In de Vier Seizoenen reeks 12 Herfst

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

24 nov 2018, 09:29

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, fijn dat je jouw kaartje hebt gekregen. Veel beterschap voor Gimly gewenst. 

Even in de vlugte , licht HH is al gedaan + een klein strijkje. Maar moet nu doormaken want mag mijn nageltjes gaan laten doen. Kan ik zo van genieten. Daarna de boodschappen, manlief was gisteren te laat thuis om deze nog te gaan doen. 
Ik wens jullie allemaal een prettig weekend. Liefs  en een dikke knuffel voor elk van jullie. 

Oma-C

24 nov 2018, 16:21

Een donkere dag maar niet echt koud...
en toch krijg ik niet warm...Afbeelding
De was en strijk is gedaan en mijn broodje is gebakken
en een deel van de keukenkasten zijn uitgewassen...
verder gezellig niksen en kijken of er iets op de tv is...Afbeelding
Morgen komt er nog een dag en 't is elke dag zondag...

Iedereen heeft z'n bezigheid... meepakken wat kan...

Ik wens alle maatjes een fijn weekend
Geniet van wat wel kan...en een goeie nachtrust later op de avond  
Tot morgen...AfbeeldingAfbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mammyretro

24 nov 2018, 20:14

goede avond allen 
het was gisteren mooie en droger weer dan vandaag ,

slaap wel voor straks ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

anjelierken

24 nov 2018, 20:22

Hallo iedereen,

Hier gaan we er een rustige avond van maken, na een drukke dag met ukkepuk.Zelfs onze hond is er moe van :D.

Morgen naar een familiefeestje ter gelegenheid van de verjaardag van schoonmoeder.Zo zien we elkaar nog eens.

Verder was het vandaag een druilige dag, we zijn eigenlijk niet buiten geweest.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

25 nov 2018, 05:12

Goede vroege morgen seizoentjes,

ben wakker geworden door het geluid van "ziek", dus opgestaan en opgekuist. daarna hem even buiten gelaten en nu een kopje koffie om warm te worden.
hij is gisterenavond meegeweest naar boven, zodra ventje hem op bed zette, rap naar mijn hoofdeinde.
daar "snor-snor" en het boek van "alfie" maar kopjes geven. ik denk dat hij weet dat er daar een kat opstaat. ga dat nu eens proberen straks met een foto van zijn broer. hij is nog erg lang blijven liggen want ik werd op een gegeven moment wakker uit een soes omdat hij nog met dat boek aan het "vrijen" was.
we gaan dus zondag mijn verjaardag gaan vieren maar ik mag nog niet reserveren want moeder moet nog de twee vriendinnen vragen.
de chiro ging gisteren soep komen brengen, niemand gezien. geen pompoen van de week dan. mss dat ze vandaag nog ermee komen. zal messenger bericht sturen naar buurvrouw van zodra ik op fb zie of ze online is.
gisteren rug pijn gehad en een halve dag gaan liggen, dan naar beneden gekomen en de Ncis marathon bekeken op 6 tot tegen 10 uur. ventje moest nog zijn boot vullen, dus nog drie kwartier dvd. en kon moeilijk inslapen.
moeder had beweerd dat ook de apotheek de metformine gratis van de firma kreeg. neen. zij betalen 6 euro 32 per doos. wist moedertje niet want die kijkt altijd maar naar het eindbedrag en niet naar wat ervoor staat. ( aka: de prijs moest je het zonder voorschrift moeten kopen)
Morgen mss naar Ieper. weten ook niet hoe laat we daar gaan buiten zijn. en of er een gelegenheid zal zijn om eens een winkel te doen. indien we vroeg ( nog voor de openingsuren v/d winkels bedient zijn en 't kostum past ( laatste pasbeurt met de kleermaker) en de medailles hebben) gaan we terug naar de kazerne in brugge en gaan broodjes van de falluce halen.
Dinsdag is ventje van reserve wacht. normaal gezien is de "burn-outer" terug en de andere met die symptomen kan maar halve dagen meer werken. als er nu nog iets gebeurd als ventje toch van wacht is, dan weten we genoeg.
gisteren vergeten mijn gewone pillen te nemen, altijd als ons moeder belt...
Zal nog een vroeger alarm moeten zetten.
dus 't wordt weer een drukke week.
Anjelier: Spaanse woef moe van ukkepuk. ik zie het zo voor me :D ( ha, de klein is weg- ploef mijn mand in en ik kom er niet meer uit!) geniet van het feestje bij schoonmoeder. ik moet al eeuwen niet meer gaan "feesten"
Oma C: niets van kou gemerkt, tegen de avond had ik het erg warm, boven is het 18° in de slaapkamer, er brandde geen stoof en hier was het 22°.
nu ga ik eens kijken voor de laatste aflevering van "choices" te spelen. gisteren alleen mijn laatste taak gedaan: 5 vrachtwagentjes. geen episode van criminal cases gespeeld. mms straks.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

