In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

26 mei 2022, 03:49

Afbeelding

Muddy Maddy

26 mei 2022, 09:09

Goede morgen seizoentjes,

vandaag onze lieve heer hemelvaart. In brugge verwachten ze veel volk voor de bloedprocessie. ventje heeft daar ook nog in meegedaan.
Eerst met de harmonie en dan later als Romeinse soldaat. ( die gasten hadden altijd zulke mooie benen :oops: ) van ventje moest dan jammer genoeg het haar van zijn benen. ze deden dat met Veet. dat stonk enorm. maar 't moest rap gaan.
Op de reiefeesten had de regiseur mij gekozen als een "deftige" dame" om voor de lichten doofden voor het gepeupel te staan dat in opstand kwam en wij dus naar de guillotine werden geleid. de naaister had al spelden gestoken om dat lichtblauw kleed in te nemen tot een vriendin van de regiseur de dag erna van vakantie kwam en zich in mijn rol vleide. ik werd toen bij het gepeupel gestoken. als het licht uitging voor de lichtshow op het stadhuis, toen moesten wij via een verborgen trap rap weg zijn. en ons achter het podium wegsteken. dat was als het eerste lief die ook een rolletje gekregen had als schutter van een flintgeweer, via het balkon van de dienst voor toerisme zijn schot had gelost. ( losse flodder) hij mocht niet meer drinken maar daar is hij hervallen en op een gegeven moment in kostuum mij achtervolgd en daar ruzie met mij gemaakt. me verweten voor al het zwart van de ketel terwijl hij die spreekwoordelijke pot was. vooral het woordje H. werd veel gebruikt. de toeristen zelf hadden niets in de gaten want die dachten dat we repeteerden.
het kastje is in elkaar. maar als ik in de zetel zit is het hoog, dus ga ik waarschijnlijk iets moeten vinden om hoger te zitten.
ook de gang wordt vandaag leger gemaakt. En de sierkussens mogen in de zetel.
ventje had er niet aan gedacht dat vandaag veel winkels dicht zijn dus heb ik hem gezegd naar Opstale te bellen. gelukkig zijn die morgen open. Moet dinsdag naar de dokter bellen want ik ben een medicijn vergeten op 't briefje te zetten. ( heb nog tot einde volgende week)
vandaag zou ik hier willen stofzuigen en moppen. met tens aan, dan heb ik weinig pijn. gisteren stond hij iets te hoog geprogrammeerd en ws het alsof kleine naaldjes in mijn rug zaten. vandaag frituursnacks of als ventje iets anders vind. voor vrijdag nog geen gedacht.
zaterdag ook niet en zondag nog minder. hangt af van het weer.
dadelijk de afwas in gang steken. is niet veel. heb gisteren een deel oude tijdschriften weg gedaan. heb Vinny's vliegenmepper terug gevonden. in plaats van vliegen, moest ik daarmee zachtjes op zijn poepke slaan. Hij had niet liever en maar snorren voor het vaderland weg. hij moest die roze mepper maar in je hand zien of hij stond al klaar.
voor Gimly is zijn poep heilig. hij is nog niet vergeten dat Dr Nick aan 5 weken en 4 dagen oud een thermometer daar in stak. Help! ik wordt verkracht! zijn temp. was goed maar die van Vinny niet. Vinny heeft dan eerst 3 spuiten gekregen en na 20 min nog een. en hij is er door gekomen.
Clive: wat lief dat je hebt mogen uitslapen en dan nog gewekt worden door een krullenbol die dol op je is.
Helena: Poes geinstalleerd. sneu voor de student dat ze hem negeerd maar ze is dan ook gewoon denk ik van jou altijd voor zichzelf te hebben. Mies kon ook soms Hautein doen. vooral als het volk haar niet aan stond. voorbeeld: mijn moeder. toen die een te hoge druk op d'r oog had en er misselijk van werd is ze gaan liggen in de zetel en Mies op 't salontafeltje naar haar aan het kijken. ze heeft me bewaakt zei moeder. neen, ze wilde haar zetel terug dacht ik die haar natuurlijk al veel langer kende. zo stond ze erop dat wij op een bepald uur naar boven gingen. om de zetel in te palmen en languit te kunnen liggen!
Fijne dag seizoentjes, ik ga een moord op lossen en gaan vissen. keep safe en knuffel
Cats Rule!

