In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal,
Oef , het is zonnig en de wind is voorlopig wat rustiger..
MM : ja, het huis dat ik huur is zo'n type " villa" uit de jaren zestig met op niveau van de straat een garage en daarboven een balkon . Maar naar de voordeur rechts zijn er wel 5 trappen aan de buitenkant en binnen in de hal nog 6 trappen naar de slaapkamers toe . Dus het is niet helemaal zonder trappen ..
Oma C : ik blijf duimen dat er iets gedaan wordt aan het binnen druppende regenwater . Zonet stopte er een man (gebeld door de huisbazin ) die namiddag zou terug komen, om te kijken of hij iets kan repareren . Maar zinkwerken kan hij niet doen , zei hij ////// . " Het komt allemaal wel weer goed", zegt het liedje ......
Maar ik geloof het pas , als ik het ook werkelijk zie ...Een vrouw alleen : je wordt radeloos op den duur hé .... en op mijn broer moet ik ook niet veel rekenen . Hij is met pensioen , maar het is druk -druk -druk ...
Clive , gelukkig dan toch niet weggewaaid zondagvoormiddag .
Voor iedereen verder een rustige dag , hopelijk ... Groetjes !!
Oef , het is zonnig en de wind is voorlopig wat rustiger..
MM : ja, het huis dat ik huur is zo'n type " villa" uit de jaren zestig met op niveau van de straat een garage en daarboven een balkon . Maar naar de voordeur rechts zijn er wel 5 trappen aan de buitenkant en binnen in de hal nog 6 trappen naar de slaapkamers toe . Dus het is niet helemaal zonder trappen ..
Oma C : ik blijf duimen dat er iets gedaan wordt aan het binnen druppende regenwater . Zonet stopte er een man (gebeld door de huisbazin ) die namiddag zou terug komen, om te kijken of hij iets kan repareren . Maar zinkwerken kan hij niet doen , zei hij ////// . " Het komt allemaal wel weer goed", zegt het liedje ......
Clive , gelukkig dan toch niet weggewaaid zondagvoormiddag .
Voor iedereen verder een rustige dag , hopelijk ... Groetjes !!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hallo, in afwachting van de komst van mijn zus.
Wij gaan seffens eten voor haar 70ste verjaardag.
Wat die fietstocht betreft: ik ben in de voormiddag op boodschappen geweest.
Dan was het nog niet zo erg als in de namiddag.
Ik had brood nodig en toespijs voor de student.
Die heeft op maandag een marathondag van 8:15 tot 18:15.
In de late namiddag heb ik, gelijk Mies van MM, mijn hoofd eens buiten gestoken en direct terug binnen.Wat was dat!
Nog een fijne dag gewenst allemaal vandaag.
Wij gaan seffens eten voor haar 70ste verjaardag.
Wat die fietstocht betreft: ik ben in de voormiddag op boodschappen geweest.
Dan was het nog niet zo erg als in de namiddag.
Ik had brood nodig en toespijs voor de student.
Die heeft op maandag een marathondag van 8:15 tot 18:15.
In de late namiddag heb ik, gelijk Mies van MM, mijn hoofd eens buiten gestoken en direct terug binnen.Wat was dat!
Nog een fijne dag gewenst allemaal vandaag.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Oma-C: wij hebben een droge zandgrond, dus voor te natte grond hoeven we geen schrik te hebben.Nadeel is wel in de zomer, dat ik veel moet gieten.
Wij hebben toch een beetje schade, enkele ruiten uit de serre en een grote struik vooraan die op de grond lag.De grote struik is al opgeruimd en verhakselt, en nu is manlief bezig met de serre.Al bij al valt het goed mee, zolang je geen schade hebt aan je huis.Wij denken ook dat deze storm erger was dan de vorige.
Dames, tot morgen allemaal.
Oma-C: wij hebben een droge zandgrond, dus voor te natte grond hoeven we geen schrik te hebben.Nadeel is wel in de zomer, dat ik veel moet gieten.
