In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

05 feb 2018, 19:28

Hallookes iedereen,

Die rammenassoep is wel lekker, de andere groenten heb ik in de diepvries gestoken.

Ons restaurantbezoek gisteren viel heel goed mee, lekker eten, heel vriendelijke bediening en vooral wat ik ook belangrijk vind, voldoende ruimte tussen de tafels.
Wij hebben al in restaurants gezeten, waar je letterlijk het gesprek kunt volgen aan de andere tafel.Vind dat niet zo gezellig te dicht opeen.

Clive: zus belde deze ochtend met een negatief verhaal over het hersteloord.Ja, we hebben er geen goed gevoel bij, we zijn aan het uitkijken voor een ander.En eigenlijk hadden we het moeten weten, nergens is er plaats ... alleen daar en nog wel 2 kamers!Gelukkig is er nog niets getekend en hebben we de vrijheid om te zoeken naar een ander.En hopelijk vinden we 1 want eind deze week zou ze het ziekenhuis moeten verlaten.

Dames, tot morgen.

Oma-C

06 feb 2018, 09:30

AfbeeldingEen koude morgen weer... de zon was er al even maar ze isterug weg...
misschien even opladen..? ik hoop het... :)

Mijn verwarming doet het ook weer :) wanthet was gisteren 
net de eerste koudedag geen pretje zonder vuur...

anjelier succes met het zoeken naar een revalidatiehuis/rusthuis
niet simpel tegenwoordig.. en dikwijls alleen ver weg... :roll:

Alle seizoentjes een fijne dinsdag vandaag.... koud en droog
dan kunnen we goed gekleed toch een uitstapje doen...
Het had goed gevroren vanmorgen alles zag wit en er
moest ferm gekrabd worden door wie naar 't werk moest met de auto  :roll:Groetjes allen en tot later...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

06 feb 2018, 16:40

Hallookes iedereen,

We hebben een nieuw hersteloord gevonden en niet ver van mijn deur.Wel nog 15 minuten rijden, maar da's niet ver.Heel toevallig kwam er bij de sociale dienst nog een bericht binnen over een kamer die vrijkwam , dus ben ik deze morgend gaan kijken , en het zag er veel beter uit dan vorig hersteloord.Heel vriendelijk, voldoende interesse, mooie kamer, ja, ik had er een goed gevoel bij, en ook niet grootschalig.Denk wel dat het oké is.Donderdag mag moeder naar daar verhuizen.Ik ben toch blij dat we een ander gevonden hebben , en zus ook.

Mooi weer buiten, maar heel koud.Op de vijver ligt al een dun schaaltje ijs.
En de meesjes hangen aan de vetbollen te bengelen.Zolang de kauwen niet in de buurt zijn,is het oké.Die maken alles kapot, met hun scherpe bek scheuren ze de netjes uiteen.

Straks eten we chinese kool in melksaus met hamburger en aardappelen.Hamburgers eten we weinig.Misschien 1x per jaar.

Dames, tot morgen.

wingerd

06 feb 2018, 18:02

Hallo dames, niet veel volk hier vandaag.
Anjelierken, goed dat er een oplossing is voor je moeder.
't Is vandaag inderdaad erg koud, maar we zijn het niet meer gewend hé.
Het heeft hier de hele dag gevroren en toen we naar de bib reden dwarrelden er weer sneeuwvlokjes rond. De zon hebben we hier niet gezien.
Mijn spieren en gewrichten protesteren nogal... :cry:
Hier zijn de vogeltjes ook hun best aan het doen, mezen en merels en een hele troep mussen en een roodborstje. Ik zag gisteren al een mus met nestmateriaal fladderen !
Langs onze oprit staan er een paar mini-irisjes te bloeien...die zijn ocharme ook wat van slag.

Oma-C

06 feb 2018, 18:15

Afbeelding

Fijne avond en 't rusten voor straks :wink:

clive

06 feb 2018, 18:36

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Anjelier, heel fijn te horen dat je een ander hersteloord voor jouw mama gevonden hebt. En je hebt er een goed buikgevoel bij. Plus , een kwartiertje rijden van jouw thuis, dat valt nog reuze mee. 

Wingerd, ik hou wel van dit droge vriesweer, maar inderdaad, de spieren en gewrichten spreken dat tegen.
Maar dat is ook zo bij voortdurend regenweer, vind ik. Hmm, geef me dan toch maar droog weer. 

Oma-C , gelukkig is de verwarming terug gemaakt. 

Ben deze ochtend niet kunnen langskomen wegens weer een rit naar Hasselt. Dus kom ik jullie nu al een fijne avond wensen en voor veeeeeeeel later straks , een zachte welterusten. Heel veel sterkte aan diegenen die het nodig hebben. Liefs en een warme knuffel voor allen.

Helena van Troje

06 feb 2018, 19:19

Ik vind die kou best te pruimen. Lekker warm aangekleed een toertje fietsen naar de kine. Liever dan kletsnat geregend worden.
Ik heb net heel lekkere savooikool gegeten op mijn grootmoeders wijze.
Buiten naar de kine gaan, is er vandaag niet heel veel gebeurd, tenzij opruimen gewoon.

Oma-C zo steel je wel de show hé! :wink: :wink: :wink: :lol: :lol: :lol:

Anjelier dat klinkt goed. Oef, gelukkig was er nog een plaatsje vrij.
Ik hoop dat mijn kinderen ook goed zullen zoeken als het zover moet komen...
Ik denk dat ze nu zouden vragen of ik kom solliciteren, als ik naar een rusthuis zou gaan kijken.
Trouwens voor een bepaalde leeftijd mag je je daar blijkbaar niet opgeven.

