In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

25 nov 2022, 09:50

Goede morgen seizoentjes,

@Bekske: een fijne verjaardag!

Vanmorgen lag ik nog in bed en ventje had de wekker gezet voor het buitenzetten van karton en blauwe zakken en het gewone huisvuil.
Lilly was vannacht eerst gaan keppen bij ventje. dan was het tegen 4 uur. toen ze merkte dat ik wakker geworden was is ze op mijn buik gaan liggen kneden en snorren. Ventje was al enkele uren beneden toen ze van achter de houten luxaflexen kwam, mieuwde, op bed sprong en recht naar mij liep om me een natte neus op mijn mond te geven en een mieuw er achter. Ik was dus gesommeerd om naar beneden te gaan!
dit heb ik dan maar gedaan. al een paar dagen is het me opgevallen dat ze achter de luxaflexen zit als ik ben gaan rusten. dan zo tegen 4 uur in de middag komt ze daar miewend van achter en springt op bed. dat is het signaal om weer naar beneden te gaan. en nu ze me beneden heeft is de juffrouw weer naar boven.
Clive: jij vroeg of Gimly het onderste speeltje wil die in zijn doos zit. helemaal niet. dat zit daarin en blijft daarin zitten. af en toe haalde ik of ventje zo'n snuffelzakje eruit voor hem om mee te spelen maar hij had amper goesting. nu hebben we een paar muizen gepikt uit zijn doos voor Lilly ( een paarse en een regenboog) die heb ik nu in het kleinere doosje gestoken waar ze alle twee afwisselend in zitten. de paarse muis vond ik bij de grote plumeau aan de venster. heb ik dus met de regenboog muis in dat kleinere doosje gedaan waar Gimly als een royal gaat in zitten en Lilly er in en uit springt tot de doos op zijn zij ligt en dan begint ze met de inhoud te spelen.
nu zit ze Gimly in de gaten te houden die gaan eten is. Gisteren gebruikte hij de kattenbak beneden en nadat hij gedaan had, moest zij en alles mooi bedekken. gisteren was ze te laat en het was al stinkiepoo. daar kwam ze ook niet aan hoor! wij hebben dan een wierook stokje moeten brandden. daar was ze ook curiueus naar en vooral de geur. ik geloof dat het de zuiverende wierook was. en nu zijn ze alletwee naar boven want ik heb haar boven al horen van het bed springen. ik heb zo'n lichte steelstofzuiger op batterijen. dus gene dys*n. lekker makkelijk voor de rug maar je moet de zuiger blijven vasthouden en dan doet mijn rechterhand veel pijn. de onze geeft lichtjes en dan pas kan je zien hoeveel stof er ligt!
Wilde eend: je zal nog veel pijn hebben en je arm zal stijf zijn. bij mijn schoonzus hadden ze de helft van de borst weggenomen en de lympheklieren weggehaald maar ze hebben moeten snijden tot aan de eerste rib. dan hadden ze alle mogelijke hotspots mee. nu moet ze weer bestraling daar ze geen chemo wil omdat ze bang is dat ze ziek ervan wordt. mijn vader heeft er zoveel gehad en was daar nooit ziek van en had ook geen haarverlies, iets dat zij ook vreest. hij had alleen niet het geduld om daar 2 uur te zitten tot de chemozak leeg was en er iemand naast hem zijn /haar leven vertelde. hij was wel moe van de bestralingen. zij was in het begin niet moe maar daarna wel. zij begon toen schoonmoeder met overtuiging naar huis wilde en die bureau naar boven moest er enthousiast aan maar dan kreeg ze de weerklap en nu is ze weer ziek. moet onderzoeken en bestralingen. schoonmoeder heeft een zeer hoog valrisico en is aan het demeteren. en ferm. zo krijgt ventje smsjes waarvan de inhoud op niks trekt. gibberisch. omdat ze willen de loverboy daar niet alle nachten bij slaapt in het huis en af en toe wat rust moet, moet schoonbroer omdat ventje niet mag van de dokter daar gaan slapen voor het geval ze midden in de nacht gaat wandelen. schoonvader sloten ze op als na 2 uur en het middagmaal hij zijn dutje ging doen de zondag. de sleutel moest door het keldergat want als die in de brievenbus zat, vond hij hem en was weg. gelukkig nooit erg ver. maar zijn dementie was het gevolg van de ziekte van Korsakof. speldenprikbloedingen over heel zijn hersenen door het veelvuldig gebruik van alcohol en sterkte dranken. hij begon om 9 uur 's ochtends met bier. die allergoedkoopste van de carref. en hij pikte zelfs de drank die ze gehaald had voor mij. ik dronk toen in de tijd Rodenbach. er was ooit eens een flesje over en 's anderdaags moesten we komen, we zaten dan in engeland om de papieren voor we vertrokken en dat flesje van 4 stuks was weg. En het heeft zijn lelijke kop eens opgestoken in engeland toen hij 3 dagen op bezoek was. de dag voor hij moest vertrekken kreeg hij een aanval. we wilden hem opsluiten! ventje was zijn zoon niet! pas na een uur is hij gekalmeerd en heeft ventje hem terug in de zetel gekregen om verder te slapen. ook wist hij de dag ervoor niet eens meer wat hij in de paper mill gegeten had. ik wel: hij had braised chicken genomen. ik nam daar altijd de pikante garnaaltjes. dat waren 20 stuks en voldoende voor mij aangezien die met broodkruim waren en in het frietvet a la KFC.
Dus mijn lieve Wilde eend, zorg goed voor jezelf en doe het kalmpjes aan. neem op tijd een pijnstiller al het niet meer uit te houden is.
Wij gaan niet naar de markt vandaag hoewel het mooi weer is maar er is te veel wind. Gimly slaapt beneden op Lilly's fleece die Suus had meegegeven omdat de geur van haar mama en broer er nog in zaten. Lilly zit waarschijnlijk boven aan de venster zich laten bewonderen door wie aan de overkant passeert.
Oma C: veel moed en sterkte.
Fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel.
Cats Rule!

