In de Vier Seizoenen reeks 27 Zomer 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

28 aug 2022, 21:12

Aan alle seizoentjes een fijne avond :wink:
Heb de koers gezien deze namiddag
mooi daar in de Spaanse regio Asturië
in het N-W Spanje....
morgen een rustdag voor de renners
en dinsdag een tijdrit....
Remco heeft nog steeds de rode leiderstrui
Om fier op te zijn.... hij is amper 22 :roll:

Mijn toeristen zijn ook terug van hun vakantie
dus moet ik niet meer heen en terug naar daar
voor de post en de planten... :oops:

Slaapwel allen en tot morgen :)
Laatst gewijzigd door Oma-C op 29 aug 2022, 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

29 aug 2022, 06:41

Afbeelding

Oma-C

29 aug 2022, 08:30

Afbeelding

Goede morgen allen, :wink:
maak er een leuke week van :)
en hou het gezond......als het kan,
Groetjes en tot later.... :)

greetie

29 aug 2022, 09:17

Afbeelding
Seniorennamiddag op de kermis :lol: :lol:

Muddy Maddy

29 aug 2022, 10:27

goede morgen seizoentjes,

awal, die burendrink was 2x niets. ze zaten overal in groepjes ipv te samen. de zonneklopper en de schaduwploeg. wel jammer. het eten dan was uitmuntend. een heel buffet van Tapas. echter zonder dè tapa bij uitstek, gandaham. er was over dus ligt er hier nog 't een en 't ander in de frigo. moeten we voor vandaag geen beleg kopen. Ineens zegt buurman V dat ze een winterbbq gaan doen in de garage van buurman die daar een stoof staan heeft. ik moet zeker komen. ik mag naast de stoof zitten. ( geteld dat hij al zeker 3 of meer duvels binnen had maar ja gezegd en aangeboden moosemilk te maken) tegen dat het volgend jaar is, weet ik zeker dat ze niet eens meer weten dat ik moosemilk ga maken. of een winterbbq met enkel hamburgers en worst.
moosemilk is een Canadees sterk aperitief die geheim gehouden wordt voor niet canadezen. aangezien er familie is aan ventjes kant die met een frans-canadees getrouwd was heeft hij het recept gekregen. zeer potent want na 3 glaasjes loop je al niet meer recht. C. die toen ze aankwam iedereen kussen gaf, zei dat als iedereen een fles van dit of dat ging meebrengen ze het toch te weten gingen komen. ha, neen. ze kennen dan de verhoudingen niet. ik ben als derde naar huis gegaan omdat de koude wind, mijn nek deed verstijven. ventje is 2 x terug gegaan. 1 keer met borden en bestek en de tweede maal met de stoelen. dan zat de rest nog laat te keuvelen. waarover? de stijgende electriekprijzen en de prijsstijgingen in het algemeen. hoe laat ventje er dan in lag weet ik niet. maar die was vanmorgen om 05.00 uur op. kon niet meer slapen. denk van het eten. van de drank kon het niet zijn want alles bij ons was 0.0%. en er werd niet gedeeld.
Joyce vertelde me dat ze een maagverkleining krijgt. ze heeft nog te veel mannelijk vet. ik vind dat L*l en zijn broer. zij heeft minder bmi en mag er een en ik niet. ( vooropgesteld dat ik aan mijn lijf zou laten prutsen) dochter van overbuurvrouw is 16 en zat te roken en jupiter pinten te drinken. de hond van Eric& nancy liep daar rond. telkens er iemand kwam blafte hij. heet Storm dus een rasbeest. vrat chips. enkel zout. papirka lustte die niet. mocht ook geen tapas eten. wij waren de teljoren vergeten. geeft niets want vandaag moet er afgewassen worden. nu hebben we geen grote borden meer. verder zou ik wel willen weten wat er vandaag op de menu staat.
Gimly is vanmorgen vroeg 3 x naar buiten geweest. daarna ging de deur dicht. ook de deur van de gang is nu dicht. hij moet nu leren dat het winterperiode is. ( normaal vanaf 1 september)
Overbuurvrouw moest om 03.00 gaan werken. buurman en buurvrouw om 5.30. N. de vroeger vrouw van Joyce ging op d'r werk koffie drinken. tegen aardbeien zegt zijn erdbezen. overbuurvrouw is zo vroeg op omdat ze verse koffie wil en geen met een timer of zo'n cup of een pad. vers gemalen koffie dus. van een pakje. en nu ben ik bezig groene vliegen dood aan 't meppen.
straks hotel craze via fb gaan spelen en het goede morgen plaatje zetten. daarna gaat dat ding uit en worden de sims opgestart omdat ik om 11 uur verslag moet uitbrengen aan moeder.
Fijne dag allemaal keep safe en knuffel
Cats Rule!