clive

25 nov 2018, 10:00

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, een drukke dag voor de boeg. En Gimly weer ziek geweest  :( Hopelijk voelt hij zich nu terug wat beter. 

Oma-C, het was gisteren  misschien wel koud, maar dat venijnig windje was weg. Ik wens jou een mooie sportzondagnamiddag toe. 

Anjelier, Spaanse woef moe . Is dan ook vermoeiend voor hem kleine ukkepuk in zijn omgeving. 
Gisteren een verstelbaar puppy tuigje gaan halen met een leibandje. Heb daar niet teveel geld aan uit gegeven, want hij gaat daar constant uitgroeien. Koop hem dan liever een mooi en degelijk tuig als hij volwassen is en nimmer groeit. Kon het niet laten nog 2 speeltjes mee te brengen, nu heeft hij er echt wel genoeg, kan kiezen  uit een volledige mand. Heb ook nog een flikkerlichtje gekocht voor aan zijn tuigje en een fluo geel sjaaltje. 
Heb hem meteen ook Viyo meegebracht voor puppy's. Volgende zondag hebben we hem, eindelijk.

Gisterennamiddag moesten we in Schilde zijn en kwamen voorbij een schoenwinkel die ze gaan verbouwen. En ze gaven dus een korting. Manlief opperde om daar te stoppen, want mijn winterpantoffels zijn echt wel versleten, bovendien vallen ze constant uit, ook op de trap wat gevaarlijk is. Dus zijn we daar binnen gegaan En daar stonden pantoffels van Ugg, binnenkant volledig gevoerd met teddy van schaap. De zolen hebben ribbels en schuiven dus niet.  Vond ze nog prijzig, maar manlief drong aan, deze te  nemen omdat ze ook nog behoorlijk veel steun geven, wat beter is voor mijn rug. Enfin, ben dan maar overstag gegaan en  ben ik blij dat manlief aandrong ze te nemen. 

Machine keukenhanddoeken 95°C is al aan het draaien, de strijk ervan is voor morgen. Heb 1 machine 95°C per maand. Doe dat dan zondag omdat de machine 2 volle uren moet draaien. En straks het licht HH en dan heb ik een hele zondag vrij. Ga mijn boek doorlezen. 

Ik ga niet alle namen noemen , maar wens iedereen zonder uitzondering , een hele fijne zondag. Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie. 

zwanenmeer

25 nov 2018, 10:05

[url=https://www.animaatjes.nl/plaatjes/zondag]Afbeelding[/url

groetjes aan alle seizoentjes / veel sterkte voor wie het kan gebruiken //
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C

25 nov 2018, 10:09

Afbeelding

Een natte dag vandaag, Een goede morgen iedereen... :)

Moet niet buiten zijn vandaag, ik zoek me binnen wel te amuseren
dat is niet zo moeilijk... 'k weet niet of er sport is op Eurosport...
Wandelen zit er niet in nu het zo nat is, maar dan
ga ik wel met de H-trainer rijden, dan heb ik ook mijn beweging :?