Oma-C

25 nov 2022, 10:08

Gelukkige verjaardag Bekske,
nog vele jaren zonder teveel pijn en last

Afbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wingerd

25 nov 2022, 10:11

PRETTIGE VERJAARDAG BEKSKE !!!

wingerd

25 nov 2022, 10:11

PRETTIGE VERJAARDAG BEKSKE !!!

Oma-C

25 nov 2022, 10:25

@ wilde eend, heel veel sterkte en moed!
Wij steunen je zoveel we kunnen... :(

Afbeelding

Oma-C

25 nov 2022, 10:27

Goede morgen allen, een zonnetje om
het weekend te beginnen.... :wink:
Heel veel sterkte en moed aan onze zieken
en een fijne vrijdag... maak er het beste van :)
Hou het veilig want er is weer corona onder de mensen
en griep..... 8O

anjelierken

25 nov 2022, 11:05

Afbeelding Gelukkige verjaardag voor Bekske.

Hallo iedereen,

Wilde eend 2: ik wens je een heel spoedig herstel toe. Rust maar veel en zorg goed voor jezelf.

Al naar de bakker geweest met de fiets. De zon scheen, dus ik dacht ik ga met de fiets, zo ver is het nu ook niet. Wel koud aan de oortjes :D

Voor vanavond hebben we de rest van de ovenschotel. Dat is eigenlijk een pastaschotel ( hoorntjes) gemengd met kaassaus , daarin hamreepjes en stukjes gekookte aardpeer. Het oorspronkelijke recept was met schorseneren, maar heb aardperen in de tuin staan , en qua smaak lijkt dat sterk op elkaar. Was lekker.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

25 nov 2022, 13:13

Goede middag iedereen,

Zonnetje schijnt hier.
Het is goed buiten.
Voor de les al naar de bib boeken binnengegaan.
Ook al brood gaan halen.
Om half een ging de chaugffageman komen.
Ik mij maar haasten, de beenhouwer is er over geschoten.
Ik heb nog een stukje hesp.
Zal daar een wit van prei in rollen en met een kaassausje en puré gaat dat best lekker zijn.

Verde niet veel te vertellen.

Bekske, gelukkige verjaardag!

