In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
Sita
Goedemorgen iedereen,
Ik heb er geen account, zou er wel een kunnen aanmaken.
Maar als jij de foto daar wil plaatsen, mag je dat van mij hoor.
Ik stuur ze je dan nog eens via PB.
Bloemeke, de vlinder viel me op doordat hij zo mooi oranje rondfladderde.
Toen hij op het groen neerstreek was hij minder goed te zien.
Wat me ook opviel was dat hij zijn vleugels niet dichtvouwde zoals de meeste andere vlinders.
Daarom dacht ik ook eerst aan een soort mot.
Denk wel dat ik geluk heb gehad, maar dat mag ook al eens he
Nog een fijne zondag aan iedereen.
Bert, daaraan had ik nog niet gedacht. Ik ben eens gaan lezen op die site en vind het wel interessant daar.Bert schreef: ↑14 aug 2021, 21:07En die vlinder, prachtig. Ook nog nooit gezien.
Ik zou die posten op waarnemingen.be, maar daar bent u waarschijnlijk geen lid van? Ik heb er een account maar kan daar niet veel posten. Wij gaan weinig naar plaatsen waar mooie foto's van dieren of planten kunnen genomen worden.
Ik heb er geen account, zou er wel een kunnen aanmaken.
Maar als jij de foto daar wil plaatsen, mag je dat van mij hoor.
Ik stuur ze je dan nog eens via PB.
Bloemeke, de vlinder viel me op doordat hij zo mooi oranje rondfladderde.
Toen hij op het groen neerstreek was hij minder goed te zien.
Wat me ook opviel was dat hij zijn vleugels niet dichtvouwde zoals de meeste andere vlinders.
Daarom dacht ik ook eerst aan een soort mot.
Denk wel dat ik geluk heb gehad, maar dat mag ook al eens he
Nog een fijne zondag aan iedereen.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
hey Sita
ik heb die vlinder eens opgezocht en hij behoort tot de familie van de nachtvlinders maar hij is overdag ook actief staat er bij
en gelukkig dat zo'n mooie vlinder ook overdag te zien is

ik heb die vlinder eens opgezocht en hij behoort tot de familie van de nachtvlinders maar hij is overdag ook actief staat er bij
en gelukkig dat zo'n mooie vlinder ook overdag te zien is

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04

Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemorgen allemaal ,
Voor onze zuiderburen : Fijne Antwerpse moederdag en OLV hemelvaartdag .
Sita , mooie foto's hoor
Wij gaan vanmiddag in de tuin van onze jongste schoonzoon zitten om zijn verjaardag te vieren.
Fijne dag allemaal

Voor onze zuiderburen : Fijne Antwerpse moederdag en OLV hemelvaartdag .
Sita , mooie foto's hoor

Wij gaan vanmiddag in de tuin van onze jongste schoonzoon zitten om zijn verjaardag te vieren.
Fijne dag allemaal

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
Bert
Dat wil ik met alle plezier doen Sita, ware het niet dat ik er niet meer binnen geraak.Maar als jij de foto daar wil plaatsen, mag je dat van mij hoor.
Heb het juist geprobeerd maar noppes. Ik weet niet meer welk e-mail adres ik gebruikt heb.
Alles is daar ook veranderd op die site. Is nu van natuurpunt, dat wist ik dus ook niet. Kan je nagaan hoe lang het geleden is dat ik nog wat heb ingevoerd.
En met de verandering van laptop heb ik ook e-mail adressen veranderd. Kreeg te veel brol binnen.
Ik zou dus een nieuw account moeten aanmaken maar dan vraag ik mij af, waarom? Ik gebruik dit bijna nooit.
Vind het wel spijtig, is iets mooi om daar te plaatsen.
-
hallooooo
nog efkes langskomen voor dat ik aan het middageten begin
daarjuist met mijn kop onder de kraan gehangen boven het bad om mijn haar te wassen
en nu moet het nog drogen hé maar dat zal geen probleem zijn want tis zomer en het is ondertussen alweer warm aan 't worden buiten ondanks dat het al bijna gans de voormiddag licht bewolkt is met weinig zon , maar soit hier binnen is het goed vertoeven met een temperatuur van 20° en meer moet da nie zijn
gerda groot gelijk dat je het vandaag rustig aan doet en geniet er maar van samen met jou ventje terwijl hij nog niet op de baan moet voor zijn werk
An proficiat met de verjaardag van jou schoonzoon
en geniet er maar van deze middag in de tuin

marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge en Bekske
nog een gezellige zondag verder
onze menu voor deze middag
lekkere croques van zelfgebakken brood met ham en kaas en verschillende soorten verse groentjes er bij
en dat zal zeker smaken
daaaaaaag

