In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
Anne_marie - Lid geworden op: 09 feb 2023, 10:41
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemorgen en een fijne dag
Zonnebloemetje, je bent al vroeg op.
Remie gisteren niet gezien
Werk is weer gedaan en ik ga zo slapen
En verder nog geen plannen, aangezien het vakantie is zien we wel hoe alles loopt
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Zonnebloemetje, je bent al vroeg op.
Remie gisteren niet gezien
Werk is weer gedaan en ik ga zo slapen
En verder nog geen plannen, aangezien het vakantie is zien we wel hoe alles loopt
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
-
een goeie maandagmorgen iedereen
hier in Brugge is het bewolkt en 20° , en er word vandaag wat nattigheid voorspeld
dus we zullen afwachten hé of die weermannen juist zijn met hun voorspellingen
inge ja ik moet meestal wel 3 tot 4 keer opstaan 's nachts omdat ik krampen krijg in mijn benen en mijn enkels en soms ook ( zoals vannacht ) omdat ik opeens wakker word van een serieuze pijn in één van mijn benen , maar nadat ik dan een tijdje heb rondgelopen gaat het weer over en kruip ik terug in bed
Bekske , ook een goeie morgen , en heb je al je uitslag van het ziekenhuis ????
en nu kijken of ventje al wakker is , want daarjuist lag hij nog te slapen , en ik krijg al honger
voor iedereen nog een fijne maandag

hier in Brugge is het bewolkt en 20° , en er word vandaag wat nattigheid voorspeld
dus we zullen afwachten hé of die weermannen juist zijn met hun voorspellingen
inge ja ik moet meestal wel 3 tot 4 keer opstaan 's nachts omdat ik krampen krijg in mijn benen en mijn enkels en soms ook ( zoals vannacht ) omdat ik opeens wakker word van een serieuze pijn in één van mijn benen , maar nadat ik dan een tijdje heb rondgelopen gaat het weer over en kruip ik terug in bed
Bekske , ook een goeie morgen , en heb je al je uitslag van het ziekenhuis ????
en nu kijken of ventje al wakker is , want daarjuist lag hij nog te slapen , en ik krijg al honger
voor iedereen nog een fijne maandag

An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemorgen allemaal ,
Ik lees hier met almaar stijgende verbazing nu .
Ik vind dat er toch ongeschreven regels zijn over hoe je je hoort te gedragen .
Gedag zeggen is zo'n regel, een sociale norm.
Ik vind het gebruikelijk en beleefd om mensen gedag te zeggen, een goede morgen/middag of avond te wensen , ongeacht of je ze persoonlijk kent , ongeacht of je ze aardig vind of niet .
Zonder iemand uit te sluiten .
Dat doen wij in de winkel , in de wachtkamer bij de tandarts en dokter , op straat en zelfs in de lift .
Dat zijn gewoon normale normen en waarden . Vind ik dan dus .
Toedeloe.

Ik vind het gebruikelijk en beleefd om mensen gedag te zeggen, een goede morgen/middag of avond te wensen , ongeacht of je ze persoonlijk kent , ongeacht of je ze aardig vind of niet .
Dat doen wij in de winkel , in de wachtkamer bij de tandarts en dokter , op straat en zelfs in de lift .
Toedeloe.

~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Een goede morgen Jan en alleman
We gaan deze week eens van "Jetje" geven .. Jullie moet mij niet geloven hoor. Ik kan er goed over schrijven.. Maar het woordje "straks" en "misschien morgen" staan de laatste tijd wat veel in mijn woordenschat..
Zo ben ik mij nu aan het af vragen "Ga ik naar de markt ? " of " Ga ik niet naar de markt"
Tja . . we zien wel ..
En nee hoor die grijze dreigende wolken schrikken me niet af . Dus wat ik straks ga doen is nog niet bepaald.
Zonnebloemetje je zegt wel , ook hier is de zondag voorbij gevlogen. Vervelend dat jij altijd zoveel krampen hebt ..Het mat een mens zo af. Sorry Zonnebloemetje maar ik heb een binnen pretje .. Uw ventje wakker maken met een kus zoals bij Sneeuwwitje .. De schone slaper zal wel wakker worden .. Zal ne keer roepen <<<<< . . OPSTAAN ! ! ! !. . . Picske*.... >>>>
Inge gisteren wat lang geslapen, zondag rustdag hé .. Je kan er maar deugd van gehad hebben; Och hoe lieffff ... kind dat de puppy's knuffelt .
Hallookes Bekske geniet van je dag .
Inderdaad Remie gisteren niet gezien . Hopelijk is alles goed met hem.
Hi An vandaag naar de winkel of oppasdag ? Wat het ook is het beste
* Ik scrol van mijn laatste epistel tot het laatste verhaal van de pagina en zo heb ik iedereen een mini antwoordje gegeven . Maar ik doe dit ook niet altijd hoor.
Voilà einde pagina
Een fijne maandag aan iedereen
toedeloe
menu: tja 'kweet het weer nog niet .
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
een goeie namiddag iedereen
hier nu bewolkt maar dat heb ik graag
jadi ja ja ventje heeft je gehoord en hij geraakte bijna niet wakker
met een zucht kwam hij uit bed , want das lastig hoor opstaan volgens hem
sinds wij hier wonen hebben wij echt geen vast uur meer voor van alles
maar ja we zijn op pensioen en voor de tijd dat we hier nog lopen moeten we er een beetje van profiteren hé
en ben je naar de markt geweest vandaag ????????????
An weer een drukke dag bij jou vandaag zeker ???
allé tis tijd voor mijn zetel want mijn benen zeggen " stop "
tot later