anjelierken

29 aug 2022, 13:23

Afbeelding

Hallo iedereen,

Een fijne vakantie voor HVT en Clive.

De 3 dagen met de ukjes zijn goed verlopen, ze hebben zich geamuseerd. Je moet wel op tijd een ander spelletje voorstellen, want ze zijn alles nogal rap beu. Heel tof vonden ze ,( iets wat ik indertijd ook vaak deed), uit tijdschriften foto's knippen en op een blad kleven, zo kon je mooie landschappen maken, of personen anders aankleden. De ukjes knipten de dingen uit die ze graag aten en dat dan op een blad kleven. Daar zijn ze zeker 1 uur mee zoet geweest.

MM: dat gebeurt vaak dat er zich groepjes vormen, eigenlijk wel jammer. Het is toch de bedoeling dat iedereen met iedereen eens babbelt. Jaren geleden hebben ze dat hier in de gemeente ook willen doen. Straat per straat of wijk per wijk, bij sommige is dat gelukt , maar bij de meeste niet. In onze straat is er nooit iets doorgegaan. Niemand wou er zich voor engageren. Nochtans vind ik het een ideale gelegenheid om je buren te leren kennen.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

29 aug 2022, 16:16

Goede namiddag alle seizoentjes, :wink:
hier krijgen ze ook geen volk meer bijeen
voor een bbq of gezellig avondbabbeltje
met de buren....
ik denk dat oudere mensen daar geen
behoefte meer aan hebben.... zo is het nu eenmaal

De kinderen zijn komen vertellen
over hun vakantie en ik vond het tof
aangezien we vroeger die reis ook een paar keer
hadden gedaan bracht het veel herinneringen boven
Alleen is er veel veranderd, andere hotels,
veel gesloten door corona en andere mensen,
ja de tijd loopt door en alles verandert

Allen nog een fijne avond en later een slaapwel
tot morgen... :wink:
Laatst gewijzigd door Oma-C op 30 aug 2022, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Bekske

30 aug 2022, 08:01

Afbeelding

Oma-C

30 aug 2022, 10:24

Afbeelding

Goede morgen seizoentjes allemaal :wink:
een zonnige dag weer, zo is het aangenaam
nu het minder heet is, maar 27° is nog genoeg :roll:

mooi plaatje Bekske, leuk die hond tussen de bloemen... :lol:

Een fijne dag allen en maak het een aangename dag :)

