de tijd van toen 70+ /TE BEWAREN
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
- Locatie: ANTWERPEN- BELGIE
-
Ben in mijn LEVENSLOOP steeds van het AKTIEVE type geweest
Bepaalde INIATIEVEN hebben mij soms in ernstige problemen gebracht maar
ben er steeds zonder al te veel builen en kleerscheuren uit geraakt
Ben in mijn LEVENSLOOP steeds van het AKTIEVE type geweest
Bepaalde INIATIEVEN hebben mij soms in ernstige problemen gebracht maar
ben er steeds zonder al te veel builen en kleerscheuren uit geraakt
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
-
spiksin - Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
- Locatie: Merksem
Da zout fabriek is id al lang weg , ik geloof dat daar voordien die roeiclub was , of vlak ervoor . Aan de rechterkant vooraan in je ( goeie ) foto waar die kraan staat ( zand en cementhandel Rombouts ) heb ik leren zwemmen ! moet in 40 geweest zijn en aan de overkant was die roeiclub . Daar zwommen we dan naar de voorbij varende lichters om er ons aan vast te klampen ( en vol teer erafkomen! ) tot de dag dat een jongen verongelukte en 't was gedaan .
Ook toen waren er rivalizeerende bendes jongeren en aan/onder die brug werden conflikten uitgevochten 't faboert tegen Merxem enzo ! Enkele waaghalzen durvden van de brug duiken !
'k Ben weg want ik moet naar Palfijn voor een scanner .
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
- Locatie: ANTWERPEN- BELGIE
Tijdens mijn verblijf in FRANKRIJK besteede ik een preriode bij
LA FERTE ALLAIS wel bekend wat betrefd historische vliegtuigen
In die periode waren er de Belgische SPITFIRES van de COGEA
daar aanwezig voor de opname van LE JOUR LE PLUS LONG
Ik bekwam de mogelijkheid om de grondcursus op SPITFIRE te doen met ook
het praktisch grondtraining met de instructeur op de vleugel staande gezien
er enkel eenzitters beschikbaar waren
Na enkele dagen werdt er voorzien een SOLO VLUCHT uit te voeren
Tijdens de voorafgaande dagen werden de SPITFIRES administratief
overgedragen naar een FRANSE FIRMA
Ik kon echter er voor zorgen dat de documenten voor deze overdracht
LA FERTE ALLAIS niet bereikten
Op de morgend voorzien voor DE SOLO vlucht taxiede ik dus naar de
OPSTIJGPLATS ( grasplein) voerde mijn TAKE-OFF CHECKS
Plots bemerkte ik het bruine 2 CV van de vliegveldoverste aankomen en
ik vermoede dat hij de overdracht had vernomen.... ik vermoede dat hij
naast het toestel zou komen en de armen kruisend boven zijn hoofd doen
om mij teken te doen van te stoppen.........ik was van zin naar de andere
zijde te kijken en gas te geven..............MAAR de 2CV verdween onder
mijn neus en toel stapte hij uit om mij teken te doen de motor af te zetten
Hij had mijn planneke doorzien en plaatste de 2 CV voor mijn neus om he
t opstijgen te beletten
Van de nieuwe eigenaars kregen wij nooit de toelating om onze SOLO
VLUCHT uit te voeren
Dus GEEN SPITFIRE vlucht !!!!
Heb daar later wel de kans gezien om SOLO te vliegen op de NORD-2000
welk een FRANSE kopie was van de DUITSE MESCHERSMTT 108
de voorloper van de MESCHERSMITH 109
LA FERTE ALLAIS wel bekend wat betrefd historische vliegtuigen
In die periode waren er de Belgische SPITFIRES van de COGEA
daar aanwezig voor de opname van LE JOUR LE PLUS LONG
Ik bekwam de mogelijkheid om de grondcursus op SPITFIRE te doen met ook
het praktisch grondtraining met de instructeur op de vleugel staande gezien
er enkel eenzitters beschikbaar waren
Na enkele dagen werdt er voorzien een SOLO VLUCHT uit te voeren
Tijdens de voorafgaande dagen werden de SPITFIRES administratief
overgedragen naar een FRANSE FIRMA
Ik kon echter er voor zorgen dat de documenten voor deze overdracht
LA FERTE ALLAIS niet bereikten
Op de morgend voorzien voor DE SOLO vlucht taxiede ik dus naar de
OPSTIJGPLATS ( grasplein) voerde mijn TAKE-OFF CHECKS
Plots bemerkte ik het bruine 2 CV van de vliegveldoverste aankomen en
ik vermoede dat hij de overdracht had vernomen.... ik vermoede dat hij
naast het toestel zou komen en de armen kruisend boven zijn hoofd doen
om mij teken te doen van te stoppen.........ik was van zin naar de andere
zijde te kijken en gas te geven..............MAAR de 2CV verdween onder
mijn neus en toel stapte hij uit om mij teken te doen de motor af te zetten
Hij had mijn planneke doorzien en plaatste de 2 CV voor mijn neus om he
t opstijgen te beletten
Van de nieuwe eigenaars kregen wij nooit de toelating om onze SOLO
VLUCHT uit te voeren
Dus GEEN SPITFIRE vlucht !!!!
