In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
@ helena, ik ben helemaal geen kok en ik kook
omdat ik moet eten... niet simpel voor 1 persoon
ik maak broccoli gewoon klaar als bloemkool
met een wit sausje, je kan recepten vinden bij
http://users.skynet.be/jenthes.recepten/
alle soorten simpele en goede recepten
omdat ik moet eten... niet simpel voor 1 persoon
ik maak broccoli gewoon klaar als bloemkool
met een wit sausje, je kan recepten vinden bij
http://users.skynet.be/jenthes.recepten/
alle soorten simpele en goede recepten
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Dank u wel oma-C
Verrassing!!!!!! Stonden ze hier met zijn allen zonder het van mekaar te weten elk met een geschenkje voor de deur.
We hebben heel even gezondigd tegen het samenscholingsverbod, want we ontdekten dat we met vijf waren.
Middelste is dan stilletjes naar huis gegaan, maar oudste was de eerste en ging toch net weg gaan.
Jongste en vriendin zijn met hun eigen gebakken amandel-perentaart gebleven, want batterij van de auto moest toch vervangen.
Die van onder de vliegtuigen waren ondertussen ook wakker geworden. Sms-jes en messenger..
Ik geniet van het boeket van de middelste en het zeezout dat hij meebracht.
Ik heb genoten van de taart samen met de twee.
Ik moet nog wachten met het opendoen van de pralines in de adventskalender van Neuhaus van de oudste.
Amai, als ik feest had gehouden, ik had wel honderd genodigden gehad.
Ik zit op fb aan zeventig gelukwensen.
Allez, ik zal dan toch een goei moeder geweest zijn....
Verrassing!!!!!! Stonden ze hier met zijn allen zonder het van mekaar te weten elk met een geschenkje voor de deur.
We hebben heel even gezondigd tegen het samenscholingsverbod, want we ontdekten dat we met vijf waren.
Middelste is dan stilletjes naar huis gegaan, maar oudste was de eerste en ging toch net weg gaan.
Jongste en vriendin zijn met hun eigen gebakken amandel-perentaart gebleven, want batterij van de auto moest toch vervangen.
Die van onder de vliegtuigen waren ondertussen ook wakker geworden. Sms-jes en messenger..
Ik geniet van het boeket van de middelste en het zeezout dat hij meebracht.
Ik heb genoten van de taart samen met de twee.
Ik moet nog wachten met het opendoen van de pralines in de adventskalender van Neuhaus van de oudste.
Amai, als ik feest had gehouden, ik had wel honderd genodigden gehad.
Ik zit op fb aan zeventig gelukwensen.
Allez, ik zal dan toch een goei moeder geweest zijn....
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ik heb vannacht heerlijk geslapen. En al twee nachten van eten gedroomd.
Ventje werkt thuis en ik denk dat ik zal meegaan tot aan de apotheek. het is nu droog en zonnig.
verder kaartjes afwerken.
heb gisteren een heel gesprek op messenger gehad met een ex- libelletje dat ook zelf kaartjes maakt. die is een tijdje geleden plots haar man kwijt gespeeld aan de nare ziekte met de grote K. ik geloof dat ze het nodig had.
Na de kine ben ik mijn leesvoer gaan halen. Die was ook blij me nog eens te zien. ( met dank aan mijn kleingeld)
Ons moeder heeft niet gebeld dus rustig gegeten.
Gimly heeft gisteren ruim 4 uur op zijn dweil doorgebracht. nu zit hij in dat doosje waarin mijn teennagelschaar zat.
ik ga eerst een kopje koffie maken en zien wat er in de keuken moet gebeuren.
daarna ga ik eerst mijn boerderij doen en beginnen aan het uitponzen van afbeeldingen.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Ik heb vannacht heerlijk geslapen. En al twee nachten van eten gedroomd.
Ventje werkt thuis en ik denk dat ik zal meegaan tot aan de apotheek. het is nu droog en zonnig.
verder kaartjes afwerken.
heb gisteren een heel gesprek op messenger gehad met een ex- libelletje dat ook zelf kaartjes maakt. die is een tijdje geleden plots haar man kwijt gespeeld aan de nare ziekte met de grote K. ik geloof dat ze het nodig had.
Na de kine ben ik mijn leesvoer gaan halen. Die was ook blij me nog eens te zien. ( met dank aan mijn kleingeld)
Ons moeder heeft niet gebeld dus rustig gegeten.
Gimly heeft gisteren ruim 4 uur op zijn dweil doorgebracht. nu zit hij in dat doosje waarin mijn teennagelschaar zat.
ik ga eerst een kopje koffie maken en zien wat er in de keuken moet gebeuren.
daarna ga ik eerst mijn boerderij doen en beginnen aan het uitponzen van afbeeldingen.