Muddy Maddy

30 aug 2022, 11:15

Goede morgen seizoentjes,

Gisterenavond wordt er gebeld. ventje: wie nu weer. ik ga en buurvrouw Nancy staat voor de deur. aangezien buurvrouw V daar zo'n effort in die Tapas gestoken heeft. ( ze had wel hulp maar dat is bijzaak) had ze het erover met den Eric om iets te doen voor haar. een cadeau bon ofwel van Rituals of O&V of de bloemen winkel. kostprijs 5 euro per koppel. de meeste hebben geen cash meer in huis maar ik heb altijd een brieje van 5 euro cash zitten. dus ik ben effen. wat de rest betreft moeten die maar overschrijven.
B-post is erg vroeg gekomen en niemand deed open ( logisch: wij sliepen nog en de rest is gaan werken) dus wacht ik op een mail om Gimly's eten ergens af te gaan halen. ik hoop op Peter die pakjespostpunt is. in de tijd dat diene Jan nog vollig postpunt was had die een hekel aan de zalandopakjes. zat ook met regelmaat zonder postzegels en vuilnisbakzakken. ( kon zijn rekeningen niet op tijd betalen. op een dag staat èn de politie èn de deurwaarder aan peter zijn deur om alles op te schrijven. gelukkig kon die alles bewijzen Den jan was met de noorderzon weg)
Bon: Oma C: ook een heel mooi plaatje met mijn lievelingskleur. ja, als je na jaren naar een vakantie plaats terug gaat kan alles veranderd zijn. heb ik ook gezien aan de foto's van Wim Verbeek toen die ook in Pesciera dell garda op fietsvakantie was. amai dat is niet het pittoreske vissers dorpje van toen. nergens geen houten bootjes in het mini haventje meer. neen, mastodonten van jachten van de Rijken. die houten ophaal brug tussen het haventje en het meer is ook weg. ik weet niet of de wekelijkse markt er nog is. over markten gesproken, er zou hier al een markt geweest zijn vrijdag. maar tegen 11 uur was alles weg.er kwam niemand. gisteren had ik zodanig veel promomail weggesmeten dat mijn gmail het niet meer aankon en de server moest koelen. :D heb dan maar even de sims gespeeld terwijl wij naar de herhaling van "het rad" keken.
ventje is nu om mijn boekjes en gaat dan zijn app van b-post bijstellen want morgen ligt het pakje in midden van stad! dat gaf gevloek.
hij moet dan Tuutje uithalen en naar stad rijden. ik ga mijn eigen pakje goed in de gaten moeten houden of ze komen ook vroeg. maar die levertijd is 4 tot 6 dagen.
gimly heeft in de gaten gekregen dat ik de laserpointer bedien. hij komt er nu zelf om vragen. dat is na amper 4 x. wie zegt dat katten niet logisch kunnen denken?
noemde ventje omdat hij weer rechtstaande tv keek; Behren. tot 2 keer toe en dan vroeg hij waarom ik hem zo noemde. ik zei omdat ik Luthiën ben. zo zijn ze ook begraven: JRR Tolkien en zijn vrouw. hij Behren en zij Luthiën. zij is eerst heen gegaan net zoals in de simarilion staat. zij was de eerste vrouwelijke elf die haar inmortale leven opgaf voor een sterfelijke man. daarna heeft Arwen het gedaan voor Aragorn. Maar Arwens vader Elrond zag enkel dood. zij zag hun zoon.zij is niet naar de grijze havens gegaan. later is Elrond wel gegaan met twee van de ringdragers; Bilbo en Frodo. nog later Sam omdat die koststondig even de ring had gedragen. Gimly en Legolas bouwden zelf een boot om daar naartoe te gaan nadat de eleven de dwerg toelating hadden gegeven. Merry en Pippin bleven in hun respectievelijke woonplaats. voor zo ver we weten zijn die nooit naar de grijze haven gegaan.
ik ga kijken of de kat van de Sims al aan de beurt is in de dierenkliniek.
Fijne dag seizoentjes keep safe knuffel
Cats Rule!

Oma-C

30 aug 2022, 21:19

Afbeelding

Voor jullie allen een goede avond en straks slaapwel
tot morgen :wink:

Bekske

31 aug 2022, 08:29

Afbeelding

Oma-C

31 aug 2022, 09:12

Afbeelding

Goede morgen alle babbeltjes
't is hier stillekes zonder de
vakantiegangers :oops:

Weer een zonnige dag vandaag
maar er is ander weer op komst
in de volgende weken, ons vroegere
weer is terug onderweg :roll:
volgens de weervrouw van vtm gisteravond
dat zijn we al lang niet meer gewoon :?