M-M , Gimly weer ziek, raar dat die het zo dikwijls heeft... :?
Geniet vandaag een beetje van de uitstap naar Ieper...
en dank je voor je overzichtje... ik ga het niet herhalen :wink:

Helena, al even niet gezien, hopelijk alles oké.?

mammyretro, ik weet niet of het droog is om te wandelen
amuseer je vandaag :)

omasenga, hopelijk nog goed gezond,... een fijne dag :)

zwanenmeer, M-J, bobijntje, clive, anjelierken, wingerd, 
en wie ik vergeet...iedereen een gezellige zondag ondanks het weer

Helena van Troje

25 nov 2018, 11:10

Hallo, hallo, jawel, jawel alles oké!
Vrijdag een beetje druk en gisteren een beetje heel lui.

Ondanks de mist en de grijze luchten wens ik jullie allemaal een fijne zondag. 

anjelierken

25 nov 2018, 12:07

Hallo iedereen,

Spring nog even binnen, want ik weet niet om hoe laat we vanavond thuis zijn.
Ik ben al een bloemetje gaan kopen voor de jarige.In de bloemenwinkel staan er al bloemstukjes met kerstversiering.Hier en daar duikt de kerstversiering toch al op.

Manlief is nu met Spaanse woef gaan wandelen, dan heeft hij toch zijn wandeling gehad.

Manlief heeft deze ochtend per vergissing toch de kippen laten buiten lopen.Ofwel moeten ze terug binnen voor we vertrekken( wat een heel karwei is, want die willen niet naar binnen), ofwel moet hij even naar huis komen om ze op te sluiten( zo ver is het nu ook niet).Je zal zien dat dan net de vos langskomt.

Ik heb mijn wasmachine deze ochtend ook al laten draaien, maar wel leeg op 95°.Ik doe dat 1 x per jaar.Ik giet in elk bakje dan bleekwater.Zo is je machine eens goed gereinigd binnenin, ook de leidingen.Heb dat ooit eens gelezen.Nadien is je machine precies  als nieuw, zo proper binnenin.

Dames, tot morgen allemaal.

omasenga

25 nov 2018, 13:09

Dag seizoentjes allemaal , fijne zondag 

Het is grijs weer ,lokt niet naar buiten ,
Oma c ,hier alles ok , vandaag tot 10 uur geslapen
Niet mijn gewoonte ,maar toch leuk ,mits geen plannen 
We zien wel , maken er een luie zondag van
Groetjes en goede gezondheid voor iedereen !
Geniet van de dag !

Oma-C

25 nov 2018, 17:19

Afbeelding

Een goede avond iedereen...
Een killige avond... net goed om warm te bankhangen
en dat ga ik doen ookAfbeelding
bij de tv of aan mijn puzzelboekje... ik zie nog wel als er 
niks interessants is.....ik ben geen filmkijker, 
een mooie documentaire kan me nog wel eens boeienAfbeelding
als er geen sport is... :oops:

blij dat alles goed gaat omasenga, 't is een kwaaie tijd 
en de verkoudheden zijn gratis ... hou je taai :lol:
 en ik zou ook wel eens tot 10 u willen kunnen slapen
ik moet ook voor niemand opstaan maar ik ben altijd rond 8 u wakker
wel vroeger maar ik blijf liggen tot ongeveer 8 u...
misschien als het nog kouder wordt dat ik het wel eens
probeer wat langer van mijn warme bedje te genieten :lol:

Geniet allemaal van de avond bij een gezellig warmte van een vuur 
kan dat deugd doen :wink:

clive

25 nov 2018, 17:48

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Ga dadelijk aan het eten beginnen en daarna alles opruimen en de keuken afvegen natuurlijk. Heb het binnen dan maar gezellig gemaakt, alle kaarsjes branden en het is behaaglijk warm, meer moet dat niet zijn. Mis enkel nog 4 hondenvoetjes  :) :)
Wens jullie allemaal nog een fijne avond en voor veel later vandaag een zachte slaapwel. Liefs. 

