gelukkig nog van alles in de dieprvriezer. hier hebben wij een eten aan huis dienst a la deliveroo maar die gaan zich terug trekken uit de belgische markt. je kan er eten bestellen van wat je maar wilt. thai, indisch, italiaans, mexicaans en noem maar op. voor gewone kost kan ik terecht bij de Tom. die is voorbereid op take-away. in september gaat die in verlof. aangezien ventje elke zaterdag met de beneden van zijn moeder zal bezig zijn, kan ik daar niet terecht maar bij Johan kan ik daags te voren een schoteltje bestellen met wat ik erop wil. en aangezien ik nog maar weinig eet.... sinds dat gewichtsverlies is mijn maag precies gekrompen. gisteren spirelli gegeten met al klaargemaakte saus. ik heb misschien 300 gr gegeten. met 50 gr kaas en 100 gr spirelli. die is nu helemaal op. het was volkoren spirelli en die vult rapper. nu gaat die lege pot gevuld worden met elleboogjes. die zijn normaal voor maaltijdsoepen. vroeger in de ldl hadden ze dozen maaltijdsoep met kip en daar zaten schelpjes in. tot 5 jaar geleden ze uit het assortiment verdwenen. ok, dan maar zelf maaltijd soep maken.
buurman vond het gisteren nodig om even na 10 nog te kloppen. gelukkig duurde het niet lang. en dan had je het lawaai van de naar huis sukkelende pakistaantjes. vooral dat kleine meisje wil nooit naar huis. :?
enfin, volgende week is het school. dan gaan ze wel anders piepen. dan zijn ze voor 10 uur thuis. ze moeten toch maar om 8.30 op de koer aanwezig zijn want de klas start maar om 9 uur. wij hadden om 8.30 al les! en de woensdag praktijklessen. ventje had vrij de woensdag maar ging dan gaan snookeren en gamen in de arcade toen die nog bestond. daar had hij de high score in xevius. zo'n jong gastje wilde ook eens tonen wat hij kon en na 1 level: game over. pas op, ik kan dat ook niet. normaal moest ventje studeren maar hij heeft dat nooit graag gedaan. ik wel. mijn vader was tijdens die periode technisch werkloos en begreep niet dat ik elke namiddag thuis was. het examen was 's morgens en dan studie voor het volgende. probeer maar eens te studeren met op de achtergrond sport. :?
ventje is opnieuw weg nu gaan kijken of opstaal mijn sapjes heeft. dan moet hij morgen niet vroeg uit zijn bed. anders is het twee dagen na elkaar.
Anjelier: hier ook mondmaskerplicht bij de apotheek maar bij mijn moeder niet.
ik ga verder doen aan wat ik gisteren bezig was. de volgorde van babylon 5 opzoeken.
fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel!
Cats Rule!

Oma-C

24 aug 2022, 10:19

@ M-M hier zijn ook aan huis leverende diensten
voor eten maar ik heb altijd genoeg in de vriezer
Die aan huis leverende diensten hun maaltijden
zijn veel te zout en ik vind ze niet altijd lekker... :roll: :oops:
We hadden ook op restaurant kunnen gaan maar
het is gezelliger om tuis een babbel te hebben :lol:
Ik heb ook nog pastasaus genoeg in de vriezer
om een pastamaaltijd met geraspte kaas te
kunnen maken, wij eten altijd volkorenpasta
en volkorenproducten, da's een gewoonte hé
en ik kook liever zelf, dan weet ik wat ik eet... :lol:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

24 aug 2022, 10:59

Goede voormiddag!
In de relatieve koelte vlug naar de apotheek gereden.
Vandaag pole pole, rustig aan.
Morgen ook vrees ik.
Gisteren lekkere preisoep gemaakt.
Heel het huis ruikt naar soep, dat heb ik niet zo graag.
Ondanks de dampkap.

Een groot deel van de bagage voor Leiwen ligt al klaar op bed in de rode kamer.
Zaterdag alles in de valies en zondag middag weg zijn wij.
Ik hoop dat het er niet al te warm gaat zijn.
Ik vind daar alles plezant behalve eten in die grote zaal.

Een ijsje gaan we vandaag toch ook eten.
Goed idee Bekske.

Clive dat is nog ver februari.
Wat ze tegenwoordig allemaal kunnen!

Dames hou jullie haaks.

Oma-C

24 aug 2022, 15:02

Een ijsje voor wie wil om een beetje af te koelen.?
Laat het smaken :lol:

Afbeelding

Helena van Troje

24 aug 2022, 16:16

daar ga ik nu aan beginnen se!

wilde eend 2

24 aug 2022, 18:46

Dag seizoentjes allemaal ;
Clive : dat wordt een serieuze ingreep . Veel moed en sterkte !
maar nu eerst genieten op Texel !!
HVT : ook een fijne reis !
Aan alle seizoentjes : een goede avond en hopelijk een aantal uren slaap zonder pijn en ongemakken .

Oma-C

24 aug 2022, 21:15

Afbeelding

Morgen nog een dagje puffen...........
niks aan te doen, fris proberen blijven
en zoveel mogelijk koel :oops: :roll:
Slaapwel allemaal :)

Bekske

25 aug 2022, 07:41

Afbeelding
er zullen veel ijsjes verkocht worden nu maar dat is iets watik niet eet te koud voor mij groetje

clive

25 aug 2022, 08:46

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Vandaag veel te doen, maar voel me goed vandaag. Verheug me op de vakantie in Texel.
Lief hé van Matice dat hij ons mee neemt naar daar :lol: .
Hij heeft zelfs al gegeten vandaag, maar gisteren wou hij niets eten.