Oma-C

26 mei 2022, 09:23

Afbeelding

Goede hemelvaart-feestdag allemaal, :)
Voorlopig hier een zonnetje , en wel veel wind :roll:

Ik wens iedereen een fijn lang weekend en wie
vakantie neemt geniet ervan... :wink:
Ik wacht op de verpleegster, dus ga me klaarmaken.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

26 mei 2022, 13:05

Poes is een raar beest.
De chauffageman moet een poezenmijnheer zijn.
Ze is niet van plek gekomen op zolder, waar hij de boiler heeft gemaakt.
Hij vormde duidelijk geen gevaar voor haar.
Oudste is een hemd aan het maken voor zichzelf.
Een Mao hemd met opstaand kraagje.
Het kan weer niet simpeler, met een pas nog wel...
De hulplijn is stand by :D
Mijn handen jeuken om dat werk uit zijn pollen te pakken.
Ik moet hem wel bewonderen dat hij dat aandurft.
Hij is eerst in het klad bezig...
Tegen Sinksen af? Dat is heel ambitieus...

Heb al een fijn wasje uithangen.
Heb al vier korfjes uitgegraven.
Tussendoor verder gerief voor de valies klaar gelegd.
We zullen weer voor koud en warm weer alles moeten bij hebben..

Nu ga ik een boke eten.

Oma-C

26 mei 2022, 16:08

Goede namiddag allen,
ik heb tennis zitten kijken vanop een Franse zender
het was David Goffin tegen de Amerikaan Tiafoe
en Onze belg David heeft gewonnen 't was spannend
nu nog wat koers zien... de Giro ...en verder zien we wel
vanavond is er nog tennis op Roland Garros
Ik ga me nog niet vervelen... :wink:

Fijne avond straks en een goeie nacht, tot morgen :)

mariajohanna

26 mei 2022, 17:04

Hallo seizoentjes,
Veel leesgenot hier gehad, fijn...... al hebben sommigen nog pijn en last....., daarom zeg ik altijd dat ik liever naar een film kijk, die duurt anderhalf uur en dan is daar alles opgelost.....
In het echte leven is het dikwijls anders, iedereen weet dat wel, goed dan ook dat we hier steun en advies krijgen van ons groepje..... welkom ook, Krakje.
Ook altijd mooie prentjes van Bekske, maak je ze nog altijd zelf? Zoiets kan ik niet hoor, of maak er geen tijd voor......
Tijd........ een kort woord voor iets dat lang kan duren.....

Intussen heeft manlief nog eens in het ziekenhuis gelegen, weliswaar maar een halve dag, zonder dat ze vonden wat ze zochten, kreeg nog een pilletje bij, die maakten dat zijn mottigheidsaanvallen terug kwamen, maar die ik hem niet meer geef zodat het terug wat 'normaal ' is, heeft de kinesiste gezorgd dat hij een soort steunbeen heeft nu, waardoor hij beter kan stappen ..... we mogen voor de moment dus niet mopperen....... :wink

OmaC, gelukkig is het bij jou nu ook aan het beteren, alles moet zijn tijd hebben, met veel boterhammen...

M-H, jij bent bij de gelukkigen, alles klaarmaken voor je reis naar de kust, geniet er maar van, en met poes ook alles OK! Fijn zo...

Clive, doe het maar wat rustiger aan, het werk gaat niet lopen maar je moet wel kunnen rust inlassen, en je aan dat schema dan ook houden, anders hou je het niet vol hoor..... (een goei die dat hier zegt.... :roll:

Bij Wilde Eend ook alles in orde, begrijp ik, de gezondheid, he, daar kan niemand iets aan veranderen men kan alleen maar hopen dat het ongemak niet te lang duurt en dat alles weer goed komt.....