Fijne dag en hou het veilig.... :)

wilde eend 2

31 aug 2022, 10:28

Dag seizoentjes allemaal ,
Ja, niet veel nieuws hier .. Laat ons maar zeggen dat dat dan "goed " is , zeker ??
Straks ga ik naar mijn neef om mijn PC te laten " opkuisen " . Pc is 4 jaar oud en wordt langzaam , ik kan geen updates doen :oops: :oops: :oops:
Hopelijk werkt nadien alles terug zoals het moet ...
Ik hoop dat Clive en HVT volop kunn genieten van hun vakantie .
Voor de thuisblijvers : een fijne dag , zonder pijn en ongemakken .
Groetjes aan iedereen !!
Afbeelding

Muddy Maddy

31 aug 2022, 10:32

Goede morgen seizoentjes,

Gimly is wel een heel slimme kat. hij heeft nu door waar de rode stip zich verbergd als hij weg is. die zit in het potje van alle stylo's en een schaar. ja, telkens ik een stylo uithaalde stond hij naast me te miauwen. maar neen venteke, das 'n stylo! dat is niet jou rode stip.
jaja. hij komt hem nu vragen ook.
ventje gaat straks naar het postpunt in de stad maar we hebben het al veranderd op de app.
de Baron ging gisteren weg maar liet zijn automatische garagepoort openstaan. Buurman V had dat gezien en is gaan bellen. omdat er niemand open deed ( logisch) heeft hij in de garage gaan zoeken naar de knop om die naar beneden te laten. en dan zeggen ze dat ik alles zie. dus buurman V was gisteren thuis maar heeft ons pakje niet binnen genomen. nochtans als die de garage van de baron ziet, dan zou hij in feite de bestelwagen van de post gezien hebben. maar neen. elk voor zich dus. en ik heb nog een half jaar om neen te zeggen tegen die winterbbq met enkel een worst en een hamburger die hij organiseerd. seffens mogen we dan weer een kado kopen. :? zaterdag naar moeder terwijl ventje gaat helpen in het grote herenhuis die beneden te veranderen naar slaapkamer. ik zie dat nog fout aflopen als ze geen nachtverpleegster gaan krijgen. schoonzus kan dan weer hervallen van haar BK en ventje mag niet van de dokter mij 's nachts alleen laten. Matthias zal zijn vrouw en tweeling niet alleen willen laten en frè woont te ver. blijft over de jongste maar die studeerd. ze gaan ook ferm moeten besparen op haar studie. nu schoonzus op ziekte is, komt er niet veel loon meer in huis. er was sprake dat ze haar studie zou afbreken om voor haar oma te zorgen. dat was de ene maand en onlangs zou ze nu moeten forenzen ipv op kot dat veel te veel opslorpt.dat was de laatste keer dat ik in de behandelkamer was. wat zal het op 12 september dan zijn? schoonbroer zijn familieleden gaan ook niet helpen. het probleem is dat ze soms onhandelbaar is. en dan zetten ze haar weer op tranquilisers. en dan is het nog erger want dan valt ze.
ik hoop gespaard te blijven van zo'n situatie maar dat heb je niet in de hand. ik heb geluk dat de mijne nog zeer helder van geest is. ze hebben dan ook 5 nieuwe duracellekes bij de 5 bypasses gestoken. allen zie ik het niet zitten heel dat huis voor verkoop leeg te halen. tijdens mijn kuising van oude berichten kwam ik de mails van die vent van het aquarium tegen. die hem dan komen halen is. en mijn moeder 50 euro gaf. voor 2 aquaria met vissen en eten en pomp enz.
gisteren is het me gelukt de kat van mijn sims te genezen. ik was vergeten in te schrijven in de simsdieren kliniek. nu heb ik nog een verjaardagsfeestje voor de jongste tot een goed einde te brengen want ik heb slecht een koperen beker gewonnen en ik wil de zilveren. of me dat gaat lukken? ik denk het niet. je moet immers 5 opdrachten vervullen tijdens het feestje.
als ventje weg is ga ik het kaartje maken voor Frè. ze gaan geen duo verjaardagsfeest moeten geven als schoonmoeder nog niet in dat huis is want de zaterdag is niemand vrij. ze moeten helpen.
ach ja.
fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel.
Cats Rule!