Wilde eend, dat is als het doorgaat inderdaad een zwaardere ingreep, maar ik ben niet echt zo'n bangerik. En mijn levenskwaliteit zal na de revalidatie met sprongen vooruit gaan. Muddy Maddy zou al zo van een operatie gehoord hebben, voor mij was het nochthans volledig nieuw.

Zo, ik moet nog badje in en dan doe ik boven meteen alles.

Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel.

Oma-C

25 aug 2022, 09:39

Afbeelding

Goede morgen allen, :wink:
hou het wat rustig vandaag want
het wordt weer heet... :roll: :oops:
Maar vanaf morgen zou het beteren
dan krijgen we weer "menselijke" temperaturen
en een beetje regen om het stof te blussen
Dat is beter te verdragen dan.... :roll:

Allemaal een fijne donderdag en veel sterkte :)

Helena van Troje

25 aug 2022, 10:51

Het was zalig het tochtje met de fiets in de relatieve koelte en relatieve vroegte.
Tegenwoordig word ik wakker net voor de wekker afloopt.
Ongelooflijk hoe vlug een lichaam reageert op regelmaat.
En hoeveel beter ik me daarbij voel.
Ik haal mijn brood in het naburige dorp.
Is dezelfde bakker en iets langer, maar veel aangenamer rijden.
Nu nog ontdekken waar ze daar een bankfiliaal hebben.
De beenhouwer is toch niet alle dagen, die blijft.

Inderdaad nog een dagje kalm aan en dan hoop ik dat we het gehad hebben voor dit jaar.
Ik denk dat ik veel in het zwembad ga vertoeven op verlof.
Vroeg gaan ontbijten in de friste.

Verder niet veel te vertellen.

Prettige dag iedereen.

Muddy Maddy

25 aug 2022, 11:02

Goede morgen seizoentjes,

greep gisteren naar mijn gsm om te weten hoe laat het was en niets: die was sikkeplat. 0%. hebben er dan maar een docu doorgedraaid en toen die afgelopen was stond er 75%. Gimly vond het weer niets dat wij laat naar bed zijn gegaan. gelukkig was het niet heet in de slaapkamer. messenger bericht voor de burendrink voor zondag: men brengt zijn eigen stoelen mee en drank. wat leuk zeg! (not) doet me denken aan de allereerste bbq. toen moesten we stoelen en tafels en ja zelfs bloemen of kaarsen zelf buiten sleuren! overal op de raamkozijnen van die die meededen hadden ze bokalen gezet met theelichtjes erin. bij graciene ging dat niet want die heeft ramen tot beneden. en ook niet bij de twee overbuurvrouwen. want bij C is er een inham met dan de deur en overbuurvrouw heeft een garage. en bovendien was het ijskoud!!! met 1 bbq en een springkasteel. rond 10 uur heeft overbuurvrouw de hare erbij gezet anders hadden er een paar niets gegeten. en er was ongenoegen omdat er geen aparte halal bbq voorzien was. muziek was een werfradio.
lessen daaruit getrokken en het jaar daarop 2 halal bbq's voorzien. de ambieance was Miss Dynamite. travestie dus. we daagden buurman uit om de Miss op zijn schoot te laten zitten. waarop die dat nog deed ook! buurvrouw kon er niet echt mee lachen maar de dochter en de reuling ( het vriendje) waren boos. hun gasten vonden de "foute" muziek dan heel goed maar die playlist had buurman niet samengesteld. dat was ik. dat jaar was ik in het voorjaar alles gaan uitpraten met buurvrouw. en we weten allebei wie de aanstookster is. en dan kwam de pandemie. geen burenbbq want niets mocht doorgaan.twee keer aanvraag gedaan voor in een tent op 't kerkplein maar neen. en voor de subsidie die je krijgt moet je het ook niet doen want elk jaar verminderd die premie.

Clive: 's ochtends vroeg op een zaterdag zappen kan nogal wat informatie opleveren. dus wilde eend vandaar dat ik er van gehoord heb. en Matice de rekeking van het hotel betaald! hier zou Gimly ook eens mogen trakteren.
Helena: wij hebben een mandarijnsorbet gegeten.

voor ribben was het te heet om ze buiten op te eten. dus dienen die voor lunch. vanavond een kippensnitsel. dat is niet veel werk. met carolina reaper mayo. geen zin in frituureten. morgen zeetongen. we gaan de zaterdaglunch moeten omdraaien naar de zondag want 's avonds hebben we die drink. ventje gaat non- alcohol ( die pillen tegen zijn cholesterol zeggen dat hij weinig tot niets mag drinken) ik ga bruin bier mee nemen en wat bier 0.0% om panachè te maken. hoop toch dat er iemand iets voorziet voor de toost op de burendrink. dat doe je ook op de koning. maar hier zitten waarschijnlijk geen koninggezinden.
oei het is 11 uur. tijd voor de pillen.
fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel!
Cats Rule!

Oma-C

25 aug 2022, 15:14

@ iedereen een frisse traktatie voor wie wil :wink:

Afbeelding

Helena van Troje

25 aug 2022, 19:43

Leeeekkkkeeerrrrr!!!!!!

Oma-C

25 aug 2022, 20:33

Afbeelding

Goedenavond allen, ja slaapwel voor straks
't is nog wat vroeg nu en nog te warm :roll:
Straks alles tegeneen openzetten en hopen
op een windje dat de boel koelt :oops:
en hopen dat de slaap kan komen want die heb ik ook tekort....
gebrek aan adem door de warmte :oops:
maar het wordt nog wel weekend eer het echt koeler wordt :?

Slaapwel straks allemaal en tot morgen :)