nog efkes langskomen voor dat ik aan het middageten begin
daarjuist met mijn kop onder de kraan gehangen boven het bad om mijn haar te wassen
en nu moet het nog drogen hé maar dat zal geen probleem zijn want tis zomer en het is ondertussen alweer warm aan 't worden buiten ondanks dat het al bijna gans de voormiddag licht bewolkt is met weinig zon , maar soit hier binnen is het goed vertoeven met een temperatuur van 20° en meer moet da nie zijn
gerda groot gelijk dat je het vandaag rustig aan doet en geniet er maar van samen met jou ventje terwijl hij nog niet op de baan moet voor zijn werk
An proficiat met de verjaardag van jou schoonzoon
en geniet er maar van deze middag in de tuin

marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge en Bekske
nog een gezellige zondag verder
onze menu voor deze middag
lekkere croques van zelfgebakken brood met ham en kaas en verschillende soorten verse groentjes er bij
en dat zal zeker smaken
daaaaaaag

Bert
Hey leuterkes,
ik zit al een poosje naar de koers te kijken. Maar het boeit me niet zoals anders.
Hoe dat komt weet ik ook niet.
Dus kom ik hier even wat gezelschap zoeken maar het is hier ook zo stilletjes.
Ja, het is zondag hé. Iedereen zal wel op zwier zijn.
Sita, uw vlinder is geplaatst hoor.
Wat was het lang geleden dat ik er nog iets geplaatst had. Toch even moeten de gegevens zoeken om er in te geraken.
Maar alles ik oké nu. Heb alles aangepast en kan er weer in vliegen.
ik zit al een poosje naar de koers te kijken. Maar het boeit me niet zoals anders.
Hoe dat komt weet ik ook niet.
Dus kom ik hier even wat gezelschap zoeken maar het is hier ook zo stilletjes.
Ja, het is zondag hé. Iedereen zal wel op zwier zijn.
Sita, uw vlinder is geplaatst hoor.
Wat was het lang geleden dat ik er nog iets geplaatst had. Toch even moeten de gegevens zoeken om er in te geraken.
Maar alles ik oké nu. Heb alles aangepast en kan er weer in vliegen.
-
Sita
Goede namiddag iedereen,
Bedankt Bert, voor het uploaden van de vlinderfoto.
Bloemeke, ik had het ook gelezen dat het een nachtvlinder was die ook overdag actief was.
Het zal dan toch een soort mot zijn
Bij jullie is het elke dag feest, zo te lezen.
Laatst gewijzigd door Sita op 16 aug 2021, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
hallooooo een goeie namiddag iedereen
zojuist onze koffie gedronken sè en dat smaakte
wij hebben deze namiddag naar een film gekeken op 't gemakske in de zetel
en dat moet kunnen hé op een zondagnamiddag
Bertje ja tis hier stilletjes maar wij zij thuis en niet op zwier hoor
want sinds die corona zijn wij nogal huisduiven geworden en ook sinds ik niet zo goed meer kan stappen zou ik niet weten waar we de zondagnamiddag naar toe zouden moeten , want wandelen kan ik niet meer en fietsen kan ik ook niet meer , dus best gewoon thuis blijven zeker en in de weekdagen een koffietje gaan drinken in onze favoriete tearoom want op zondag is het daar sluitingsdag
Sita wij proberen iedere dag te genieten van de kleine dingen en onszelf ook wel te verwennen in de mate van het mogelijke want het kan rap verkeerd lopen hé zie maar naar jadi haar buurman die zo jong overleden is en die man had waarschijnlijk ook nog veel plannen en dromen die nu opeens allemaal voorbij zijn en waar hij jammer genoeg niet heeft van kunnen genieten en ja er zijn ook mensen die heel oud worden zoals mijn schoonouders ( 92 en 94 jaar ) maar zo oud zal ik wel niet worden met al mijn mankementen en dus proberen wij nu toch te genieten van alles wat nog kan
en das echt niet pessimistisch bedoeld want ik ben meestal optimistisch maar ook realistisch
ik ben nu nog een lekker koekebroodje aan 't bakken en deze voormiddag heb ik ook al een broodje gebakken
allé ik ben er mee weg sè
daaaaaaag

zojuist onze koffie gedronken sè en dat smaakte
wij hebben deze namiddag naar een film gekeken op 't gemakske in de zetel
en dat moet kunnen hé op een zondagnamiddag
Bertje ja tis hier stilletjes maar wij zij thuis en niet op zwier hoor
want sinds die corona zijn wij nogal huisduiven geworden en ook sinds ik niet zo goed meer kan stappen zou ik niet weten waar we de zondagnamiddag naar toe zouden moeten , want wandelen kan ik niet meer en fietsen kan ik ook niet meer , dus best gewoon thuis blijven zeker en in de weekdagen een koffietje gaan drinken in onze favoriete tearoom want op zondag is het daar sluitingsdag
Sita wij proberen iedere dag te genieten van de kleine dingen en onszelf ook wel te verwennen in de mate van het mogelijke want het kan rap verkeerd lopen hé zie maar naar jadi haar buurman die zo jong overleden is en die man had waarschijnlijk ook nog veel plannen en dromen die nu opeens allemaal voorbij zijn en waar hij jammer genoeg niet heeft van kunnen genieten en ja er zijn ook mensen die heel oud worden zoals mijn schoonouders ( 92 en 94 jaar ) maar zo oud zal ik wel niet worden met al mijn mankementen en dus proberen wij nu toch te genieten van alles wat nog kan
en das echt niet pessimistisch bedoeld want ik ben meestal optimistisch maar ook realistisch
ik ben nu nog een lekker koekebroodje aan 't bakken en deze voormiddag heb ik ook al een broodje gebakken
allé ik ben er mee weg sè
daaaaaaag

marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo
ja "moederkensdag "
bij de bakker doosje met 2 pralinekens in ,
bij delhaize 'n stuk chocolade ,
en bij zoon 'n tas van leonidas met ...jawel chocolade ,
vanmiddag wat alleen gaan fietsen ,
en onderweg 'n cremeke gegeten ,
...ja mijn maag is weer normaal hoor ,
mijn zus kreeg volk ,
en mijn zoon ging naar zee , met Sookie ,
Sita , waauw wat "n speciale vlinder ,
mooi dat we mogen meegenieten
an w gelukkige verjaardag voor de jarige ,
en geniet ervan ,het is zalig buiten ,
en prachtige bloem in je tuin hoor
jadi , sterkte lieveke ,
mama inge ..ja het zonneke schijnt ,
meer moet dat niet zijn
bloemeke , je haartjes weer mooi gewassen ,
Bertje geen goei koers ?
puzzel bekske ,grootjegerda en iedreen 'n fijne avond nog
geluk vind je onverwacht
-
Bert
Oeps, was ik effe vergeten...

Voor alle Antwerpse moeders, gefeliciteerd!!!
Nog even een link met foto's op waarnemingen van de mooie Spaanse Vlag.
https://waarnemingen.be/species/1766/ph ... rovince=16
Marietteke, uw maag terug op z'n plooi en nu al die chocolade. Beetje voorzichtig zijn hé.

Voor alle Antwerpse moeders, gefeliciteerd!!!
Nog even een link met foto's op waarnemingen van de mooie Spaanse Vlag.
https://waarnemingen.be/species/1766/ph ... rovince=16
Marietteke, uw maag terug op z'n plooi en nu al die chocolade. Beetje voorzichtig zijn hé.
-
hallooooo
hey marietteke zoveel chocolade gekregen vandaag , maar gelukkig blijft dat nog lang goed hé
zodat je dat niet allemaal rap moet op eten
en je hebt je zusje gemist zeker om een fietstochtje te doen
Bertje bedankt voor de link , die zal ik zeker eens bekijken hoor
allé ik ga mijn broodje snijden want tis alweer etenstijd
en dadelijk mijn koekebroodje uit de oven halen om morgenochtend van te eten , mjammie
voor iedereen nog een gezellige avond verder
daaaaaaag

hey marietteke zoveel chocolade gekregen vandaag , maar gelukkig blijft dat nog lang goed hé
zodat je dat niet allemaal rap moet op eten
en je hebt je zusje gemist zeker om een fietstochtje te doen
Bertje bedankt voor de link , die zal ik zeker eens bekijken hoor
allé ik ga mijn broodje snijden want tis alweer etenstijd
en dadelijk mijn koekebroodje uit de oven halen om morgenochtend van te eten , mjammie
voor iedereen nog een gezellige avond verder
daaaaaaag

mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Fijne avond
Man is uiteindelijk op het dak van de buren beland.
Morgen gaat het regenen en ze wouden het dak dan dicht hebben.
De buurman was gisteren gevallen en had behoorlijk last van zijn been, dus heeft mijn man de rest van de dag daar geholpen.
En we werden spontaan uitgenodigd om daar te komen bbq-en vanavond
Kinderen en ik hebben er een relax dagje van gemaakt.
Beetje gerommeld in huis en een paar boodschappen gedaan en verder eigenlijk niets.
Man is uiteindelijk op het dak van de buren beland.
Morgen gaat het regenen en ze wouden het dak dan dicht hebben.
De buurman was gisteren gevallen en had behoorlijk last van zijn been, dus heeft mijn man de rest van de dag daar geholpen.
En we werden spontaan uitgenodigd om daar te komen bbq-en vanavond
Kinderen en ik hebben er een relax dagje van gemaakt.
Beetje gerommeld in huis en een paar boodschappen gedaan en verder eigenlijk niets.
-
hallooooo
dadelijk naar ons bedje sè want anders heb ik nog luciferstokjes nodig om mijn ogen open te houden
voor iedereen nog een goede nachtrust
slaapwel en tot morgen

dadelijk naar ons bedje sè want anders heb ik nog luciferstokjes nodig om mijn ogen open te houden
voor iedereen nog een goede nachtrust
slaapwel en tot morgen

*** Zie het leven van de zonnige kant ***