In de Vier Seizoenen reeks 10: Zomer

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

lea***

22 aug 2018, 09:16

Afbeelding

Zonnige woensdag gewenst aan alle seizoentjes!

Groetjes,

Oma-C

22 aug 2018, 09:51

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, 't is een zonnige dag
geniet ervan want we krijgen een frissere week
dat zal raar zijn na al die warmte :)

M-M allergie is niet leuk, maar fijn is het ook niet,
mijn zoon is ook allergisch aan veel dingen en die moet
elke dag een pilletje nemen, dan loopt hij nog te snotteren
maar minder erg als zonder dat pilletje... :roll: :oops:
Ik hoop dat je medicatie helpt, je moet het wel innemen natuurlijk :oops:

zonnige woensdag Lea...

Alle seizoentjes een fijne dag.. ik ga bij de kinderen in de tuin
in de schaduw zitten, we hebben een uitgestelde, grill-maaltijd
een laat moederdagfeest die door omstandigheden toen niet kon doorgaan
gelukkig is het mooi weer...

Ik ga naar de regenkamer want heb mijn HH in slaaptenue gedaan :oops:

Groetjes allen en tot later...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

22 aug 2018, 10:38

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, wat sneu van jouw allergie. Maar aangepaste medicatie doet wonderen, dat weet ik uit ervaring. Hoop dat A. niet te boos gaat zijn, maar voor je het weet is het huis terug proper. Nieuwe dekbedden leg ik elke week, heb dat gisteren gedaan toen ik boven aan het poetsen was. Een dikke aai voor Gimly. 

Oma-C, dat doe ik ook vaak, het licht HH in pyjama. Heb dat vandaag nog gedaan. De 2 benedenverdiepingen volledig gedaan en een eerste was al buiten gehangen. Heb toch allemaal pyjama' s met een shortje en een vestje. En dan doe ik de slaapkamer terwijl ik badje laat lopen, neem dan badje en doe tenslotte de badkamer en stofzuig slaap- badkamer en gang. 
Geniet vandaag als je bij de kinderen bent. Het is alleszins goed weer, niet te koud en niet te warm. 

Lea, ook voor jou een fijne dag. 

Moet nog 1 wasmachine buiten hangen en dan gaan buurvrouw, baby D. en ik een wandeling maken. Wel niet te  ver. En als ik dan thuiskom, kan ik even rusten en beginnen aan de strijk. En dan deze avond het gras sproeien. En dan is alles van mijn lijstje afgewerkt. 

Anjelier, Spaanse woef is dan wel echt een slimmerik dat hij zonder moeite niveau 2 aankan. Niels moest ik soms helpen. Speelde dat heel graag met hem.

Ik weet niet of ik dat al gezegd had, maar de pup mag de eerste week geen bezoek. Kwestie van enkel zijn baasjes te leren kennen, anders raakt hij in de war. Ga ik me dan ook aan houden. Stuur dan wel een fotootje van hem. Als ik teveel zaag over de pup, gelieve mij te waarschuwen. 

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens elkeen een leuke woensdag. Liefs en een dikke knuffel + beterschap voor hen die het kunnen gebruiken. 

lea***

22 aug 2018, 10:54

Afbeelding

Dank u clive en Oma-C,

Ik ga straks eens op m'n gemakje naar het kruidvat, aan de veilige arm van man-lief, want hier buiten is het een hobbelveld, ligt vol met kabels en andere toestanden.

Geniet van deze, misschien wel laatste zonnige dag.

Groetjes,

anjelierken

22 aug 2018, 14:31

Hallookes iedereen,  

Clive: achteraf gezien had ik beter niveau 3 genomen, stond er nog aan te denken in de winkel, maar stel dat het dan te moeilijk is .Ach ja, hij amuseert zich ermee.Ik doe er dan heel kleine snoepjes in.

MM: allergie?Tegenwoordig heeft bijna iedereen allergie.Manlief , zoon en dochter hebben het ook.Is ook erfelijk.Elke dag gebruiken die een neusspray, waar ze goed mee geholpen zijn.Mijn schoonmoeder gebruikte vroeger pilletjes van Dokter Vogel waarmee je vroeg moest beginnen (op het einde van de winter al), zodat je al wat weerstand had opgebouwd tegen dat het seizoen begon.Ze was daar goed mee zei ze.

