In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zonnebloemetje

14 aug 2025, 05:26

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

zonnebloemetje

14 aug 2025, 07:07

een goeie morgen iedereen

vannacht is het hier maar afgekoeld tot 22° buiten temperatuur
maar alles staat hier open en tis bewolkt
mijn wasmachine staat al te draaien en dadelijk vliegt alles in de droogkast terwijl het nu nog niet echt warm is en daarna ook nog de lakens van ons bed in de wasmachine doen zodat we vanavond weer in fris gewassen lakentjes kunnen slapen

voor iedereen nog een aangename donderdag

Afbeelding

An-W

14 aug 2025, 07:54

Goedemorgen allen ,

Fijn Inge , hopelijk hebben jullie veel plezier van de nieuwe auto.

Z'bloemeke en Jadi , hier ook al zo warm . Voor mij mag het een paar graden koeler hoor.

Remie laat een lampje schijnen in de duistere krochten van het Sen-net .Afbeelding

Mooie plaatjes zag ik ook hier voor bij komen van iedereen , leuk hoor , ik hou er van .

Hier een drukke oppas dag en druk lang weekend , dus ik ben er weg mee.

Rest mij om jullie allemaal een fijne dag en rest van de week te wensen .
Ajuu en toedloeeee .

Afbeelding
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.

Bekske

14 aug 2025, 08:13

Afbeelding
ondanks het warme weer hier iedere dag warm eten gisteren voor mij alleen mosselen met friet klaargemaakt .Vandaag aardappelen met bloemkool in witte saus en biefstuk .Savonds laat zelfgemaakte soep nadat ik mijn avondmedicijnen heb genomen .Iedere morgen havermout met zelf gemaakt versgeperst appelsien en madarijnen sap erop .Dan nog een banaan ,perzik en nectarine erbij alles samen geplet en goed door mekaar geroerd .Ik eet nooit koude schotel of drink nooit iets uit de frigo .Kan er niet tegen .Maak iedere dag thee voor een hele dag nu laat ik deze thee lauw worden om te drinken .Dan nog iedere dag vers vlees klaar maken voor de viervoeters iedere dag iets anders .Straks gaan ze smullen van kippenlever afgekookt met bouillonblokje erbij .Dat is mooi hoe ze daaraan zitten te smullen .Heb een speciale oven om hun vlees iedere dag te bereiden .En drie maal per dag een snoepje .Dagelijks een kleine wandeling smorgens en savonds met hulp een grote toer rond nu is dat om 21.30 uur als het frisser is .Ze hebben hun korte toer al gedaan en verder kunnen ze in de dag in de tuin .Hier binnen is het in de dag 24 graden zonder airco of iets en de achterdeuren staan nuop een kier de hele dag de koepels daar heb ik zelf verduisterende gordijnen voor gemaakt dat ik met een lange steel kan dichtschuiven .De gevleugelde krijgen hier iedere dag vers water voor drinken en baden .De viervoeters hun water word ook iedere ververst .Nu zijn de gevleugelde aan hun ochtendconcert bezig .groetje

Afbeelding

mama-inge

14 aug 2025, 09:00

Afbeelding

Goedemorgen en een fijne dag
Het is hier bewolkt en vanmorgen is het wat nat geweest
Zit nu te genieten van mijn ontbijt en een kop thee, buiten, onder de partytent

Zo maar even richting winkel voor de nodige boodschappen

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

zonnebloemetje

14 aug 2025, 11:56

een goeie middag al bijna weer

ventje is naar de selfcarwash zodat onze auto er weer proper uitziet , want hij was nogal stoffig met dat droog weer
en de lakentjes liggen alweer op ons bed proper gewassen en gedroogd
vandaag doen we het rustig aan want het zal weer een warme dag worden en dat voel ik al
en van 22° vannacht met alles open is het hier ondertussen alweer opgewarmd binnen met alles toe naar 24° , maar we laten deze namiddag de airco terug draaien en dat zal deugd doen

Inge hopelijk hebben jullie een goeie koop gedaan , en wat mooi die specht

An voor mij ook liefst wat koeler hoor , ik kijk al uit naar de herfst

Bekske , bedankt voor die mooie bewerking van Myla en Elly samen met het veulentje van Celine
ik zal het dadelijk eens pikken sè , mooi
en jou beestjes komen zeker niks tekort zo te zien

jadi en Remie , halloooooooooooo

allé nu aan het middageten beginnen sè
ik maak lekkere croques klaar van zelfgebakken brood en dat zal smaken
en eerst de verse groentjes klaar maken om nog efkes te laten koud worden in de frigo

