Hoekje: "De oase van rust" 2021(1)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

vera-maria

17 aug 2021, 10:15

Goedemorgen allemaal!
Joke wens jou nog een fijne verjaardag!
Ons kleindochter is gisteren vertrokken op kamp met haar beste vriendinnetje, en ook nog enkele andere kinderen die in hun klas zitten…dus die zullen samen wel fun hebben…
Afbeelding
Niet speciaals te vertellen alleen dat het hier drukker word, wij hebben een druk social programma vanaf nu, het mag wel na al die beperkingen door dat smerig virusje, die jammer genoeg nog altijd rond circuleert.
Ik ga ons huis poetsen straks en eens overal dweilen, is hier gelijkvloers dus dat gaat allemaal vlug!
Nog een fijne hopelijk wat droge dinsdag, tot later daag…
You only have one life...live it!

Ritavdm

17 aug 2021, 10:49

Goeie morgen

De reden dat ik er gisteren niet was ???
Fietsdagje met onze toffe bende en ondanks de regen was het een leuke, gezellige dag, afgesloten met een lekker etentje.
't heeft ons goed gedaan :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag doen we het wat rustiger aan; te beginnen met alle natte kledij van gisteren te wassen en te drogen :roll:
Oud maar niet Out

meme-rietje

17 aug 2021, 13:09

goeie middag iedereen
mooie foto's van Rietjes en Yorkje

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

meme-rietje

18 aug 2021, 09:14

goeie morgen allemaal

Afbeelding

omadina

18 aug 2021, 09:24

Goede morgen,

Mooie beelden gezien, van de fijne fietstocht van jullie Ritavdm en gezelschap, jammer natuurlijk van het regenachtige weer.... maar ja jullie zijn dapper en gelijk hebben jullie hoor !

Nu zijn de jongens (ja mag al zeggen jonge mannen) aan de beurt in het tennisternooi. Eén match hebben ze gisteren 2x moeten onderbreken door de regen, dat is wel jammer, voor de toeschouwers, maar nog het meest voor de spelers. Hopelijk is het vandaag wat beter weer.

Straks ga ik mijn fiets nemen en dan toch eens tot bij G. om hem te vergezellen naar de bank, hij kan niks meer alleen, is toch triest...dan belt hij mij en begint te wenen, erg voor een man die vroeger een intelligente persoonlijkheid was, en zijn kinderen, ja..... ik vraag me toch soms af..... maar 't zijn mijn zaken niet, en zo wil ik het ook houden.
Mijn dochter Nathalie, die zaterdag op bezoek was, is hem gaan bezoeken en zei achteraf tegen mij ook: het is een maand geleden dat ik hem zag, en hij is toch achteruit gegaan....ze raadde hem aan een neuroloog te bezoeken, maar dat wil hij natuurlijk niet.

Ik wens jullie allemaal een heel mooie dag toe, rustig aan of sportief, maak er maar het beste van !
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ivette

18 aug 2021, 09:54

Omadina wat zijt ge toch een goeie ziel en wat heeft G chance dat ge u nog altijd om hem bekommert.
Hij zal idd wel op u blijven rekenen als zijn kinderen niet veel naar hem omkijken!

Mijn zoon is weer aan het werk: hij zal de rode spaken van 5 wieltjes vervangen voor de juiste!
Of: zijn zin voor perfectie kent geen grenzen:

Dit specifieke wiel heeft een diameter van 47 mm, inclusief de band, schaal is 1/16.
De rode auto is een Bugatti type 23 Brescia met 1/20 schaal; met veel tijd en geduld krijgen ze nieuwe spaken...
Afbeelding

Afbeelding

Hij en Els waren vorige week op vakantie in Limburg, in een knus hotelletje waar hij thuis is: hij overnacht daar altijd als hij voor zijn werk zo ver weg is. Er kwam daar een Hollands gezin toe in een oldtimer. Zegt Nik ik heb dat ook een oldtimer en toont op zijn smartphone een mini bugatti. Die Hollander trok grote ogen en hij kon het niet laten: ik heb er nog hoor en toonde er nog. Toen hij zei dat hij de grootste collectie Bugatti in België heeft kon hij de superverbaasde Hollander niet langer laten geloven dat het "grote" auto's waren.
Hij heeft er nog altijd deugd van als hij vertelt van dat verbaasd gezicht van die Hollander! Pietje stek zeggen wij hier, net als zijn vader!
Ivette

Ritavdm

18 aug 2021, 10:19

Goeie voormiddag iedereen

Menslief wordt dat weer dan echt nooit beter; ik krijg het ervan op de heupen.