Nu had ik enkele dagen geleden 2 hotels +hondenhotel geboekt voor in oktober eens naar Nederland te gaan.Alles was in kannen en kruiken, tot ik tot de ontdekking komt dat het op 14 oktober verkiezing is.Helemaal niet aan gedacht. Ons reisje viel juist in dat weekend.Nu ben ik alles aan het wijzigen voor de week erna te kunnen gaan.Het hondenhotel en 1 hotel is al in orde , het 2de hotel nog niet.Een mens moet toch aan alles denken hé.Wie denkt er nu aan die verkiezingen, ik in ieder geval niet.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

22 aug 2018, 21:21

AfbeeldingPas thuis van bij de kinderen, lekker gegeten en veelgebabbeld
heel de namiddag tot nu buiten gezeten, het was er heerlijk 

Ik wens allen een fijne avond verder en sterkte wie het nodigheeft...
groetjes aan allen en tot morgen... :wink:

Muddy Maddy

23 aug 2018, 07:05

Goede morgen seizoentjes,

Een liedje van een heavy metalband op je gsm hebben als alarm is nooit zo luid als de weergalmende dringende, dwingende Miauw die in je oren kaatst en je dus verdwaasd uit bed rolt. Aan de nacht is weer een einde gekomen. " Hij" wil buiten, en buiten hij zit. Ondertussen proberen je hersenen de click te maken om 1 kopje koffie te zetten, terwijl de blaffeturen van je ogen opengaan.
Straks mag je de de eer hebben om "zijn" pot te vullen met korrels en "zijn" teljoor met vlees. Als die missie volbracht is mag je als onderdaan, je koffie opdrinken.
Wat bij deze aan het gebeuren is.
A. was niet content. ventje had zich niet aan de afspraken gehouden en zijn weigering mij te helpen viel dus niet in goede aarde. Ze vond het hier weer "vuil". die koer: daar ging haar grootste litanie over dat er echt niemand wil/kan komen en haar aan het verstand brengen dat pwa alleen huishulpen aanbied, dat dringd na al die maanden van zoeken naar... niet tot haar door. Ventje aanhoorde het relaas met slechts een schouderophalen terwijl zijn aandacht ging naar zijn telefoon. Toen hij iets las, werd het vuurwerk aangestoken want voor zijn part mochten ze dit huis ( en daarmee alle andere huizen in de rij) onbewoonbaar verklaren voor iets dat op FB stond. heb niet naar de tirade geluisterd maar het gebrek aan centen was weer de oorzaak.voor hetgeen te doen wat er in dat artikel stond dus. aan het einde van die litanie zal het er weer op neerkomen dat die "maatregel" een slok op de borrel zou zijn. de borden van je mag hier niet staan en de twee grote afsluithekken zijn al gezet voor de buren bbq waarvan Frank1, Frank2, Sabine, David en Jill zeker zijn dat het zaterdag gaat regenen.
Ik heb "zijn" kameleon met catnip teruggevonden nadat ik een cataloog van de zomer wegdeed uit het houten bakje waar de meeste cat-a-logussen  in zitten. die heb ik bij zijn oranje speelspin gelegd. dus slechts uitzonderlijk mag hij die eens hebben. heb ondervonden dat onze majesteit liever valeriaan heeft. qua stof moet het badstof zijn en geen nep-satijn. Ik ga zijn wensen doorgeven aan de site.
Vandaag naar de dokter. more bad news for the folks on the freeway- zong Chris Rea eens.
heb ontdekt dat buurvrouw van moeder ook hay-day speelt. ga ze eens vragen of ze niet naar onze buurt komen, maar ze doet geen derby.
morgen naar brugge om het probleem aan de wortel aan te pakken. moeten ook naar de carref. voor zijne majesteit. mss die in brugge doen en dan terugrijden naar de autostrade. we zullen zien. eerst vandaag doorkomen.
Oei, Anjelier: verkiezingen! op wie ge ook stemt, 't zijn altijd dezelfde die hun zakken vullen. de regering heeft geheime contacten met de kledijfabrikanten om te weten waar dit jaar de zakken zullen zitten en hoe diep. Nu is gebleken hoe onze burgemeester, burgemeester kon worden, Johantje was fin de carriere in de wetstraat. zal eens een praatje moeten maken met onze samenzweringstheorist.
Clive: ge zeurt niet over uw nieuwe puppie. 't is leuk om te lezen hoe je ernaar uitkijkt. zeker fotoke zetten en dat die eerste week met alleen de nieuwe mama en papa is, dat is volkomen normaal. heb het aan Roelie gevraagd toen zei ze net hetzelfde. Zij heeft twee honden Boris en Bouke, maar dat zijn natuurlijk gewone stratiërs.
Oma C: een fijne dag gehad, hier was het de hele dag goed bewolkt en redelijk koud, in de zeer late namiddag is de zon een beetje komen schijnen.
HVT: Poes slaapt niet meer in de doos? denk niet dat ge ambras met haar baasje gaat krijgen hoor. de mijn is nog altijd zijn doos niet beu tot groot ongenoegen van A.
vanavond frietjesavond en gisteren hebben we een pizza van de concurentie laten afkomen. peperoniworst is niet halal. lookbroodjes met spek ook niet. ga eens opzoeken wat koosjer eten is, maar vrees dat kreeft op de lijst van verboden etenswaren gaat staan.  Kan dan zeggen dat ik alleen koosjer eet, vandaar de pizza van de concurentie. hij zal het wel niet opgemerkt hebben, want het was pizzadag en erg druk.
Nu kopje koffie leegdrinken, glas water vullen en pillen pakken. dan naar de sociale media, dan even onder de douche en dan naar madame docteur.
Fijne donderdag, groetjes en kopje van Gimly.
Cats Rule!