Afbeelding

wilde eend 2

25 nov 2022, 15:11

Voor Bekske : van harte ; een fijne verjaardag !!
Afbeelding

Oma-C

25 nov 2022, 16:53

Allen een fijne dag nog vandaag :wink:
't bleef droog maar het wordt al donker
(waar is het voordeel van de uur wisseling.??)
Slaapwel straks en hou het veilig er is weer
meer corona onder de mensen... :roll:
Groetjes en tot morgen :)

smakelijk Helena; :lol:

Bekske

26 nov 2022, 08:39

Afbeelding

Afbeelding
iedereen voor de wensen groetje bekske

Muddy Maddy

26 nov 2022, 08:39

Goede morgen seizoentjes,

Lilly wilde weer knuffelen, ventje wilde slapen. hij heeft ze de derde keer toen ik wakker werd van een heel rare droom bij mij gezet. aangezien ik toch naar de wc moest even een oog geslaan op de klok in de badkamer en ben dan maar naar beneden gegaan en heb eten in haar pot gaan doen. en wie is het komen opeten denk je? juist Gimly die nu op een koninklijke manier op de fleece ligt. al zo van: zie mij hier nu liggen: ik ben de baas. Lilly slaagt erin om naar de deurklink te springen en als ze in slot is, toch open te krijgen. een klein lenig maar schattig monstertje. ik kreeg weer een kattenzoen op mijn lippen vanmorgen. gisteren is ze bij me komen liggen als ventje aan het stofzuigen was. die steelstofzuiger waar ik gisteren vol lof van was, zuigt niet meer zo goed als vroeger zei hij. hij was verplicht de steentjes die Lilly aan de bak eruit gekieperd had met de veger en handborstel op te vegen en er weer in te smijten. Biokat dat zijn zeer fijne steentjes en zacht voor de pootjes. nu er geen toevoer meer is van het gewone kattenzand van de carref. en er zijn geen zegeltjes voor een eindejaarsactie. wij haalden altijd het minimun -5 euro maar ik heb geen idee wat ze als vervanging gaan doen als ze al iets gaan doen voor het eindejaar. vandaag komt de diepvries en ventje heeft al aangeduid op de folder wat hij wil. ook komt er een pakje toe van bol met daarin mijn verjaardag van hem en de katten. dat mag ik niet openmaken want er zit geen geschenkverpakking rond. voor 1 euro meer pakken ze het in. maar hier bestond die optie niet. ik heb zelf in de black friday solden een deftige broek gevonden in mijn maat. komt waarschijnlijk maandag toe maar kan ook dinsdag zijn.
Buren hebben last van muizen. sinds 4 zijn dak vernieuwd heeft hebben zij last van echte muizen die via de zolders gekomen zijn en zij slapen onder het dak. ( joyce ook) ventje zei dat hij Lilly eens wilde uitlenen maar dat kan niet omdat er nu overal vergif ligt. en buurvrouw is allergisch aan katten zegt ze. ze niest nochtans niet als ze hier binnen komt. vermoedelijk is het dan uitslag denk ik. of nog iets anders.
vandaag naar moeder bellen om te zeggen dat ze vroeg gaat moeten klaarstaan de 4 de omdat we om 12 uur maar een tijdslot hadden. ventje denkt aan groepen. ik vrees voor sinterklaasvieringen van grote familie's ginder. ze brengen dan rondlopende kinderen mee of kinderen die niet eens stil kunnen zitten en huilende baby's. die niet kunnen slapen van het rumoer in de zaal. En er is altijd een stormloop naar het koud buffet. alleen de weekends is er kreeft en daar wordt gretig naar gegrepen. oesters hebben ze ook en een ventje waar moeder met de vriendinnen kennis maakte komt elke zaterdag en zondag alleen voor de oesters. ik krijg dat niet binnen of ik zou ze moeten laten roerbakken in het wokstation. daar kan je met verse gerechten je eigen schotel samenstellen. Gelukkig zitten er al soyascheuten in de bami. maar van zo'n warmhoudpot naar de tafel is een heel eind en tegen dat je goed en wel er mag aan beginnen is het koud. 't zijn nochtans van die speciale warmhoudpotten en niet met bakken warm water zoals in vele buffet restaurants. dat is om problemen vragen denk ik. ze staan ook ingeschreven in de app too good to go waar je overgebleven gerechten tegen een kleine prijs ( vooraf afgesproken) kan gaan afhalen. maar je weet nooit wat je krijgt. er had eens een veel sjans want er waren twee volledige broden bij en een reeks koffiekoeken en een paar taartjes. voor 5 euro. jammer dat je dan soms een heel eind moet rijden voor wat eten. en ze zijn er veel die ingeschreven zijn op de app die je op fb kan volgen. en meestal is het altijd brood en aanverwanten. iemand die ooit in Pano* werkte zei dat ze verboden werden het onverkocht brood zelf mee naar huis te nemen. ja, als ze ervoor betaalden wel.
straks 2 kranten lezen en me dan bezig houden met kerstkaartjes maken want anders krijgen jullie die na nieuwjaar. mijn handen werken al een tijdje niet mee en ik ben moe. maar nu moet ik wel. ventje heeft een sms naar de neef en nicht gestuurd of dat ze een kaartje voor mij kunnen opsturen anders krijgen ze er geen meer voor hun verjaardag. ik vraag me af of ik het kerstkaartje van schoonbroer en zus moet samen opsturen nu die apart zijn. ze wonen nog in hetzelfde huis maar het is precies geen huwelijk meer zei schoonbroer. alles gaat naar "mammie" alias schoonmoeder. al wat er uit schoonzus haar mond komt is "mammie, mammie en nog eens mammie". jammer.
ventje gaat woensdag en ik weet nu niet of ik naar de mijne ga gaan of ook mee om te zien hoe ze het daar ingericht hebben. boven is het een rommel zei schoonzus omdat ze die bureau niet helemaal naar de zolder kregen. ik zal het wel zien.
Fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel voor degene met pijn of die zich niet lekker voelen. ( nat neusje van Lilly)
Cats Rule!