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Kom net onder de douche vandaan en mijn dag is goed begonnen. Gisteren mijn nieuw potje dagcréme beginnen te gebruiken en laat het vandaag vallen in duizend stukjes. Manlief heeft opgezocht of RIT*LS open is in shopping en dat is zo. Dus om 10.00H richting shopping fietsen en een nieuw gaan halen en op verzoek van manlief ook meteen als ik daar toch ben, 2 geurkaarsjes meebrengen. Het is niet leuk, maar het is ook geen drama natuurlijk. En dan heb ik nog eens gefietst.
HVT, dan toch een leuke verjaardag gehad, fijn zo.
Moet vandaag boven alles poetsen en nieuwe overtrekken leggen.
Ga niet alle namen noemen, maar wens ieder een mooie woensdag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
-

Goede zonnige morgen alle seizoentjes,
Vandaag een beetje doorwerken voor morgen bij
want ik heb een afspraak in de kliniek...pneumologie
dik tegen de goesting maar wat moet dat moet....
Helena, dan toch een fijne verjaardag gehad, je moet
niet altijd zo doemdenken.... natuurlijk ben je een goeie moeder!!
en blij met al je felicitaties, dat is ook leuk..
je kan er weer een jaartje tegen
clive, het kan de besten overkomen, het ergste is
de opkuis van de scherven en de vloer van de badkamer
zal er stralend uitzien door de crème
M-M, met dit weer is het goed om buiten te wandelen
goed aangekleed wel te verstaan, nog wat vitaminen opdoen
de winter duurt nog lang genoeg, geniet ervan
granny M hopelijk een goeie nacht gehad, en straks een fijne dag...
anjelierken, de kippen opgehokt
wilde eend nog een drukke dag en langzaam aan komt
alles op z'n plaats
na vandaag komen er nog dagen...
mammyretro, alles een beetje goed bij jou
daar in La douce France....
Alle seizoentjes een fijne dag, maak er het beste van
ik moet gaan werken.... de kabouters zijn niet komen opdraven
coronatijd hé....
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Hvt:Zie je wel dat ze je verjaardag niet vergeten waren.Dan is de verrassing des te groter
Brocoli is zoals bloemkool, wordt ook op dezelfde manier klaargemaakt.
Clive: Ai, dan is je dag slecht begonnen, en de opkuis vind ik het ergst.
Zit al op de pc, was net een wandelroute aan het uitstippelen.In de namiddag zijn we weg.Ik kijk ook altijd waar we de auto kunnen parkeren.Dat voorbereide werk loont, zeker op plaatsen waar je het niet zo goed kent.Eenmaal in de week gaan we buiten de gemeente wandelen.
Heb hier buiten voor de venster loodkruid staan, en die verkleurt nu prachtig.Met rood, geel , oranje blaadjes, echt een blikvanger.Zeker als de zon dan schijnt.Die plant is weinig gekend, vaak vragen mensen wat het is.Die bloeit met blauwe bloempjes.En eenmaal in de tuin , raak je het niet meer kwijt, zaait zich nogal uit
.
Dames, tot morgen allemaal.
Hvt:Zie je wel dat ze je verjaardag niet vergeten waren.Dan is de verrassing des te groter
Brocoli is zoals bloemkool, wordt ook op dezelfde manier klaargemaakt.
Clive: Ai, dan is je dag slecht begonnen, en de opkuis vind ik het ergst.
Zit al op de pc, was net een wandelroute aan het uitstippelen.In de namiddag zijn we weg.Ik kijk ook altijd waar we de auto kunnen parkeren.Dat voorbereide werk loont, zeker op plaatsen waar je het niet zo goed kent.Eenmaal in de week gaan we buiten de gemeente wandelen.
Heb hier buiten voor de venster loodkruid staan, en die verkleurt nu prachtig.Met rood, geel , oranje blaadjes, echt een blikvanger.Zeker als de zon dan schijnt.Die plant is weinig gekend, vaak vragen mensen wat het is.Die bloeit met blauwe bloempjes.En eenmaal in de tuin , raak je het niet meer kwijt, zaait zich nogal uit
Dames, tot morgen allemaal.
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Wat een mooie dag vandaag, vanmorgen en vanmiddag rondje gewandeld. Veel volk op de been, denk dat iedereen er van profiteerde om nog eens in een zonnetje te lopen. Af en toe stilgestaan voor een gesprekje. Weer wat dorpsnieuwtjes gehoord, was efkes geleden... helaas ook weer droevig nieuws erbij. Maar ook een schat van een baby gezien in de kinderwagen met een smile waar je helemaal blij van werd. Papa op stap met zijn baby-dochter en de mama mocht thuis lekker een dutje op de zetel, doen.