clive

23 aug 2018, 09:00

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Anjelier, Niels had al moeite met niveau 2. Daarom heb ik nooit niveau 3 gekocht. Denk wel dat de nieuwe pup er minder moeite mee gaat hebben, want die Australian Cobberdogs zijn erg slim. Maar dan moet hij er wel oud genoeg voor zijn. Hij mag eerst zolang hij wil puppy zijn. 

Oma-C, fijn dat je het gisteren zo leuk hebt gehad. 

Muddy Maddy bedankt voor het overzichtje. Kaarsje brandt hier al en de duimen staan omhoog voor jouw doktersbezoek van vandaag. Dus A. was niet tevreden over ventje dat hij jou niet geholpen had. Maar nu zal het wel proper zijn dankzij A. Lijkt mij een strenge tante. 
Fijn dat ik over de pup mag praten. Eerst eind oktober de vakantie nog, maar verheug me meer op de pup. Misschien mildert het verdriet en het gemis van Niels dan een beetje. 

Lea, ik wens jou een fijne dag. 

Heb net de strijk achter de rug. Buurvrouw , baby D. en ik waren gisteren gaan wandelen. Mijn was hing buiten en toen we terugkwamen had ik die meteen afgehaald en wou dan beginnen met de strijk. Maar omdat ik zo moe was, besloot ik eerst even te gaan rusten. Dat was geen slim idee, want ben in slaap gevallen en pas om 19.00H wakker geworden doordat manlief mij belde, dat hij op weg was naar huis. Had meer dan 2 uur geslapen. En toen vond ik het te laat om nog te strijken. Heb dat dus nu, meteen na het opstaan en een tasje koffie , gedaan. Hij was dus niet gaan lopen. Heb ook al een machine zijde gedaan en opgehangen, dat moet niet gestreken worden. Nu dadelijk badje in en boven alles opruimen en dan de 2 benedenverdiepingen dweilklaar maken voor morgen, dan heb ik morgen minder werk. 

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een heel fijne donderdag. Liefs.

lea***

23 aug 2018, 09:20

Afbeelding

Goedemorgen allen,

Het zal vooral tegen de vooravond een drukke dag worden Clive, ga 5 kg mosselen kuisen en klaar maken,
krijg bezoek.

Waarom zou je niet over je pup mogen praten, hoe meer, hoe liever.

Oma-C, goed gegeten, goed gebabbeld, wat wil een mens nog meer hé!

Oei, Anjelierken, niet aan de verkiezingen gedacht? Wie denkt nu ook daaraan!

Maddy, naar de dokter? Suc6 gewenst.
Ik heb volgende week twee doktersbezoeken af te leggen, o.a. controle na de operatie.
Na het eten van warm eten doet mijn maag nog eventjes moeilijk, zou ook nog moeten verbeteren.

Fijne dag gewenst aan alle seizoentjes, herfst buiten, mijn favoriete seizoen.

