In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

20 mei 2020, 10:02

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, succes bij de dokter. Hopelijk komt jouw huisarts vlug terug als je je bij haar beter voelt.

Oma-C, mijn haren vallen ook nog mee hoor, maar de coupe is er een beetje uit en mijn frou is echt wel te lang. Maar ik ga die niet zelf knippen, want dat heb ik ooit gedaan en ik bleef maar knippen en knippen. Dus toen heb ik me de belofte gemaakt dat nooit of te nimmer nog te doen :) .Maar ben toch blij dat ik de 9° juni kan gaan.

Anjelier, nog geen gemakkelijke situatie om jouw vader te bezoeken. Heb er echt wel een beetje medelijden mee, het duurt nu al zolang.

HVT, gisteren dan toch eens uit jouw huis geraakt. Als je bang bent te pinnen in de winkel, kun je een oorstokje meenemen en zo jouw code intikken. Dan hoef je de betaalmachine niet aan te raken.

Wilde eend, jij was dan een mooie wandeling gaan maken in jouw eigen gemeente. En je had ervan genoten, fijn zo.

MJ, wat een verwarring als je een tweede verblijfplaats hebt aan zee. Hoop dat alles nog oké is bij jullie beiden.

Gisterenochtend stond ik dan om 08.15H bij mijn manicure. Ze heeft veel werk aan mij gehad want het was 09.30H toen ik daar buitenkwam. Maar heb dus een pedicure gehad en de nageltjes zijn met een fris kleurtje met gewone nagellak gelakt, mijn donsjes op mijn lip en aan mijn kin zijn gewaxt, mijn wenkbrauwen zijn gedaan en mijn nagels van mijn handen zijn super verzorgd met gelnagellak. En zijn terug kort, ik hou niet van lange nagels, is niets voor mij. Manlief was blij dat mijn nagels terug in orde waren. Heb neon roze gekozen als kleur, die neem ik vaak, is heel fel roze met een mooie glans. Manlief ziet die kleur ook graag. Alle kleuren zijn goed voor hem, zolang het maar een roze tint heeft en af en toe rood ziet hij ook graag. Maar andere kleuren zoals blauw enz. vindt hij echt niet mooi en glinsternagellak ook niet, vind hij er goedkoop uitzien.
Tja, toch ook een beetje luisteren naar manlief natuurlijk :) . Maar ben blij dat ze gedaan zijn.

Heb net anderhalve kilo boontjes schoongemaakt voor Matice, ik dacht hier ergens gelezen te hebben die te knippen met een schaar in plaats van een mesje en heb dat nu gedaan en dat gaat inderdaad veel beter en sneller. Moet ze nu nog enkel in de steamer zetten en dan zijn ze bij een paar minuutjes klaar. Laat ze dan afkoelen en doe ze in doosjes. De worteltjes had ik gisteren gedaan en die heeft hij als ontbijt gehad samen met zijn brokken en vlees.

Gisterennamiddag naar de apotheek geweest en toen ik daar buitenkwam , met mondmasker op, en aan de rode lichten ging staan om terug over te steken, kwam er een oudere heel onverzorgde man met zijn fiets heel kort bij me staan, ging dan zelf verder van hem afstaan en plots spuwde die op de grond. Was echt aan het kokhalzen in mijn masker. Bah :evil: .

Volgende week komen ze het materiaal leveren voor het aanleggen van de voortuin. Want nu is die gewoon van aarde. Gaan die echt volledig afspannen want de kinderen en ook een ruim aantal volwassenen baggeren daar steeds door om geen stap teveel te zetten. En daaraan wouden we paal en perk aanstellen, letterlijk dus.
Manlief heeft dan een mooi plan uitgewerkt van wat er in die omheinde voortuin moet komen. Moet vooral onderhoudsvriendelijk zijn, maar mag wel fleurig zijn.

Zo, ik ga plaats maken voor Oma-C. Ik wens jullie allemaal een zonnige dinsdag. Liefs en een knuffel voor elk.

anjelierken

20 mei 2020, 12:19

Hallo iedereen,

Deze namiddag gaan we een fietstochtje doen,heb er echt zin in.
Het avondeten staan al klaar in de frigo, da's dan gemakkelijk als we thuis komen.Heb "smos" gemaakt, da's alles onder elkaar gemengd ( sla, tomaat, ei, hesp, ui, aardappelen) en net voor het eten mayonaise ondermengen.Dit eten we veel in de zomer.

