In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie morgen leutertjes allemaal
tis een winderig dagje vandaag maar nu is het nog droog , allé ja voor zolang het duurt hé
we zijn een beetje laat opgestaan maar das niet erg
en voor de middag gaan we nog de wekelijkse boodschappen doen naar de Colruyt
maar nu eerst nog een senseootje drinken en dan zijn we ribbedebie
voor iedereen nog een gezellige woensdag verder
daaaaag

tis een winderig dagje vandaag maar nu is het nog droog , allé ja voor zolang het duurt hé
we zijn een beetje laat opgestaan maar das niet erg
en voor de middag gaan we nog de wekelijkse boodschappen doen naar de Colruyt
maar nu eerst nog een senseootje drinken en dan zijn we ribbedebie
voor iedereen nog een gezellige woensdag verder
daaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

Hallo goeienamiddag ,
ja watte ...wat een stormwindje ,
toch met fietske naar de markt gereden , in Hemiksem ,
en gezellig koffietje gaan drinken met jongste zus .
bloemeke , altijd lekker een senseootje ,
die drink ik thuis ook altijd .
En nog wat weekelijkse boodschappen doen ,
dan kan in je kar lekker veel inladen ,
Bekske fijne dag
voor ALLE LEUTERKENS nog een fijne winderige dag
geluk vind je onverwacht
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie namiddag
voila sè juist ons senseootje gedronken en het smaakte
en tis eigenlijk toch maar zo'n weertje om binnen te zitten met die regen en wind
en ik heb dadelijk nog wat kuiswerk te doen en das dan ook alweer gedaan
marietteke dat doen wij ook eens graag naar de markt gaan en een koffietje gaan drinken
wij gaan eens graag naar de markt in Oostende en tis daar altijd gezellig met op drie verschillende pleinen die bijna naast elkaar liggen waar de marktkramers op staan
en wat een mens allemaal nodig heeft in één week van boodschappen , tis nie te geloven
allé ik zal nog een poging doen om voor dat het donker is alles te doen wat ik van plan was
voor iedereen nog een prettige dag verder
daaaaag

voila sè juist ons senseootje gedronken en het smaakte
en tis eigenlijk toch maar zo'n weertje om binnen te zitten met die regen en wind
en ik heb dadelijk nog wat kuiswerk te doen en das dan ook alweer gedaan
marietteke dat doen wij ook eens graag naar de markt gaan en een koffietje gaan drinken
wij gaan eens graag naar de markt in Oostende en tis daar altijd gezellig met op drie verschillende pleinen die bijna naast elkaar liggen waar de marktkramers op staan
en wat een mens allemaal nodig heeft in één week van boodschappen , tis nie te geloven
allé ik zal nog een poging doen om voor dat het donker is alles te doen wat ik van plan was
voor iedereen nog een prettige dag verder
daaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
ghyra - Lid geworden op: 16 mei 2005, 19:39

hallo allemaal....
wat een guur weertje brrrrrrr….
omadina fijn dat het goedgekomen is!!!
en nog steeds tennissen goed hoor
iedereen weer wat beter??bertje ook ziek??
jadi sterkte hoor.....
marietteke geen fiets weer.....ja met wind in de rug...
bloempje nou diesel vond het na 3parcourtjes het welletjes...en wou rap
naar binnen
zo lekker snert eten
fijne avond en smakelijk voor zo...
groetjes GHYRA
voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............
voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............
-
Bert
Hey leutertjes,
Ik heb jullie wat verwaarloosd hé.
Ik zal nog wel eens langs komen, maar mijn gevoelens waren te zwaar gekwetst.
En we hebben het dan ook zo druk, van hier naar ginder met de solden.
Ik heb jullie wat verwaarloosd hé.
Ik zal nog wel eens langs komen, maar mijn gevoelens waren te zwaar gekwetst.
En we hebben het dan ook zo druk, van hier naar ginder met de solden.
-

hallo
ik spring zo in m'n badje ...
...maar eerst effe "sloppel " komen zeggen ,

Bertje ik kom ook even terug zwaaien ...daaaagggg
fijn dat je er effe was , kan ik mijne dective naar huis sturen
Onze stoere militair ..met een peperkoekje hartje ,
we zijn er voor jou hoor

