In de Vier Seizoenen reeks 29 Winter 2022-2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

04 mar 2023, 10:48

Anjelier misschien best dat we niet teveel weten van de interne keuken hier en daar.
Oma-C ik denk dat de meteo voorspelt dat het gaat regenen deze namiddag.
Ik ga denk ik nog wat strijken, lezen, de garage ruimen.
Het een voor en het andere na en tussendoor op adem komen.
Het gaat hier voor gene meter vooruit op die manier.
Dames maak er een fijne dag van.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

05 mar 2023, 09:22

Goede morgen seizoentjes,

het probleem met het ganglicht is opgelost geraakt dankzij buurman die net thuis kwam gisternavond. het gebeurt regelmatig dat ook hij bij hem contact van zijn lichten met zijn electriciteit verliest. een paar keer op en neer met de schakelaar en het moet opgelost geraken. en buurman moest nog gaan draaien. ( is DJ en vreesde dat de partydrang tot in de vroege uurtjes ging duren. dus wilde die nog even rusten) sinds Covid zo goed als weg is, staat hij elk weekend volgeboekt. buren andere kant waren naar de bistro voor een hapje tapje en dansje. zij wil dat want ze werken allebei om allerlei afbetalingen te doen. ( ik denk dat het autootje om Nina te leren rijden (gloednieuw) ook niet goedkoop was)
gisteren belde er een postbode van b-post bijna in paniek bij mij aan. aangezien Peter nog enkele weken met zijn bloot gat ergens ligt te zonnen en er op de app geen tweede leverpunt stond, wist hij niet wat hij moest doen met het pakje voor de dochter van buurvrouw. ( Zalando) och, kom hier ermee zei ik, ik ben 't gewent dat er weer niemand thuis is. steek een blaadje in die bus en ik zorg er wel voor. ik denk dat ik nog nooit iemand dankbaarder heb zien kijken. ja, de normale postbodes met pakjes kennen het hier. maar het was pas zijn eerste week als koerier vermoed ik. enfin buurman heeft ventje 63 euro uitgespaard. maar er is wel 1 spot gesprongen, dus die is rap gehaald ergens deze week als ventje naar de drankencentrale moet want door een ruzie met perrier in frankrijk krijgt prik&tik geen sapjes meer binnen. de baas ging iets nieuws zoeken voor mij.
moeder vroeg hoe het met de nieuwe koffiezet ging. hij maakt even veel lawaai als de oude. als de buren rond 5.30 opstaan en wendy haar eerste koffie zet, hoor ik hun apparaat ( in hun keuken boven) bij mij in de badkamer broemen. maar zij hebben een die alles kan. behalve thee zetten. ze werken met vers gebrande koffiebonen.
Anjelier: ik heb hier al eens verteld dat mijn overgrootmoeder een vette kater ( waarschijnlijk een slag gehad van een Duitse panterwagen) al konijn op de soupee van de spaarkas en de biljartclub heeft opgediend? en dat de persoon de die kater onthoofd en ontstaart had ineens geen honger meer had en als alles op was zachtjes achter zijn hand zat te miauwen? wel dat was in de oorlog van 14/18. mijn grootmoeder vertelde dat iedereen dan zijn vleesbonnen spaarde omdat er een boerke in de duik konijnen kweekte want den duits zei ze pakte alles. en in de tweede van 40/45 heeft er een jonge duitse soldaat bij hen in 't cafè moeten logeren. die jongen was amper 19. en neen zeggen deed ge niet. de tante ( geboren in '14 was doodsbang van die gast.) en mijn vader is jaren kwaad geweest op de engelsen omdat ze nog liever de chocolade en de panty's verbrandden dan aan de bevolking te geven. de candadezen waren anders. ventje heeft verre familie wonen in canada. Nonkel Ovila is gevallen voor de zuster van de zuster van... en is er bij blijven plakken. die woonden in Quebeq. spraken alleen Frans. tijdens een van zijn laatste reizen is hij bij schoonmoeder mogen komen eten. ( en schoonvader maakte het eten zodat schoonmoeder met alle eer weer ging lopen :roll: ) hij verstond mij niet en ik hem niet maar we kwamen wel goe overeen. zijn vrouw vertaalde. vandaar dat wij moosemilk mogen maken omdat wij verwantschap hebben met Canada. voor een ander is dat verboden. ventje is da te weten gekomen toen hij in af-north west werkte. dat wordt ginder gedronken ( 't is dan vree koud) op nieuwjaarsnacht. drink er 2 en ge weet 's anderdaags niet of het een good year was of een bad year en dan spreek in niet over die banden. :lol: ze leggen dan ook hamburgers en worst gemaakt van rendieren en ander wild ginder op een bbq. ik heb via Hay day een canadese vriend: Craig en wij zijn beide dol op spek. hij speelt ijsHockey.
wat staat er vandaag op de menu? steak zonder poivre maar met botersaus. hoe vettiger hoe prettiger en frieten met mayonaise. maandag pitta en dinsdag preipetaten met spieringen. de prei op de mark was een beetje anorexic.
Fijne dag verder
Cats Rule!