Clive: kan me voorstellen dat dat niet leuk was met die oudere man.Velen kennen toch geen schaamte hé :evil: .
We waren ooit eens in Antwerpen , daar stond een clochard "openlijk" te plassen, zomaar in de goot :evil: .Ja, je kan soms wat zien.

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna

20 mei 2020, 16:26

Dag dames,
Wat fijn, die zon, maar ze overdrijven weer....
Het is veel te droog en er is nog niet veel verandering op komst.
Deze namiddag om bloemen geweest voor in een glazen bokaal, op een staander buiten, te planten. Ik weet de naam niet meer maar het zouden 'afhangertjes' moeten zijn, nu staan ze nog fix recht ! Het was daar heel goed georganiseerd en we konden direct naar binnen.

Heb nog in een wip gehoord dat de tweedeverblijven dan toch naar de kust zouden mogen .... laat de 'haastigen' maar voorgaan, wij wachten nog wel wat, veiliger zo.

Nog wat hier en daar wat fruitdelen nu en dan ga ik me een lekkere bananen-chake maken ! Ik kan dat elke dag eten en het moet daarom niet buitenhuis zijn hoor ! 😉

Dames, ga hier seffes eens serieus bijlezen, want ik sta wat achter....
Je kan niet alles in 1 keer doen, he.....

Tot ..... wat later ! 😊
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje

20 mei 2020, 18:06

hoe maak jij die bananencake MJ

wilde eend 2

20 mei 2020, 20:45

Dag seizoentjes allemaal ,
Clive : bah , dat was ook weer geen "leuke " ontmoeting met die onbeleefde spuwer ... Dat doen ze toch opzettelijk , dat soort mensen .....
ANJELIERKEN : ik schreef hier al vaak over die ***buren naast mij .. Helaas ligt achter het huis waar ik woon en ook achter het zijne een stuk landbouwgrond met een bosje , dat niet onze eigendom is ,maar dat we wél maaien om de netels op afstand te houden. Die ***gebuur gebruikt dus al een jaar dat stuk grond om al zijn materiaal op te plaatsen / en heeft er ook 5 bomen omgezaagd , zonder toestemming . Jammer dat ik geen telefoon heb van de eigenaars .... maar die *gebuur doet toch of ALLES van hem is . Er is dus ook geen draad of muur tussen "zijn " gedeelte en dat achter mijn keuken . Dat is bij de vorige gebuur zaliger nooit een probleem geweest . Sinds een paar weken komt die *gebuur minstens 1 keer per dag daar plassen in het gras , zodat ik hem zie staan van uit mijn keuken . !! OOk als er mannen op bezoek zijn, die plassen altijd daar ..(ondanks dat ze in zijn huis TWEE WC's hebben) // .. Ik dacht dat wildplassen niet mocht ... maar dat is geen overtreding meer , denk ik .. In de stad misschien wèl.. Ook als hij ziet dat ik in de keuken sta , doet hij verder . /Als dat geen onbeschoft gedrag is , dan weet ik het niet meer // :roll: :roll: Nu heb ik het fototoestel klaar gelegd . ALS hij het durft wagen nog korter bij mijn keuken te komen plassen , maak ik er een foto van .... :evil: :evil: :evil: //
Gelukkig kan ik morgen naar de kapster voor permanent .. dan ben ik een paar uren uit huis .. en namiddag ga ik wandelen met een vriendin die ik al twee maanden niet meer gezien heb. Allebei met een masker aan en in de auto gaat ze achteraan zitten , als we naar het domein rijden waar we gaan wandelen .
Ik wens jullie allemaal een fijne , zonnige donderdag ...
NIET VERGETEN : schotels met water te zetten voor de vogels en andere dieren AUB !!! ze hebben het zo nodig ....... ze zullen u dankbaar zijn :-)
Groetjes aan iedereen !!