Ghyrake ...euh ...wat is "snert" ??
bloemeke ja 'n mens heeft zeker wat nodig op de week ,
ni te geloven ,
slaapwel allemaal ,
geluk vind je onverwacht
-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Wat een str.ntweer vandaag zeg. Ben verzopen thuisgekomen. Had wel een paraplu maar door de wind sloeg alle nattigheid eronder. Brr.
Ghyra lekker snert, heerlijk ik schuif aan. Ik dacht vandaag nog na de hutsepot ga ik een dezer dag snert maken. Heb ergens een heerlijk oud Hollands recept gevonden een paar jaar geleden.
Marietteke snert is van die heerlijk dikke erwtensoep waar je lepel recht in kan staan. Met lekkere rookworst en brood. Njam, njam.
Bloemeke, dat is waar wat je zegt, boodschappen zelfs voor twee elke week is veel. Hier elke vrijdag grootwarenhuis en beenhouwer voor een week en dan gaat mijn ventje elke dinsdag naar de markt om verse groenten, fruit, brood en koffie.
Hé Bert, ik ben blij iets van je te lezen. Als je hart wil luchten ben je welkom in pb hoor.
Zeg Marietteke wat zeg je nu, bijna 2 kilo minder. Knap hoor, karakter heb je. Dikke applaus voor je. Goed bezig.
Omadina, jij tennist, wauw jij bent fit zeg. Een sport met veel beweging denk ik zo.
Bekske jij verwent ons elke dag met een mooi plaatje en een mooie tekst.
Jadi, hopelijk alles goed met je. Duimen draaien hoor.
Brr ik kan niet teruglezen en ga enkel op mijn geheugen verder hier. Komt niet goed. Maar ga nu afsluiten en slapen
Miesje ik ben je niet vergeten maar gatenkaas weet niet meer wat je recent schreef na de appelbollen.
Sita jou was ik vergeten dag te zeggen. Ik zeg het toch gatenkaas. Zwaai zwaai hoor
Ghyra lekker snert, heerlijk ik schuif aan. Ik dacht vandaag nog na de hutsepot ga ik een dezer dag snert maken. Heb ergens een heerlijk oud Hollands recept gevonden een paar jaar geleden.
Marietteke snert is van die heerlijk dikke erwtensoep waar je lepel recht in kan staan. Met lekkere rookworst en brood. Njam, njam.
Bloemeke, dat is waar wat je zegt, boodschappen zelfs voor twee elke week is veel. Hier elke vrijdag grootwarenhuis en beenhouwer voor een week en dan gaat mijn ventje elke dinsdag naar de markt om verse groenten, fruit, brood en koffie.
Hé Bert, ik ben blij iets van je te lezen. Als je hart wil luchten ben je welkom in pb hoor.
Zeg Marietteke wat zeg je nu, bijna 2 kilo minder. Knap hoor, karakter heb je. Dikke applaus voor je. Goed bezig.
Omadina, jij tennist, wauw jij bent fit zeg. Een sport met veel beweging denk ik zo.
Bekske jij verwent ons elke dag met een mooi plaatje en een mooie tekst.
Jadi, hopelijk alles goed met je. Duimen draaien hoor.
Brr ik kan niet teruglezen en ga enkel op mijn geheugen verder hier. Komt niet goed. Maar ga nu afsluiten en slapen
Miesje ik ben je niet vergeten maar gatenkaas weet niet meer wat je recent schreef na de appelbollen.
Sita jou was ik vergeten dag te zeggen. Ik zeg het toch gatenkaas. Zwaai zwaai hoor
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen,
Gisteren was het hier een grijze natte en winderige dag. In de voormiddag wat poetswerk en een beetje koken, dan nog wat betalingen gedaan, ja is ook nodig hé...
De namiddag wou ik dan toch eens naar buiten, met paraplu en goed aangekleed, ja wandelen houdt me fit, en is een goede beweging. Enkele jaren geleden ging ik soms nog joggen, maar daar ben ik toch mee gestopt, mijn dochters verklaarden me... ja een beetje gek.
Ja, dat vond ik gisteren zelfs van mezelf, want op de dijk waren er goed geteld 3 mensen, die vlug hun weg verder gingen. Maar ja, 't heeft me toch goed gedaan, en ben dan toch nog op een verwarmd overdekt terras een thee gaan drinken. Die heeft me dubbel gesmaakt.
Nu moet ik maar mijne hutsepot en de soep opwarmen.
Nonkel Bert, was ook blij dat je ons toch niet vergeten bent, kom maar vaak eens langs.
Jadi, alles ok, ik heb ook aan jou gedacht.
Voor iedereen, Marietteke, Miesje,Ghyra, ....jullie allemaal, een heel mooie zonnige winterdag !
omadina

