In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Remie

17 aug 2025, 08:27

jadi schreef:
16 aug 2025, 12:32
Remie zwaai zwaai hou je goed man ♥ Lampie ♥ ook zwaai zwaai
Afbeelding

An-W

17 aug 2025, 09:29

Goedemorgen allemaal ,
Het is hier bewolkt , maar niet koud .
Goede temperatuur om eens even de boven verdieping te stoffen en stofzuigen .

En daarna misschien een stuk fietsen op mijn stalen ros , ieeehaaaaaa :P

Afbeelding

Fijne zondag allen ! Toedeloe.
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.

mama-inge

17 aug 2025, 09:30

Fijn dat je af en toe nog wat laat horen Remie
Heb je inmiddels al een afspraak staan bij het ziekenhuis?

Goedemorgen en een fijne dag
Bet was hier vanmorgen aan het regenen
Zal ook maar 22 graden worden volgens buienradar
Vind ik niet erg, beter dan over de 30 graden

Man en kinderen gaan vanmiddag de hort op
En ik moet nog wat dingen uitzoeken/ doen, want morgen weer werken

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

jadi

17 aug 2025, 10:36

Afbeelding
Goede morgen deze zondagmorgen
Niet te geloven dat we weeral over de helft van de maand augustus zijn . De zon is er, maar een fris windje verrast mij ..
Om 11u is er weer een kioskconcert, ik weet nog niet of ik er heen ga .. Hoe dan ook zal zeker een pullover moeten aantrekken .. We zien wel
Zonnebloemetje hallo, goed geslapen hoop ik . Ik hoor net op de radio dat het 29°C wordt vandaag .. Maar ik heb ook gehoord dat het nog tot halverwege volgende week zo warm zal zijn . En dat het dan gedaan is met die hoge temperaturen .. Uw graspony doet dat goed hé , je moet er alleen maar naar kijken en het werk wordt voor u gedaan . . . En ,. . staan er nu pannenkoeken op het menu vandaag, of is de "goeste" over ..?
Moch wè Myla zorgt voor de paarden . . ik wist dit niet dat eigen is aan een bordercollie
An wat heb jij dat mooie beschreven "hoekjes-verschijnselen -verdwijnselen - opdoemselen - escapades " enz . .. En je hebt gelijk het lijkt op een Harry Potterfilm.
Ochére kleinzoontje bang van de robotstofzuiger .. Ja voor een driejarige is dat een groot toestel natuurlijk. . Bij mijn dochter met haar twee katten slaat die ook veel aan natuurlijk . . En die ene zet haar er bovenop en rijd gewoon mee tot ze met haar kop ergens tegen botst .. Of ook al gebeurd madam ligt er op ,en de robot kan niet verder onder de kast omdat madam geen plaats wil ruimen .. De robot staat dan zot te draaien . . Na een tijd is het plezier er van af en stapt ze af , Madam Pret.. .
Geniet van uw ritje op uw stalen ros , maar haal aub geen acrobatische toeren uit zoals die mevrouw op uw plaatje. . :wink:
Inge die mooie witte wollebolletjes je zou ze zo aaien, knuffelen en zeker een mandje willen geven .. Maar ze blijven niet klein , en als je er al twee hebt, tja daar is al werk genoeg mee . En de dieren moeten ook hun nodige aandacht krijgen wat logisch is . .
Hallo Bekske amai dat klinkt allemaal zo lekker , en verse soep dat is ook mijn dada . . Maar niet in de zomer. . En vroeger at ik heel graag koude schotel , maar dit jaar ben ik er ook geen voorstander meer van .. Het smaakt me minder dan warm eten .. Hoe smaken kunnen veranderen met ouder worden . Hi hi het ochtendconcert ik kan het mij voorstellen ,en ik zit nu ook daardoor te typen met een glimlach op mijn gezicht
Remie + Lampie ik zwaai heel hard tot bij U op het pleintje , dus die wind dat je voelt is mijn zwaaien :wink:
Zo mijn pagina is tot beneden gescrold .. Er rest mij nog alleen aan iedereen een fijne zondag toe
toedeloe
menu: kiosk om 11u en aansluitend een belegd broodje of friet de keuze is aan de zoon
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