Groetjes,

Oma-C

23 aug 2018, 09:55

Afbeelding
Iedereen een goede donderdagmorgen
geen zon maar 't isgoed buiten...
pakken zoals het komt, de volgende dagen zou het frisserworden
maar nadien weer wat beter... en 23-24° is genoeg  voormij

Ik sta klaar om mijn boodschappen te doen...
aan alle seizoentjes een fijne dag, geen namen sorry :oops:
en tot later

Helena van Troje

23 aug 2018, 11:32

Hallo, in afwachting dat de zus binnenkomt hier even binnenspringen.
Weer zo moe na onnozel de benden gekeerd te hebben met de keerborstel.
Ik vind dat de stofzuiger teveel lawaai maakt en te zwaar weegt.
De vaatwas geledigd en alles in de kasten gezet en het vat was al af.
We zullen dan maar gaan zitten en wachten tot we weer verder kunnen.
Boven moet ik wel stofzuigen. Niet nu want dan hoor ik de bel niet.

Voorlopig is het hier nog zalig fris.
Deze namiddag naar de kine.
Geen probleem zei de zus ik wacht wel tot je terug bent en lees in passant mijn boek verder uit.
Dat is toch gemakkelijk op die manier kunnen op bezoek komen.
Ik weet nog de eerste kerst alleen had ze me gevraagd en ik ben daar prompt de hele namiddag in slaap gevallen.
Zij heeft me rustig laten slapen.

Jongens toch die poes die ruift, je kan een nieuwe poes maken met de vlokken haar, gelijk MM zegt.
Ik zou ze zo graag eens grondig borstelen...
Ik heb d eindruk dat ze ergens een pup hebben.
Ha ze is daar!

anjelierken

23 aug 2018, 16:27

Hallookes iedereen,

Alles is in orde gekomen met het 2de hotel, het kost wel een beetje moeite .Aan die verkiezingen had ik helemaal niet gedacht, je hoort er nog niet over.Volgens zoonlief konden wij ook een volmacht geven, enz., maar da's ook een gans geloop.Zowel voor ons als voor hem.Enfin, het is opgelost.

Mijn boontjes die ik gezaaid heb enkele dagen geleden komen uit, hier en daar steken ze hun kopje boven de grond.S'avonds sluit ik wel de deuren van de serre, kwestie van de slakken buiten te houden.

Vannacht werd ik wakker van … gehuil van een baby.Eens heel goed geluisterd en jawel, babygehuil.Wij slapen met het raam open achteraan, en de slaapkamer van de buren is ook achteraan, en waarschijnlijk slapen die ook met open raam ,en als alles muisstil is, kun je het horen.Niet erg hoor.

Dames, tot morgen allemaal.

zwanenmeer

23 aug 2018, 17:42

Groetjes aan alle seizoentjes : 

afwasmachine werkt goed / nu heeft de nieuwe grasmaaier weer kuren ... grrrr .... 

veel moed en sterkte aan iedereen !! 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C

23 aug 2018, 18:19

Afbeelding

Een fijne avond  allen, het was toch een mooie warme dag vandaag
ik heb een paar kasten uitgekuist en het was zelfs zweten :roll:
ja ik heb niet veel nodig om in 't zweet te staan...  :oops:
maar ik ben blij met de uitgemeste kast..
alles weer netjes en verschillende dingen om weg te doen
wat in de loop van het jaar niet gebruikt wordt gaat hier weg... :twisted:

zwanenmeer, goed dat de vaatwasser goed werkt...
nu de grasmaaier die niet goed wil.... zo blijf je bezig hé :roll:
zo hou je de centen wel in de wiggel :oops:...

Ik wens iedereen een fijne avond en een rustige nacht... tot morgen...

Helena van Troje

23 aug 2018, 19:34

Hier is er eentje heel, heel, heel blij!
Vergeet dat boek maar dat ze bij had, de zus.
De haag is geschoren, de gazon is gemaaid, het weggetje achter het tuinhuis is proper gemaakt, de regentonnen zijn vrijgemaakt. Ze heeft zich veroorloofd een paar dikke takken van een buurboom te zagen...Een stukje border is gefatsoeneerd. Dat allemaal terwijl ik naar de kine en een afspraak op de bank was...Jongens als ik dat allemaal op twee uur moest gedaan krijgen, mijn tong hing op mijn tenen.
Ik ben super, super dankbaar.