In de Vier Seizoenen reeks 36 Herfst 2024
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Gisteren naar een verjaardagsfeestje moeten gaan van het jongste kleinkind van onze buren naast ons. Hij is 3 geworden, echt al een groot kereltje. Zijn droom was een verrekijker krijgen als geschenkje. Dus heb ik die voor hem gekocht . Je moest echt zijn oogjes zien toen hij doorhad dat het inderdaad een verrekijker was. Schattig gewoon. We zijn niet te lang gebleven want ik was behoorlijk moe.
Voor het feestje, waren we nog bij MA*I ZOO geweest. Matice moest nog een comfy slaapmand hebben voor op de slaapkamer. Manlief was gisteren de folder van de dierenzaak aan het bekijken en kwam uit op een ontzettend comfy zachte mand in ribfluweel. Het heeft ook een opstaande rand waar hij zijn hoofd op kan leggen. Kussen staat in promotie aan - 50%. Een buitenkans dus. We gaan naar die winkel en ze hadden er nog maar 2. Maar er staat de gewone prijs op en nergens een sticker erop van de korting. We vragen er een verkoopster bij en die zegt dat dit kussen niet in promotie is. Dus laat manlief het kussen op zijn GSM zien, waar duidelijk te lezen staat dat er 50% afgaat. Er volgt een kleine, beleefde discussie en ze belt naar haar overste. En die geeft ons gelijk en zegt de verkoopster er aan de kassa 50% eraf te doen. Pleit gewonnen.
En Matice heeft er deze nacht zalig in geslapen.
Zo, ik ga hier eens vlug stofzuigen. Zit nog in mijn pyjama
IK wens iedereen een fijne dag. Geniet van het weer vandaag.
Liefs aan jullie allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede voormiddag!
Vandaag de kleine taakjes die ik gisteren niet afgevinkt kreeg verder afwerken.
Zijn allemaal zo van die kleine dingetjes van" ik zal dat wel eens doen dan of dan..."
Het zonnetje schijnt.
Deze namiddag beetje in de tuin proberen te doen.
Nog wat verder strijken.
Soep maken.
Oma-C zo heb ik ook eens een winter doorgebracht met het expansievat bij te vullen iedere keer.
Ik doe dat niet zo graag die druk op peil brengen.
Ben dan altijd bang dat dat ineens teveel gaat zijn.
Hopelijk wordt het probleem rap opgelost.
Een nieuw expansievat steken is vlug gedaan.
Ik zorgde dan altijd voor emmers en dweilen, want die mannen spelen graag met water.
Clive, Matice zal zalig geslapen hebben.
Toch een slimmeke dat hij bij jullie mag slapen.
Hij wil bij de roedel.
Aan iedereen een rustige aangename zondag gewenst.
Vandaag de kleine taakjes die ik gisteren niet afgevinkt kreeg verder afwerken.
Zijn allemaal zo van die kleine dingetjes van" ik zal dat wel eens doen dan of dan..."
Het zonnetje schijnt.
Deze namiddag beetje in de tuin proberen te doen.
Nog wat verder strijken.
Soep maken.
Oma-C zo heb ik ook eens een winter doorgebracht met het expansievat bij te vullen iedere keer.
Ik doe dat niet zo graag die druk op peil brengen.
Ben dan altijd bang dat dat ineens teveel gaat zijn.
Hopelijk wordt het probleem rap opgelost.
Een nieuw expansievat steken is vlug gedaan.
Ik zorgde dan altijd voor emmers en dweilen, want die mannen spelen graag met water.
Clive, Matice zal zalig geslapen hebben.
Toch een slimmeke dat hij bij jullie mag slapen.
Hij wil bij de roedel.
Aan iedereen een rustige aangename zondag gewenst.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Heb nog bezoek gehad en een fijne babbel
Nu zijn ze weg en kan ik de vaatwasser leegmaken
alles opruimen en nog wat bankhangen....