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

05 mar 2023, 09:29

part 2

och ja, ik ben vergeten te zeggen Anjelier dat die chinchilla's gekweekt werden voor de pels maar in die jaren waar je van spreekt stond dat fokbontprogramma nog niet op punt dus die beesten die ge als konijn moest klaar maken hadden geen mooie pels. vandaar. en een Hond smaakt volgens Prins henri van Denemarken naar kalfsvlees. de chinesen gebruiken dan een kruising tussen eeen chou-chou en een st-Bernard. en zoals Helena zegt: best dat we soms niet weten van de interne keukens hier en daar.
och Joy: het is hier drash national aan het doen en de pastoor is net zijn gelovigen aan het oproepen. Daar gaat mijn uitje deze middag naar de bistro.
fijne dag! hou het droog hè
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

05 mar 2023, 09:31

Afbeelding

Fijne zondag en veel sterkte aan hen die het nodig hebben :roll: :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

05 mar 2023, 10:07

Te laat! Het regent hier nu ook.
Droog houden zal niet lukken vandaag.
Gisteren totaal niets zinnigs uitgestoken.
Geen goesting.

Weinig te vertellen dus.
Prettige dag!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

05 mar 2023, 10:53

Afbeelding

Hallo iedereen,

Hier regent het ook een beetje.
Vandaag thuisblijfdag , naar het sport kijken deze namiddag.
De kinderen komen niet, als je daar niks van hoort hebben die andere plannen.
Vroeger was het de mode dat de kinderen wekelijks bij de ouders langs gingen, wij hebben dat ook altijd gedaan.

Als middagmaal rijstpap, misschien een beetje ongewoon voor op een zondag. Maar had geen zin in vlees en groenten, manlief ook niet .Is al klaar, staat nu af te koelen. In de microgolfoven is dat heel gemakkelijk, en kan ook niet aanbranden.

Gisteren nog iemand ontmoet die ik al heel lang niet meer gezien had. Is altijd fijn. Even bijgepraat.

MM: in een dorp hier niet zo ver vandaan, werd er vroeger waterkonijn geserveerd in 1 restaurant. Neef is daar toen gaan eten en vond het lekker. Dat "waterkonijn" dat was muskusrat. Dat is ook alweer 40 jaar geleden. Die zaak bestaat nog maar je kunt er geen "waterkonijn " meer eten. Dat heeft trouwens maar een korte tijd geduurd.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

05 mar 2023, 11:27

goede middag,

met twee ravottende katten stuift het haar en het stof hier rond.
ach wat, 't is hier geen toonzaal.
Anjelier: dat waterkonijn ken ik ook. en weet je wat een waterkieken is? raad eens. dat hebben ze ook ooit eens voor mijn neus gezet als kind en ik vind het nog altijd lekker.
Cats Rule!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

05 mar 2023, 13:51

MM: een waterkieken is volgens mij een waterhoentje ( dat wordt hier zo genoemd). Zo van die kleine zwarte "kippetjes" die je altijd aan het water vind.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

06 mar 2023, 05:25

Goede vroege morgen seizoentjes, ( 4 u 10)