Gisteren was het hier een grijze natte en winderige dag. In de voormiddag wat poetswerk en een beetje koken, dan nog wat betalingen gedaan, ja is ook nodig hé...
De namiddag wou ik dan toch eens naar buiten, met paraplu en goed aangekleed, ja wandelen houdt me fit, en is een goede beweging. Enkele jaren geleden ging ik soms nog joggen, maar daar ben ik toch mee gestopt, mijn dochters verklaarden me... ja een beetje gek.
Ja, dat vond ik gisteren zelfs van mezelf, want op de dijk waren er goed geteld 3 mensen, die vlug hun weg verder gingen. Maar ja, 't heeft me toch goed gedaan, en ben dan toch nog op een verwarmd overdekt terras een thee gaan drinken. Die heeft me dubbel gesmaakt.
Nu moet ik maar mijne hutsepot en de soep opwarmen.
Nonkel Bert, was ook blij dat je ons toch niet vergeten bent, kom maar vaak eens langs.
Jadi, alles ok, ik heb ook aan jou gedacht.
Voor iedereen, Marietteke, Miesje,Ghyra, ....jullie allemaal, een heel mooie zonnige winterdag !
omadina

Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
hallo goeienamiddag
waar is de tijd he , toen we nog op zo'n schoolbanken zaten ,
die staan nu in het heemmuseum ,
en ge kent mij he , ... , ...voor een fotootje

omadina , ja gisteren vloog ik bijna van mijne velo ,
en vandaag is het zo'n prachtig weertje ,
zeker op de dijk , altijd leuk ,
Lenk , bedankt voor de uitleg ,
van de "snert "
en ook merciekens voor de aanmoedeging van mijn "lijn "
jadike , al wat beter met jou ???hopelijk zien we je vlug terug , knuffeltje
bekske fijne dag
ghyra miesje bertje sita bloemeke
fijne dag allemaal
waar is de tijd he , toen we nog op zo'n schoolbanken zaten ,
die staan nu in het heemmuseum ,
en ge kent mij he , ... , ...voor een fotootje