MM, met jou zit ik altijd in strubbelingen.....
Met jou niet, natuurlijk, maar met je schrijftalent.... alles 'kriskras' en van de hak op de tak.... nog niets veranderd.... als je een boek schrijft doe het dan wat anders, anders komt die nooit door de 'keuring' hoor.......
Wel veel 'leeswerk ' ! :D

Het is hier tijd voor een boterhammetje..... het zonnetje is ook van de partij, altijd leuker dan donkere luchten en zo....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende. :)
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mammyretro

26 mei 2022, 18:59

goede avond ,
kom even langs ,om jullie een fijne avond te wensen ,
het was vandaag ons huwelijks verjaardag, ,
maar die is weer in stilte door gebracht , ,ppfftt
wanneer dat ,het hier eens zal veranderen weet ik niet
fijne avond ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Bekske

27 mei 2022, 07:42

Afbeelding
ps ja ik maak dagelijks een nieuw plaatje daar is niet zo veel werk aan mits een goed gratis programma om plaatjes te bewerken .Heb zo een drie programmas waar ik mee werk

Oma-C

27 mei 2022, 09:45

Afbeelding

Goede morgen alle babbeltjes,
de zon is er en ook veel wolken maar gisteren
was dat ook en het is droog gebleven....
dus zien we wel wat er komt.... :roll:

mammyretro toch een fijne huwelijksverjaardag
'tja... je zal je man niet meer kunnen veranderen denk ik
Jammer want zoveel jaren geleden hebben jullie toch voor
elkaar gekozen om een reden.... :?: :roll:

Bekske, mooi altijd jouw plaatjes, ik kan het zo niet :)

Als het droog blijft ga ik vanmiddag weer
een klein wandelingetje doen, beetje beweging
zal goed doen, al dat stilzitten is niet goed
voor een mens.... 't been moet het stilaan
terug gewoon worden....'t is ook beter voor de bloedsomloop :?

Ik wens jullie allen een fijne vrijdag en straks een goed weekend :wink:

Muddy Maddy

27 mei 2022, 10:44

bijna al het karton is weg. maar met die parasols hebben we ( ventje) ons lelijk misrekend.
1 kan er staan in de houder die we hebben maar 2 moet in de grond gevezen worden. hebben buurman gevraagd eens een kijkje te komen nemen en advies te geven. terugsturen? er zitten geen papieren in. kastje moet nog ook eens herbouwd worden want die is veel te hoogom de pc op te zetten.
tens heropgeladen en die kan vandaag gebruikt worden.
wij eten vandaag vis: ventje zalm en ik een klein kabeljauwhaasje want veel eten doe ik de laatste tijd niet.
zou vandaag echt willen stofzuigen en moppen. al dan niet met die tens op mijn rug.
wij zijn castle aan het bekijken en waar ventje een hekel aan heeft is gebeurd. een cliffhanger! en als je het hele seizoen niet hebt, kan hij daar de krul van krijgen. zijn koptelefoon boven is kapot aan het gaan en dus moest ik gisteren mee luisteren naar 5° below 0°. kon me echt niet boeien en ik werd er nerveus van. hij moet maar rap een nieuwe kopen. dan kan ik liggen mediteren tot het licht uitgaat. er was hier gisteren avondmarkt. en wie kon er niet naartoe? ik. er stond een ijzig koude wind. tegen dat ik aan die marktkraampjes was, zou ik al hebben moeten zitten. de bistro houdt hier dit verlengd weekend promo's. gisteren was het "happy hour" op bepaalde dranken. en zaterdag en zondag bij vertoon van zijn e-mail: een gratis coctail of aperittief bij een maaltijd. tijdens de twee "zomermaanden" is die de hele week open. ( kassa-kassa)
Ventje is naar de drankencentrale. ( nu 1 keer per 2 weken) met dat ze gisteren gesloten waren zal er wel veel volk zijn. of hij en die jonge uitbater houden als het kalm is een praatje.
de kijfmoeder van buurman V was hier gisteren. ik beklaag buurman V zijn vader. vlak voor ze kwam was het alle hens aan dek want er werd verwoed gestofzuigd. waarschijnlijk ook iemand die graag in een showroom woont. :roll:
MJ: dat van de hak op de tak springen heb je niet in mijn boek hoor. ( dat nog moet overgezet worden op usb) ja, ik schrijf idd een boek.
toen ik nog jong was heb ik bijna op het punt gestaan van een boek te kunnen laten publiceren; maar in de laatste ronde viel ik af wegens geen budget niet meer. ik zou wel willen er aan verder doen maar soms is dat niet mogelijk. ( ik heb al een deeltje laten proeflezen en het was goed) ik heb wel problemen met indelen in hoofdstukken misschien vandaar mijn hak op de tak.
we gaan verder doen met onze boerderij ( nog een deel vissen boven halen) en de moord op een rivaal van de burgemeester in criminal case.
dan pillen en yoghurt en dan is het ver tijd voor de aperitief.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel
Cats Rule!

anjelier

27 mei 2022, 12:54

Afbeelding

Hallo iedereen,

Mammyretro: proficiat met jullie huwelijksverjaardag.
Niet prettig als het altijd beeld zonder klank is .