Muddy Maddy

21 mei 2020, 07:05

Goede morgen seizoentjes,

Meeuwen hebben me wakker gemaakt. er zitten er daar bij die zelfs klinken als een miauwende kat!
De kat lag echter vooraan aan de deur op de mat. Hij wilde naar buiten. heb hem dan maar zijn zin gegeven en de deur laten openstaan.
Gisteren naar de dokter: de hoofdgeneesheer mag weer werken. ze werken nu met gewone makers. ipv die dikke maskers die ik CDC- maskers noem omdat die in de film ook gebruikt worden.
mijn bloeddruk was nu prima: 12/8. ik moet wel nog een kuurtje doen en eventueel ze nog verder nemen. Mijn longen waren zuiver. hij heeft ook bloed afgenomen en ik mag vrijdagmiddag om 2 uur de uitslag gaan bespreken.
Moeder belde toen ik net met het avondeten bezig was, maar ze had ventje nodig. het was haar belastingsbrief. Ventje zei ondertekenen voor akkoord maar ze wil dat hij er eerst naar kijkt.
Geen probleem zei hij: als ik in brugge werk kom ik nadien eens langs. nu is het weer veranderd van capaciteit: 50% ipv 75. dat is dus 1 dag in brugge.
Clive: die onverzorgde man had misschien te veel pintjes binnen. als je hier na een vrijdagavond in de th. van loo straat loopt ter hoogte van de jeugdclub, zie je daar meestal ook braaksel liggen. meestal hebben ze dan nog een groot blik bier gaan halen naar de nachtwinkel, of frieten. Om dan te kotsen. die jeugdclub sluit om 11 uur en is sinds de lockdown ook nog niet open. dus hangen ze samen ter hoogte van die club met bier of mixers uit de nachtwinkel.
Wilde eend: wat jou slechte buurman en zijn vrienden doen is zendenschennis om dat hij zich op jou terrein bevind en daar gaat plassen. Er woont daar iemand. en jezelf openbaren is nog steeds strafbaar. dat noemen ze hier potloodventen. en dat is verboden. het kan ook nog geklasseerd worden onder wild-plassen want ook dan bevind hij zich niet op eigen terrein. als je fotografisch bewijs hebt en hij beweert dat zijn twee wc door vrouwen bezet waren, denk ik dat hij hier in oostende als antwoord zou krijgen: waarom deed meneer het dan niet in een seule? Je zou eigenlijk hem door de politie op heterdaad moeten laten betrappen maar ik heb geen idee van hoe snel ze bij jou zijn. Hier moet je eerst naar het gewone nummer van de bellen en hun laten beslissen of het een dringende interventie is. dat had ik voor toen er hier een hysterisch vrouwmens rondliep, tegen haar vriend aan het roepen en tieren dat ze hem ging vermoorden. om 7 u 30 gebeld uiteindelijk is tegen kwart voor 8 de politie gekomen waarvan 1 agent niet blij keek, want dat betekende papierwerk. Gelukkig zag buurman v hun staan, zei dat hij ook al gebeld had en dat zijn dochters ook bang waren. van hem kwamen ze te weten waar dat koppel woonde en ze gingen daar een kijkje nemen. Of er nu drank of drug in het spel waren of allebei, in elk geval het was niet de eerste keer dat die vrouw niet spoorde. En dat was het laatste wat we ( buurman v en ik) er van hoorden. Ze moesten waarschijnlijk gedwongen verhuizen. Mies was toen nog in leven en die was ook niet op d'r gemak. En al had ik nog de lattestoor, ik hoorde ze een straat verder op nog. En ik was niet van plan hier een rood tentje voor mijn deur te krijgen en bloed te moeten opkuisen. Degene die opnam hoorde wel aan mijn stem dat ik in paniek begon te geraken en ik moest mijn naam opgeven voor het geval dat ik al eerder gebeld had en voor de hond z'n kl. Dat was niet het geval. Ze is waarschijnlijk wel opgenomen in de psychiatrie. Toen ik daar was na de dood van papa, heb ik op een avond gezien dat ze een patiënte meenamen met handboeien nadat deze gedreigd had zichzelf wat aan te doen. Ze konden er geen weg mee, haar medicatie spuwde ze na uitdeling weer uit. Zij at op haar kamer omdat ze geen nederlands kon spreken. Via mijn buurvrouw die sigaretten rookte dan dat te weten gekomen. een nachtje cel en een andere strengere afdeling. En natuurlijk stond de kant waar die verbleef in rep en roer en moest er toch gebeld worden naar de verschillende dokters om extra medicatie voor degenen in de kamers ernaast. terwijl ze haar wegvoerden bleef die roepen dat ze dood wilde. Als er 's ochtends iemand niet aan het gemeenschappelijke ontbijt verscheen waren die hun privilege's kwijt: zoals naar de winkel gaan om snoep en frisdrank of je huisdier gaan voederen als je niet ver woonde. die zaten dan enkele dagen op suïcidewatch. met polsbanden aan en handschoenen. Er was wel 1 isolatiekamer maar die werd bijna nauwelijks gebruikt.
Anjelier: aan smos ben ik niet zo. wel vleessalade of krabsalade. 't wordt weer tijd om slaatjes te eten maar dat is bij mij een maaltijdsalade met gebakken spekblokjes radijs, geraspte wortel, selder en kaas. En aan ventje moet ik geen sla voorschotelen. Hij zegt immers geen konijn te zijn.
vanmiddag een boterhammetje met beleg, gisteren croques gemaakt omdat ventje bbq hesp had meegebracht en er nog oud brugge was. 's avond een bickyburger en ventje zal wel weer spaghetti à la mama eten.
Gimly is een nagel kwijt. ik vind nagels en soms een snorhaar. Gimly heeft lange snorharen. vandaar de naam senor snor.
Gisteren naar de winkel in raamdecoratie. ze komen vrijdagmorgen meten en een bestek opmaken. die dag is heel druk: in de namiddag Ir. en de buurman, 's morgens die voor het raam. Daar stond handgel en mevrouw droeg een zelfgemaakt mondmasker die bij haar kleren pastte. De schoenmaker die buiten zat met een klant vroeg me om afstand te nemen, waarop ik zei dat ik net bij de dokter geweest was en dus "clean" was. Het was even warm buiten als binnen. dus heb ik dan maar mijn jeansjas aangedaan. die kan wel niet meer toe.
Zo, ik ga eens kijken wat ons beest wil.
Fijne dag en Keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C