Wij hebben toch een beetje schade, enkele ruiten uit de serre en een grote struik vooraan die op de grond lag.De grote struik is al opgeruimd en verhakselt, en nu is manlief bezig met de serre.Al bij al valt het goed mee, zolang je geen schade hebt aan je huis.Wij denken ook dat deze storm erger was dan de vorige.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Een goede avond iedereen, het was heerlijk zonnig
tot ongeveer 15 u en dan werd het ineens donker als de nacht,
een hagel-regenbui, ik was op tijd binnen van mijn wandelingetje
een warme muts en handschoenen kon ik best gebruiken
het kletterde tegen de ramen, 't was de moeite
Straks witloofsla met een stukje gegrilde kabeljauw dan
kan ik er weer tegen tot morgen...ik had nog een tas kervelsoep
die is ook op en morgen maak ik verste soep...witloofsoep
Voor allen een gezellige avond en een rustige nacht, met momenten
is er iets minder wind en dan ineens weer een opstoot dat alles rammelt
Slaaplekker allemaal en tot morgen...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Fijne warme avond iedereen,
Hier heeft het maar even geregend met grote druppels, was direct droog door de stevige wind. Er zou dit weekend een nieuwe storm komen, en deze is nog niet gepasseerd..... Waar gaan we naartoe ?
Morgen vertrekken we naar de kust voor enkele dagen, ze komen overmorgen daar ook een digibox installeren, en zo is het analoog kijken voor ons ook verleden tijd. We nemen wel onze tv van thuis mee, ter vervanging van een 'dikke' die niet meer gebruikt kan worden. Voor thuis hebben we een nieuwe tv gekocht, en de voordelen van een diggi-box bevallen ons wel !
Hier hebben we nog goed nieuws : manlief is door zijn proef voor verlenging van zijn rijbewijs ! Degenen die een kaarsje voor hem hebben gebrand een dikke merci !
En nu ga ik nog wat verder inpakken, nog wat spulletjes ter voorbereiding van kaartjes, dat kan ik gemakkelijk ginder doen !
Dames, dit kastje gaat dicht, en mag de 'reis' ook doen !
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot .... de volgende !
Hier heeft het maar even geregend met grote druppels, was direct droog door de stevige wind. Er zou dit weekend een nieuwe storm komen, en deze is nog niet gepasseerd..... Waar gaan we naartoe ?
Morgen vertrekken we naar de kust voor enkele dagen, ze komen overmorgen daar ook een digibox installeren, en zo is het analoog kijken voor ons ook verleden tijd. We nemen wel onze tv van thuis mee, ter vervanging van een 'dikke' die niet meer gebruikt kan worden. Voor thuis hebben we een nieuwe tv gekocht, en de voordelen van een diggi-box bevallen ons wel !
Hier hebben we nog goed nieuws : manlief is door zijn proef voor verlenging van zijn rijbewijs ! Degenen die een kaarsje voor hem hebben gebrand een dikke merci !
En nu ga ik nog wat verder inpakken, nog wat spulletjes ter voorbereiding van kaartjes, dat kan ik gemakkelijk ginder doen !
Dames, dit kastje gaat dicht, en mag de 'reis' ook doen !
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot .... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Wij hadden minder geluk, we zaten net in die hagelbui...
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Voor MJ : proficiat voor manlief !!!
HVT : brute pech in zo'n hagelbui zitten .
Hier goed nieuws : de dakwerker is (hopelijk ) het gat komen dichten . Er was een groot gat in de zink van de hoek van de dakgoot . Nu afwachten of er geen andere lekken zijn ...
Slaap wel allemaal , liefst zonder zorgen of pijn .
Groetjes aan iedereen !!

HVT : brute pech in zo'n hagelbui zitten .
Hier goed nieuws : de dakwerker is (hopelijk ) het gat komen dichten . Er was een groot gat in de zink van de hoek van de dakgoot . Nu afwachten of er geen andere lekken zijn ...
Slaap wel allemaal , liefst zonder zorgen of pijn .
Groetjes aan iedereen !!

-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ventje is naar zijn werk vertrokken. Gimly is vanuit de gang gekomen. Dat kan de deur open doen, maar dicht? Ho, maar. hij keek vies en ik zei tegen hem dat hij dat dan maar aan zichzelf te danken had. ik ben ook soms vies op mezelf.
