In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie namiddag allemaal
wij zijn al gans de dag op den draai , eerst naar Floralux ( in mijn rolstoel ) want zo ver kan ik niet meer stappen in die grote winkel , en in het naar huis rijden zijn we dan gaan lunchen in een gezellig restaurantje waar we af en toe eens binnenspringen om onze voetjes onder tafel te steken en het is daar altijd héél lekker , en dan nog enkele nodige boodschappen gedaan hier in de omgeving , maar nu zal ik toch noodgedwongen wat moeten rusten met de beentjes omhoog
jadi we hadden gisteren een hele gezellige namiddag , en ja ik probeer nog veel maar gisterenavond was ik echt wel per totale , maar ik heb het overleefd hé
en nu ben ik zo moe dat ik bijna in slaap val , maar soit ik zal mij dan placeren in de zetel sè
en in 't weekend zal ik eens extra goed uitrusten en proberen om mij niet te forceren zodat mijn inspuiting met cortisone nog een tijdje blijft werken , maar onkruid vergaat niet hé
An een beetje je spieren los maken , zolang dat gaat heb je groot gelijk maar bij mij gaat dat niet meer , geniet er van
Bekske verzorg jezelf maar goed , sterkte
Inge en alle andere leutertjes , nog een gezellige vrijdag

wij zijn al gans de dag op den draai , eerst naar Floralux ( in mijn rolstoel ) want zo ver kan ik niet meer stappen in die grote winkel , en in het naar huis rijden zijn we dan gaan lunchen in een gezellig restaurantje waar we af en toe eens binnenspringen om onze voetjes onder tafel te steken en het is daar altijd héél lekker , en dan nog enkele nodige boodschappen gedaan hier in de omgeving , maar nu zal ik toch noodgedwongen wat moeten rusten met de beentjes omhoog
jadi we hadden gisteren een hele gezellige namiddag , en ja ik probeer nog veel maar gisterenavond was ik echt wel per totale , maar ik heb het overleefd hé
en nu ben ik zo moe dat ik bijna in slaap val , maar soit ik zal mij dan placeren in de zetel sè
en in 't weekend zal ik eens extra goed uitrusten en proberen om mij niet te forceren zodat mijn inspuiting met cortisone nog een tijdje blijft werken , maar onkruid vergaat niet hé
An een beetje je spieren los maken , zolang dat gaat heb je groot gelijk maar bij mij gaat dat niet meer , geniet er van
Bekske verzorg jezelf maar goed , sterkte
Inge en alle andere leutertjes , nog een gezellige vrijdag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

U deelt ook mee met deze overweldigende dag-afsluiting, leuk toch..?
viewtopic.php?p=5154212&sid=92dd2bde70f ... 2#p5154212Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
een goeie zaterdagmorgen iedereen
hier bewolkt met nu een drupje regen en 16° , dus das goed voor mij zo
verder weet ik nog niet veel te vertellen want ik ben nog niet zo goed wakker
voor iedereen geniet nog van jullie zaterdag
en tot later

hier bewolkt met nu een drupje regen en 16° , dus das goed voor mij zo
verder weet ik nog niet veel te vertellen want ik ben nog niet zo goed wakker
voor iedereen geniet nog van jullie zaterdag
en tot later

jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Oeps, het regent ! ? Al was het voorspeld het doet maar raar.. Grijze lucht waterdruppels op de ruiten we zijn dat al heel lang niet meer gewoon ..
Hopelijk niet voor gans de dag want ik zou graag nog mijn wasgoed buiten hangen .
Het contrast van de zomerbloemen, de groene bomen,groene velden en de grijze lucht geeft iets luguber .. Koud is het niet de buiten thermometer zegt 20°C
Met al die zeilboten die hier voorbij kwamen de laatste tijd, en ook in Friesland euch ... ook iets met boten ..skjül... of is het niet juist ? Jullie weten wel wat ik bedoel hé
Ik hoorde deze morgen heel vroeg dit liedje dus toets Q7 maar ingedrukt op de enige jukebox die nog in ons bezit was. (intussen verkocht met spijt en heimwee ,maar het kon niet anders)
https://www.youtube.com/watch?v=xC6NYiq ... rt_radio=1
Hallo Inge hoe is het weer bij jullie ook regen ?
Zonnebloemetje gisteren globetrotter geweest . Groot gelijk alles meepakken wat je aankan, voordat ze jouw pakken zei ma zaliger dan . Toch kalm aan doen hoor, en u niet overpakken . Hoe gaat het vandaag met die nieuwe medicatie die je moet nemen ?
Hoi Remie en Lampie
Bekske oesje nog altijd niet te best
Aan alle zieken spoedig beterschap
Voilà ik ben einde pagina, er rest mij aan lezers en volgers en diegene die ik vergeet een fijne zaterdag toe te wensen
Schip Ahoy (het is eens iets anders dan toedeloe)
en het past bij mijn menu deze middag : MOSSELEN + FRIET
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemiddag
Ook hier is het weekend begonnen
Vanmorgen gewerkt en daarna geslapen
Vanmiddag met man en hond naar het bos geweest
Net weer thuis en nu even genieten van een kop thee
Ik moet zo nog even richting de winkel
Jadi, bij ons is het droog en het zonnetje is erbij, al verdwijnt die ook regelmatig achter wat wolken
Het is wel frisjes met iets van 18 graden
Maar eigenlijk ook wel aangenaam om het 1 en ander te doen
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Ook hier is het weekend begonnen
Vanmorgen gewerkt en daarna geslapen
Vanmiddag met man en hond naar het bos geweest
Net weer thuis en nu even genieten van een kop thee
Ik moet zo nog even richting de winkel
Jadi, bij ons is het droog en het zonnetje is erbij, al verdwijnt die ook regelmatig achter wat wolken
Het is wel frisjes met iets van 18 graden
Maar eigenlijk ook wel aangenaam om het 1 en ander te doen
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
-
een goeie namiddag iedereen
na een beetje regen deze morgen rond 8.15u waardoor de grond nog niet helemaal nat was hier in Brugge , is het dan gans de dag droog gebleven en tegen de middag is de zon er ook doorgekomen
maar er is wel redelijk wind vandaag
jadi gelukkig moet ik die medicatie maar tot morgenochtend gebruiken , want ik ben wat draaierig sinds gisteren en vandaag doet mijn maag ook al raar , maar ik had het verwacht
en vandaag is onze graspony door gans het appartement geweest en ventje heeft wat geholpen om het één en ander te verplaatsen zodat hij overal bij kon om te stofzuigen
en eind van de week komt mijn poetshulp dan weer terug uit verlof
alle mijn droogkast roept , dus nu eerst een ander wasje insteken
voor alle leutertjes nog een aangename zaterdag verder

na een beetje regen deze morgen rond 8.15u waardoor de grond nog niet helemaal nat was hier in Brugge , is het dan gans de dag droog gebleven en tegen de middag is de zon er ook doorgekomen
maar er is wel redelijk wind vandaag
jadi gelukkig moet ik die medicatie maar tot morgenochtend gebruiken , want ik ben wat draaierig sinds gisteren en vandaag doet mijn maag ook al raar , maar ik had het verwacht
en vandaag is onze graspony door gans het appartement geweest en ventje heeft wat geholpen om het één en ander te verplaatsen zodat hij overal bij kon om te stofzuigen
en eind van de week komt mijn poetshulp dan weer terug uit verlof
alle mijn droogkast roept , dus nu eerst een ander wasje insteken
voor alle leutertjes nog een aangename zaterdag verder

Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

even in de rapte maar van rusten zal er niet veel komen vandaag ondanks ik enorm rust nodig heb .Maar zal hier een hele dag druk worden door het wielrennen .Het komt op tv vandaag ze gaan hun laatste toer doe maar .Ze zullen het wel enorm zwaar krijgen met die bergen op enz .Nu eerst de amateurs dat voorbij komen en rond de middag de beroeps .Ben al klein blokske rond geweest alhoewel het tanden bijten was voor mij .Nog mijn ontbijt nu weer choclade broodje dat ik zelf gebakken heb met warme zelfgemaakte chocomelk.En dan in de zetel naar de mensen buiten kijken .Misschien dat ik even in de deur ga sta maar de beroeps zie ik straks toch op tv voorbij komen dus vanuit de zetel .Moet nu wel op letten voor de twee want die zijn ongedurig door die drukte hier .Dus eerst nog mijn ontbijt en daarna in de zetel of zittend op bed dat zal ook wel gaan .En de twee zoveel mogelijk bij mij houden en hen gerust stellen .groetje
-
een goeie zondagmorgen iedereen
het was een frisse nacht en dat heb ik graag en zo zie je dat we richting september gaan
dus laat de herfst maar komen , das mijn lievelingsseizoen
nog niet lang van ons ontbijt genoten want we hadden lang geslapen en ventje is naar de bakkerij aan de overkant geweest om verse sandwiches en ze smaakten heerlijk
Bekske , het zal druk zijn daar bij jou met die koers , en eigenlijk kan je veel meer zien op tv , want die renners zijn toch rap gepasseerd als je buiten staat , doe rustig aan vandaag en geniet van je zondag samen met je beestjes
voor alle andere leutertjes ook een fijne zondag en geniet er van