17 aug 2025, 12:13

nog efkes tussen door

mijn broodje is aan 't bakken en de wasmachine is aan 't draaien en de droogkast met een ander wasje moet ik nog leegmaken
en na de middag doe ik dan niks meer , allé ja alleen het nodige natuurlijk hé

jadi die 29° vandaag is voor de Limburg en hier word het 21° volgens het weerbericht met later op de dag bewolkt
en morgen wat warmer en dinsdag de warmste dag 29° en woensdag 25° en donderdag 21° volgens het weerbericht hé
en ja ik bak vanavond pannenkoeken , en tis een test , dus hopelijk valt het mee
ik bak al sinds jaar en dag pannenkoeken in een Tefal koekenpan en das nooit een probleem geweest , maar sinds we hier wonen kook ik op een electrische kookplaat en zelfs op het grootste vuur gaat dat veel trager dan op aardgas zoals in ons huis , en dus heb ik het ook geprobeerd met een keramische pan en dat gaat ietske rapper maar ook niet zoals ik het wil en dus heb ik een " pannenkoeken maker " besteld en die heb ik gisteren ontvangen en vandaag zal ik die proberen en hopelijk gaat het beter dan met een pan
en ik denk dat ik al weet wat je zoon zal kiezen om te eten deze middag :wink: :lol: :D en laat het smaken hé

Inge oeps is je verlof alweer voorbij ?? geniet vandaag maar van je zondag zodat je nog eens goed kan uitrusten om morgen weer vroeg op te staan

An het zal inderdaad wel goed weer zijn om te fietsen vandaag , geniet er van en tussendoor misschien ook een hapje en een drankje op een leuk terrasje , wie weet

Bekske jammer dat het internet geen reuk heeft , want anders kon ik jou chocoladebroodjes tot hier ruiken , laat het smaken
en een vogel van 33 jaar , wauw die word wel goed verzorgd dan en welke soort is het ????

allé ik ga verder doen en de droogkast leegmaken
voor alle leutertjes nog een gezellige zondag verder
onze menu voor deze middag
gebakken rund/varkens burgers met puree en boontjes in tomatensaus

voor iedereen straks SMAKELIJK

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

zonnebloemetje

17 aug 2025, 12:19

hier is het zonnetje met momenten al aan het verdwijnen achter de wolken
dus afwachten zeker , maar bewolkt weer heb ik graag

tot later

Afbeelding

zonnebloemetje

17 aug 2025, 18:24

een goeie namiddag iedereen

voila de zelfgebakken pannenkoeken hebben gesmaakt bij onze koffie en ik ben tevreden over mijn nieuwste aankoop , een " pannenkoekenmaker "
ik heb er ene gekocht van 1200W en het mag zeker niet minder zijn om de pannenkoeken goed te bakken , want er worden er ook verkocht van verschillende merken van 1000W en zelfs nog minder , maar dat zou ik zeker niet aanraden , en het verschil met bakken in een pan is dat je veel minder vet nodig hebt met een pannenkoekenmaker en ventje zei zelfs dat ze beter waren dan dat ze in een pan
gebakken zijn , en zo'n ding is zeker niet duur

ondertussen is het hier al een tijdje bewolkt en heerlijk fris met een windje

allé nu mijn vaatwasser verder vullen zodat die ook kan werken

tot later

Afbeelding

jadi

17 aug 2025, 19:52

Afbeelding
Hallo ik kom ook nog even piepen en een fijne avond wensen ..
Zonnebloemetje jij uw vaatwasser vullen, ik heb ze net geleegd en terug beginnen vullen ..
Ha zo te lezen waren de pannenkoeken lekker .. Eerlijk ik bak geen meer , ik koop ze bij mijn bakker . Levende "versch" op woensdag en zaterdag .. Vlinder dun en ook mooi bruin en lekker alsof ze van mij gebakken zijn :lol:
Hier is de zon ook al een tijdje foetsie , en donkere wolken zien er dreigend uit .. Het zal vroeg donker zijn vandaag . ;
Voilà ik voor vandaag mijn matten oprollen hier
En verhuizen naar het andere schermpje .. Maar eerst zoonlief naar huis sturen , maar er moet nog een netzak gevuld worden .. Dus even argusoog zijn ..zodat hij alles meeneemt. .
Nog een fijne avond iedereen .. geniet met je wat doet
toedeloe
[/color]

zonnebloemetje

17 aug 2025, 20:59

een goeie avond allemaal

nog efkes in de rapte voordat ik mij in mijn zetel placeer voor de tv

jadi je zoon heeft wel geluk hoor met een volle " netzak" naar huis van uit hotel " mama "

allé nog wat tv kijken sè

voor iedereen nog een gezellige zondagavond verder

Afbeelding

zonnebloemetje

18 aug 2025, 06:37

Afbeelding

An-W

18 aug 2025, 08:30

Goedemorgen allemaal ,

Ik ben helpen in de winkel vandaag .
Het is gelukkig niet zo warm , maar een aangenaam weertje .

Fijne dag allemaal en toedeloeee.

Afbeelding
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.