Een waterhoentje kon het geweest zijn Anjelier maar mijn ouders zetten mij een eend voor en zeiden dat het een waterkieken was. Om dat ik dat nog nooit gegeten had en dat nogal duur was ( is) bij het woord "kieken" denkt men nogal wiedes aan een kip. dus had de poulier die die eend verkocht had die raad gegeven om mij wijs te maken dat ik dus een kip at die in het water leefde. wel het smaakte me. smaakt me nog altijd. gelukkig hoefde die sinaasappelsaus er niet bij de eerste keer want dan vind ik het niet lekker. ik heb ze ook al eens in pannekoeken gegeten. dat was in engeland. met lente ui en hoisinsaus en een pittiger knoflook-chili saus. en die sinaasappelsaus is uitgevonden door de fransen voor bij de canard. en jarenlang zo gegeten door verscheidene huishoudens en in restaurants. maar nu en dan staat er een kok op die de oude garde buiten smijt en een nieuwe gebruikt.
wel, ja dank je Gimly voor de ik heb een poepje in de bak gedaan en aangezien mijn zus hier niet is, laat ik het maar open liggen. en op de koop toe gaat hij ze dan nog halen van boven! kastaard. ik had net een wierookstokje aangestoken.
gisteren ontspon zich de volgende discussie tussen ventje en mij. hij: ik ga zo de fuet opsnijden. ik: dat zal niet gaan. hij: waarom niet? ( beetje boos) ik: eenvoudig: je hebt er geen meegebracht! hij: dat bestaat niet! ik breng er elke week 1 mee. ik zweeg tot die naar de keuken trippelde alsof hij een stier was op hoge hakken en tot de conclusie kwam dat ik gelijk had. we hebben dan die bol kaas van de markt maar aangesneden. ik zei toch dat ik gelijk had? ik heb hier meestal altijd gelijk. ventjes kop staat er voor de moment niet bij met al dat gedoe met zijn moeder en zuster. hij heeft al moeten smeken om de week van het concert geen wacht bij zijn moeder te moeten doen. gelukkig is de waarde voor zijn cholesterol gezakt anders moest hij nog testen doen. omdat schoonmoeder geen pillen wil pakken en zeker in de staat die ze nu bevind, heeft hij de zijne meegedaan en hebben ze samen pillen gepakt. dat lukte. schoonbroer doet dan hetzelfde als die rond pillentijd moet gaan oppassen maar met M&M's. eind deze maand moet ventje dubbele diensten draaien omdat zijn zus die testen moet ondergaan of ze kankervrij is. ( allez, genezen ervan voor de eerste 4 jaar) ze vreest dat ze aan het hervallen is. de generaal schuift als die schoonmoeder niet meer aankan haar naar schoonzus. hij is "uitgeput". ja, en zij niet zeker? hij stelde dan maar voor dat haar kinderen zouden meehelpen zoals bij schoonvader maar die ging in de week naar de dagkliniek. in het weekends konden ze dan inspringen desnoods met hun lief erbij. dat was dan overnachten en na de middag als schoonvader ging slapen de sleutel in het keldergat gooien want in de brievenbus was te gevaarlijk. hij had het al eens gelapt om op stap te gaan met biljartstok en al. moest het niet geweest zijn dat ze een omleiding moesten volgen om op de grote baan te geraken dan hadden ze hem niet gezien. voor 't zelfde geld lag 'em in 't stil ende. als die naar de dagkliniek ging dan zei hij dat hij ging gaan "werken" want ze lieten hem omdat hij nog heel mobiel was, met het eten rondgaan.
maar ja; daar was geen plaats voor permanent verblijf ( lees Te Duur) en dus ocmw rusthuis. Toevallig ( en volgens de mumbo jumbo bestaat dat niet) ontmoete schoonzus de nicht van mijn moeder en die vroeg of het normaal was dat die sjieke dame en de gedistengeerde heer dat dementerend manneke in " de maarschalk" zo uitmaakten. ( die kamers hadden geen nummer maar een naam) toen is ook uitgekomen dat mijn schoonvader op het punt stond een buitenechtelijke relatie te beginnen met een bloemiste die hij op de trein had leren kennen. maar scheiden wilde schoonmoeder niet dus is ze gaan dreigen naar de Tuf-Tuf waar die afspraken. ze riep daar dat die vent wijzend op schoonvader haar en haar kinderen in de armoe stak omdat hij onterecht beschuldigd was van vervalsing. ( dat was wel waar) maar die armoe dat vond ze zelf uit. ze had alle meubels en dingen van waarde uit huis laten halen en ze leefden ( zolang die rechtzaak liep) met tweedehands spullen. en ze zat alle dagen bij de generaal om "zaken" te doen." zaken" tussen de lakens. en cursussen van de verzekeringsmaatschappij waren zaken tussen de lakens. hoef ik nog een tekening erbij te maken? neen zeker? En nu? krijgt ze een koekje van eigen deeg om het zo cru te zeggen.
en nu gaan we verder op iets luchtigers. ik heb een horloge. rosègoud. maar ik lees die wijzerplaat altijd verkeerd de laatste tijd. met een uur verschil! dus zei ventje dat als ik die niet zie mèt bril en al op ik een digitale nodig heb met grote cijfers. dus komt er deze maand een pakje toe met een groot horloge met digitale cijfers en de datum. ( wish is gene van de rapste om te leveren) en op het marktje kan je een horloge van 12 euro kopen. we kunnen immers niet meer naar het gouden klokje voor batterijen en bandjes. die is al 2 jaar dicht wegens 3 inbraken na elkaar. het waren "verwarde jongeren" die de feiten pleegden. BS. rifraf met of zonder papieren waarvan ze de initalen niet eens in de krant durven zetten. kan de blauwe burgemeester spreken dat er hier weinig criminaliteit is. och ja? en waar is ons politiekantoortje? waar de wijkagent zat? zijn volgende plan zal zeker een geldautomaat op de oosteroever zijn met bijhorend politiekantoortje? we zouden beter een fusie met bredene aanvragen maar dan klopt de naam opex niet. ostend phare extention in 't schoon frans. vuurtorenwijk zoals we nu eigenlijk heten kan wel.
ik ben weer aan het doordrammen zoals altijd. maar ik kan niet slapen. want: het is volle maan! en dat is geen mumbo jumbo. maar de wetenschappers kunnen het niet bewijzen. net als de seizoensgebonden depressies waar ik aan lijdt nog mijn hoogsensitiviteit.
nu nog een kopje koffie want de CV wil nog niet in gang schieten. ( pas binnen 5.40 en het is nu 5.23)
fijne dag verder!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

