In de Vier Seizoenen reeks 31 zomer 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

27 aug 2023, 08:15

Afbeelding

Muddy Maddy

27 aug 2023, 08:34

Goede morgen seizoentjes,

Onze kaasavondmet ons 2 was een succes. ventje vond het meer dan geslaagd. Ook Lilly. Van de rijpe Tallegio gegeten en smek-smek-smek. ventje vond dat er een zeer groot verschil was tussen de Roquefort ( die over was van 's middags) en de Gorgonzola pikantè. iets zachter. en er is nog een klein stukje ami du chambertain over. die was heel rijp om te beginnen. die liep haast weg. :) we hebben dus nog over en we hebben alleen een brood nodig. te zien natuurlijk of ventje vroeg op is of niet maar ik denk dat ik nog afbakpistoletjes heb. we eten vanavond kippebillen. en er zijn nog genoeg droge worsten en een sambal kaas voor aperitiefhapje. morgen spaghetti. ventje maakt maandag de saus. ik heb gisteren de dampkapfilters afgewassen. weer een werkje erdoor en mijn haar is eindelijk gewassen geraakt. en terwijl we boven waren sensor nummer 2 geplaatst. nu zie je als je het licht uitknipt ten minste het trapgat. Geen Lilly vannacht die was gestoord omdat ze niet aan haar anjers mocht snuffelen. er is er wel ene geknakt maar dat zal die zijn waarin ze gebeten heeft. ik heb hier een verhoogd schaaltje voor drijfkaarsen dus die kan daar in. Toen ventje de vaas meenam keek ze naar zijn rug en leek te zeggen: 'spoilsport, ik mag ook niets met Mijn Bloemen!' Gisterenmorgen kwam ze binnen en had half de bloemblaadjes van de plumbago aan haar staart hangen.! ze slaapt overdag tussen die plumbago en de hortansia. als het droog is. anders in haar hangmandje.
Bon, om 8 uur hoor ik 'ping'. wij waren naar CSI aan het kijken. ik zei tegen ventje wie heeft er nu weer wat nodig? Suus. De soap Suus-Jo is ten einde gekomen. ze heeft er een einde aan gemaakt. Het is uit en voorgoed. en wie is de dupe? die hond ( dat half kalf) die ze genoemd hadden naar de koosnaam van Hans. 'Baloe'. Jo had dan nog het lef om te vragen of Suus wil meezoeken naar een nieuwe thuis voor dat beest. en Suus maar huilen. en ik zat hier. Suus woont niet om de hoek hè. ze droeg nog altijd dat klavertje 4 dat ze van Jo gekregen had en ik zei doe het af. toen ze dat deed stopte ze even met huilen nadat ze dat kettingkje had weggesmeten op een tafeltje. ze had er al 2 versleten ( een afgebroken en 1 verloren) en vermoedde dat Hans haar iets wilde duidelijk maken. nou daarin kon ze ook wel eens gelijk in hebben. Eindelijk dacht ik. die Jo heeft nooit echt bij haar gepast. ondertussen stond Lotte te miauwen dat horen en zien vergingen; die had honger. ik zei tegen Suus: kijk even naar Lotte en de anderen, ik wacht hier wel. dus dan kreeg iedereen zijn eten. Storm is nog klein en eet voornamelijk pap en wat zachte korreltjes en water. Suus zei ik wil gewoon m'n haar anders laten knippen en op mijn tempo een job zoeken. en ik zei dat ga je dan doen. je gaat je haar gaan knippen en dan ga je gaan soliciteren waar ze je maar zenden. met ander haar zal ze er beter uitzien. en zelfverzekerder. en ik ben er van overtuigd dat dit de juiste beslissing was want altijd maar dat gepush van komen we nu weer bij elkaar? dat heeft ze niet nodig. Suus heeft nooit echt kunnen rouwen. is in therapie moeten gaan. en telkens Jo met een slaande deur naar Rotterdam was gegaan, sneuvelde er 't een en 't ander bij Suus. ( ooit eens een houten deur van de logeerkamer gesloopt 8O ) dan zit je toch boordevol opgekropte frustraties zeg ik.
En gisteren zit ik te kijken naar inbouwvaatwassers. juiste maat gevonden van breedte ( 45) maar de hoogte paste dan niet. ( ik heb geen 85, 5 cm) dus wordt het een vrijstaand model. ( 60 breed, 85,5 hoog) ze moeten dan juist de afvoer leggen en de wateraanvoer. we waren koffie aan het drinken toen de bel ging: goede middag, wij zijn hier voor dat bed. :?: ik zie het al, u weet van niets. dat was wel juist. juiste straat verkeerd huisnummer. komaan er is toch een groot verschil tussen 10 en 30? en mijn bed is afbetaald! oef. ik moest er niet aan denken vannacht zonder bed te zitten. ramp!
zo, mijn koffie is klaar en staat gereed. ik moet vandaag een mannenkaartje maken. en daarna 3 bloemenkaartjes. dat mannenkaartje is wel dringend. dus nek insmeren of de Tens hangen en beginnen. nu eerst mijn bonussen ophalen in 'Perfect Plates'.
Fijne zondag seizoentjes, vandaag mag alles maar niets moet.
Cats Rule!