Lag gisteren nog geen 10 min neer om mijn rug te strekken of ik hoorde beneden de landlijn. ons moeder. haar tv ging niet goed. Mij moest ze niet spreken want ik was boven. komt ventje uitleggen en ik die dacht voor al was het maar een kwartiertje mijn ogen toe te doen, was er aan voor de moeite.
kreeg weer hartkloppingen. Moet vandaag toch nog naar de dokter en zal het zeggen. maar 1 ding is zeker: stress. Toen ik tegen 5 beneden kwam bleek ze gebeld te hebben en gehoord te hebben dat er werken waren. Ventje had gezegd dat het de storm was. Nu gaat ze denken, wat deed die daar om 3 uur al thuis? hij heeft gezegd dat hij in oostende werkte en niet af kon komen. Ze zal wel naar Mia of Steffie geweest zijn om te laten bellen naar telenet want ze denkt dat alle gsm nummers weten wie ze is en daarom niet weer bellen of afkomen. ik kreeg gisteren ook de vraag of Ir. gisterenmiddag 4 uur kon komen. Neen, Ventje werkt thuis. SVHG denkt wss dat de dienstencheques op ons rug groeien.
Bovendien zou Ir. een deel van de beneden hebben moeten doen. En dan zit ventje in de weg.
Na de dokter om boodschappen, toen ventje ging waren de kalfsschenkels op. daarvoor moet je vroeg gaan, maar in zijn 'break' heeft hij gewoon zijn boerderij gedaan. Het was daardoor ook een rond broodje wat ik niet graag heb. vanmiddag restje hutsepot en vanavond een kaasburger voor mij en een hamburger voor ventje. kaas gaat op zijn maag liggen en dan heeft hij weer het zuur. nu ook te veel "wind" door de kool in de hutsepot. het is ook de eerst keer dit jaar dat we hutsepot eten.
Gimly heeft actimel gedronken. als dat er vandaag niet uitligt, mag hij nog een dagje vasten. vanmorgen nog 4 plekken gevonden en dat wordt straks moppen.Morgen werkt ventje thuis, als alles goed gaat. Gisterenavond is Gimly nog even naast me komen liggen aan mijn hoofdeind maar ventje maakte voor hem dan te veel lawaai in het naar bed komen. het eerste seizoen van GOT heeft hij terug uitgekeken. hij zegt ( en terecht mss) dat dit geen serie voor mij is. Ik heb de eerste zinnen van het boek gelezen en het zei me niets. Nu boven bezig in "me before you". wou "vriendschapsverzoek" meenemen maar was het dan vergeten. nu ja, kan ik op het einde weer janken.
ventje kreeg gisteren een aanmaning. hij die stipt is met betalen. bleek dat hij die rekening idd vergeten was. hij vergeet zoveel. Hopelijk heeft hij z'n gsm mee.
zal blij zijn als het eerst trimester van het nieuwe jaar mag opgestart worden. dat is dan niet zo gejaagd.
En, ja we krijgen dit weekend wèèr een storm op ons boterham. begint langdradig te worden. ik moet dringend naar de actio. maar met zo'n weer: vergeet het. Niemand gaat hier weg en wie weg is, mag in de zijstraat zijn geluk beproeven. volgens overbuurvrouw zijn er dit weekend 3 beboet omdat ze nog in verkeerde richting stonden toen het draaien van kant is. zal hen leren. zelfs al laat je hem staan... de kans is groot dat nog niemand gebougeerd heeft 's morgen om 8 u. en dan sta je aan de grote baan als het tegenvalt. volgens mij moet als het wisselen is dat al de avond voordien gedaan worden. maar zoals de verkeersregels nu zijn hier....
Buurman v wil een hulp in huis om buurvrouw te ontlasten. zij werkt als familiale. met haar moeder eindstadium wordt er dus niet veel gepoetst. Nochthans hoor ik elke dag weer die stofzuiger.
En zo vuil als bij mij ligt het niet bij hen. Zij hebben nieuwe vloeren edm. het enige nieuwe vloertje is dat in de keuken: boven lag er al laminaat. maar hier beneden zie je het direct als er +/- een pluisje haar ligt.
Mijn keuken is ook vaak een stort, vandaag afwas van gisteren. ik was tè moe van een nachtje wakker en ventje? wel,....
Dus na de dokter boodschappen en kijken of ik aan kalfsschenkels geraak. de halve apotheek leegkopen. zal wel om Vt D. moeten. en leesvoer dat er 's anderdaags nog ligt.
Morgen mag ventje zelf naar die pijnkliniek bellen. ik heb maar een schema van 1 week dus kan ik het niet inplannen tenzij op 1 van die drie dagen. ventje heeft gsm mee. Gimly ligt op zijn dweil en ik ga toch een derde kopje koffie maken. Voor ik vertrek naar de dokter mijn rug zelf inwrijven. vroeg het gisterenavond maar 't zal wel 1 oor in geweest zijn. Gimly is meegeweest om koffie en ligt nu in zijn zetel.