06 mar 2023, 08:36

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Sorry dat ik zolang niet meer geweest ben, maar ik heb me echt niet goed gevoeld en heb mijn PC praktisch niet open gehad.

@ Anjelier, bedankt voor het prachtige kaartje en de even prachtige tekst. Dat heeft en doet me echt deugd.

Ik ga straks alles bijlezen als ik badje genomen heb en boven alles gedaan heb

Zonder namen, ik wens iedereen een mooie maandag en beterschap en dat zeer zeker voor Wilde eend.
Liefs aan jullie allemaal en een dikke warme knuffel.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

06 mar 2023, 08:49

@ Muddy Maddy, sorry ja, dat beloofde telefoontje naar jou ben ik rats vergeten, had andere dingen aan mijn hoofd en voelde me toen ook echt wel niet goed. Post maar een andere datum en dan bel ik jou wel. Had het ook niet in mijn agenda geschreven, dus ik bied 1000X mijn excuses aan.

Lieve groetjes.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

06 mar 2023, 09:43

Afbeelding

Goede maandagmorgen allemaal :wink:
Een grijze ochtend weer....met vannacht regen,
alles ligt nat... gisteren is het ook zo begonnen
maar het is in de loop van de dag beter geworden
zo was het nog te doen... 't is nog maar maart
dus kunnen we nog niet veel verwachten
we zijn al blij als het eens droog blijft zonder teveel wind :oops:

Clive en wilde eend, van harte veel beterschap gewenst
veel sterkte, ziek zijn is lastig :roll: :oops:

Alle seizoentjes een gezellige maandag en hou het veilig :oops:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

06 mar 2023, 11:32

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: graag gedaan.

Manlief heeft een serieuze verkoudheid. Vorige week was het buikgriep , nu verkoudheid. Hij zegt: " ik krijg de ene plaag na de andere" :D . Ach ja, zal wel beteren( met tijd en boterhammen).

Daarstraks een foto doorgekregen van ukkemeisje 2 met een kuikentje op de arm. Volgens mij is de foto genomen in de klas. Ze zullen waarschijnlijk leren over de lente en Pasen.
Binnenkort is het al zover, wat gaat de tijd snel.

Misschien deze namiddag nog 2 gordijnen wassen. Da's enkel wassen en direct ophangen. Vorige week had ik er al gewassen, nu nog de resterende 2. Door Spaanse woef moet ik die vaker wassen. Die loopt daar graag door.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

06 mar 2023, 14:01

Help nog zoiets dat zou moeten gedaan worden: gordijnen wassen.
Wordt opgeschoven naar warmere dagen...