omadina , ja gisteren vloog ik bijna van mijne velo ,
en vandaag is het zo'n prachtig weertje ,
zeker op de dijk , altijd leuk ,
Lenk , bedankt voor de uitleg ,
van de "snert "
en ook merciekens voor de aanmoedeging van mijn "lijn "
jadike , al wat beter met jou ???hopelijk zien we je vlug terug , knuffeltje
bekske fijne dag
ghyra miesje bertje sita bloemeke
fijne dag allemaal
geluk vind je onverwacht
-
Bert
Hey leutertjes,
tja, wat moet ik zeggen hé.....
Ik heb jullie verwaarloosd hé zonder iets te laten weten. Shame on me.
Maar jullie weten wel waardoor het komt. Ik zal daar dus niet verder over uitweiden.
Het is al wat kalmer hier, want mijn vrouwtje wilde overal naar de solden.
gelukkig voor haar doe ik dat ook wel eens graag zo gaan shoppen,
maar het liefst doe ik window shopping, dat kost niets.
Grote kosten gehad ook. Ondertussen is mijn pensioentje ook gaan vliegen.
Onze auto is bijna 5 jaar en moest binnen voor onderhoud, remolie verversen, olie en filters.
Ik laat die daar een halve dag staan en 's avonds was hij nog niet klaar. Ze hadden geen tijd
gehad om er aan te werken. Waarschijnlijk omdat ze weten dat ik niet ver van de garage woon.
Gelukkig kan ik te voet want het is maar een paar honderd meter.
De volgende dag wagentje afgehaald. Dat is dan €395,60 Bertje, en u moet nog eens binnen komen
voor een distributie riem want we hadden die niet binnen. En om de 5 jaar moet die vernieuwd worden.
Afspraak gemaakt voor de volgende dag, en dus opnieuw van hetzelfde. Weer een halve dag werk aan de auto. Kom ik daar 's avonds, ah Bertje, we hebben de waterpomp ook moeten vervangen,
want die begon te lekken en die word met dezelfde riem aangedreven, dus alles ineens gedaan.
Dat is dan nog eens € 921,65 voor alles samen.
Ik viel bijna recht achterover. Maar dit is nog niet erg. Ik heb daar zwaardere facturen zien liggen
dan die van mij.
Ik ben niet alleen die onkosten moet maken. Mag de facturen zelfs met overschrijving betalen
en heb een maand tijd. wat een service hé.
Alles weer in orde en ik ben tevreden dat ik met een gerust hart verder kan rijden.
Ik zal daar ook niet over gaan janken. Als ik daar al de uitgaven voor de koopjes in de
solden bij reken, kom ik niet meer toe met mijn pensioentje.
2020 is goed gestart.
Mijn home trainer doet het goed, en ik houd het nog steeds vol.
Marietteke, ik volg u hé met de weegschaal
Ben ook al 2,5 kilootjes kwijt, enkel door
te fietsen en wat opletten met suikers en zoetigheden. Onverwacht afgevallen.
Maar dat is lastig hé, al die lekkere dingen laten liggen.
Ja, daar zeg je wat, een peperkoeken hartje. Dat is ook zo, ik zou de hele wereld willen helpen,
zelfs als ze het niet vragen. Word niet altijd in dank afgenomen heb ik ondervonden.
Iets schrijven wat maar iet of wat verkeerd uitgedrukt is en je hebt het al vlaggen.
Mooie foto op de schoolbank, knal dezelfde die wij in de lagere school hadden.
Omadina, ik ben jullie niet vergeten hoor
Maar heb soms een dipje door sommige omstandigheden.
Wel wel, een tennis ster in ons midden. Chapeau!! Ik zou het niet meer kunnen met mijn stijve knoken.
Lenk, nog een beetje volhouden, het weekend komt er aan.
Het is begrijpelijk dat u hier niet altijd kan binnen springen na een ganse dag werken.
Er zijn thuis ook dingen te doen hé.
Bloemeke, dan zou u eens moeten zien wat wij hier allemaal moeten binnen halen voor een week.
En we zijn ook maar met twee. Maar we doen het in stappen, de ene dag naar die winkel, de andere dag naar een andere. Zo word het niet te veel op één dag.
Miesje, ik heb ook moeten blazen bij een grote controle. Geen probleem, ik drink geen alcohol.
Maar geen sleutelhanger gezien.
Het mag wel niet, maar ik heb toch even van die lekkere worstenbroodjes geproefd hoor.
Bekske, alles oké met u? En ja, elke dag een mooi plaatje van u.
Jadi, hopelijk alles goed verlopen in het ziekenhuis. Ik denk dat u ondertussen al thuis bent?
Spoedig herstel gewenst.
Ghyra, njammie, zo'n bord dikke erwtensoep. Ik wist echter ook de naam niet. Blijkt dus snert te zijn.
Alles goed met de hondjes?
Sita heb ik niet gezien, misschien ook een dipje? Of ziek?
Ik zal stilaan stoppen want mijn stylo is bijna leeg en mijn blad vol. Dus als ik een paar dagen
niet langs kom, niets mee inzitten hé. Ik kom wel weer boven water.
Tot latersss...
tja, wat moet ik zeggen hé.....
Ik heb jullie verwaarloosd hé zonder iets te laten weten. Shame on me.
Maar jullie weten wel waardoor het komt. Ik zal daar dus niet verder over uitweiden.
Het is al wat kalmer hier, want mijn vrouwtje wilde overal naar de solden.