MM ik hoop dat dat daar de goede kant opgaat bij jullie.

MJ alles oké?

Sneeuwvlokjes bij jullie Wingerd? Hier is het allemaal droog gevroren.Mijn bloemen zijn terug gekropen in de grond, denk ik. Behalve een paar narcissen, die hadden al kopjes. De viooltjes in de bloembakken blijven lekker doorbloeien.

Nichtje van me was vandaag ook in Hasselt, Clive.Ik wist niet dat daar ondertussen ook een Ikea vestiging is. Naar het schijnt heel relax, veel fijner dan in Zaventem.

Aan iedereen nog een knusse gezellige avond gewenst, gevolgd door een verkwikkende nachtrust!

wingerd

06 feb 2018, 20:10

Jamaar, jamaar, ik klaag niet over de kou hoor ! Ik heb dit weer ook graag, alleen was het hier vandaag weer de hele dag grijs.

clive

07 feb 2018, 09:01

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

HVT, er is inderdaad een IKEA in Hasselt, eventjes buiten de stad. Maar ben daar dus nog nooit binnen geweest. Hoop dat jouw nichtje een plezante dag heeft gehad. 

Gisteren in de vlugte  een rood golfje gekocht , spijtig genoeg al van de nieuwe collectie. Heb een bepaalde outfit waar een rood golfje heel mooi op is. En was dus daar al heel lang naar op zoek. En toen we op een drafje nog heel even stad in gingen, zag manlief in een ooghoek iets rood hangen. En ja hoor, hij had goed gezien, Vlug even gepast en het heeft alles wat ik zocht. En het is het juiste rood, want daar zijn wel heel veel tinten in. Ikke blij. 

Zo lieve dames, ik ga doordoen met het HH. Heb al een beetje van alles gedaan, maar moet vandaag boven poetsen. 
Sterkte voor elkeen die het nodig heeft. Liefs en een warme knuffel voor allen. 

zwanenmeer

07 feb 2018, 10:54

Dag seizoentjes allemaal ... 

Hier weinig nieuws .... de zon schijnt en het vriest ....

Volop de vogels en eekhoorntjes voederen en proberen water te geven ... 

Aan de mensen met pijn en ongemakken ... veel sterkte ...

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C

07 feb 2018, 18:12

Afbeelding

Goede avond iedereenAfbeelding
Een mooie dag vandaag.... zo willen we er nog wel een aantal dagen....
Heerlijk achter glas in de zon... zalig...

Ik wens allen nog een fijne avond en een goede nachtrust...
Slaap lekker straks en tot morgen :)

anjelierken

07 feb 2018, 19:07

Hallookes iedereen,

Zoonlief en gezinnetje hebben het naar hun zin in China, vooral ukkepuk wordt schandalig verwend volgens berichtje van zoonlief.Het is ginder koud met veel zon, het valt mee volgens zoonlief.

Als het zo koud is, eet onze buitenkat dubbel zoveel, inplaats van 1 doosje krijgt hij er 2 die hij direct opeet.

Manlief ging deze morgend bij zoonlief een klusje klaren en heb hem 1 grote doos kattenvoer meegegeven voor hun buitenkat.Nu ze in China zitten, zal poes ook waarschijnlijk minder eten hebben.Sinds ze eten krijgt van zoonlief is die kat ook veel beter geworden en op gewicht gekomen.

Dames, fijne avond nog en tot morgen.

zwanenmeer

07 feb 2018, 19:24

Anjelierken ; fijn dat jij zo goed voor de poezen zorgt ... Mensen die van dieren houden,, houden ook  van mensen  :-) :-) 

Ook dank aan de post die de postbode al bracht ... :-)  Fijn al die mooie kaartjes ... Ze staan hier te pronken op de kast . Hartelijk dank!! 

Aan alle seizoentjes een goede nachtrust , zonder zorgen ! 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

clive

07 feb 2018, 20:34

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Zwanenmeer, een waarheid als een koe. Mensen die niet van dieren houden, houden ook niet van mensen, waar ik niet wil mee zeggen, dat alle mensen een huisdier moeten hebben. Wij geven de zwerfkatjes ook altijd eten en  water. En Anjelier heeft gelijk, als het koud is , eten ze meer. De vogeltjes in de tuin kan k helaas geen eten geven, Niels blaft constant naar hen en daar zijn ze bang van. En dat vind ik dan weer zielig voor die beestjes. 

Vandaag alles gedaan gekregen wat op mijn lijstje stond, ben weer een gelukkig mens. 

Manlief is op weg naar huis, hij heeft net gebeld. Moeten dan wel bedje nog opmaken, met zijn tweeën is dat klusje zo geklaard. Zit hier al in pyjama.

Zo, ik wens alle dames nog een fijne avond. Kaarsjes branden voor zij die het nodig hebben. Liefs en warme knuffel. 

clive

08 feb 2018, 08:07

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Wie kent de Muppets nog ?  :D

Ik heb net een telefoontje gehad van Muddy Maddy . Momenteel is haar vader stabiel met soms een betere en soms een wat slechtere dag. Hij krijgt nog steeds chemo, 6 uur lang. Ik moest jullie allemaal de groetjes doen. En Gimly is terug oké. 

Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweiklaar maken voor morgen. Dat bespaart me morgen dan veel tijd als ik ga dweilen. Vandaag moet ik naar de apotheek en naar het groentekraam voor wat fruit voor mij en appeltjes voor Niels. Morgen na de poets, ga ik mijn nageltjes laten doen. Kan daar ontzettend van genieten. 

Zo, ik ga badje in en dan ga dan beginnen aan het HH.

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft. Liefs aan jullie allen en een warme knuffel mag niet ontbreken.