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

07 mar 2023, 08:36

Goede morgen seizoentjes,

bah, weer een koude ( 3° minder dan gisteren) donkere dag. Er liggen nieuwe lakens op het bed en de fleeces zijn ook gewassen dus Lilly heeft niet veel gebougeerd vannacht. maar ventje beweerde het tegendeel. mensen die kan snurken! en hij was weer aan het praten in zijn slaap. de eerste keer dat dat gebeurde was hij pas een maand terug uit Kosovo en we hadden naar LOTR zitten kijken. Plots zit die rechtop in zijn bed en roept: ik ga uwe vuile kop eraf kappen, vuile Orc! en ging liggen en sliep verder. meestal geef ik een kort jaja als antwoord want hij weet het 's anderdaags toch niet meer. morgen moet hij voor zijn moeder gaan zorgen en dus was het niet verwonderlijk. ik moet vanmiddag naar mijn dokter. straks mijn medicatie opschrijven. de klacht die ik nog altijd heb is die piepende ademhaling maar die verbetert als ik de puffer gebruik. ik heb besloten geen doorverwijzing naar de pijnkliniek te vragen. iemand van een van mijn Fb groepen wist te vertellen dat ze eerst gewoon onderzocht werd maar dan een psycholoog moest raadplegen om te zien of de pijn niet geestelijk was! dan pas zouden ze verder zoeken. haar levenspartner ( Joost hebbe zijn ziel) was woest. je zou voor minder.
straks moet hij naar de carref. om mijn leesvoer en brood. hij kan dan ook meteen een potje noedels meebrengen. heb ik morgen ook gegeten. ik eet dan 's morgens een tikkeneitje of 2 en om 4 uur een stuk ambachtelijke lookworst of iets anders wat me aanspreekt. een soepje van kip met croutons en gebakken spekblokjes. maar dan mag ik niet vergeten onmiddelijk alles af te wassen. :?
Clive: apology accepted maar ik voel me wel nog teleurgesteld en gekwetst. hoe zou je jezelf voelen denk je? wat een volgende datum betreft: ik wacht af tot jij helemaal genezen bent en dat is meestal als je alle dagen om 't forum komt en verteld over de wandelingen met Matice of je tekenhobby. vergeet niet dat ik nog een mail te goed heb met de echte namen van de kinderen van je buurmeisje en jongen. want dat ging ik ook als eerste weten. heb je waarschijnlijk ook niet genoteeerd. dan hebben we een akkoord?
Helena: gordijnen wassen stond hier ook op het programma maar met de nageltjes van Lilly erin zien ze er niet meer zo goed uit. en ik ben bang dat die verder scheuren als de machine gaat zwieren. het gaat wel eens gebeuren maar deze maand niet.
Gimly heeft zijn zus gisteren nog eens duidelijk gemaakt dat hij het niet leuk vind dat zij in zijn nek gaat likken. ( ventje ook niet) die kleine vampier heeft scherpe tandjes en even scherpe klauwtjes. bovendien was die in de gang ziek geweest en dus zijn kop stond niet naar spelen met dat grijs ambetant geval. het klonk als een waarschuwende miauw. en hij miauwt nooit voluit. een mauw is voldoende om mij duidelijk te maken dat zijn teljoor leeg is. Lilly kwam gisteren rond 4 uur ( ventje was net om kippebillen naar de beenhouwer) luid mieuwen. ik vroeg wat er scheelde ( doe ik bij Gimly ook met de woorden: show me the money) heb ze mogen achtervolgen tot ik zei vleesje? en een paar brokjes natvoer in haar bordje legde. ja, dat was het wat ze wilde. bij Suus kreeg ze rond 5 uur natvoer. als er natvoer was. die puppy van Jo gaat enkele trauma's oplopen met 6 katten waarvan 2 vrouwtjes. hoop dat er deze keer niet moet ingegrepen worden want het is al de 3 de keer dat ze een puppy adopteerd en er dan geen weg of weer mee kan. hondenschool kan niet. geen centen. en Suus is constant blut. ze heeft geen weet om met geld om te gaan en daarom lustte Lilly en de andere zusjes pap en spaghettislierten met geraspte kaas. zonder saus! want er was soms alleen maar dat om te eten. ze was toen we met haar naar Maya gingen nipt op gewicht. nu zou ze moeten uitbulken maar die krijgt haar energie niet kwijt. vannacht was het eerst cross met broer voor ze ging slapen. dan klinkt dan als een goederentrein die boven onze hoofden dendert.
na de dokter moet ik eigenlijk om een afspraak voor een pedicure en om mijn haar te laten aftoppen. maar ik verwacht een mail van een firma die mijn seltsers moet leveren. ik sprak gisterenochtend tegen zo'n AI voor ik een antwoord van een levende persoon kreeg. ja, want het was rond 6 uur eer ik die site gevonden had. maar vannacht wijs geweest en een pilletje genomen of tegen het eind van de week sta ik stijf van de caffeïne die ik 's morgens dan moet drinken om warm te worden omdat de verwarming niet eerder aangaat dan 5.40.
ik denk dat ventje opstaat. dan wordt hij gevolgd door Gimly die een tweede portie als ontbijt wil. en als ook Lilly mee is: haar korrels zijn aangevuld want gisteren heeft ze er 2 keer van gegeten en veel voor haar doen. bij Gimly: als de bodem zichtbaar is, is de pot leeg. zij begint aan de zijkanten te eten.
de koffie is op, de afwas is in de week. de meeuwen hebben iets ontdekt. en het regent. vandaag zouden we pitta doen. ten minste als ventje de zak met vlees in de diepvries vind.
Fijne dag verder
Cats Rule!