gelukkig voor haar doe ik dat ook wel eens graag zo gaan shoppen,
maar het liefst doe ik window shopping, dat kost niets.
Grote kosten gehad ook. Ondertussen is mijn pensioentje ook gaan vliegen.
Onze auto is bijna 5 jaar en moest binnen voor onderhoud, remolie verversen, olie en filters.
Ik laat die daar een halve dag staan en 's avonds was hij nog niet klaar. Ze hadden geen tijd
gehad om er aan te werken. Waarschijnlijk omdat ze weten dat ik niet ver van de garage woon.
Gelukkig kan ik te voet want het is maar een paar honderd meter.
De volgende dag wagentje afgehaald. Dat is dan €395,60 Bertje, en u moet nog eens binnen komen
voor een distributie riem want we hadden die niet binnen. En om de 5 jaar moet die vernieuwd worden.
Afspraak gemaakt voor de volgende dag, en dus opnieuw van hetzelfde. Weer een halve dag werk aan de auto. Kom ik daar 's avonds, ah Bertje, we hebben de waterpomp ook moeten vervangen,
want die begon te lekken en die word met dezelfde riem aangedreven, dus alles ineens gedaan.
Dat is dan nog eens € 921,65 voor alles samen.
Ik viel bijna recht achterover. Maar dit is nog niet erg. Ik heb daar zwaardere facturen zien liggen
dan die van mij.
Ik ben niet alleen die onkosten moet maken. Mag de facturen zelfs met overschrijving betalen
en heb een maand tijd. wat een service hé.
Alles weer in orde en ik ben tevreden dat ik met een gerust hart verder kan rijden.
Ik zal daar ook niet over gaan janken. Als ik daar al de uitgaven voor de koopjes in de
solden bij reken, kom ik niet meer toe met mijn pensioentje.
Mijn home trainer doet het goed, en ik houd het nog steeds vol.
Marietteke, ik volg u hé met de weegschaal
te fietsen en wat opletten met suikers en zoetigheden. Onverwacht afgevallen.
Maar dat is lastig hé, al die lekkere dingen laten liggen.
Ja, daar zeg je wat, een peperkoeken hartje. Dat is ook zo, ik zou de hele wereld willen helpen,
zelfs als ze het niet vragen. Word niet altijd in dank afgenomen heb ik ondervonden.
Iets schrijven wat maar iet of wat verkeerd uitgedrukt is en je hebt het al vlaggen.
Mooie foto op de schoolbank, knal dezelfde die wij in de lagere school hadden.
Omadina, ik ben jullie niet vergeten hoor
Wel wel, een tennis ster in ons midden. Chapeau!! Ik zou het niet meer kunnen met mijn stijve knoken.
Lenk, nog een beetje volhouden, het weekend komt er aan.
Het is begrijpelijk dat u hier niet altijd kan binnen springen na een ganse dag werken.
Er zijn thuis ook dingen te doen hé.
Bloemeke, dan zou u eens moeten zien wat wij hier allemaal moeten binnen halen voor een week.
En we zijn ook maar met twee. Maar we doen het in stappen, de ene dag naar die winkel, de andere dag naar een andere. Zo word het niet te veel op één dag.
Miesje, ik heb ook moeten blazen bij een grote controle. Geen probleem, ik drink geen alcohol.
Maar geen sleutelhanger gezien.
Het mag wel niet, maar ik heb toch even van die lekkere worstenbroodjes geproefd hoor.
Bekske, alles oké met u? En ja, elke dag een mooi plaatje van u.
Jadi, hopelijk alles goed verlopen in het ziekenhuis. Ik denk dat u ondertussen al thuis bent?
Spoedig herstel gewenst.
Ghyra, njammie, zo'n bord dikke erwtensoep. Ik wist echter ook de naam niet. Blijkt dus snert te zijn.
Alles goed met de hondjes?
Sita heb ik niet gezien, misschien ook een dipje? Of ziek?
Ik zal stilaan stoppen want mijn stylo is bijna leeg en mijn blad vol. Dus als ik een paar dagen
niet langs kom, niets mee inzitten hé. Ik kom wel weer boven water.
Tot latersss...
-
Bert
Ben er weer.
We zijn al op stap geweest.
Onderweg enkele koffie's gaan drinken om warm te krijgen, want het is maar frisjes.
Wafel eten mag jammer genoeg niet meer.
Ja terwijl we toch bezig zijn met betalen,
moet nog wat opzij houden voor volgende maand want dan komen alle verzekeringen binnen
om te betalen.
Ik zal het bedrag maar niet opschrijven. Auto, familiale, brandverzekering, rechtsbijstand, hospitalisatie,
alles op 5 februari. Ik zal nogal zweten denk ik. Maar klagen? Neen hoor, geld moet rollen hé zeggen ze.
Onderweg enkele koffie's gaan drinken om warm te krijgen, want het is maar frisjes.
Wafel eten mag jammer genoeg niet meer.
Ja terwijl we toch bezig zijn met betalen,
moet nog wat opzij houden voor volgende maand want dan komen alle verzekeringen binnen
om te betalen.
Ik zal het bedrag maar niet opschrijven. Auto, familiale, brandverzekering, rechtsbijstand, hospitalisatie,
alles op 5 februari. Ik zal nogal zweten denk ik. Maar klagen? Neen hoor, geld moet rollen hé zeggen ze.