Wilde eend: ben blij dat je lek gedicht is!
Fijne dag seizoentjes!
ventje is naar zijn werk vertrokken. Gimly is vanuit de gang gekomen. Dat kan de deur open doen, maar dicht? Ho, maar. hij keek vies en ik zei tegen hem dat hij dat dan maar aan zichzelf te danken had. ik ben ook soms vies op mezelf.
Lag gisteren nog geen 10 min neer om mijn rug te strekken of ik hoorde beneden de landlijn. ons moeder. haar tv ging niet goed. Mij moest ze niet spreken want ik was boven. komt ventje uitleggen en ik die dacht voor al was het maar een kwartiertje mijn ogen toe te doen, was er aan voor de moeite.
kreeg weer hartkloppingen. Moet vandaag toch nog naar de dokter en zal het zeggen. maar 1 ding is zeker: stress. Toen ik tegen 5 beneden kwam bleek ze gebeld te hebben en gehoord te hebben dat er werken waren. Ventje had gezegd dat het de storm was. Nu gaat ze denken, wat deed die daar om 3 uur al thuis? hij heeft gezegd dat hij in oostende werkte en niet af kon komen. Ze zal wel naar Mia of Steffie geweest zijn om te laten bellen naar telenet want ze denkt dat alle gsm nummers weten wie ze is en daarom niet weer bellen of afkomen. ik kreeg gisteren ook de vraag of Ir. gisterenmiddag 4 uur kon komen. Neen, Ventje werkt thuis. SVHG denkt wss dat de dienstencheques op ons rug groeien.
Bovendien zou Ir. een deel van de beneden hebben moeten doen. En dan zit ventje in de weg.
Na de dokter om boodschappen, toen ventje ging waren de kalfsschenkels op. daarvoor moet je vroeg gaan, maar in zijn 'break' heeft hij gewoon zijn boerderij gedaan. Het was daardoor ook een rond broodje wat ik niet graag heb. vanmiddag restje hutsepot en vanavond een kaasburger voor mij en een hamburger voor ventje. kaas gaat op zijn maag liggen en dan heeft hij weer het zuur. nu ook te veel "wind" door de kool in de hutsepot. het is ook de eerst keer dit jaar dat we hutsepot eten.
Gimly heeft actimel gedronken. als dat er vandaag niet uitligt, mag hij nog een dagje vasten. vanmorgen nog 4 plekken gevonden en dat wordt straks moppen.Morgen werkt ventje thuis, als alles goed gaat. Gisterenavond is Gimly nog even naast me komen liggen aan mijn hoofdeind maar ventje maakte voor hem dan te veel lawaai in het naar bed komen. het eerste seizoen van GOT heeft hij terug uitgekeken. hij zegt ( en terecht mss) dat dit geen serie voor mij is. Ik heb de eerste zinnen van het boek gelezen en het zei me niets. Nu boven bezig in "me before you". wou "vriendschapsverzoek" meenemen maar was het dan vergeten. nu ja, kan ik op het einde weer janken.
ventje kreeg gisteren een aanmaning. hij die stipt is met betalen. bleek dat hij die rekening idd vergeten was. hij vergeet zoveel. Hopelijk heeft hij z'n gsm mee.
En, ja we krijgen dit weekend wèèr een storm op ons boterham. begint langdradig te worden. ik moet dringend naar de actio. maar met zo'n weer: vergeet het. Niemand gaat hier weg en wie weg is, mag in de zijstraat zijn geluk beproeven. volgens overbuurvrouw zijn er dit weekend 3 beboet omdat ze nog in verkeerde richting stonden toen het draaien van kant is. zal hen leren. zelfs al laat je hem staan... de kans is groot dat nog niemand gebougeerd heeft 's morgen om 8 u. en dan sta je aan de grote baan als het tegenvalt. volgens mij moet als het wisselen is dat al de avond voordien gedaan worden. maar zoals de verkeersregels nu zijn hier....
Buurman v wil een hulp in huis om buurvrouw te ontlasten. zij werkt als familiale. met haar moeder eindstadium wordt er dus niet veel gepoetst. Nochthans hoor ik elke dag weer die stofzuiger.
Dus na de dokter boodschappen en kijken of ik aan kalfsschenkels geraak. de halve apotheek leegkopen. zal wel om Vt D. moeten. en leesvoer dat er 's anderdaags nog ligt.