Heb daar later wel de kans gezien om SOLO te vliegen op de NORD-2000
welk een FRANSE kopie was van de DUITSE MESCHERSMTT 108
de voorloper van de MESCHERSMITH 109
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
- Locatie: ANTWERPEN- BELGIE
-
SPIKSIN,
In onze periode van lidmaatschap in de ANTWERP SCULLING CLUB ( dat was de benaming vermoed ik)
was ik aktief als BAREUR van de ACHT en nadien op de SKIF
Wij gingen ook zwemmen in het ALBERTKANAAL en klompen op de
voorbijvarende LICHTERs mee tot aan de SLUIS in WIJNEGEM en tot aan de
SLUIS aan de DE DOKKEN zelf
Ook hadden we veel plezier met een der ROEIBOOTEN waarop we een
zelfgemaakt zeil monteerden en ons waagden tot op DE SCHELDE en
terug
De gevechten tussen de bendes aan de brug waren courant en nu en dan
had er een een gat in zijn kop van het werpen met STEENEN en ook met
VIJZEN die daar ergens te vinden bij het OUDIJZER
Zie ook onze ervaring met DE DUITSERS aan DE BRUG!!!
SPIKSIN,
In onze periode van lidmaatschap in de ANTWERP SCULLING CLUB ( dat was de benaming vermoed ik)
was ik aktief als BAREUR van de ACHT en nadien op de SKIF
Wij gingen ook zwemmen in het ALBERTKANAAL en klompen op de
voorbijvarende LICHTERs mee tot aan de SLUIS in WIJNEGEM en tot aan de
SLUIS aan de DE DOKKEN zelf
Ook hadden we veel plezier met een der ROEIBOOTEN waarop we een
zelfgemaakt zeil monteerden en ons waagden tot op DE SCHELDE en
terug
De gevechten tussen de bendes aan de brug waren courant en nu en dan
had er een een gat in zijn kop van het werpen met STEENEN en ook met
VIJZEN die daar ergens te vinden bij het OUDIJZER
Zie ook onze ervaring met DE DUITSERS aan DE BRUG!!!
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
- Locatie: ANTWERPEN- BELGIE
Hier het beloofde verhaal van mijn ervaring als HONDENSTALMEESTER
bij DE BELGISCHE LUCHTMACHT in 1955 !!!
Na mijn opleiding tot MP-BAF te TERVUREN werd ik gestationeerd in een
munitiedepot, waar we toezicht hielden op de toegang alsook patoilles bij
nacht in het depot met een JEEP maar ook te voet[
Toen ik daar aankwam was er achter het wachthuis een KENNEL waae drie
vervaarlijke honden zaten welk zelfs een stamnummer hadden maar waar
niemand gebruik van maakte want de chef van de MP had een heilige
schrik van honden
De honden kregen afval van de keuken en hun kot werdt met de
waterspuit uitgespoten en meestal spoot men ook op de honden
Er waren ook muilbanden en zo voorradig maar niemand werkte met de
honden
Tijdens een WE kon ik het niet meer aanzien en ging bij een der honden in
het kot en zette hem de muilband aan en ging er alleen mee buiten op
patrouille in het depot in plaats van met twee
Op deze wijze won ik het vertrouwen van de drie honden en bekwam ook
dat de o/off van de menage voor degelijk eten moest zorgen, via dat
voedsel won ik dat de honden luisterden
Ik bekam een zending naar ELZENBORN of was het VOGELRNZANG waar
de landmacht met DUITSERS een opleiding gaven tot
HONDENSTALMEESTER
Ik heb dan regelmatig met de drie honden gewerkt tot ik in 1956 BV werdt
en mijn overplaatsing naar DE NATO bekwam als MP bij AIRCENT HQ te
FONTAINEBLEAU en mijn doelstelling van PILOOT te worden kon verder
ontplooien maar dat is een verhaal op zichzelf welk ik waar maakte in
1965 bij het LT/AVN te BRASCHAAT-POLIGOON als PILOOT-INSTRUCTEUR
op L18C
Van de HONDEN herinner ik mij nog KPL ADOCK stamnummer 24, een
MECHELSE SCHEPER en KPL JACKIE een DUITSE SCHEPPER ook genoemd
een WOLFSHOND en een zeer gevaarlijk dier, de derde herinner ik mij
niet meer
Men stond toen nog niet ver in het nuttig gebruik van honden niet
NOTA;
mogelijk is dit de oorzaak van mijn regelmatige aanwezigheid in
DE ZOO tegenwoordig
bij DE BELGISCHE LUCHTMACHT in 1955 !!!