Oma-C, morgen succes bij de dokter, hopelijk niet te lang wachten. Ik lust ook graag broccoli net als bloemkool, met een chipolaatje erbij, ik doe het ook wel eens in de wok met wat kipfilet-reepjes da's lekker vlug klaar.
Anjelierken , was de vis lekker en ook fijn gewandeld deze namiddag ?
En Wilde Eend, heb je het kunnen klaar krijgen met Belgacom ?
M.M., leuk om met een ex-Libelle terug contact te krijgen. Je zat weer even in de tijd van toen waarschijnlijk...
HvT, al bekomen van gisteren ????
En Clive, denk maar dat scherven geluk brengen. Da's een magere troost maar ik kan het me zo indenken, dat je er van baalde .
En als je dan ook weer lekker ruikende kaarsjes meegebracht hebt, is de rit toch niet voor niets geweest...
MammyRetro, voor jou lieve groetjes !
En dan zal ik wel misschien wel iemand vergeten zijn, wiens naam ik zo vlug niet tegenkwam, sorry ...
Tot de volgende keer, voor allemaal fijne avond.
Oma-C, morgen succes bij de dokter, hopelijk niet te lang wachten. Ik lust ook graag broccoli net als bloemkool, met een chipolaatje erbij, ik doe het ook wel eens in de wok met wat kipfilet-reepjes da's lekker vlug klaar.
Anjelierken , was de vis lekker en ook fijn gewandeld deze namiddag ?
En Wilde Eend, heb je het kunnen klaar krijgen met Belgacom ?
M.M., leuk om met een ex-Libelle terug contact te krijgen. Je zat weer even in de tijd van toen waarschijnlijk...
HvT, al bekomen van gisteren ????
En Clive, denk maar dat scherven geluk brengen. Da's een magere troost maar ik kan het me zo indenken, dat je er van baalde .
En als je dan ook weer lekker ruikende kaarsjes meegebracht hebt, is de rit toch niet voor niets geweest...
MammyRetro, voor jou lieve groetjes !
En dan zal ik wel misschien wel iemand vergeten zijn, wiens naam ik zo vlug niet tegenkwam, sorry ...
Tot de volgende keer, voor allemaal fijne avond.
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
Goede avond
Clive dank je wel ,een verrasing lag in de bus , bisous
Clive dank je wel ,een verrasing lag in de bus , bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, kaarsje brandt al voor jou. Heel veel succes bij de pneumoloog. En dank je voor het mooie overzichtje gisteren.
Anjelier, jullie zijn fijn gaan wandelen. Slim van jou dat je eerst opzoekt waar de auto kan parkeren. En bevalt Ukkemeisje de school ? Wat worden ze toch vlug groot, het lijkt gisteren wel dat je haar geboorte aankondigde. En nu zit ze al in het klasje.
Granny M, ook jij bent zelfs 2X gaan wandelen. Het was dan ook prachtig weer gisteren. En droef nieuws gekregen, helaas in deze tijden eerder regel dan uitzondering. Maar de smile van de baby maakte veel goed.
En dat vol potje dagcréme dat ik gisteren liet kennis maken met de vloer, ach ja, toen ik alles opgeruimd had was het balen al over. Ben een nieuw gaan halen en van manlief mocht ik dan van die winkel nog geurkaarsjes meebrengen. Mijn humeur was meteen volledig opgeklaard.
Mammyretro, heel graag gedaan. Vond dat jij behoefte had aan zo'n kaartje.
Vandaag veel te doen, voorbereidend werk voor morgen doen zodat ik morgen dan meteen de 2 benedenverdiepingen kan dweilen en een strijk wegwerken, de kabouters zijn hier ook in staking net zoals bij Oma-C
En dan heb ik nog een vraagje. Wij hebben in de living op de grond een groot wit pluchen kussen liggen in de vorm van een schaap. En Matice gaat daar altijd op liggen, dat is één van zijn lievelingsplaatsjes . Maar eigenlijk zou dat eens gewassen moeten worden, maar dat schaap is veel te groot om in de machine te stoppen. Bestaat dat nog, zo'n soort droogschuim waar ik het mee kan proper krijgen of alleszins opgefrist krijg. Had al gedacht aan tapijtreiniger, maar weet niet of dat een goed idee is. Hebben jullie misschien tips ?
Zo, ik ga onder de douche en boven dan al alles doen.