Ivette, je zoon is een waar genie met zijn auto(otjes). Diene Hollander zal er zich vast en zeker niet aan verstaan hebben :lol:

Wat doen we vandaag bij dit rotweer ????
Strijken - Koken - Bakken (zonnekstaart) - Lezen
en hopelijk deze namiddag toch eens buitenkomen.
Oud maar niet Out

Ritavdm

18 aug 2021, 19:52

Goeieavond

Deze namiddag dan toch een mooie droge :wink: wandeling kunnen maken tussen Roesbrugge en Beveren (aan de Ijzer)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en de laatste om aan te tonen hoe slecht het wandelpad erbij ligt

Afbeelding
Oud maar niet Out

Ritavdm

18 aug 2021, 19:52

een keer is genoeg !
Laatst gewijzigd door Ritavdm op 19 aug 2021, 09:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Oud maar niet Out

Ivette

19 aug 2021, 08:27

Ik zal hier toch een tijdje niet meer komen tot het opgelost is:
Bovenaan verschijnt er reclame, voortdurend een nieuwe.
Bij de oase; ik kan onder Rita vdm gisteren om 19.52 mooie foto's bekeken maar:
OP HET OVERZICHT STAAT ERBIJ : 5 MEI! BIJ ALLE RUBRIEKEN EEN VOORBIJE DATUM!
VROEGER WAS DIT ALLEMAAL NIET, WORDT DIT SENIORENNET NOG ONDERSTEUND EN GECONTROLEERD?
groetjes allemaal!
Ivette

meme-rietje

19 aug 2021, 09:25

goeie morgen iedereen
wat gebeurd hier allemaal
dat is toch niet meer normaal
wat heeft Corry gedaan om verbannen te worden van seniorennet
een vraagje naar de moderaten toe
zijn wij de volgende ?

Afbeelding

omadina

19 aug 2021, 09:36

Goede morgen,

Ja Yvette, ik heb ook al rare dingen ondervonden hier, gewoon onmogelijk een reactie te schrijven....
Toch en ik content als ik weer binnen kan, soms moet je je gewoon weer inloggen, toch ook niet gewoon als je al jaren lid bent ???

Gisteren heb ik dan toch kunnen genieten van twee mooie jongensmatches, een Nederlander tegen een Belg, in drie sets, en met veel applaus en aanmoediging van een enthousiast publiek de Belg gewonnen ! Ja we zijn toch nog een beetje chauvinisch, dat mag toch .... De volgend match waren twee Fransen, en ja de beste heeft gewonnen, dat was in twee sets.

Vandaag vervalt ons dubbelspel, ja de jongens van het tornooi nemen alle terreinen in om te oefenen ... niks aan te doen, dan is het maar tot maandag, dan zijn de tornooien gedaan en is alles weer normaal.

Mijn kinderen zijn allemaal al terug aan het werk, de vakantiedagen zijn zo voorbij hé !

Ze voorspellen voor de volgende dagen toch een beetje beter weer, ja zolang het droog blijft en de zon zich eens toont, zijn we al blij !
Geniet er maar allemaal van, op jullie eigen manier. Ritavdm, mooi jullie foto's, en jullie kennen de hele streek onderhand wel, denk ik.

Groetjes, omadina
Afbeeldingmooie herinnering !
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

vera-maria

19 aug 2021, 10:04

Goedemorgen allemaal!
Wat lees ik hier allemaal? Ik heb geen last van die reclames maar moet me wel elke keer opnieuw aanmelden dat is bij mij altijd zo en wat is dat van Corry hoe raar!
Inderdaad Omadina mooie herinnering!
Yvette je laat je toch niet afschrikken door die reclame zeker, negeer dat gewoon!
Ik had gisteren een schitterende namiddag in leuk gezelschap van 3 vriendinnen en we hebben de dag afgesloten met een etentje met ons mannen erbij!
Deze namiddag komen een koppel buren op de koffie, en vanavond komen er vrienden!
Dus mijn dagje raakt weer gevuld…ik ga nu richting badkamer nog een fijne dag aan Corry, Meme-rietje, Rita, Omadina, Yvette, Michelly, Erika en al degene die komen lezen daag…
You only have one life...live it!

Ritavdm

20 aug 2021, 09:08

Goeie morgen allemaal !!!!

Gisteren saaie binnendag :roll: :roll:
we proberen er vandaag iets beters van te maken

voor deze namiddag afspraak bij de rugdokter
Oud maar niet Out

meme-rietje

20 aug 2021, 09:27

goeie morgen alle maal

Afbeelding