Fijne zondag allemaal, een goeie nacht nog later op de dag
slaapwel en tot morgen
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

de laatste week van november ga starten.Ik heb de boodschappen hulp voor deze week afgezegd .Ze zouden hier weer staan om 8 uur en de winkel waar we naartoe gaan gaat om 8.30 uur open .Als je vraagt wat je op een maandag morgen naar de winkel vers kunt gaan halen krijg je geen antwoord .Ze konden niet wisselen maar hier wisselen wel regelmatig met hun uren .De maandag te voren was het een paar keer veranderd tot op laatste was het een 1.30uur inplaats van 2uur .De winkel dat daarnaast ligt gaat om 9 uur open en ik dacht om van alles daar te halen dus noppes .Hulp krijgen is allemaal goed en wel als ze zich aan hun uren hielden en rekenig houden met de winkeluren .Maar neen maar vanaf nu moeten ze ook niet meer wisselen met mijn uren om iemand tevreden te stellen .Ben het beu om altijd klaar te staan als zij fluiten .Dus nu weer een bestelling plaatsen om thuis te leveren .Maar op deze manier kom ik nergens maar het is gemakkelijk .En hoef ik niet door regen en wind enz te gaan .Vandaag levering van apotheker dat kost ook iets maar geraak niet meer naar daar .In de late namiddag kinesist .En dan nog met viervoeters en hulp buiten gaan .Ook voor de viervoeters en mij eten maken .En misschien nog huishoudelijke lichte taken doen zal zien hoe ik me straks voel .Heb nu mijn medicijn binnen en hopelijk werkt het snel .ik wens iedereen een fijne gezellige week toe en nog veel moed en sterkte voor die het nodig hebben groetje
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Wakker om 5 u 15 door een hartverscheurende miauw van Gimly. Geen idee wat er scheelde. Had hij honger of verveelde hij zich? We hebben toch de indruk dat hij vergeetachtig wordt zal ik maar zeggen. Zal woensdag eens onze dierenartse contacteren. Maar eerst afwachten of het eenmalig was.
Nu ben ik op en Lilly zit buiten waar het al regent.
Moet straks naar de kapster. Geen huisarrest voor volwassen want de leveringen gebeuren maar dinsdag & woensdag en een die in voorbereiding is.
Gisteren ontdekt dat ik wintertenen heb! na mijn douche stonden ze paarsblauw en verontrustten ventje. Er is nu een speciale voetcreme daarvoor onderweg. gevonden via google en aangeraden door het magazine "Elle". komt van de blauwe bol.
Zal het aankaarten als ik op 5 december naar Tieneke ga voor pedicure en een facial.
Gimly is net gevoederd en Lilly is binnen en eet in de gang. En zoals al eerder gezegd, regent het dus ik ga met mijn regenhoedje naar buiten om klokslag 9 u.
Om 8 uur ga ik me gaan klaarmaken. tegen dat ik alle kleren aanheb zeg maar en wat vooraf moet gebeuren ( voeten controleren en insmeren, liezen enz) is het 8 u 45!
Gisteren een heel lekker varkenshaasje gegeten met mini-kroketjes en alles opgegeten. we hebben ook een kopje advokaat gedronken. We moesten wel eerst wachten tot de fles warmer was, want de advokaat stond er al 3 weken in en was in een wel zeer vaste toestand!
En na het avondeten, de rest van Mac en een shotje zondagse whisky. Van die ( die 15 jaar oud is) ga je er zeker geen 2 drinken!!!
We weten nu waar we gestopt zijn in CSI: NY want de vorige keer waren we vergeten waar we zaten. de aflevering "smooth criminal" hadden we nog niet gezien. We zijn gestopt nadat ze de ontploffing van een foodtuck hadden opgelost. Dus we zitten in het midden en moeten volgende zondag verder doen.
We gaan toch kijken voor een bijverwarming in de badkamer maar die moet wel aan een aantal veiligheidseisen voldoen. Gisteren toen ik ging gaan douchen was het "maar" 18° en vind ventje voor mij te fris. Badkamer ligt op het Noordwesten.
Er is nog altijd geen nieuwe batterij in de weegschaal dus ik ga vandaag een batterij in mijn zak steken als ik naar boven ga. ( weet al dat het AAA's zijn)
nu zit ik te genieten van een kopje koffie.