Ik wens iedereen zonder uitzondering een zo'n mooi mogelijke donderdag.
Ik stuur jullie allemaal heel veel liefs en een dikke knuffel.
-

Goede donderdagmorgen,
Dank allemaal voor de sterktewensen
ik moet pas om 15u30 in de kliniek zijn
wel wat vroeger om alles in orde te maken
dus ik heb nog even... zoon gaat mee
met 2 hoor je altijd meer dan alleen
ik hoop dat ie mee binnen mag
Dank granny M voor het overzichtje
dat is altijd handig om dingen te herinneren
Ja het was gisteren mooi wandelweer
hopelijk vandaag ook een droge dag, hoewel
ik zie druppels tegen het raam...
Alle seizoentjes een fijne dag vandaag
maak er net als ik het beste van...
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Gisteren gaan wandelen naar de apotheek. was al een windje opgestoken, dus mijn haar waaide overal en nergens. mijn nieuwe pijn stiller moet nog gehaald worden want ze moest besteld worden omdat het nog een relatief vrij nieuwe is. Maar de Prijs.... Ventje trok grote ogen. Zonder tussenkomst van de mutualiteit: 55 euro voor 90 pillen. dat is wel voor 3 mnd. Als ze werken, wel dan gaan we om de 3 mnd dokken, hè. ik heb er met mijn moeder over gesproken en zij zei naar de mutualiteit te bellen om inlichtingen.
Vandaag is het minder weer en ik ben blij dat ik nog buiten geweest ben.
de wind waait in de stoof. Het is weer om hutsepot te eten en dat gaan we dan ook doen!
ventje heeft alles al meegebracht van de beenhouwer. Vlees 'huts' koken in rundsbouillon en de 'pot' opwarmen in de microgolf. zal smaken want het is lang geleden. Soep is er nog en nu zal het volgende week zijn: van welke maken we nu? Ventje schijnt het nu leuk te vinden ook soep te maken.
Clive: ik heb een vraagje. heeft ritu£als in zijn verzorgingslijn een reinigsschuim? ik gebruik dat liever dan reiningsmelk. vind dat maar vies die melk en nadien voelt mijn huid ook niet fris en zuiver aan.
ik weer niet of er nog tapijtreiniger bestaat maar die moest je dan meestal een nachtje laten inwerken en dan stofzuigen of zoals moeder en papa's tante nog gedaan hebben met een ecru tapijt: vloeistof aanbrengen en indeppen met een spons en als het droog was grondig stofzuigen. was een zeer rugbelastend werkje. moest eigenlijk om de 6 mnd herhaald worden maar dat zag ons moeder niet zitten. ja, zei de tapijtlegger die gekend was door het land, als je proper wil wonen dan heb je dat er voor over. zeker die prijs. ben het vergeten maar voor een kamerbreed tapijt had je toch 6 flessen nodig. het moest wel nog aangelengd worden maar toch. tante maalde daar niet om: die had geld genoeg. Ik weet niet meer of die nog leeft maar hij had op het laatst dat wij in brugge woonden en dat was ongeveer 22 jaar geleden nog een winkel even buiten de smedenpoort. wij haalden daar al onze gordijnen en behang en verf enzo. Kan nu ook niet op de naam komen. Had zelfs klanten uit luxemburg.
Granny M: dat ex libelleke had ik eerder terug gevonden via Fb. ik heb van haar overleden man nog een mooie kastlamp gekocht van japans papier en hout met japanse letters waarop het woord; vriend staat. heb dat laten controleren en het klopte. hij had ook een boek(en) geschreven over een magiër maar de schrijfstijl deed me te veel denken aan C. Pauolini. Jammer.
Ze heeft drie kleinzonen. Op libelle had ze het over haar oudste kleinkind als kabouter een afleiding van zijn echte naam.
vandaag moet ik echt naar de boerderij. heb gisteren niet gespeeld. ben een beurt vallei kwijt.
Zo, ik heb koffie, wacht op ventje. als die terug is van boodschappen gaat hij naar de apotheek en kan ik het pijnregime opstarten.
Gisteren gaan wandelen naar de apotheek. was al een windje opgestoken, dus mijn haar waaide overal en nergens. mijn nieuwe pijn stiller moet nog gehaald worden want ze moest besteld worden omdat het nog een relatief vrij nieuwe is. Maar de Prijs.... Ventje trok grote ogen. Zonder tussenkomst van de mutualiteit: 55 euro voor 90 pillen. dat is wel voor 3 mnd. Als ze werken, wel dan gaan we om de 3 mnd dokken, hè. ik heb er met mijn moeder over gesproken en zij zei naar de mutualiteit te bellen om inlichtingen.