Oma-C

27 aug 2023, 08:42

Afbeelding

Goeie zonnige zondagmorgen allemaal :wink:
't is wat frisser maar dat is niet erg....
beter dan die hitte van voorheen
Voor iedereen een gezellige dag verder
hou het veilig en zo gezond mogelijk....

anjelierke, kattenbakzand in een oude nylonkous
en dat in een doosje helpt ook tegen vochtigheid...
't is maar een tip :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

27 aug 2023, 14:20

Afbeelding
Goedenamiddag Seizoentjes,

Gisteren niet hier geweest. Een jong koppeltje dat we kennen waren plots uit elkaar gegaan. We kennen zowel de man goed als de vrouw. Beiden hingen beurtelings aan mijn telefoon, tegen beiden heb ik gezegd dat ik geen partij kies.Dat ze beiden hier nog steeds welkom zijn. Maar ik ga me niet moeien in iemands anders huishouden. Ze zijn nog jong, maar toch ook al vooraan in de 30, dus ze zijn volwassen genoeg om ermee om te gaan. Ik vind het spijtig voor de kleine . De vrouw heeft een zoontje uit haar vorige relatie. Voor hem moet dat allemaal verwarrend overkomen. Ik heb tenslotte tegen allebei gezegd, dat ze me altijd mogen bellen of WhatsAppen tot 21:00H. Dan moet ik Matice slapen leggen en ben ook ik al verzorgd om naar bed te gaan.

De dag ervoor was een leuke dag met een onverwachts heel fijn moment. Achter onze tuin, ligt de tuin van onze buren. De man is van Marokkaanse origine en de buurvrouw is een Belgische. En ze hebben een baby van 10 maanden oud, een dochtertje. Ik was nog aan het poetsen en plots ging de bel, doe open en buurman staat voor mij met de baby. Eigenlijk is dat een heel verlegen man. Kwam erop neer, de mama was in Brussel werken en hij bij zich thuis. Maar er had zich op zijn werk een kleine crisis voorgedaan en hij moest er een uurtje naar toe. En of ik zo lief wou zijn baby S. te gaan oppassen bij hen thuis. Natuurlijk wou ik dat. Ik droogde vlug de vloer en ging met hem mee. Eerts huilde de baby een beetje, maar al vlug wist ik haar te troosten met enerzijds haar fopspeen en met allerhande fel gekleurde speeltjes achter mijn rug te verstoppen en ze er telkens een ander te laten zien. Toen buurman weer thuiskwam zag hij ons tweetjes op de zachte vloerbekleding zitten, druk aan spelen. Hij heeft me misschien 1000 X bedankt. Ik hem bedankt voor het vertouwen dat hij in mij had, dat ik op hun dochtertje mocht passen.

HVT, ik wens jou een betere week dan je de laatste dagen hebt gehad.
Oma-C, voor jou heel veel beterschap.

Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel voor iedereen die er eentje nodig hebben.

anjelierken

27 aug 2023, 18:54

Afbeelding

Hallo iedereen,

Oma-C: bedankt voor de tip. Deze tip wist ik nog niet.

Clive :scheiden is dagelijkse kost, de kinderen zijn er steeds de dupe van. En het komt voor bij de beste koppels.
Dat was eergisteren een aangename verrassing, zo op het onverwachts op een baby passen.

Deze namiddag een wandeltocht gedaan in Lier. Komen we aan het rustpunt , daar stonden 2 ambulances, dat vonden we al vreemd. Maar er was niks te zien of er werd over " niks" gepraat, dus stelden we ons daar geen vragen bij. Thuisgekomen leest manlief op de internetkrant dat een groepje wandelaars aangevallen is door hoornaarts(grote wespen). Daarom waren die ambulances daar. Wijzelf hebben niks ondervonden onderweg.
Die hoornaarts zijn wel enorme wespen, heb die al zien vliegen in de tuin. Als je die ziet, schrik je toch.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

27 aug 2023, 20:15

Afbeelding

Tussen een paar buien toch nog zon gehad
De dag is nog meegevallen, alé... hier toch
de buien waren plaatselijk :roll: :oops:
De reuzenhonden hebben de koekenstad
goed op stelten gezet, :) er was heel veel volk
en iedereen tevreden over de voorstelling :lol:
Alleen jammer van de regen :roll:
zo lieten ze toch op de regionale zender zien...

Allen nog een fijne dag, een rustige nacht en tot morgen

huishoudtips..... handig om te weten...
https://zamarra.shop/
https://www.zamarra.nl/alle-tips
34 tips to help...https://www.youtube.com/watch?v=a8sjNQaiOCE

Muddy Maddy

28 aug 2023, 08:10

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren een dag gehad als gewoon, niets gedaan. wel dat kaartje gemaakt en die van vandaag maken. kip gegeten en daarvan moet de afwas nog gedaan worden maar ventje was vanmorgen al om 10 voor 6 op: maagzuur. ik ben nu pas opgestaan en zit met mijn warmtemanteltje. gisteren al een sessie met de superTens gedaan voor de nek . voor ventje de douche in kruipt deze op de rug leggen.
goed geslapen en ik heb ventje niet naar boven horen komen en de katten die in de sensors liepen. was waarschijnlijk plezant. ventje gaat vandaag gaan kijken voor een plank voor in het tuinkot. kan die kast met rommel leeg. weer een werkje van de lijst gechapt. ventje moet ook in de houtzagerij vragen voor zwevende planken. die zouden er dan komen in de plaats van de bijna uiteen vallende dvd-kast. en een paar planken voor de mooiste eenden. maar eerst moet hij de prijs kennen. en ik moet nog een toastrek vinden. niet voor toastbrood maar voor de enveloppen die naar de rode brievenbus moeten. we gaan eens naar wis* en vind ik het daar niet: de bol. moet nog een beetje geduld voor de uitslag van 'Perfect Plates'. toch gisteren 3 de geworden! dat leverd veel cash op, goud en tokens.
enfin, In tegenstelling tot Clive heb ik wel partij gekozen in het uit elkaar gaan van Suus en Jo en wel om de reden dat ik Suus al veel langer ken en zij mijn BFF is. ze vergeet nooit te bellen of mailen met mijn verjaardag en zend dan nog een kadootje op. en dat terwijl ze het zelf niet breed heeft. zij mag ook maar bellen tot 20 u want het kan dat ik er eerder in lig.
het was gisteren vreemd raar weer. constant kreeg ik blikseminslagwaarschuwingen via de meteo. die waren eerst 22 km verderop en dan 16 en Lilly, het heksenvel had omdat ventje nog in bed lag vlug tijdens de plensbui naar buiten gelopen en daarna naar boven kleddernat. Pappa moet ook opstaan want mama is al op. dat is een katse redenering.
nu ik de deur naar buiten op een kiertje gezet had, dacht zij verkeerdelijk dat die dicht was en dus is ze naar boven. zich gaan placeren op bed. ze heeft nu al de plaats van de wereld.
Morgen moet ik naar de dokter. om 20 voor 2. dan kan ventje die vaatwasser bij madam Vansenenant gaan bestellen maar eerst moeten ze komen om te kijken welke werken er eerst moeten uitgevoerd worden. invoer en uitvoer van water en snoerlengte. dat is een werkje voor buurman. maar die kan dat maar doen als de kast leeg is. en die mannen van Vansenant moeten zeggen wat er eerst moet gebeuren. en dan heb ik geen problemen meer met afwassen en land rechtstaan. ook geen problemen meer met dat spit. dat kan in de bestekladen. de dampkapbladen kunnen in de vaatwasser. en dan nog een plekje vinden voor mijn nieuw serviesje. want dat zal nu gebruikt kunnen worden.
Clive: fijne tijd gehad met de klein? lekker spelen? gaat Matice echt om 21 u gaan slapen?
Oma C: beterschap met de gezondheid. en bedankt voor de link: ik zal ze zo dadelijk lezen.
Ik ga nu een kopje koffie zetten en aan het kaartje beginnen.
Fijne dag seizoentjes,
Cats Rule!