het was een frisse nacht en dat heb ik graag en zo zie je dat we richting september gaan
dus laat de herfst maar komen , das mijn lievelingsseizoen
nog niet lang van ons ontbijt genoten want we hadden lang geslapen en ventje is naar de bakkerij aan de overkant geweest om verse sandwiches en ze smaakten heerlijk
Bekske , het zal druk zijn daar bij jou met die koers , en eigenlijk kan je veel meer zien op tv , want die renners zijn toch rap gepasseerd als je buiten staat , doe rustig aan vandaag en geniet van je zondag samen met je beestjes
voor alle andere leutertjes ook een fijne zondag en geniet er van

jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen , al vroeg ben ik op stap geweest.. Straatje over en je waant je in de Ardennen (lichtjes overdreven) .. De fona en de flora is er prachtig, op elk tijdstip van het jaar . .
Ik heb er super van genoten en zo begin ik dan ook mijn dag ;Het bracht mij op 2133 op de stappenteller .
Tja het einde van de kioskconcerten is vandaag ook . . Wat is dit toch allemaal vlug gegaan deze zomer . .
Of ik er naar toe ga weet ik eigenlijk niet . Maar ik kan precies niet thuis blijven vandaag. Ik wil buiten zijn ..
In de namiddag begint hier de kermis op het pleintje .. Drie kramen en de botsauto's.. Later op de avond een frietkraam en een bar .Geen oliebollen, en bij mij is kermis = oliebollen
Op maandag niks , niet te piete kermis .. Dinsdag dan nog en dit wordt afgesloten elk jaar met een pracht van een vuurwerk .. En wij zitten hier op de eerste rij langs drie kanten zien we het spektakel ..
Hallo Inge, hier is het vandaag ook mooi weer bij ons .. Och het mag nog een tijdje zo blijven vind ik .. Een mooie nazomer zou welkom zijn
PROFICIAT MET JULLIE TROUWDAG ! ! ! . Brei er nog vele jaren aan in goede gezondheid

Zonnebloemetje gelukkig ben je van de medicatie af, en nu maar hopen dat ze haar werk gedaan heeft hé.
Eerlijk van mij mag het nog een beetje na zomeren , want die zomer is zo vlug voorbijgegaan vind ik persoonlijk. Maar een na zomertje met dragelijke temperaturen dat zou super zijn .. Maar we hebben niet te kiezen , we moeten nemen wat moeder natuur ons geeft hé
Bekske hopelijk kan je wat genieten van de tumult langs uw straat
Aan iedereen een fijne zondag
toedeloe
menu: 'kweet niet goed , ofwel friet van friethuis, ofwel lasagne bolognaise
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
een goeie middag alweer
nadat ik een meergranenbroodje gebakken heb deze voormiddag is er nu een lekker koekenbroodje aan 't bakken en dat ruikt heerlijk
ik ga dadelijk aan 't middageten beginnen sè en ventje is naar de motorsport aan 't kijken op tv
Inge , proficiat met jullie huwelijksverjaardag en doe er maar nog veel jaren bij

jadi mooie fotootjes , en heb jij al een wandeling gedaan vandaag ????
tis er alleszins het weertje voor met een fris windje en wat zon , en meer moe da nie zijn hé
en jammer dat er geen oliebollen kraam staat op de kermis
maar het zomerweer is nog bijlange niet voorbij hoor , want in september en oktober kunnen er nog veel mooie dagen zijn en dat het dan geen 30° is moet voor mij niet , ik heb veel liever lagere temperaturen en das dan veel aangenamer vind ik dan die hitte van in de zomer , dus we hebben nog veel mooie dagen te goed voordat de winter begint
allé nu nog de planten water geven binnen en buiten en daarna aan het middag eten beginnen
onze menu voor vandaag , blinde vinken met bloemkool in kaassaus en puree
en voor dessert een lekker ijsje
voor iedereen SMAKELIJK

nadat ik een meergranenbroodje gebakken heb deze voormiddag is er nu een lekker koekenbroodje aan 't bakken en dat ruikt heerlijk
ik ga dadelijk aan 't middageten beginnen sè en ventje is naar de motorsport aan 't kijken op tv
Inge , proficiat met jullie huwelijksverjaardag en doe er maar nog veel jaren bij

jadi mooie fotootjes , en heb jij al een wandeling gedaan vandaag ????
tis er alleszins het weertje voor met een fris windje en wat zon , en meer moe da nie zijn hé
en jammer dat er geen oliebollen kraam staat op de kermis
maar het zomerweer is nog bijlange niet voorbij hoor , want in september en oktober kunnen er nog veel mooie dagen zijn en dat het dan geen 30° is moet voor mij niet , ik heb veel liever lagere temperaturen en das dan veel aangenamer vind ik dan die hitte van in de zomer , dus we hebben nog veel mooie dagen te goed voordat de winter begint
allé nu nog de planten water geven binnen en buiten en daarna aan het middag eten beginnen
onze menu voor vandaag , blinde vinken met bloemkool in kaassaus en puree
en voor dessert een lekker ijsje
voor iedereen SMAKELIJK

*** Zie het leven van de zonnige kant ***