Morgen mag ventje zelf naar die pijnkliniek bellen. ik heb maar een schema van 1 week dus kan ik het niet inplannen tenzij op 1 van die drie dagen. ventje heeft gsm mee. Gimly ligt op zijn dweil en ik ga toch een derde kopje koffie maken. Voor ik vertrek naar de dokter mijn rug zelf inwrijven. vroeg het gisterenavond maar 't zal wel 1 oor in geweest zijn. Gimly is meegeweest om koffie en ligt nu in zijn zetel.
Wilde eend: ben blij dat je lek gedicht is!
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Wilde eend, hoop van harte dat het lek nu gedicht is. Het euvel van ons ramen, ( toen er bij de eerste storm water in de living binnen kwam) is opgelost en ik hoop bij jou hetzelfde. Vind het spijtig dat je er zo alleen voor staat, ondanks dat je een broer hebt. Maar ja, als ze op pensioen zijn, lijkt het wel dat ze voor niets nog voldoende tijd hebben. Druk, druk ,druk, eerder een hype als je op pensioen bent dan de waarheid, vind ik soms.
Oma-C, vandaag zou het droog blijven, lees ik zojuist op mijn GSM. Maar toen ik gisteren ging wandelen met Matice vond ik de gevoelstemperatuur koud, waarschijnlijk net door de wind gisteren. Was blij mijn donzen hondenschooljas aan te hebben. Toen we bijna terug thuis waren, begon het te hagelen, dat had Matice nog nooit meegemaakt. Hij kwam onmiddellijk langs mij lopen en vond het maar raar, die hagelbollen op zijn krullenbol
MJ, ik wens jullie een mooi verlof aan zee. En nogmaals een dikke proficiat aan manlief, je moet het maar doen hé, zo'n examen. En dan met vlag en wimpel slagen. Chapeau !!!
HVT, mooie foto. Ik denk dat poesiekat bij jou het juiste logeeradres gevonden heeft. Raar dat de eigenaars niets laten weten. Gelukkig kan ze bij jou terecht. In het weekend zou er een nieuwe storm Ellen aankomen, dus wees in hemelsnaam voorzichtig als je dan toch moet fietsen.
Muddy Maddy, Gimly weer ziek ( geweest ) , hoop dat hij vlug terug de oude is. Ventje heeft stress, maar jij ook, waar maak jij je dan zorgen over en kunnen we voor jou iets betekenen ? Dan moet je het zeggen hoor.
Heel veel succes bij de dokter. Hoop dat alles oké mag zijn.
Anjelier, wij hebben hier ook droge grond en in de zomer = dat inderdaad een beetje een nadeel omdat je dan veel moet sproeien. Het spijt me dat jullie dan toch wat stormschade hadden. Maar hebben jullie dan zelf een hakselaar dat die boom zo vlug was opgeruimd ? Maar je hebt gelijk, de serre kan gemaakt worden, maar beter daar schade dan aan jouw huis.
Vandaag boven poetsen en nieuwe dekbedden leggen. Rond 13.45H stop ik dan even, om te gaan wandelen met Matice en doe dan door als we terug thuiskomen. Zal dan waarschijnlijk nog moeten dweilen.
En dan de strijk van de dekbedden doen. En dan werken aan mijn cursus, heb ik gisteren niet meer kunnen doen wegens te moe, maar heb tijd tot en met vrijdagavond. Is een moeilijke cursus, maar ben wel heel blij hem te kunnen volgen, heb daar al heel veel van geleerd. Eigenlijk zou die cursus ( zonder examen dan) moeten verplicht worden VOORDAT je een hond aanschaft. Maar dat is een utopie natuurlijk.
Heb gisteren op de weegschaal gezien dat ik een kilo was aangekomen , die moet er terug vanaf. Dat lukt me wel. Een weekje wat beter op mijn voeding letten en dan is hij er terug af.
Zeg dat niet tegen manlief, want die wil dat ik een beetje aankom. Maar dan voel ik mij nimmer goed in mijn vel.
Zo, ga Matice zijn ontbijt geven en dan ga ik douchen, hij eet meer dan als ik niet bij hem ben.
Ik wens jullie allemaal nog een fijne dag. Liefs aan jullie allemaal en een knuffel voor wie er eentje nodig heeft.