Bekske

28 aug 2023, 08:23

Afbeelding

clive

28 aug 2023, 09:26

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, ja , ik heb dat gelezen van die aanval van hoornaars op dat groepje mensen. Ben blij dat jullie er niet waren op dat moment. En ja, het was heel leuk op de baby te mogen passen. Gisteren stond buurman plots voor de deur met een boeket bloemen. Met een kaartje eraan, dat we echt de beste buren waren en altijd voor hen klaarstaan. Vond ik echt wel heel leuk. Was er zelfs een beetje verlegen van. Ik vind dat normaal dat je de mensen helpt. Buurman zei dat hij wist dat ik veel van bloemen hield en dat roze mijn lievelingskleur is. Dus het boeket is wit en roze. Manlief moest lachen. Hij zei, amai , mijn vrouw verdwijnt vrijdag voor een uurtje en nu krijgt ze bloemen van een andere man, ik ga moeten oppassen :D :D .

Oma-C, wanneer moet jij geopereerd worden aan jouw ogen? Want dat vind ik nergens meer terug.

Muddy Maddy, proficiat met de vaatwasser. En ja, Matice gaat stipt om 21:00H slapen. Als we eens een keertje in slaap vallen ' s avonds in de zetel, voel je precies om 21:00H een natte neus op je gezicht. Tijd dus om te gaan slapen.

MJ, ik hoop dat alles bij jullie oké is. De wafeltjes zullen wel gesmaakt hebben.

HVT, wat heb je vandaag op de planning staan ? Vergeet niet tussendoor te rusten :oops: .

Wilde eend, hoe gaat het met jou ? Ik hoop dat we nog een beetje zomer krijgen zodat jij fijn kunt gaan wandelen. Met Poes ook alles goed ?

Mammyretro, jij wandelt ook graag. Gisteren vond ik het buiten zelfs warm toen we met Matice gingen wandelen. Had enkel een kleedje aan zonder jasje of golfje.

Bekske, dank je wel voor de mooie plaatjes altijd. Voel jij jou al wat beter ?

Ben vrijdag weer nieuwe puffers moeten gaan halen die de pneumoloog me had voorgeschreven, het zijn er sterkere, dus nog wat meer cortisone :( . Nu ja, niets aan te doen. Het is ook weer niet het einde van de wereld. Moet ook steeds een puffer bij mij hebben , denk dat ik in eke handtas er wel eentje zitten heb. Ook als ik met Matice ga wandelen heb ik er eentje bij en dat is nodig, want op de wandeling kan ik wel eens zonder adem vallen.

Gisteren een rustige zondag gehad. Om een uur of 13:00H een hapje en een drankje genoten. En veel gebabbeld. Daarna heb ik gelezen in een nieuw boek . Een boek van Deepti Kapoor, een Indische auteur.De titel is: tijd van zonde. Een gans anders boek dan ik gewoon ben te lezen. Maar wel goed. Om te tekenen en te schilderen was het te laat geworden. Dat is iets voor volgende zondag dan.