Na mijn opleiding tot MP-BAF te TERVUREN werd ik gestationeerd in een
munitiedepot, waar we toezicht hielden op de toegang alsook patoilles bij
nacht in het depot met een JEEP maar ook te voet[
Toen ik daar aankwam was er achter het wachthuis een KENNEL waae drie
vervaarlijke honden zaten welk zelfs een stamnummer hadden maar waar
niemand gebruik van maakte want de chef van de MP had een heilige
schrik van honden
De honden kregen afval van de keuken en hun kot werdt met de
waterspuit uitgespoten en meestal spoot men ook op de honden
Er waren ook muilbanden en zo voorradig maar niemand werkte met de
honden
Tijdens een WE kon ik het niet meer aanzien en ging bij een der honden in
het kot en zette hem de muilband aan en ging er alleen mee buiten op
patrouille in het depot in plaats van met twee
Op deze wijze won ik het vertrouwen van de drie honden en bekwam ook
dat de o/off van de menage voor degelijk eten moest zorgen, via dat
voedsel won ik dat de honden luisterden
Ik bekam een zending naar ELZENBORN of was het VOGELRNZANG waar
de landmacht met DUITSERS een opleiding gaven tot
HONDENSTALMEESTER
Ik heb dan regelmatig met de drie honden gewerkt tot ik in 1956 BV werdt
en mijn overplaatsing naar DE NATO bekwam als MP bij AIRCENT HQ te
FONTAINEBLEAU en mijn doelstelling van PILOOT te worden kon verder
ontplooien maar dat is een verhaal op zichzelf welk ik waar maakte in
1965 bij het LT/AVN te BRASCHAAT-POLIGOON als PILOOT-INSTRUCTEUR
op L18C
Van de HONDEN herinner ik mij nog KPL ADOCK stamnummer 24, een
MECHELSE SCHEPER en KPL JACKIE een DUITSE SCHEPPER ook genoemd
een WOLFSHOND en een zeer gevaarlijk dier, de derde herinner ik mij
niet meer
Men stond toen nog niet ver in het nuttig gebruik van honden niet
NOTA;
mogelijk is dit de oorzaak van mijn regelmatige aanwezigheid in
DE ZOO tegenwoordig
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
- Locatie: ANTWERPEN- BELGIE
-
Ik heb het wedervaren der honden niet meer gevolgt wegens mijn
verblijf in het buitenland
De LUCHTMACHT heeft in 1958 de honden overgegeven aan een
gespecialiseerde eenheid
KPL JACKY heeft men schijnbaar moeten afmaken omdat hij steeds aanviel
het was een zeer moeilijke hond die ik echter mijn wil had kunnen
opleggen tijdens mijn verblijf daar , maar men moest zeer voorzichtig zijn
met hem
Ik heb het wedervaren der honden niet meer gevolgt wegens mijn
verblijf in het buitenland
De LUCHTMACHT heeft in 1958 de honden overgegeven aan een
gespecialiseerde eenheid
KPL JACKY heeft men schijnbaar moeten afmaken omdat hij steeds aanviel
het was een zeer moeilijke hond die ik echter mijn wil had kunnen
opleggen tijdens mijn verblijf daar , maar men moest zeer voorzichtig zijn
met hem
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
- Locatie: ANTWERPEN- BELGIE
-
RELINE,
Heel zeker.......MAAR de NIEUWE en zeer ONBEKENDE INTERNATIONALE
OMGEVING waarin ik mij toen begaf heeft er aan geholpen dat ik de HONDEN
en vooral mijn ADOCK moest achterlaten
Voor elke OVERWINNING met ge OFFERS brengen in het LEVEN !!
NB:
Ga eens trachten een foto van die periode met ADOCK te kopieren ??
RELINE,
Heel zeker.......MAAR de NIEUWE en zeer ONBEKENDE INTERNATIONALE
OMGEVING waarin ik mij toen begaf heeft er aan geholpen dat ik de HONDEN
en vooral mijn ADOCK moest achterlaten
Voor elke OVERWINNING met ge OFFERS brengen in het LEVEN !!
NB:
Ga eens trachten een foto van die periode met ADOCK te kopieren ??
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
-
Fokke - Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
- Locatie: Noorderkempen
Zeg, Sylvain, ben jij zaterdag in Oostmalle op het Symposium van de Vlaamse Zweefvliegliga?SDW schreef:-
RELINE,
Heel zeker.......MAAR de NIEUWE en zeer ONBEKENDE INTERNATIONALE
OMGEVING waarin ik mij toen begaf heeft er aan geholpen dat ik de HONDEN
en vooral mijn ADOCK moest achterlaten
Voor elke OVERWINNING met ge OFFERS brengen in het LEVEN !!
NB:
Ga eens trachten een foto van die periode met ADOCK te kopieren ??
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
-
nieuwe bever - Lid geworden op: 26 apr 2005, 15:00
- Locatie: Puurs
Allez zeg hier ontdek ik dat sommige bekenden van de leuterkes ook Merksemmenaren zijnIk zelf ben nog wel geen 70+maar wel geboren en getogen in Merksem. Mijn beide ouders ( een eind in de 80) wonen nog steeds in Merksem. Mijn grootouders hebben er altijd gewoond in de Zusters Van Onze Lieve Vrouwestraat. Schone naam hé? En wie kent er dan niet den Bart aan de oude kerk?
"Je kan je leven op twee manieren leven:
alsof niets een wonder is, alsof alles een wonder is." A.Einstein
alsof niets een wonder is, alsof alles een wonder is." A.Einstein