-

Goede morgen alle seizoentjes, 't is
voorlopig is het een zonnige groet
clive dank voor je overzicht, 't was de moeite
clive, een kilootje erbij...
en ja de hagel doet geen deugd ... ook niet bij jouw krullenbol
M-M, stress is ongezond voor je hart, probeer er
vanaf te geraken, meestal kan je toch niks veranderen
aan de gemoedsgesteldheid van een ander, en je
altijd plooien naar iedereen is niet te doen...sterkte
M-J, sorry dat ik niet reageerde op je berichtje (sms) ik voelde me
niet zo best gisteren en was met een dafalgan naar bed gegaan
ik heb het bericht niet gehoord (weinig geslapen de vorige nachten)
Nu zag ik vanmorgen dat je man met glans geslaagd was in z'n rij-examen
Van harte proficiat... hij heeft dat weer goed gedaan... je kan weer gerust zijn
wilde eend, ik hoop dat het water niet meer kan doorsijpelen
en alles droogblijft, water is dun en zoekt z'n weg langs overal hé
hopelijk kan je nu gerust zijn en niet meer met emmers moet zeulen
Helena en anjelierken weten ook altijd wat te doen,
straks is er weer het tuinwerk..
Ik ga nog wat huistaken doen... ik heb het altijd graag opgeruimd,
je weet nooit wat er gebeurt en dan heb ik graag een proper huis
voor als er iemand moet binnenkomen
Groetjes allen en tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Hallo,
Normaal gezien is mij keuken 's avonds opgeruimd, maar vandaag is het daar ook een stort.
Daar zullen we dan seffens eens verandering in brengen en de bus Vim eens bovenhalen.
Allesreiniger in een emmertje en dan met een vodje over de kastjes oké.
Het aanrecht dat zou ik toch graag eens grondig gedaan hebben, maar ja...
Poessiekat komt ook eens goede dag zeggen.
Nu zit die teek daar nog in haar hals.
Ik hoop dat ik dat briefje in de juiste bus gestoken heb.
Het was wel een niet zo een gewone familienaam.
We zullen er eens aan beginnen se
Na een buitje schijnt de zon opnieuw.
Prettige dag iedereen.
Normaal gezien is mij keuken 's avonds opgeruimd, maar vandaag is het daar ook een stort.
Daar zullen we dan seffens eens verandering in brengen en de bus Vim eens bovenhalen.
Allesreiniger in een emmertje en dan met een vodje over de kastjes oké.
Het aanrecht dat zou ik toch graag eens grondig gedaan hebben, maar ja...
Poessiekat komt ook eens goede dag zeggen.
Nu zit die teek daar nog in haar hals.
Ik hoop dat ik dat briefje in de juiste bus gestoken heb.
Het was wel een niet zo een gewone familienaam.
We zullen er eens aan beginnen se
Na een buitje schijnt de zon opnieuw.
Prettige dag iedereen.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
MJ: proficiat voor je man, jullie zijn weer een tijdje gerust.
Wilde eend2: hopelijk is het lek goed gedicht, en komen er geen nieuwe lekken meer bij.
Clive: ja, wij hebben een hakselaar.De takken gaan hierin en de stam zelf heeft manlief met de bijl in stukken gekapt.Een geluk dat het geen dikke stam was.En de verhakselde takken heb ik rond de nieuwe aanplant van vorige week gestrooid.
Deze voormiddag met vader op onderzoek voor zijn longen, was hetzelfde gebleven als de vorige keer.Binnen 6 maanden terug.
MJ: proficiat voor je man, jullie zijn weer een tijdje gerust.
Wilde eend2: hopelijk is het lek goed gedicht, en komen er geen nieuwe lekken meer bij.
Clive: ja, wij hebben een hakselaar.De takken gaan hierin en de stam zelf heeft manlief met de bijl in stukken gekapt.Een geluk dat het geen dikke stam was.En de verhakselde takken heb ik rond de nieuwe aanplant van vorige week gestrooid.