21 mei 2020, 09:15

Afbeelding

Voor alle seizoentjes een fijne Hemelvaartsdag :wink:
de zon is aanwezig en de temperatuur is goed
geniet van de buitenlucht en de vitamine D
Kinderen zijn gaan fietsen en genieten van wat mag

wilde eend ik dek dat buurman je aan 't uitdagen is
zo van "hoever kan ik gaan" zorg dat je foto's hebt
en verwittig dan de politie, zo kan dat niet verder... :oops:
schandalig is dat.... :twisted:

M-M, dronken mensen of hysterische mensen het is
een last als je ermee te maken krijgt... hen opsluiten
heeft ook geen zin... je kan ze niet voor eeuwig opsluiten
er is iets niet juist in de bovenkamer ...ze zijn ziek...en daar is
weinig of niks aan te doen, alleen lastig voor buren
en mensen die ermee te maken krijgen. :roll:

Alle seizoentjes een gezellige feestdag
en geniet van wat kan en mag :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

21 mei 2020, 10:48

Hallo iedereen,

Plannen voor vandaag worden niet uitgevoerd.
Ik stond in de douche en daar gingen we weer met een bloedneus.
Deze keer een beetje koelbloediger gebleven.
Gezorgd dat ik aan gekleed geraakte.
Beneden geraakt zonder al teveel ongelukken en een cold-hotpack uit de vriezer gevist.
Een kleintje, dat zit daar klaar voor gevallen als dit.
Het is voorlopig over, maar ik heb toch maar alles klaar liggen voor het geval dat.
Nu ben ik aan het proberen mezelf kalm te krijgen.
Seffens de jongste bellen met instructies.
Op hoop van zege dat het wegblijft...
Ik hoop ook maar dat dat geen symptoom is van ...
Het zou straf zijn, net 14 dagen nadat ik voor de eerste keer gedwongen buiten moest voor de oogarts.
Duimen maar dat het niet dat is. Hoe geraak ik naar dat triagecentrum?
Bus? mag niet. Taxi? mag niet. Met de auto met iemand? mag niet...Zelf rijden? Durf niet tot daar en trouwens met een bloedneus chaufferen? ik zie dat niet zitten...