Zo, ik ga boven beginnen. De 2 benedenverdiepingen zijn reeds gedaan want manlief werkt van hier uit.

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben. Ik wens iedereen een mooie dag en een dikke sterktekuffel voor elkeen die hem kan gebruiken. Liefs.

Oma-C

28 aug 2023, 10:13

Goede maandagmorgen allemaal, :wink:
zonnig (zolang het duurt) :) we zien het wel....

clive die ogen daar moet zoon voor zorgen
om een afspraak te maken en dat is niet dringend
het zal waarschijnlijk wel nog dit jaar gebeuren
Hij doet gewoonlijk de planning voor dokters
omdat hij er graag bij is om alles te weten :?
Het doet geen pijn dus moet het niet direct gebeuren

Allen een fijne dag verder en hou het veilig :)

Helena van Troje

28 aug 2023, 11:22

Wat staat er vandaag op de planning?
Er hangt al een was op, er steekt er een tweede in en een derde staat klaar voor na de tweede.
De garage is al geveegd met de nieuwe borstel.
Zo een zalig geval in varkenshaar met een lange steel.
Deze namiddag komt mijn vaste hulp.
We moeten naar de Carrefour, de apotheker, de bank om cash, het zout moet bijgevuld van de ontharder.
De keuken moet gedweild.
Een hele grote stapel kranten moet bijeengedaan in deeltjes voor het oud papier.
Samen gaat dat vlotter.
Dat komen ze ophalen deze week.
Bedje opnieuw dekken.
We delegeren.
Het heeft zijn nut gehad om hulp extra te vragen.
Het was dus een beetje erger dan normaal die vermoeidheid.
Raar gevoel is dat als je benen niet meewerken.
Valies afhalen van het zolder moet ook gebeuren.
Ik ga die eens een ander plaatsje geven meer beneden.

Hier piept veel blauwe lucht door de mooie wolken.

Een fijne dag gewenst aan allen.

PS: de links steken in mijn mapje huishoudtips oma-C.
Is wat veel om allemaal te onthouden.

Bobijntje

28 aug 2023, 19:25

Wel een beetje laat maar ik wou iedereen
van harte bedanken voor de fijne verjaardagwensen
die ik mocht ontvangen per post, mail, Wapje etc.
image.png
image.png (157.55 KiB) 1664 keer bekeken
Geniet nu... niet morgen

anjelierken

28 aug 2023, 20:41

Afbeelding

Hallo iedereen,

Oma-C: bedankt voor de huishoudtips. Ga die ook opslaan.

Deze morgend de koelkast van zoon gevuld met eten. Kwestie van, als ze morgen thuis komen, ze niet direct naar de winkel moeten gaan. Zou daar ook geen goesting voor hebben, als ik terug komt van de andere kant van de wereld.

Volgende week zijn wij ook enkele dagen weg. Naar het zeetje, in hetzelfde hotel als vorig jaar. Dat viel daar goed mee en Spaanse woef mag mee of beter gezegd moet mee. Gaat niet meer naar hondenhotel, hij is daar ongelukkig , hij wil steeds bij ons zijn.

Vandaag geen regen gezien, alhoewel de buienradar regen voorspelde in de namiddag.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

28 aug 2023, 21:18

Afbeelding

Tot morgen :)

Bekske

29 aug 2023, 07:45

Afbeelding
clive het is totaal nog niet met mij in orde als iets meer wil weten geef dan een seintje want ik zet dit niet hier neer .afijn bedankt iedereen die bezorgd over mij is .Hopelijk eind van de week dat ik meer weet want heb al veel geduld gehad maar het word moeilijk om vol te houden ..Dus hopen en duimen dat ik eindelijk eind van de week weet water aan de hand is heb al vele bange dagen doorstaan .geduld is een schone deugd .IK WENS IEDEREEN HET BESTE TOE ZONDER TEVEEL PIJN EN KOMMER GENIET IN DE MOGELIJKHEID VAN GROETJE