Deze voormiddag met vader op onderzoek voor zijn longen, was hetzelfde gebleven als de vorige keer.Binnen 6 maanden terug.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Vannacht even ziekjes geweest tegelijkertijd met Gimly. Ik had een zeurende pijn in de rug en maaglast. mijn pistolet met kaasburger is dan toch misvallen. Gisteren dus geweest om uitslag bloedonderzoek, alles binnenin de toegestane waarden: de suiker was zelfs onder! lever ook normaal, helaas een zeer lage vit. D. heb ampullen gekregen en om de 14 dagen die in nemen, maar als er zon is, naar buiten al is het maar tot aan de bloemenwinkel. Binnen 6 weken terug.
in de apotheek ook buurvrouw tegen gekomen, hoorde die vragen om pillen tegen de reisziekte.
dus met het krokusverlof zijn die weg. Zoonlief was gisteren aan het repeteren, maar Gimly had de deur opengezet en ik riep in de gang of Gimly soms geboren was in de kerk waarop de repetitie stopte. als het zo zit, dan maar roepen in de gang. ik heb nog niet gevraagd wie die zanger is. maar aangezien er hier een van de zoons een pakje kwam halen, veronderstel ik dat die hier nu woont.
Soms zie ik die ook met buurman thuiskomen. Maar ik zeg niets. Gisteren ook Joyce tegengekomen, er was een discussie met een verdeler van reclameblaadjes en een anders gekleurden en Joyce kennende...
zei tegen haar wat mijn moeder zei over het huwelijk van nichtje. ze keek ook maar verbaasd en toen ik zei dat ik daar niet goed van geweest was, zei ze dat ze het kon begrijpen.
Dus mijn algemene malaise is dus hoogstwaarschijnlijk te wijten aan een groot te kort aan vit. D en de stress van het thuiswerk. Neem maar een extra diazepam zei dokter. je neemt toch maar 1 om te slapen ( en dan nog) en als je eraan verslaafd was had ik het al gemerkt. ( oude dokter werkte met stoplichtsysteem: als je te veel keer na elkaar een doosje vroeg stond dat op oranje en later dan op rood)
Dokter zei ook dat ventje zelf zijn schema kent en moest bellen naar de pijnkliniek. anders wachten tot in maart dan is die heisa van het rekenhof bijna gedaan.
Goed. in de apotheek me geëxcuseerd dat ik de verkeerde stapel voorschriften gehaald had. daarna naar de liedl waar ze toch kalfsschenkels hadden alleen lagen die helemaal achteraan en heeft V. ze voor me gehaald. dus zondag Osso bucco. zitten grote mergpijpen in. scan ik die nieuwe Lidl app: er gebeurd niets. als dat voor ei-phones ontworpen is hebben ze een grote mistake gedaan. Bij jan een verse klantenkaart gevraagd en had er nog ene in het oude kleur zitten. dan binnen gekeken bij dat kruidenierswinkeltje: en daar stond Don Juan. Nu met baard. nu nog zo'n arafatsjaal en hij past in het plaatje van de rondlopende anders gekleurden.
Koffie 1 op, dadelijk koffie 2. dan ontbijt van pillen en yoghurt.
Clive: 1 kilo bij en die moet eraf?
moest je niet van een van je dokters iets bijkomen? ik zou maar al te graag ruilen van lichaam, maar dan moet ik er de mankementen ook maar bijnemen.
heb in het verleden anorexia gehad en die hel wil ik niet meer meemaken. 1 kilo bij: je mag alleen naar de bioscoop. 2 kilo erbij en je mag kledij kopen.... er heeft in die tijd dan iemand in mijn kamer "ingebroken" en mijn dagboek dat ik moest bijhouden gelezen. van dan af maakte die me het hof. tot iemand die me gewoon sympatiek vond en me zag als gewone vriendin zei dan tijdelijk in dezelfde afdeling een plaatje via de interne radio aangevraagd had en in de rokersruimte dat aan mij vertelde. ( in een van zijn "heldere buien".) ben dan ook te weten gekomen dat hij zich op een andere dienst voordeed als "dokter" ( had op een afdeling een witte jas gepikt) en verleidde een patiënte op de afdeling Psychiatrie. Hij werd dan ook snel ontmaskerd. kwam dan terug met "klachten" en bleek dat die antabuse nam.
Wilde eend: hoop dat alle lekken nu gedicht zijn.
Anjelier: dus in de plaats van die spar heb je nu dat ?-boompje geplant?
Zo, ga tweede koffie nemen en dan naar de boerderij. heb weer een mijntaak. we zijn een plaats gestegen in de derby.
Fijne dag seizoentjes!