tot later

Afbeelding

jadi

14 aug 2025, 14:19

Afbeelding
Amai mijn frak , zoveel chaotisch verkeer hier in onze boterstad . . niet te geloven . .We zijn dat echt niet gewoon zoals andere steden in de Westhoek . .
Al vroeg in de morgen vertrokken op boodschappen . Maar de mensen die uit het binnenland komen dachten hetzelfde om naar de zee te gaan ..
Vroeg vertrokken en toch maar tegen de middag thuis...
zucht .. De hitte en de gesloten dag morgen zullen er ook wel voor iets tussen gezeten hebben ..
Zonnebloemetje gisteren naar de kine geweest, en jullie zelf beloond met een koffietje + een zoethoudertje groot gelijk . En vandaag al vroeg bezig aan de was en de plas. .
Ik heb gisterenavond nog gekuist (poetsvrouw) kwam niet .. Ik kon niet slapen en met al de vensters open was het te doen ..
O wat mooie foto van veulentje en de hondjes ..Het duo zorgen goed voor mini-tje hé
En de croque monsieur of was madam die zitten al in jullie frigo zekers .. Ze zijn al begonnen aan de verwerking ..
Inge succes met de aankoop , ik duim veel geluk er mee .. Man zijn zin gevonden , dat is dubbel plezant dan
Ja inderdaad hier ook alles potdicht , we zijn precies mollen in ons huis. . :lol: Jij ook al op boodschappen
An voor mij mag het ook wat minder, pff puffen en blazen niet te doen .. Gelukkig is het hier nu een fijn windje die veel deugd doet
Ola druk druk , . . toch wel efkes ook luisteren wat het lichaam zegt hé
Bekske njam njam bloemkool in witte saus en biefstuk er bij , eet ik ZO graag ..
Hallo Remie en de lieve assistente Lampie .Het zal bij jullie ook wel warm zijn hopelijk kan je het frisjes houden in huis.
En :oops: mijn vingers kriebelen . . Ik moest opeens aan onze Seeburg KD200 denken
Afbeelding

(A7https://www.youtube.com/watch?v=ZgdufzXvjqw&lis ... rt_radio=1

Zo mijn lijstje is einde pagina ..
Ik wens iedereen een fijne donderdagnamiddag toe
toedeloe
menu; een hap gehakt, paar schelletje kalfsworst, wat lunchworst, een blokje kaas of ? .. Ik moest toch van alles eens proeven voor het de frigo ingaat toch
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Remie

14 aug 2025, 16:32

jadi schreef:
14 aug 2025, 14:19

En :oops: mijn vingers kriebelen . . Ik moest opeens aan onze Seeburg KD200 denken
Afbeelding
(A7https://www.youtube.com/watch?v=ZgdufzXvjqw&lis ... rt_radio=1
Afbeelding

zonnebloemetje

14 aug 2025, 17:33

een goeie donderdagnamiddag iedereen

tis tijd voor een koffietje maar ventje is eerst nog eens naar zijn garage om iets te fiksen wat hij in gedachten heeft

jadi mijn poetshulp komt deze week ook niet met die feestdag
maar wij houden het hier toch altijd proper en onze graspony doet ook zijn deel in het proper maken

Remie we hadden jou vandaag nog niet gezien bij het k&t huisje

allé ventje is hier terug , dus nu koffie met een stukje gebak er bij

tot later

Afbeelding

Remie

14 aug 2025, 18:00

zonnebloemetje schreef:
14 aug 2025, 17:33
Remie we hadden jou vandaag nog niet gezien bij het k&t huisje
Klopt, we zijn een rustiger plekje gaan zoeken, en gevonden ook. :wink:

Afbeelding

Afbeelding viewtopic.php?p=5153339&sid=5fb9d8ef689 ... 9#p5153339

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

zonnebloemetje

14 aug 2025, 21:52

een goeie avond allemaal

Remie mooie muziek die uit jou jukebox komt , en geniet van jullie rustig plekje hé 8) :lol:

Afbeelding

zonnebloemetje

15 aug 2025, 05:17

Afbeelding

voor iedereen een leuke feestdag vandaag

zonnebloemetje

15 aug 2025, 07:49

een goeie vrijdagmorgen iedereen

tis heerlijk fris deze ochtend en alles staat hier nog open van vannacht
aan de kust word het een top weekend want het zal er heerlijk aangenaam zijn vandaag in tegenstelling met het binnenland waar het er puffen en zweten zal worden volgens de weerman
en daar Brugge ook niet ver van de kust ligt zal het hier ook wel goed te doen zijn ivm de warmte
allé ik ga richting badkamer en dan voor het open venster aan de straatkant van ons ontbijt genieten

voor iedereen nog een gezellige vrijdag en tot later

Afbeelding

mama-inge

15 aug 2025, 08:10

Afbeelding

Goedemorgen en een fijne dag
Het is heerlijk koel achter huis
Niet echt een fijne nacht achter de rug
Te warm en man en kinderen zijn er veel uit geweest, waardoor ook ik niet lekker geslapen heb.

Straks even richting vuilstort en wat spul ophalen
Daarna waarschijnlijk nog wat huishoudelijke klusjes
Ook de wasmachine is al aan het draaien

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

Bekske

15 aug 2025, 08:49

Afbeelding