Bekske

18 aug 2025, 08:48

Afbeelding

menu vandaag zelfgemaakte videe vulling met zelfgemaakte puree .Smorgens mijn havermout en savonds laat men soep.Voor de twee hier straks een kotelet zonder been wel doe het been er zelf af voordat het gebakken word in de speciale oven .Vandaag kinesist en nu nog naar apotheker want het was te laat donderdag om er naartoe te gaan.Ook hun kleine toer rond is gedaan verder zie ik wel wat ik kan doen want de ademnood word erger met de dag buren maken zich ook ongerust erover .Begrijpen niet waarom de huisarts zo gerust erover is afijn ja zal een van de dagen wat ik zal doen en hoe het verder ga nu naar de apotheker .groetje

zonnebloemetje

18 aug 2025, 12:27

een goeie maandagmiddag allemaal

hier al gans de voormiddag bewolkt en een fris noorderwindje en das heerlijk zo
deze namiddag gaan we naar Celine en de hondjes zullen weer blij zijn om ons te zien , die sloebers

Bekske ademnood is echt wel iets ernstig hoor en ik denk dat jou huisarts jou aan 't lijntje houd , sorry dat ik het zeg maar dat is hoe ik er over denk , en ik zou zeker uitkijken naar een andere huisarts , en er zijn nu veel huisartsen die een patiënten stop houden maar als je een andere zou vinden dan zou ik mijn vorige huisarts laten weten dat hij niet meer moet komen , maar ja daar beslis ik niet over hé maar denk er toch maar eens over na en dat zeg ik alleen maar uit bezorgdheid hoor

An hier ook een aangenaam weertje zonder zon en das goed

jadi ik geef je geen ongelijk dat je zelf je pannenkoeken niet meer bakt als je er toch vind die lekker zijn bij de bakker , maar tot nu heb ik dat nog niet gevonden om er te kopen en die voorverpakte in de supermarkt trekken op niks en zijn het eten niet waard vind ik

inge en alle andere leutertjes , halloooooo

en nu eerst mijn koekenbroodje uit de oven halen die al lekker ruikt
en daarna het middageten klaar maken

voor iedereen strakjes SMAKELIJK

Afbeelding

jadi

18 aug 2025, 13:32

Euch , voor een goede morgen ben ik te laat maar voor een fijne namiddag toe te wensen niet hé ..
Drukke voormiddag , net mijn ontbijt op of dochterlief belde me op voor 1 uur .. En dan nog zei ik haar "Xje ik wil nog iets halen van de markt" "Een kieken? " vroeg ze . Neeje ribbetjes ,intussen thuis met ribbetjes, koetong , eierkoeken, zalmlasagne (voor de zoon , ikke bwueek) De krant en een pakje goede boter .. Net thuis of zoon in zijn middagpauze , daar een klapke mee gedaan , alles opgeruimd en nu even hier .. En ja ik moet nog eten . Maar zoals altijd is de honger nog niet te groot
Zonnebloemetje ik weet het hoor wat zoonlief betreft . . :oops: Maar ik denk zolang ik het nog kan doen . Zo heb ik nog een doel, en weet ik dat hij redelijk gezond eet .. Anders zou de friteuse niet ver staan bij hem Gisteravond heb ik ook weer te lang voor de TV gehangen .. Het smelt heb ik opgenomen , gekeken naar de kampioenenfilm die had ik nog niet gezien en natuurlijk Lili en Marleen ..
Woeha mooie poes met haar zonnehoed op
Nee nee geen voorverpakte pannenkoeken op woensdag en zaterdag van bij de bakker njam njam ..En de donderdag hun peperkoek .. het is van lek mien liptje
An het beste in de winkel, en inderdaad het is nog eens zo aangenaam als het niet te warm is ..
Bekske wat doe jij me aan :lol: ik begin wat honger te krijgen en wat lees ik daar vol au vent in videe njam njam . En wat je zelf doet is altijd beter.. en puree nog zoiets waar ik geen nee tegen zeg..
Amai uw hondjes zijn in een ***** hotel . Oei wat lees ik ademnood ? . . :?
Zo en nu muis ik er vanonder . .
Aan iedereen een fijne namiddag
toedeloe
menu: ik ga direct mijn ribbetjes eten

Afbeelding

zonnebloemetje

18 aug 2025, 19:41

een goeie avond alweer

na de middag bij Celine geweest en daarna nog enkele nodige boodschappen gedaan

jadi ik heb in de late namiddag bij de koffie nog een overschot van mijn zelfgebakken pannenkoeken gegeten en dat smaakt hoor met zelfgemaakte rabarber confituur er op , mjammie
en bij jou al een drukke voormiddag zie ik , dat kan gebeuren hé

bij de reclame op VTM gezien dat er binnenkort nieuwe afleveringen van " DE VERRADERS " worden uitgezonden , ik hou wel niet van verraders , maar het blijft toch altijd spannend om te zien hoe sommige mensen kunnen veranderen van karakter als ze in een groep als verrader worden aangeduid , en hoe ze hun medespelers beliegen en bedriegen , je moet het maar kunnen denk ik dan

allé we gaan douchen sè en daarna op ons gemakske voor het open venster van ons avondeten genieten

voor iedereen nog een gezellige avond verder

Afbeelding