Keep on smiling ladies!

clive

21 mei 2020, 12:40

Afbeelding

Goedemiddag Seizoentjes,

HVT, hoop dat jouw bloedneus ondertussen gestopt is met bloeden. Taxi' s weet ik niet, maar met de bus of tram mag wel hoor, mits mondmasker en met iemand meerijden ook. Ik denk niet dat dat bij jou anders is.
Heb maandag nog de tram genomen, met mondmasker en ben gisteren met manlief meegereden. En anders moet je de dokter van wacht bellen.

Oma-C, de kinderen hebben groot gelijk te gaan fietsen, want het is heerlijk weer buiten. Wij gaan straks voor de BBQ een fijne wandeling maken met Matice. Die is zich op dit moment aan het amuseren met zijn tunnel, dat is echt wel een goede aankoop geweest en in een wip klaar gelegd en even vlug terug opgeruimd.

Wilde eend, jouw haartjes weer heel mooi in orde. Heb je toch eventjes een moment voor jezelf gehad . Maar die buren van jou :evil: . Als ik dat lees, word ik zelfs kwaad.
En de diertjes hebben hier vers water gekregen hoor. Dat siert jou altijd zo dat jij zo diervriendelijk bent.
Iemand die zoveel van dieren houdt, houdt ook van mensen, ( buren niet meegerekend).

Muddy Maddy, wat een schitterende resultaten bij jouw huisarts, heel fijn om te lezen. Hoop dat het met Hans allemaal goed gaat aflopen. Want als ik dat zo lees, heeft hij toch wel heel zware gezondheidsproblemen.

MJ, nu weet ik het zeker, jullie mogen naar het zeetje. En met zo'n weer als vandaag zou ik niet aarzelen.

Het is wel een feestdag, maar mijn was hangt toch buiten, niemand die dat ziet.

En zondag terug naar de hondenschool met Matice, nog steeds onder strikte voorwaarden en bepaalde oefeningen zullen nog niet mogen omdat je dan je afstand niet kunt houden, maar verheug me er wel op. Want ik doe dat echt wel graag.

Gisteren al wat bloemetjes gaan halen voor in de tuin en zondag na de hondenschool ga ik er nog een beetje bijhalen in een bloemenwinkel die echt niet prijzig is, maar altijd een heel assortiment mooie bloemen en plantjes heeft.

Zo, ik wens ieder een mooie donderdag. Liefs aan jullie allemaal en een knuffel mag niet ontbreken.

Muddy Maddy

21 mei 2020, 12:46

@ Clive: wij hebben net een mail gehad van Suus. Hans zou kanker in de hersenen hebben. maandag wordt hij op oncologie verwacht. Dat is een klap voor hen, maar ook voor ons. hadden wij net vrienden gevonden waar het mee klikte... die verkeersboete valt dan in het niet, met zo'n nieuws. ik weet echt niet wat gezegd tegen m'n vriendin, alleen dat het leven niet eerlijk is. maar ze moeten het nu effe verwerken en ik laat ze met rust. ik ben er zelf niet goed van en ventje natuurlijk ook niet.
Cats Rule!

Oma-C

21 mei 2020, 14:34

Afbeelding

Goede middag allen, :wink:
even afkoelen binnen het is hier op het terras 26°
da's een beetje teveel voor mij, ik heb er zitten lezen :)
Er zitten 2 merels een concert te geven tegen elkaar omhoog
niet te geloven prachtig om te horen :lol:

clive, geniet van de was die hangt te drogen, dat lukt wel
met dit weer... en bloemetjes halen om te planten
ze zullen net als de vogels en diertjes drinken moeten krijgen
want het is poederdroog in de grond.... hier beneden hebben ze
het gras gisteravond ook gesproeid dat was pas
aangelegd dit voorjaar met van die rollen grasmatten...

M-M sterkte voor de vrienden want dat klinkt niet zo goed
het nieuws van de Nederlandse vrienden.... hopelijk valt het
nog wat mee... maar 't is geen lentenieuws en juist nu in deze coronatijd
Sterkte ook voor jullie want ja.... wat kan je zeggen dat is moeilijk... :(

Helena hopelijk is het bloeden al gestelpt en jawel met een taxi
of een bus mag je wel als je een masker aandoet, ik ben vorige
week ook met de bus naar de huisdokter gereden, met een masker aan
en proberen zover mogelijk van de andere reizigers te gaan zitten
bij de taxi is er een plastic scherm tussen de chauffeur en
de passagier die achterin moet zitten...
met iemand meerijden kan ook als je achterin de auto
gaat zitten en telkens met een mond-neusmasker...