Vannacht even ziekjes geweest tegelijkertijd met Gimly. Ik had een zeurende pijn in de rug en maaglast. mijn pistolet met kaasburger is dan toch misvallen. Gisteren dus geweest om uitslag bloedonderzoek, alles binnenin de toegestane waarden: de suiker was zelfs onder! lever ook normaal, helaas een zeer lage vit. D. heb ampullen gekregen en om de 14 dagen die in nemen, maar als er zon is, naar buiten al is het maar tot aan de bloemenwinkel. Binnen 6 weken terug.
in de apotheek ook buurvrouw tegen gekomen, hoorde die vragen om pillen tegen de reisziekte.
dus met het krokusverlof zijn die weg. Zoonlief was gisteren aan het repeteren, maar Gimly had de deur opengezet en ik riep in de gang of Gimly soms geboren was in de kerk waarop de repetitie stopte. als het zo zit, dan maar roepen in de gang. ik heb nog niet gevraagd wie die zanger is. maar aangezien er hier een van de zoons een pakje kwam halen, veronderstel ik dat die hier nu woont.
Soms zie ik die ook met buurman thuiskomen. Maar ik zeg niets. Gisteren ook Joyce tegengekomen, er was een discussie met een verdeler van reclameblaadjes en een anders gekleurden en Joyce kennende...
zei tegen haar wat mijn moeder zei over het huwelijk van nichtje. ze keek ook maar verbaasd en toen ik zei dat ik daar niet goed van geweest was, zei ze dat ze het kon begrijpen.
Dus mijn algemene malaise is dus hoogstwaarschijnlijk te wijten aan een groot te kort aan vit. D en de stress van het thuiswerk. Neem maar een extra diazepam zei dokter. je neemt toch maar 1 om te slapen ( en dan nog) en als je eraan verslaafd was had ik het al gemerkt. ( oude dokter werkte met stoplichtsysteem: als je te veel keer na elkaar een doosje vroeg stond dat op oranje en later dan op rood)
Dokter zei ook dat ventje zelf zijn schema kent en moest bellen naar de pijnkliniek. anders wachten tot in maart dan is die heisa van het rekenhof bijna gedaan.
Goed. in de apotheek me geëxcuseerd dat ik de verkeerde stapel voorschriften gehaald had. daarna naar de liedl waar ze toch kalfsschenkels hadden alleen lagen die helemaal achteraan en heeft V. ze voor me gehaald. dus zondag Osso bucco. zitten grote mergpijpen in. scan ik die nieuwe Lidl app: er gebeurd niets. als dat voor ei-phones ontworpen is hebben ze een grote mistake gedaan. Bij jan een verse klantenkaart gevraagd en had er nog ene in het oude kleur zitten. dan binnen gekeken bij dat kruidenierswinkeltje: en daar stond Don Juan. Nu met baard. nu nog zo'n arafatsjaal en hij past in het plaatje van de rondlopende anders gekleurden.
Koffie 1 op, dadelijk koffie 2. dan ontbijt van pillen en yoghurt.
Clive: 1 kilo bij en die moet eraf?
heb in het verleden anorexia gehad en die hel wil ik niet meer meemaken. 1 kilo bij: je mag alleen naar de bioscoop. 2 kilo erbij en je mag kledij kopen.... er heeft in die tijd dan iemand in mijn kamer "ingebroken" en mijn dagboek dat ik moest bijhouden gelezen. van dan af maakte die me het hof. tot iemand die me gewoon sympatiek vond en me zag als gewone vriendin zei dan tijdelijk in dezelfde afdeling een plaatje via de interne radio aangevraagd had en in de rokersruimte dat aan mij vertelde. ( in een van zijn "heldere buien".) ben dan ook te weten gekomen dat hij zich op een andere dienst voordeed als "dokter" ( had op een afdeling een witte jas gepikt) en verleidde een patiënte op de afdeling Psychiatrie. Hij werd dan ook snel ontmaskerd. kwam dan terug met "klachten" en bleek dat die antabuse nam.
Wilde eend: hoop dat alle lekken nu gedicht zijn.
Anjelier: dus in de plaats van die spar heb je nu dat ?-boompje geplant?
Zo, ga tweede koffie nemen en dan naar de boerderij. heb weer een mijntaak. we zijn een plaats gestegen in de derby.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-

Goede morgen even in de rapte,
ik ga naar de markt verse groenten en fruit halen
nu de zon er nog is... en dan vlug terug naar huis
hopelijk geen bui onderweg maar ik neem
voor de zekerheid mijn plu mee
M-M goed dat de bloeduitslag goed was
Zo ik sta klaar, jas aan en schoenen en groetjes allemaal
tot later