Zon schijnt, maar er is veel wind, achter het glas is het goed. In de veranda met het zonnetje op je rug, heerlijk.

Gisterennamiddag een fietstochtje gemaakt met als afsluiter een ijsje. Hier in de buurt is een nieuw ijssalon geopend en manlief wist dat niet :D . Ik wel, maar had het nog niet gezegd. Dus zijn we een ijsje gaan eten.

Deze morgend al naar de supermarkt geweest, heb 1 fles rode wijn gekregen . Was een actie vandaag en morgen , bij aankoop van meer dan 65€ kreeg je er 1. Ik ga maar 1 keer in de week, dus ik heb altijd een rekening daarboven. Heb de fles in de keuken gezet, in het "zicht", want vaak staan ze ergens waar je het niet ziet, je vergeet het en jaren later staan ze er nog. Echt wijndrinkers zijn we niet, manlief zeker niet, ik kan wel genieten van een glaasje wijn.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

27 mei 2022, 19:11

Nieuwe leesbril is in de maak.
Heb de oude toch maar laten herstellen als back-up.
De oudste nog een paar keer via face time uit de nood geholpen met zijn naaiwerken.
Dat komt goed, maar ja, van de eerste keer perfect dat lukt niet natuurlijk.
Ik ben eens benieuwd hoe hij met de manchetten uitgemeten is...
Ik weet nog dat hij een jaar of twaalf was als hij een riddervest maakte.
De mouwinzet dat ging natuurlijk niet zonder naaimachine.
Had hij knoppen aan de schouder gemaakt en knoopsgaten in de mouwkop en zo de zaak aaneengeflanst. Twee zussen van de parochie die snit en naad gaven vonden dat hij naar La Cambre moest gaan, na eerst coupe gevolgd te hebben. Dat zagen wij niet zitten natuurlijk...
Het zonnetje schijnt, maar in dat zonnetje zitten buiten zit er toch niet in hoor.

Oma-C

27 mei 2022, 20:33

Afbeelding

Goede avond allemaal, :wink:
ik heb vandaag voor het eerst na zo'n
5 weken nog eens zelf wat boodschappen gedaan
niet veel maar ik heb er m'n wandelingetje van gemaakt :)
Het heeft deugd gedaan hoewel ik wel moe was als ik
terug thuis kwam, efkes bij L*** binnen geweest
dan moeten de kinderen dat niet altijd meer doen
schoondochter heeft ook nog een mama en daar
hebben ze meer werk mee, die is ook 5 j ouder dan ik :oops:
Het stappen viel wel mee, de rug en de heupen zaten
precies vastgeroest, die zijn niet gewoon van
zolang bijna niks te doen hé :roll: :oops:
Zo ga ik stilaan terug in gang komen.... :)

Helena, ik vind het knap dat jouw zoon zo alles aanpakt
't is een voorbeeld voor veel vrouwen :roll: je mag er fier op zijn :)

anjelierken, jullie ijsje gesmaakt.? 't is eens lekker hé

Alle seizoentjes een fijn weekend en tot later
Slaapwel straks :)