Ik ga wel nog mijn promotie mail folder bekijken en een bonus ophalen. Dan zal het ver tijd zijn.
Clive: ik vertelde het verhaal van het slaapkussen aan ventje en die gaf je manlief groot gelijk. -50% is min 50% als het in de folder staat!
wij moeten op 2 december naar de AH want volgens de foldervreter is er dan een bepaalde franse wijn in reclame. en het is degene die ik zoek. ( uit de film foreign affairs)
Er staat ook nog een bestelling open bij drankd*z**n maar die is voor morgen te verzenden.levering zou dan ook woensdag zijn want dan is er ook iets onderweg. het is een bestelling voor mijn verjaardag en dus die zal ruim op tijd zijn.
Rika gaat aan en ik ga een nieuw kopje koffie gaan zetten.
Fijne dag Seizoentjes!
Wakker om 5 u 15 door een hartverscheurende miauw van Gimly. Geen idee wat er scheelde. Had hij honger of verveelde hij zich? We hebben toch de indruk dat hij vergeetachtig wordt zal ik maar zeggen. Zal woensdag eens onze dierenartse contacteren. Maar eerst afwachten of het eenmalig was.
Nu ben ik op en Lilly zit buiten waar het al regent.
Moet straks naar de kapster. Geen huisarrest voor volwassen want de leveringen gebeuren maar dinsdag & woensdag en een die in voorbereiding is.
Gisteren ontdekt dat ik wintertenen heb! na mijn douche stonden ze paarsblauw en verontrustten ventje. Er is nu een speciale voetcreme daarvoor onderweg. gevonden via google en aangeraden door het magazine "Elle". komt van de blauwe bol.
Zal het aankaarten als ik op 5 december naar Tieneke ga voor pedicure en een facial.
Gimly is net gevoederd en Lilly is binnen en eet in de gang. En zoals al eerder gezegd, regent het dus ik ga met mijn regenhoedje naar buiten om klokslag 9 u.
Om 8 uur ga ik me gaan klaarmaken. tegen dat ik alle kleren aanheb zeg maar en wat vooraf moet gebeuren ( voeten controleren en insmeren, liezen enz) is het 8 u 45!
Gisteren een heel lekker varkenshaasje gegeten met mini-kroketjes en alles opgegeten. we hebben ook een kopje advokaat gedronken. We moesten wel eerst wachten tot de fles warmer was, want de advokaat stond er al 3 weken in en was in een wel zeer vaste toestand!
En na het avondeten, de rest van Mac en een shotje zondagse whisky. Van die ( die 15 jaar oud is) ga je er zeker geen 2 drinken!!!
We weten nu waar we gestopt zijn in CSI: NY want de vorige keer waren we vergeten waar we zaten. de aflevering "smooth criminal" hadden we nog niet gezien. We zijn gestopt nadat ze de ontploffing van een foodtuck hadden opgelost. Dus we zitten in het midden en moeten volgende zondag verder doen.
We gaan toch kijken voor een bijverwarming in de badkamer maar die moet wel aan een aantal veiligheidseisen voldoen. Gisteren toen ik ging gaan douchen was het "maar" 18° en vind ventje voor mij te fris. Badkamer ligt op het Noordwesten.
Er is nog altijd geen nieuwe batterij in de weegschaal dus ik ga vandaag een batterij in mijn zak steken als ik naar boven ga. ( weet al dat het AAA's zijn)
nu zit ik te genieten van een kopje koffie.
Ik ga wel nog mijn promotie mail folder bekijken en een bonus ophalen. Dan zal het ver tijd zijn.
Clive: ik vertelde het verhaal van het slaapkussen aan ventje en die gaf je manlief groot gelijk. -50% is min 50% als het in de folder staat!
wij moeten op 2 december naar de AH want volgens de foldervreter is er dan een bepaalde franse wijn in reclame. en het is degene die ik zoek. ( uit de film foreign affairs)
Er staat ook nog een bestelling open bij drankd*z**n maar die is voor morgen te verzenden.levering zou dan ook woensdag zijn want dan is er ook iets onderweg. het is een bestelling voor mijn verjaardag en dus die zal ruim op tijd zijn.
