Goede morgen seizoentjes,
Vannacht goed geslapen. Mijn hoofd is weer helder. Ik ben in de mate van het mogelijke uitgerust wakker geworden.
Er lagen frisse lakens, ik was opgefrist , droeg een gewassen pyama en had lavendelzeep gebruikt dus als ik vannacht niet goed sliep, aan welke factor lag het dan?
Lilly was gisteren niet welgezind. Ze was niet meegekomen naar beneden toen ventje opstond.' Geen zus? nu is het mijn kans! 'moest Gimly gedacht hebben:' eindelijk kan ik wat TLC gaan vragen'. hij kreeg het gevraagde. hij snorde voor het vaderland en wreef met zijn koppie langs de hand van ventje en frotte zich tegen voorwerpen die hij op de rugleuning van de zetel tegenkwam ( en dat is niet veel)
Ventje besloot van onder de douche te gaan want anders kwam het er niet van en Lilly bleef koppig liggen op bed. Ventje ging om brood anders kwam daar ook niets van in huis, Geen Lilly te zien. Ook toen ventje aan de lakens wilde beginnen bleef ze koppig liggen: duidelijk boos en in de war door de gebeurtenissen van de nacht voordien. ( ik die het heet had en niet meer kon slapen, last had van pijn en hartkloppingen en om 4 uur in de nacht verkaste naar beneden) Uiteindelijk hoorden we de juffrouw van bed springen maar ze kwam niet naar beneden. Ventje besloot van toch aan zijn taak te beginnen. Hij haalde het bed af en draaide de matrassen om, zette het venster open om het goed te laten verluchten....
Dan kwam ventje weer naar beneden om dit te zeggen en tsja waar Lilly was? Geen idee.
De achterdeur stond open dus in theorie kon de juffrouw even een frisse neus zijn gaan halen. Theorie 2: ze kon ook de poot hebben genomen naar de zolder om daar ergens te gaan sulken.( Bij mijn weten kan ze nergens binnen)
Op een gegeven moment stond ze daar en ze miauwde op een toon dat wilde zeggen: ik vind het hier niet leuk! Mijn routine is in de war!
Wij alletwee: ach, ze is daar eindelijk. Gimly dacht: och neen! Weg met de rust. Ik dacht dat mijn leventje dat ik had voordat dit Dordrechts viswijf hier de boel kwam verzieken terug was?
Lilly wilde begrip voor haar situatie, die in haar ogen in de war was. ( In haar koppie moest ze gedacht hebben: dit is niet hoe het gaat als alles normaal is)
Wij toonden geen begrip: Humans! en deden verder met waar we mee bezig waren. ventje met zijn rekening tot zijn gsm hem meldde dat die GoGoJuice nodig had. En ik zat in The Zone. Ze keerde haar kar en ging naar buiten. Ik had mijn tablet genomen en die lag aan de verbindingskabel om GoGoJuice te krijgen. Ik moest een bezoekje brengen aan de boerderij. ( maar eerst moest ik mijn bonussen binnen halen bij My stories. dat is het bekijken van talloze van advertenties ( meestal Monopoly Go of Temu) om 2 diamanten te krijgen) in plaats van naar de boerderij te gaan besloot ik naar Foodstylist te gaan waar er een nieuwe cyclus gestart was met borden, bestek en voorwerpen. dit voor de prijs van ( eerst 2.99 euro, daarna 4.99 euro) deze artikelen kunnen van nut zijn om je tafel op te leuken. Dan wordt er gestemd door een wereldwijd publiek in ruil voor bestek waarmee je een tafelopdracht kan afwerken of beginnen. Je moet 90 bestek hebben daarvoor
Ik kijk naar de cyclus. dit krijg ik gratis en dat krijg ik gratis tot er staat "Betaal 2.99 euro om verder te doen" Dit gebeurd via Google Play. na het ingeven van je paswoord op Google Play doet Google een maneuvre en dat is naar de Googlepagina Pay te gaan om 2.99 euro van de rekening af te trekken. Later gebeurd hetzelfde liedje en dan voor 4.99 euro. Ik doe nooit mee aan de prijs van 8.99 euro om nog verder artikelen gratis te krijgen. ( ja dag jan, ik ben niet gek) Ik inn een bonus die je dagelijks krijgt. daarna begin ik aan het creëren van een tafel. het thema is gekozen door een speler en moet de volgende dingen bevatten die de speler als voorwaarde opgeeft.