Zo ik ben weer wat afgekoeld, ik ga proberen nog wat te lezen op het terras
Groetjes allen en tot..... :)

Afbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

21 mei 2020, 18:05

Een masker met een bloedneus dat zie ik niet zo zitten hoor!
Het is gelukkig tot nu toe over gebleven.
Deze namiddag buiten op eerbiedige afstand bezoek gehad van de hoofdstadbewoners.
Kleermakerskrijt, een bundel rabarber en twee flessen fris water voor onderweg, geruild voor een boek, een éclair en twee mooie mondmaskers zelf gestikt door de oudste.Zijn wel mooie!
Wat een geluk dat het zulk mooi weer is.
Te droog voor de plantjes, dat wel spijtig genoeg.
Bovenop de corona nog zo een zomer gelijk verleden jaar dan kan je me bijeen keren.

Ik ga eten maken.

anjelierken

21 mei 2020, 22:23

Hallo iedereen,

Wilde eend2: je kan het telefoonnr van die eigenaar ( bosje)opzoeken op 1207.be .Je moet de naam weten en het adres.Die buur schaamt zich ook niet.Kan je niet aan de eigenaar van je huis vragen voor een afsluiting te plaatsen , eventueel iets goedkoops zoals houten paaltjes met een groene draad, dan is het tenminste toch een beetje afgesloten.Het zou in ieder geval toch een beetje gemoedsrust geven.

HVT: misschien de kinderen verwittigen, indien nodig dat ze je naar het ziekenhuis kunnen brengen.

MM: ik schrik van zulk slecht nieuws,komt geheel onverwachts. Kan me best voorstellen dat je vrienden nu even tijd nodig hebben om dit te verwerken.Ook voor jullie komt dit hard aan.Sterkte.

De ganse namiddag buiten gezeten onder de parasol die manlief toch nog heeft kunnen repareren.

Dames, tot morgen allemaal.

clive

22 mei 2020, 07:49

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, wat een vreselijk slecht nieuws van Hans. Ik heb er weinig woorden voor. Heel veel sterkte gewenst voor Hans en Suus en natuurlijk ook voor jullie. Maar hopen dat alles toch goed komt.

HVT, hopelijk geen bloedneus meer.

Gisteren een BBQ gedaan en Matice had in een puppykommetje, ( hij mag niet bedelen aan tafel), 2 kippenworsten voor hem, een tweetal scampi's en daarbij nog koude groenten van de salade met tomaat en al en hij heeft met smaak alles opgegeten, sla en al. En het smaakte hem, dat zag je zo. Daarna wou hij gaan rennen in de tuin en met zijn tunnel spelen, maar dat mocht hij niet van mij met zo'n volle maag. Te gevaarlijk voor een maagtorsie, alhoewel ik in die cursus heb geleerd dat een maagtorsie ook kan op nuchtere maag. Maar je moet het ook niet gaan zoeken natuurlijk.
Dan alles van de BBQ keurig opgeruimd en de vaatwasser gevuld en de keuken keurig opgeruimd en afgeveegd.
Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilen en ik heb eindelijk DETTOL op de kop kunnen tikken.

Zo, ga niet alle namen noemen maar wens elkeen een mooie vrijdag. Liefs aan jullie allen en een sterkteknuffel voor hen die het nodig hebben.