Rika gaat aan en ik ga een nieuw kopje koffie gaan zetten.
Fijne dag Seizoentjes!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
HVT, Matice slaapt inderdaad zalig in zijn "mand" op de slaapkamer. Gisterennamiddag was hij daar zelf gaan liggen, we waren hem even kwijt en hij was noch op de 1° verdieping, noch op het GV of tuin. Dus bleef er maar 1 plaats over. En daar lag hij dus, een echt powernapke aan het doen.
Muddy Maddy, manlief drinkt dat ook eens graag, maar niet elke week. Voor mij is whisky echt een stap teveel want lust geen enkele korte drank. Als ik eens alcohol drink, is dat meestal een glaasje wijn en wat ik ook wel lekker vind, is Campari met vers fruitsap. Meer fruitsap dan Campari. Dat durf ik wel eens op een zondag te drinken, maar ook dit weer niet elke zondag.
Gisteren, zondag dus, zijn ze onze air fryer komen leveren. Manlief was daar al lang over bezig, want wij hebben geen frietketel , ik heb dat nooit in huis willen hebben. Te gevaarlijk voor vroeger onze overleden viervoeters en nu voor Matice + ik wil die vieze geur niet in huis. Maar ik ben dan overstag gegaan voor de
air fryer. Goed, ze leverden hem dus gisteren, manlief deed hem uit de doos en ik vond meteen dat hij zo groot was. Bestelling nagekeken en inderdaad, we hebben het model groter gekregen. Hij was in promotie en ik denk dat ze het door ons gekozen model niet meer hadden en gewoonweg die grotere hebben verzonden.
Zo, ik wens iedereen een mooie dag. Aan de zieken en herstellenden, heel veel beterschap en sterkte.
Dikke knuffel voor elkeen.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede maandagmorgen iedereen,
Fijne regen en veel wind is er hier....
veel meer kunnen we niet meer verwachten
deze tijd van het jaar...
Ik heb vanmorgen weer naar de
reparateur gebeld, dat het nog altijd hetzelfde is
met de verwarming en hij zal proberen om deze
namiddag te kunnen komen.... ik kan voorlopig nog
telkens een beetje water erop steken, dan gaat het
voor een tijdje...zoiets gebeurt altijd in het weekend
als alles toe is, maar hij heeft me voorlopig geholpen
zodat ik niet in de kou moest zitten
Vanmorgen moest ik weer aanvullen, en nu heb
ik weer een paar uren warmte....
Beterschap aan de zieken..... goede moed...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
@Bekske: Gelukkige verjaardag!
Cats Rule!
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Oma C : toch vervelend die problemen met de verwarming en meestal gebeurt dat in het weekend
Hier moet de technieker komen voor jaarlijks nazicht van de mazoutketel ( aangevraagd begin september ) maar hij is " ziek " tot februari
/ ben benieuwd of ze daar een vervanger voor gaan vinden want die keuring moet elk jaar gebeuren in een huurhuis ..
Clive : ik hoop dat het voor jullie handig is , die airfryer . Ik heb de mijne terug weggedaan omdat het voor mij geen hulp was . Kostte veel geld en werd hier weinig gebruikt .
Aan alle seizoentjes : veel moed om deze regendag weer door te komen , het is nu eenmaal zo .
Hier moet de technieker komen voor jaarlijks nazicht van de mazoutketel ( aangevraagd begin september ) maar hij is " ziek " tot februari
Clive : ik hoop dat het voor jullie handig is , die airfryer . Ik heb de mijne terug weggedaan omdat het voor mij geen hulp was . Kostte veel geld en werd hier weinig gebruikt .
Aan alle seizoentjes : veel moed om deze regendag weer door te komen , het is nu eenmaal zo .
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
We hebben weer een proper huisje.
De financies voor december zijn gebudgetteerd.
Nu nog de kerstkaarten administratie nakijken.
De financies voor december zijn gebudgetteerd.
Nu nog de kerstkaarten administratie nakijken.