hier nu bewolkt maar dat heb ik graag
jadi ja ja ventje heeft je gehoord en hij geraakte bijna niet wakker
met een zucht kwam hij uit bed , want das lastig hoor opstaan volgens hem
sinds wij hier wonen hebben wij echt geen vast uur meer voor van alles
maar ja we zijn op pensioen en voor de tijd dat we hier nog lopen moeten we er een beetje van profiteren hé
en ben je naar de markt geweest vandaag ????????????
An weer een drukke dag bij jou vandaag zeker ???
allé tis tijd voor mijn zetel want mijn benen zeggen " stop "
tot later

mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Daar denk ik net zo over.An-W schreef: ↑14 jul 2025, 09:17Goedemorgen allemaal ,
Toedeloe.
![]()
Hier druk met de huishoudelijke klusjes
Man en kinderen zijn buiten bezig
Nog even bedenken wat we vanavond gaan eten
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Koekoek, ik kom nog even loeren of het hier al wat aan het bedaren is . .
Ik had een waterring op mijn tv kast .. En daar ben ik gans de voormiddag zoet mee geweest .. Gefoefel met van alles en nog wat maar het is weg ..
Proficiat Jadi , ik geef mezelf nu eens een pluim .
Dus Zonnebloemetje geen markt dag ..
Maar ik ben wel naar de Bon App gereden om die lekkere confituurtaart en donuts . Want morgen nam de jarig een dag verlof . Wat hij altijd doet als hij jarig is trouwens..
En de kogel is door de kerk. Hij mocht kiezen dus morgen zitten we in De Vrede . .
Tja Picske* hij kan er maar deugd van hebben van zijn schoonheidsslaapje.
Inge ik eet deze avond koeientong in Madeira saus meegebracht van Bon App
Wens iedereen een fijne avond toe
toedeloe
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
een goeie avond al bijna weer
ventje is naar de garage om de PMD zak en het papier buiten te zetten voor de ophaling morgen
en met dat warm weer is dat nodig dat de PMD zakken op tijd weg zijn vind ik
ze staan wel in de garage maar daar is het ook warm
jadi is dat een confituurtaart die nog moet afgebakken worden of is ze al klaar om op te eten
want wij eten ook graag confituurtaart en er is hier een Bon App niet zo ver van bij ons
en laat het jullie smaken hé morgen op restaurant , en geniet er maar van samen met de jarige
morgen hebben wij ook afgesproken om iemand af te halen om samen koffie te gaan drinken hier in onze contreien , je weet misschien wel wie hé , iemand uit Oostende
allé dadelijk een frisse douche nemen en dat kan deugd doen in de zomer
voor iedereen een gezellige avond verder

ventje is naar de garage om de PMD zak en het papier buiten te zetten voor de ophaling morgen
en met dat warm weer is dat nodig dat de PMD zakken op tijd weg zijn vind ik
ze staan wel in de garage maar daar is het ook warm
jadi is dat een confituurtaart die nog moet afgebakken worden of is ze al klaar om op te eten
want wij eten ook graag confituurtaart en er is hier een Bon App niet zo ver van bij ons
en laat het jullie smaken hé morgen op restaurant , en geniet er maar van samen met de jarige
morgen hebben wij ook afgesproken om iemand af te halen om samen koffie te gaan drinken hier in onze contreien , je weet misschien wel wie hé , iemand uit Oostende
allé dadelijk een frisse douche nemen en dat kan deugd doen in de zomer
voor iedereen een gezellige avond verder

Adam2 - Lid geworden op: 15 feb 2023, 22:49
Jadi,
Een waterring op hout of kunststof is zo gepiept.
Leg er een matig lauw natten wollen doek op en strijk of föhn het droog.
Vlek of kring weg.

-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

zonnebloemetje ik heb nog geen uitslag gekregen ondanks ik een mail gestuurd heb naar huisarts moet dat zo doen door slecht gehoor .Normaal gezien komt hij vrijdag op huisbezoek .Jadi uwens ik een fijne dag met je zoon .Wens je zoon een fijne gelukkige mooie verjaardag toe en geniet er maar van .Ps hier word geen goede dag gezegd iedereen heeft hun werk op gsm .Savonds als we buiten zijn ik en buur komen we enorm veel mensen tegen en met een beetje geluk zullen er misschien 5 personen iets zeggen .De oudere buren spreken nog met mekaar maar die zijn er nog heel weinig .Want de gsm is hier voor de grootste hoop enorm belangrijk .Afijn denk wat jullie willen maar ik kom hier al lang en nu pas van verleden week word ik hier als een zondebok genomen .DUS VROEGER VERMEDEN JULLIE MIJ EN NU DOE IK DIT BIJ JULLIE EN NU IS HET ONBELEEFD MAAR VROEGER WAS DAT BIJ JULLIE DUS NIET .Dit is het laatste wat ik er over schrijf ben het kotsbeu aan worden .En ben vrij om te schrijven wat ik wil en niet wat jullie nu van verleden week willen basta onbeleefd of niet dat kan me geen barst meer schelen .EN HIER IN MIJN BUURT KENNEN ZE ALLEEN MAAR GSM MAAR ALS ZE IETS NODIG HEBBEN JA DAN KENNEN ZE ME WEL .HEB NOG NOOIT GEWETEN DAT ZE IN EEN WINKEL GOEDE DAG ZEGGEN ENZ KORTOM ZEVER MAAR VERDER MAAR VOOR MIJ IS HET NU GEDAAN IK BEN HET DIK KOTSBEU .Vroeger bestond ik niet voor jullie afgelopen .MAAR NU PLOTS WEL AFIJN JA VOOR MIJ IS HET AFGELOPEN .IK mag schrijven waar ik me goed bij voel en niet zoals jullie willen BASTA GEDAAN
-
Anne_marie - Lid geworden op: 09 feb 2023, 10:41