Muddy Maddy

26 nov 2018, 06:23

Goede morgen seizoentjes,

een rap woordje voor ik naar Ieper vertrek.
Kreeg gisteren omstreeks 11 u 30 een telefoontje van onze vrienden. Of mijn moeder daar nog woonde: want er hingen andere gordijnen ( lang verhaal) en er deed niemand open. Vreemd. moeder had niet gezegd van ik bij die & die uitgenodigd om te gaan eten, trouwens dat was verleden week. ja, op slag geen honger. zei tegen vriendin, dat ze dat al eerder gelapt heeft. ze was toen naar de ziekenbond gegaan ( was kort na de begrafenis van papa)met vriendin en dan doorgereden naar brugge want vriendin moest nieuwe bril. wel ja: tegen Kwart voor 2 krijg ik ze te pakken, ze was met dezelfde vriendin van de vorige keer, naar de mister buffet gaan eten. vriendin had gezegd dat ze het deze middag gingen terug proberen, maar of ze effectief geweest zijn , weet ik nog niet. toen ventje ook probeerde te bellen, zei die: wel voor haar wintermis moet ze een gsm nemen! liefst ene met gps zodat wij een programma erop kunnen zetten dat ons moeder te volgen is. wel, nu overweegt ze toch van een gsm. ze heeft nog het toetsel van vader zonder simkaart dus ze heeft gewoon een simkaart te kopen en oplaadkaarten. Dus eindelijk gaat ze overstag. natuurlijk gaat dan de vraag zijn: gaat ze die gsm dan niet vergeten? sleutel hangt met een veiligheidsspeld aan haar bh-bandje, want dat is ook een groot probleem.
Goed, ik ga dus naar Ieper en hoop toch een klein beetje ginder rond te lopen.
Gimly is nog steeds niet in de haak, maar 't zijn de laatste na- weeën.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

clive

26 nov 2018, 08:39

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, maak er een leuke dag van in Ieper. 

Heb de keukenhanddoeken die ik gisteren gewassen had, al gestreken, wan morgen poets ik boven en moet dan de dekbedden strijken, maar meestal ben ik dan al zo moe, dat het strijken ervan me echt wel moeite kost. En als ik dan nog de  handdoeken moet strijken, nu ja. 

Gisteren  gezellig thuis gebleven, was eraan toe. En gewoon het licht HH gedaan zodat alles netjes was en alle kaarsjes aangedaan. 

Vandaag na het HH, even naar shopping, moet een paar dingen hebben, onderandere een nieuwe agenda voor 2019, want heb in de mijne al een aantal afspraken staan voor volgend jaar. Denk dat ik te voet ga, weet het nog niet zeker. Heb maar een paar spulletjes nodig, dus dat is niet zwaar om dragen. 
Manlief werkt vandaag van thuis uit, vind ik fijn. Moet hem straks wel even storen als ik de vaatwasser leeg maak en daar de keuken en de living stofzuig. Maar daarna hoef ik hem nimmer te storen. 

Kan niet wachten tot zondag. Dan is de pup eindelijk bij ons. De week daarna stuur ik dan de suikerboontjes op van diegenen waarvan ik  het adres heb. Heb er veel op te sturen. Nu hoorde ik zaterdag dat als je suikerbonen geeft, dat je bij een koppel, zowel de man als de vrouw eentje geeft + de eventuele kinderen. 
Maar ik heb er slechts 1 per koppel gekocht, ben ik daar nu zo mis in ? E n het zijn allemaal dezelfde doosjes. Ben een beetje ongerust nu. 

Enfin, ga badje nemen en dan meteen boven al alles doen. 

Ik wens iedereen een prettige maandag, stuur jullie heel veel liefs en een knuffel voor wie er eentje nodig heeft.