Muddy Maddy

22 mei 2020, 08:56

Goede morgen seizoentjes,

Buurman is hier om zijn veranda-goot te kuisen. dan wachten op de man van de deco zaak om mijn gordijnen te komen opmeten. dan deze middag Ir. haar instructies geven en naar de dokter. ventje is wel thuis als ik naar de dokter ga. als deze van de decozaak vroeg is kan ventje eerst naar de apotheek voor mij en eventueel boodschappen gaan doen naar de carref. en Liedl.
Gimly zie ik niet meer rondlopen nadat de deurbel gegaan is .scaredy cat. :?
ik heb al een kopje koffie gekregen.
ja, zeg dat wel dat dat verschieten was toen we het bericht kregen. ik was gisterenavond precies lam geslagen. ventje heeft deze keer geen spaghetti genomen, maar wat snacks. Denk dat hij ook een klop van de hamer kreeg door dat nieuws.
Enne: gisterenavond belde schoonzuster!! 't was voor 't vragen of ventje het al wist dat filip aan corona bezweken was en al begraven was. maar ventje zei dat hij het al wist van hun moeder.
Dat is ook een eerste keer dat schoonzus spontaan haar broer opbelt. ze was nogmaals over de kaartjes bezig dat ze zoo mooi en origineel waren.
ventje heeft een nieuwe alarmtoon als wekker. nu pirates of the carabian. klink heel wat zachter in de oren dan vikinggebrul.
de twee vuilniszakken zijn weg, 1 was wel wat zwaar. 2 dozen voedsel over datum (vooral blikken).
vandaag de schoven in de keuken herarrangeren want dan kan de gietijzeren stoofpot die ik van Gimly gekregen heb voor moederdag in de kast.
ik heb ook een nieuwe broek van ventje gekregen via postorder. jeansgrijs die past op de grijze sterrentrui.( en nog andere dinges) is een beetje gekleder dan een joggingbroek. die komt ergens binnen de drie weken toe.
Als ik tegen volgende week vrijdag mijn broekpak niet krijg, dan vraag ik weer m'n geld terug. dan is het zeker een teken dat de trouw niet doorgaat of op z'n minst uitgesteld wordt tot volgend jaar zoals nichtje haar verloofde me vertelde. want er mogen geen recepties gehouden worden. Dan is het de moeite niet. Alleen de plechtigheid en gedaan. dan kan mijn mantelpak dienen.
Maandag is het twee jaar geleden dat papa stierf. ik zie dat beeld nog steeds voor mijn ogen. :cry:
Clive: dan heeft Matice flink gegeten. meestal hoor je niet dat honden groenten lustten. Vroeger aten ze mee met de pot want alleen 't sjieke volk kon zich hondenvoer veroorloven. Ja, ik weet echt niet wat gezegd tegen Suus. Ze moeten het eerst laten bezinken en dan er volop voor gaan. wij moeten het ook laten bezinken. Wie had gedacht dat Hans die anders nooit ergens naartoe ging zich al verheugde om met ventje naar Iron maiden te gaan in het sportpaleis? Dat hij überhoudt een dag eerder wou komen naar hier? eerst gooit corona roet in het eten en nu die vreselijke K. En ze gingen nog trouwen ook!
HVT: dan is de oudste wel handig met de naaimachine. Hoop dat je geen bloedneus meer gehad hebt. En verwittig iemand van de kinderen dat die je naar de spoed kunnen brengen. ik denk dat taxi's je gaan weigeren. ( bloed) zo moest ik ook eens aan het station de taxi pakken naar spoed omdat ik zoveel rugpijn had dat ik niet kon gaan werken en die taxichauffeur vroeg kortaf of ik wel geld op zak had! ik had toen een niersteen en had die al uitgeplast, maar ik moest blijven en antibiotica nemen. dat kwam door die 4 uren poetsen in de cinema en geen pauze om te drinken.
die antibiotica kwam in de vorm van zetpillen en een verpleegster vroeg aan een andere in welk gaatje ze die moest steken, komaan zeg. De verpleger noemde dat 'poepsnoepjes'. ik nam die aan en stak ze in mijn schuif. geen haar op mijn hoofd die ze zelf ging zetten. een risico genomen maar ook zonder antibiotica toch genezen. dan pas mocht ik van de bazin 15 min pauze houden en iets drinken. in de zomer was er gelukkig om het half uur een trein, maar in de winter op het uur.
ik was dan maar wat blij toen ik daar niet meer moest gaan werken. Tot de nieuwe uitbaters mij terug wilden maar ik geen sleutel kreeg. hoe moest ik daar dan in hemelsnaam binnen geraken.
Ik geloof dat ik die baas aan mijn appartementsgebouw heb gezien want een vreemde man vroeg de weg naar de mijne. ik was net weg op boodschap naar het groenten en fruitwinkeltje van Patrick.
Dus er was niemand thuis en ik heb nooit meer iets vernomen. dan een paar maanden later voor het schoolbusvervoer gaan werken. Mijn baas was een kennis van ventje.
Zo, ik ga stoppen en nog een kopje koffie drinken. ventje is nu naar de apotheek.
Fijne dag en Keep Safe!
Cats Rule!