Ten slotte beland ik op de boerderij waar ik een bonus moet ophalen weer door het bekijken van een advertentie. ( weeral reclame voor monopoly Go, ditmaal in het Frans

) Er is een een event ( de derby) afgelopen, wij bereiken geen hoefijzer. Dan start een cyclus van de kuikens die je opdrachten geeft. als je dit doet levert dat je zoveel punten op om 1 kuiken langs een weg te laten trippelen, waar je tijdens de weg voorwerpen vind die van nut kunnen zijn. Bijvoorbeeld 3 nageltjes om je silo een upgrade te geven.
Tijdens deze handeling gaat de deurbel en staat er een koerier van Post Nl aan de voordeur met een pakje. ( inhoud 2 dozen bewaar wafeltjes van een bedrijf die Gaufrette heet) Die dozen zitten in een kartonnen doos die nogal stevig is ingepakt. van binnen is de doos gevuld met bruin papier en 1 doos is in noppenfolie.
Als de inhoud is uitgepakt gaat de noppenfolie in de blauwe zak en gaan de 2 ronde plastic dozen naar de keuken voor een latere proeverij. we moeten immers nog middagmalen maar Bofr*st is op komst. Bofr*st arriveerd rond 14 u en ventje heeft jullienefrieten nodig en ik 2 potjes natuuryoughurt: 1 met kers en 1 met peer. Nadat dit achter de rug is, kunnen we eindelijk middagmalen: eitjes met frietjes en dit buiten waar het aangenaam aanvoelt. ( er is echter een stevig briesje op komst) We zitten bijna zonder eieren en deze worden op de boodschappen lijst genoteerd samen met een fles wasverzachter. het is bijna 14 u 20 als we de eitjes met frietjes verorberd hebben. Ventje gaat naar boven om verder te doen aan de bedden en het delicate wasgoed in de droogkast te steken. sommige dingen moeten op het droogrek. Ik ga naar The Zone.
Op een gegeven moment bevind ik me in 'Lilly's garden' een spelletje met als uitdaging een tuin te herstellen die het hoofdkarakter geërft heeft. Dit is een leuk spel die ik enige tijd geleden via een reclame heb gevonden. Ventje is bezig met Zombies af te knallen. ik moet een puzzel oplossen wat me na veel beurten eindelijk lukt maar voor een opdracht logisch denken heb ik de hulp nodig van ventje. Die slaagt daarin. ik krijg een beloning en doe verder.
Nadat we iets gegeten hebben is het tijd om tv te kijken. ventje kiest voor een laatste kans serie van CSI Las Vegas. Ik kies later voor een aflevering van Law & order. nadat die is afgelopen geeft ik de controle aan ventje want ik wil gaan liggen.
Lilly's humeur is terug normaal. ze ligt op de beige poef te slapen. Gimly ligt in "zijn" zetel. alles is terug normaal.
Wannneer ventje naar boven komt om te slapen moet ik nog een capsule innemen. ventje vind het maar vreemd dat ik die capsule moet innemen om van iets af te geraken dat ik kan laten als ik wil. Ik ga naar het toilet nadat ventje ervan is en ik kruip weer onder de fleeces.
In een mum van tijd ben ik weer in slaap. ik slaap door tot 5 uur en zie Lilly liggen op het voeteind maar niet op de plaats waar ze normaal moet liggen. Als ik terug kom van een tripje naar de badkamer zit ze rechtop en observeert me. Alles is normaal met Human. ze gaat keppen bij ventje en miauwt er op los. Ze wil vertellen aan ventje dat alles weer normaal is en ze zich beter voelt. Ik ben terug onder de fleeces.
Tot zover dit epistel/krant/verhaal.
Ik wens alle seizoentjes een fijne dag.