Vandaag is het minder weer en ik ben blij dat ik nog buiten geweest ben.
de wind waait in de stoof. Het is weer om hutsepot te eten en dat gaan we dan ook doen!
ventje heeft alles al meegebracht van de beenhouwer. Vlees 'huts' koken in rundsbouillon en de 'pot' opwarmen in de microgolf. zal smaken want het is lang geleden. Soep is er nog en nu zal het volgende week zijn: van welke maken we nu? Ventje schijnt het nu leuk te vinden ook soep te maken.
Clive: ik heb een vraagje. heeft ritu£als in zijn verzorgingslijn een reinigsschuim? ik gebruik dat liever dan reiningsmelk. vind dat maar vies die melk en nadien voelt mijn huid ook niet fris en zuiver aan.
ik weer niet of er nog tapijtreiniger bestaat maar die moest je dan meestal een nachtje laten inwerken en dan stofzuigen of zoals moeder en papa's tante nog gedaan hebben met een ecru tapijt: vloeistof aanbrengen en indeppen met een spons en als het droog was grondig stofzuigen. was een zeer rugbelastend werkje. moest eigenlijk om de 6 mnd herhaald worden maar dat zag ons moeder niet zitten. ja, zei de tapijtlegger die gekend was door het land, als je proper wil wonen dan heb je dat er voor over. zeker die prijs. ben het vergeten maar voor een kamerbreed tapijt had je toch 6 flessen nodig. het moest wel nog aangelengd worden maar toch. tante maalde daar niet om: die had geld genoeg. Ik weet niet meer of die nog leeft maar hij had op het laatst dat wij in brugge woonden en dat was ongeveer 22 jaar geleden nog een winkel even buiten de smedenpoort. wij haalden daar al onze gordijnen en behang en verf enzo. Kan nu ook niet op de naam komen. Had zelfs klanten uit luxemburg.
Granny M: dat ex libelleke had ik eerder terug gevonden via Fb. ik heb van haar overleden man nog een mooie kastlamp gekocht van japans papier en hout met japanse letters waarop het woord; vriend staat. heb dat laten controleren en het klopte. hij had ook een boek(en) geschreven over een magiër maar de schrijfstijl deed me te veel denken aan C. Pauolini. Jammer.
Ze heeft drie kleinzonen. Op libelle had ze het over haar oudste kleinkind als kabouter een afleiding van zijn echte naam.
vandaag moet ik echt naar de boerderij. heb gisteren niet gespeeld. ben een beurt vallei kwijt.
Zo, ik heb koffie, wacht op ventje. als die terug is van boodschappen gaat hij naar de apotheek en kan ik het pijnregime opstarten.
Cats Rule!
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal ,
OMA C : veel sterkte voor het onderzoek vandaag ...
Clive : ook soms een pechdag ..... Dat is hier ook zo ... Hoe gaat het nu met je gezondheid?
Granny M : ja ... belgacom ... minstens 30 ! minuten in de "wachtrij gehangen" .... zucht ... maar het is dan toch opgelost ...
Gisteren ben ik ook gaan wandelen in het bos met een vriendin .. het werk loopt toch niet weg .. dat is bij iedereen zo hé .
Aan iedereen hopelijk een fijne dag zonder ongemakken ...
OMA C : veel sterkte voor het onderzoek vandaag ...
Clive : ook soms een pechdag ..... Dat is hier ook zo ... Hoe gaat het nu met je gezondheid?
Granny M : ja ... belgacom ... minstens 30 ! minuten in de "wachtrij gehangen" .... zucht ... maar het is dan toch opgelost ...
Gisteren ben ik ook gaan wandelen in het bos met een vriendin .. het werk loopt toch niet weg .. dat is bij iedereen zo hé .
Aan iedereen hopelijk een fijne dag zonder ongemakken ...
-

Goede avond alle seizoentjes
een lange dag was het vandaag en nu is het donker
straks iets te eten maken, ik heb nog tomatensaus
dus zal het wat volkorenspaghetti zijn, is efkes geleden
en dat smaakt altijd
Bij de pneumoloog was het goed, ik heb alleen
ijzergebrek en met een nieuwe puffer zou het beter zijn
als ik het kalm aan doe... ik heb altijd mijn eigen tempo
maar dat is te snel, ik moet leren "nog langzamer rap zijn"...
maar de testen waren goed dat was een geruststelling
ik weet dat het ergste voorbij was eens ik de afspraak
kon maken, maar ik ben gerustgesteld en zoon
mocht mee binnen....Hij was ook gerustgesteld...
Allemaal een rustige nacht en tot morgen, slaapwel straks