Bekske

28 mei 2022, 07:20

Afbeelding

Muddy Maddy

28 mei 2022, 08:09

Voor u zit er iemand aan een nieuw tafeltje voor de pc. dat is gisteren opgelost. voordeel is dat ik nu recht kan zitten.
het is op wieltjes en na gebruik kan het opzij geschoven worden om dan de opplooitafeltjes te gebruiken om te eten of eentje zetten om kaartjes te maken.
buurman ging komen voor die problemen met die ene parasol. nog niet gezien. zal voor nu, dan en nooit zijn.
Gisteren messenger bericht van Suus. of ik zin had om te praten. het is meer dan een maand geleden, dus ja.
allen het kuisen van mijn vloer schiet er in. wilde dat gisteren doen maar dan stond post nl hier aan de deur te klingelen.
meneerke heeft nu weer twee zakken met kipkorrels.
we gaan iets kleins mogen eten voor 2 uur voor Suus aan de videoverbinding begint. ik denk dat ze het nageslacht van pipje wil tonen. die moet nu zo onderhand bevallen zijn. het plan was om zelfgemaakte kippeburgers met spek en kaas te doen op een broodje. en je weet: als wij plannen maken....
zaten gisteren vroeg in bed. de afleveringen van Castle waren precies korter. buurnan V was nog op als het kwart over 12 was. niemand moet blijkbaar gaan werken. het is hier momenteel erg rustig in de straat. Willy, die ooit het buurtwinkeltje uitbaate, zei dan dat je in je blootje kon lopen en niemand ging het gezien hebben. hij heeft met pijn in zijn hart ( en hartproblemen) zijn winkeltje over gelaten aan de tunesiër. die beloofde op het hoofd van zijn vrouw en kinderen dat hij het ging voort zetten want Willy leverde ook aan restaurants als hij terug was van de vroegmarkt. dat leveren heeft hij een tijdje gedaan. maar in de plaats dat er een winkeltje kwam, begon hij in de grote garage, reclameblaadjes en gratis krantjes te stockeren waar hij dan via dat zelfde gratis krantje vacatures plaatste. Toen hij een keer weg was geweest, was er hier een supergrote rommelmarkt en mochten wij onze wagens aan de kant van de grote baan zetten. tenzij je een permit had. Adill had die dus niet en begon tegen de agent uit te varen. en agent die al geen goesting had voor zo'n vroege dienst, zei tegen Adill dat hij twee keuzes had. ofwel wegwezen ofwel zijn bestelwagen laten wegslepen. iemand uit de buurt heeft hem dan de weg gewezen naar een andere parkeerplaats, dichter bij zijn huis. en nu staat het hier met een plakaat: te koop uit faillisement.
je mag hier normaal geen sateliet schotel hangen, maar Adill had er ene.
in het weekend van ventjes verjaardag is er hier: jawel rommelmarkt. waarschijnlijk ook kermis. ventje houdt niet van rommelmarkten. schoonbroer zou naar allemaal gaan als hij kon. meestal stonden ze er zelf en had schoonbroer meer rommel mee naar huis dan ze van huis gegaan waren.
Straks naar moeder bellen. wat gaat het nu zijn? zeker geen borrel van florijn want ons moeder heeft iets tegen mensen die alcohol drinken. voor de pandemie dronk vriendin 2 soms 2 of 3 flessen goedkope wijn. dan zat er om 11 uur 's ochtends al in haar bed. als ze eruit kwam dan deed ze eten gereed en liefst iets dat niet veel werk was. als ze niet op trot was met de een of de ander kroop ze na haar eten met die fles in bed. ( dat was in de tijd dat haar dochter zich outte als lesbisch en die ook ging trouwen met d'r vriendin)
en als ze dan belde naar moeder was het gebrabbel. moeder heeft in haar jeugd genoeg haar vader uit de cafè's gaan halen. ze is samen met haar moeder eens buitengegooid uit het ouderlijk huis omdat haar vader te diep in het glas had gekeken. toen bestond er geen vrouwenopvang en hebben ze twee dagen in een cel mogen "wonen" tot de agenten eindelijk toegang kregen tot de woning.
helena: chapeau voor de oudste. ik wilde in de tijd ook snit en naad doen maar dan moest ik op kot. en dat mocht niet.
ik heb indertijd in de caravan van Ex nog mijn trouwjurkje gemaakt maar ze zeggen dat als je je trouwjurk zelf maakt, dat ongeluk brengt.
je oudste heeft dat ridderkostuumprobleempje zeer goed opgelost. o, en fijne vakantie!!!
nu ga ik rap wat vissen vangen tegen einde derby en dan is het ver tijd om moeder te bellen. want dat moet stipt 9 uur zijn.
Fijne dags seizoentjes en keep safe + knuffel
Cats Rule!