Oma-C

26 nov 2022, 10:10

Afbeelding

Goede morgen allemaal, heel veel sterkte
aan wie het nodig heeft :wink:
wilde eend ik denk daarbij speciaal aan jou :?

het is frisjes buiten, ik heb zopas de was buiten
gehangen, ik zie wel of het droogt en de grote vogels
eraf blijven en niks achterlaten :roll: :oops:
En nu ga ik M-M haar relaas lezen :wink:

Een fijn weekend allemaal en tot later :)

anjelierken

26 nov 2022, 10:41

Afbeelding

Hallo iedereen,

Ben hier een beetje vroeger, maar moest een betaling doen. Dus doe ik dat eerst, anders wordt het vergeten.

MM: manlief is ook allergisch aan katten. En het is niet zo , als je op bezoek bent, dat je direct begint te niezen of last krijgt. Bij manlief begint dat pas na langdurige blootstelling . Dan begint hij te snotteren, krijgt hoofdpijn, een ruwe keel, brandende ogen, enz. Het kan daarna dagen duren eer de symptomen volledig weg zijn. En hoe meer katten er aanwezig zijn, hoe slechter.
Dochter vertelde dat ze in een kattencafé geweest was met vrienden ( daar kun je die katten adopteren), denk niet dat manlief daar binnen gaat, teveel katten. Nochtans ziet hij heel graag katten hé, hij vindt dat zelf spijtig dat hij daar niet tegen kan. En buiten heeft hij daar geen last van, kan hij hen zelf aaien zonder last te hebben .Wij hebben hier vroeger een kat gehad, maar die bleef buiten.

Straks gaan we wandelen, de zon schijnt en geen regen vandaag, dus zijn we weg.

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna

26 nov 2022, 17:56

Fijne avond iedereen,

Fijne dag gehad, Bekske ? Ik hoop het, de regen bleef toch al weg....
Ik denk aan iets, is mijn kaartje toegekomen? Gewoon voor te weten. Zo niet, ga ik een andere bus moeten zoeken om ze te posten.

MH, is het kaartje voor jou verjaardag intussen ook toegekomen? Als het nu nog moet komen is het waarschijnlijk verloren gegaan...... Dat zou jammer zijn, niet??

Nu even 'bijlezen', dat is er nog niet van gekomen.....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen