In de Vier Seizoenen reeks 15 Zomer 2019
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Aan alle seizoentjes een gezellige avond en straks een goeie nacht
veel te warm .... het was hier vandaag 33° je wordt er ziek van...
gelukkig vanaf morgen iets minder...
je zou een hele dag in een bad water liggen
maar ik geraak er dan niet terug uit
Slaapwel allen en tot later....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Wel heet vandaag, in de voormiddag hebben we wel buiten gezeten, in de namiddag binnen .Ukkepuk heeft zich geamuseerd , in de namiddag binnen wel naar tekenfilm gekeken.Vanaf morgen zit hij in opvang.
Vanavond liep Spaanse woef op straat toen ik de auto in de garage zette.Manlief was vergeten dat het hek open stond, gelukkig is er niks gebeurt.Ben direct uit mijn auto gestapt( auto stond wel midden op straat), kon hem bij de halsband grijpen en naar binnen doen.Andere auto's hadden het gezien dat er een hond liep en vertraagden, gelukkig.Ja, je moet soms aan 1001 dingen denken.Manlief was ook serieus geschrokken.
Oma-C: ja, ukkepuk wil hier niet meer slapen, enkel thuis bij mama en papa.Overdag begint hij het al te zeggen dat hij vanavond naar mama en papa gaat.Ja, zijn ouders zijn "heilig " voor hem.Dus, voor alle rust voeren we hem naar huis.
Clive: toch flink van Matice dat hij kan traplopen.
Dames, tot morgen allemaal.
Wel heet vandaag, in de voormiddag hebben we wel buiten gezeten, in de namiddag binnen .Ukkepuk heeft zich geamuseerd , in de namiddag binnen wel naar tekenfilm gekeken.Vanaf morgen zit hij in opvang.
Vanavond liep Spaanse woef op straat toen ik de auto in de garage zette.Manlief was vergeten dat het hek open stond, gelukkig is er niks gebeurt.Ben direct uit mijn auto gestapt( auto stond wel midden op straat), kon hem bij de halsband grijpen en naar binnen doen.Andere auto's hadden het gezien dat er een hond liep en vertraagden, gelukkig.Ja, je moet soms aan 1001 dingen denken.Manlief was ook serieus geschrokken.
Oma-C: ja, ukkepuk wil hier niet meer slapen, enkel thuis bij mama en papa.Overdag begint hij het al te zeggen dat hij vanavond naar mama en papa gaat.Ja, zijn ouders zijn "heilig " voor hem.Dus, voor alle rust voeren we hem naar huis.
Clive: toch flink van Matice dat hij kan traplopen.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Anjelier, dat zal schrikken geweest zijn, denk dat jouw hart ettelijke seconden heeft stil gestaan . Gelukkig kwam je net aanrijden en gelukkig is alles goed afgelopen. Moet er niet aan denken moest er iets gebeurd zou zijn. En manlief natuurlijk ook geschrokken. Ben er zeker van dat de poort nu steeds gesloten gaat zijn.
Oma-C, er is koeler weer op komst, helaas met klank -en lichtspel, maar we kunnen niet alles hebben. Gisteren wegens de hitte de wandeling met Matice ingekort. Ik had het warm, maar hij ook.
HVT, linnen is nu inderdaad het koelste wat je kunt dragen. En dat inpakken als je weg gaat, vind ik altijd moeilijk Wat moet mee en wat niet. Heb meestal iets teveel bij. Ga vrijdag na de kapper al zoveel mogelijk inpakken ,want we hebben zaterdag een drukke dag. Moet bij de manicure /pedicure zijn en om 13.00H worden we verwacht op het verjaardagsfeestje van Baby D. Als we daarvan thuiskomen , pak ik verder in en pak ik de zak van Matice al in, dan moet ik daar zondagochtend als we vertrekken enkel zijn slaapknuffels nog indoen.En mijn kleedjes die ik al klaar heb hangen nog in de koffer en het laatste van het toiletgerief en weg zijn wij.
Zo, ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens jullie allemaal een fijne dag. Liefs aan jullie allen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
had vannacht de aircooler laten draaien want anders geraakten we niet in slaap.
Poets viel mee: 1 min puntje: ze rookt en dat heb ik niet graag. gelukkig was het mooi weer en kon ze buiten roken, maar ik had toch de geur in huis. ze heeft alles gedaan wat ik gevraagd had nu ontdekt dat poets L. de dampkapplaten beschadigd heeft. op beide zit een lijntje zwart. het geraakt er niet uit.
dat wordt de buro bellen door ventje. het is immers al een maand dat L. de keuken moest doen en dan heb ik gezegd soda en heet water. blijkbaar heeft ze die laten zitten en heeft de soda de zwarte lijn getrokken. zal toch eens mijn licht opsteken in de winkel.
schoonmoeder heeft pinnen en een stuk staal in haar schouder. Reva volgt. Reva wordt gegeven door nichtje. zal lang duren.( ze is dus eerst op haar knie gevallen en dan schouder gebroken)
ventje was erg laat thuis en zei dat ze naar mij gevraagd hadden. tsja: zei ventje op en af gelijk het weer. ik ben al bang dat het winter gaat worden want dat is niet goed voor mijn knoken. en zeer zeker geen sneeuw. brr.
het is nu 19° en lichtbewolkt.
moet nog de flair en de libelle lezen want ik kon die maar halen na de middag.
ventje heeft eend gevonden voor op de bbq zaterdag. waar ik nog steeds geen zin in heb.
vanavond voetbal, dus lekker vroeg in bed met twee opladers voor de aircooler en een goed boek.
fijne dag seizoentjes.
had vannacht de aircooler laten draaien want anders geraakten we niet in slaap.
Poets viel mee: 1 min puntje: ze rookt en dat heb ik niet graag. gelukkig was het mooi weer en kon ze buiten roken, maar ik had toch de geur in huis. ze heeft alles gedaan wat ik gevraagd had nu ontdekt dat poets L. de dampkapplaten beschadigd heeft. op beide zit een lijntje zwart. het geraakt er niet uit.
dat wordt de buro bellen door ventje. het is immers al een maand dat L. de keuken moest doen en dan heb ik gezegd soda en heet water. blijkbaar heeft ze die laten zitten en heeft de soda de zwarte lijn getrokken. zal toch eens mijn licht opsteken in de winkel.
schoonmoeder heeft pinnen en een stuk staal in haar schouder. Reva volgt. Reva wordt gegeven door nichtje. zal lang duren.( ze is dus eerst op haar knie gevallen en dan schouder gebroken)
ventje was erg laat thuis en zei dat ze naar mij gevraagd hadden. tsja: zei ventje op en af gelijk het weer. ik ben al bang dat het winter gaat worden want dat is niet goed voor mijn knoken. en zeer zeker geen sneeuw. brr.
het is nu 19° en lichtbewolkt.
moet nog de flair en de libelle lezen want ik kon die maar halen na de middag.
ventje heeft eend gevonden voor op de bbq zaterdag. waar ik nog steeds geen zin in heb.
vanavond voetbal, dus lekker vroeg in bed met twee opladers voor de aircooler en een goed boek.
fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-

Goede morgen alle seizoentjes
hier is een licht onweer en regen, malse zachte regen, geen wind
dat zal hopelijk de hitte wat verjagen en het beetje regen
doet deugd... je kan buiten douchen als je wil... zalig
clive ik hoop dat je een aangename reis hebt, Texel is mooi,
wij zijn er veel jaren geleden gaan fietsen, de kinderen en ik...
er was wel veel wind (en water)maar dat is eigen aan Noord Nederland.
M-M, nog steeds geen zin in de buurt-BBQ, 't kan gebeuren
maar eens het bezig is valt het misschien nog mee
anjelierken, war een geluk dat je daar net aankwam, stel je voor
dat woef echt weggelopen was en dat er ongelukken gebeurd waren
je mag er niet aan denken.... ja poort altijd goed sluiten
maar hoe gebeurt zoiets hé, even niet aandachtig en je hebt prijs
Alle seizoentjes een fijne dag gewenst, ik loop niet door de regen naar de markt
schoondochter heeft mijn briefje mee, die doet ineens ook voor haar mama
de marktboodschappen.... groetjes allen en tot later
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hallo,
Poes is terug naar huis.
Om tien uur gisteravond kwam jongste er door.
Ik had me al geschikt dat de dame nog een dag langer zou gebleven zijn.
Ze was wel blij haar baasje terug te zien.
Deze keer waren we haar te vlug af.
Geen half uur op jacht.
Jongste bleef babbelen, het was ene fijne vakantie geweest met het goede vliegweer.
Hij gaat volgend jaar terug naar school. Avondschool, maar wel aan de hogeschool.
Iets serieuzer dan het gewone volwassenenonderwijs zonder examens.
Ik hoop dat hij het goed gaat doen en het gaat kunnen bolwerken met een fulltime job.
Vandaag nog maar eens een poging ondernemen om te strijken en de valies verder klaar te leggen.
Ook hier heeft het een beetje geregend.
Voorlopig staat hier eindelijk alles overeen open.
Met Poes in huis was daar geen sprake van.
We zijn er nog niet vanaf hoor, van de hitte.
Ik las hier ergens iets van 31°C vrijdag of zaterdag.
Dan ineens maar 20°C.
Geniet van de voorlopige iets koelere dag!
Poes is terug naar huis.
Om tien uur gisteravond kwam jongste er door.
Ik had me al geschikt dat de dame nog een dag langer zou gebleven zijn.
Ze was wel blij haar baasje terug te zien.
Deze keer waren we haar te vlug af.
Geen half uur op jacht.
Jongste bleef babbelen, het was ene fijne vakantie geweest met het goede vliegweer.
Hij gaat volgend jaar terug naar school. Avondschool, maar wel aan de hogeschool.
Iets serieuzer dan het gewone volwassenenonderwijs zonder examens.
Ik hoop dat hij het goed gaat doen en het gaat kunnen bolwerken met een fulltime job.
Vandaag nog maar eens een poging ondernemen om te strijken en de valies verder klaar te leggen.
Ook hier heeft het een beetje geregend.
Voorlopig staat hier eindelijk alles overeen open.
Met Poes in huis was daar geen sprake van.
We zijn er nog niet vanaf hoor, van de hitte.
Ik las hier ergens iets van 31°C vrijdag of zaterdag.
Dan ineens maar 20°C.
Geniet van de voorlopige iets koelere dag!
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
Dag seizoentjes allemaal ,
Wij zitten te wachten op regen .....
ben benieuwd ...
Anjelierken : gelukkig had je spaanse woef op tijd gezien en binnen gehaald ..
Voor Clive en HVT : veel plezier bij de uitstappen en hopelijk wat geluk met het weer ... Een jasje zal wel van pas komen ....
Clive : flink van Matice dat hij weer bijleert / huisdieren brengen veel vreugde
OMA C : blij met de verkoeling , hier nog even geduldig wachten .......
Aan iedereen : een fijne dag , zonder pijn en ongelukken .
Wij zitten te wachten op regen .....
Anjelierken : gelukkig had je spaanse woef op tijd gezien en binnen gehaald ..
Voor Clive en HVT : veel plezier bij de uitstappen en hopelijk wat geluk met het weer ... Een jasje zal wel van pas komen ....
Clive : flink van Matice dat hij weer bijleert / huisdieren brengen veel vreugde
OMA C : blij met de verkoeling , hier nog even geduldig wachten .......
Aan iedereen : een fijne dag , zonder pijn en ongelukken .
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
-
Hallo iedereen,
Ben hier al , de vloer moet drogen, dus kan ik toch even niet verder, dan maar op de pc
.
Clive,Zwanenmeer, Oma-C: onze poort is altijd op slot ( en ook voor ukkepuk, heb gemerkt dat hij die kan openen) , enkel als we weggaan met de auto.
Hier al goed geregend, was echt nodig.Nu schijnt terug de zon.
Ben hier alles aan het opdweilen, met ukkpuk 2 dagen te hebben is het nodig
Thuis bij zoonlief hebben ze een "dweilrobot", die stofzuigt en dweilt.Ze gebruiken die dagelijks , en zijn daar zeer tevreden over.
In de namiddag naar ouders, is ook 1 week geleden.
Ben hier al , de vloer moet drogen, dus kan ik toch even niet verder, dan maar op de pc
Clive,Zwanenmeer, Oma-C: onze poort is altijd op slot ( en ook voor ukkepuk, heb gemerkt dat hij die kan openen) , enkel als we weggaan met de auto.
Hier al goed geregend, was echt nodig.Nu schijnt terug de zon.
Ben hier alles aan het opdweilen, met ukkpuk 2 dagen te hebben is het nodig
In de namiddag naar ouders, is ook 1 week geleden.
-
Anjelier: vervelen staat ook niet in uw woordenboek me dunkt.
-

Een goede avond iedereen ben nog even bij zoon gegaan,
het is heerlijk buiten nu, een beetje wind en ze zijn een
onweersbui aan 't klaarmaken denk ik,
we zien wel wat er komt want het was vandaag weer heel erg warm
bezoek gehad van een oud-buurvrouwtje, dat was lang geleden
en we hebben goed getaterd...
Helena, de poes naar huis... ja, niets blijft duren , nu kan je alles open
gooien om af te koelen...en verder voorbereiden voor de uitstap
zwanenmeer, ja ik ben blij als het iets koeler wordt, ik hou van zomer
maar dit is teveel van 't goeie
anjelierken, makkelijk zo'n robot denk ik
met kinderen heb je 't wel nodig zeker als ze beiden gaan werken
Iedereen een gezellige avond en een rustige nacht...tot morgen
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenavond Seizoentjes,
Dank je wel voor de overzichtjes allemaal.
Matice was deze avond ontzettend stout. Heeft heel zijn speelgoedbox leeg gemaakt, tot daar toe, maar rende door de living / keuken als een gek. Sprong een aantal keren in de zetels, wetende dat hij dat niet mag. Sprong ook tegen de glazen deur toen manlief thuis kwam. Was zo gek als iets vandaag en nu heeft hij net gerend in de tuin en ligt nu uitgeteld naast me
Ik had vandaag weinig fut en heb niet alles kunnen doen wat ik van plan was, morgen anders en beter.
Ik wens iedereen nog een fijne avond en voor straks een zachte slaapwel. Liefs aan jullie allen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
vreemd weer buiten, denk dat er ons een onweder te wachten staat.
vandaag enkel om roddelblaadje. vanavond frietjes.
't zal vanmiddag een potje noedels zijn want geen zin in eten. al hebben we gisteren een zelfgemaakte kaaspizza gemaakt. ventje had een halve dag genomen. ik ben de laatste tijd zo moe.
moet toch volgende maand bloed laten trekken.
't stad is de biodiversiteit aan het opruimen. onze straat is morgen aan de beurt.
in nederland zijn de daken van de bushokjes met gras bedekt. zou dat hier gebeuren dan hop, kotje in elkaar kloppen.
wij zijn er buiten de eend nog niet van overtuigd wat we op die bbq's gaan leggen.
morgen nog een dag om te "peinzen".
Gimly heeft een knuffel gehad en ligt nu heerlijk te snurken.
ga verder doen in mysteries of the past. moest daar stoppen omdat vervangpoets langs mij moest en ik moest verhuizen.
Fijne dag!
vreemd weer buiten, denk dat er ons een onweder te wachten staat.
vandaag enkel om roddelblaadje. vanavond frietjes.
't zal vanmiddag een potje noedels zijn want geen zin in eten. al hebben we gisteren een zelfgemaakte kaaspizza gemaakt. ventje had een halve dag genomen. ik ben de laatste tijd zo moe.
moet toch volgende maand bloed laten trekken.
't stad is de biodiversiteit aan het opruimen. onze straat is morgen aan de beurt.
in nederland zijn de daken van de bushokjes met gras bedekt. zou dat hier gebeuren dan hop, kotje in elkaar kloppen.
wij zijn er buiten de eend nog niet van overtuigd wat we op die bbq's gaan leggen.
morgen nog een dag om te "peinzen".
Gimly heeft een knuffel gehad en ligt nu heerlijk te snurken.
ga verder doen in mysteries of the past. moest daar stoppen omdat vervangpoets langs mij moest en ik moest verhuizen.
Fijne dag!
Cats Rule!
-

Goede morgen alle seizoentjes,
Hier hebben we vannacht rond 2u een licht en klankspel gehad
ik ben er wakker van geworden, een goed half uur heeft het geduurd ongeveer
met wat regen, het is goed afgekoeld buiten. heerlijk is het nu...
en de zon is weer aanwezig, ook al zitten er nog grote donkere wolken hier en daar
We zien wel wat er komt... straks na de HH de wekelijkse boodschappen doen...
de vuilkar is er ook al om alles op te halen... weg is weg en opgeruimd
nu nog de blauwe zakken met flessen en blikjes
M-M, altijd moe, kan ook door de warmte komen, die neemt alle energie weg
hopelijk is er niks met je bloed... sterkte en beterschap...
clive, Matice had zeker een voorgevoel van het onweer en daardoor zo rusteloos
je ziet dat op de buiten ook soms door koeien en paarden dat die rondcrossen
ze voelen die weersveranderingen aan... maar hij is nu terug rustig
die hitte is voor iedereen lastig...
Alle seizoentjes een fijne donderdag vandaag en groetjes...tot...............
-
Hier vannacht ook klank en lichtspel en een paar uur later een paar stevige regenbuien.
Het gras is gelukkig en groen, de bloemen zijn een beetje verregend, maar dat komt wel snor later op de dag.
Inderdaad Matice zal gevoeld hebben dat het ging onweren.
Nadien viel mijn frank (euro is wat zwaarder duurt wat langer) waarom ik zo rusteloos was.
Ik voel dat ook binnen in mij als er onweer in de lucht hangt.
Deze namiddag naar de luisterdokter.
Hopelijk met de fiets als het droog is.
Nu gaan we verder strijken waar het gisteren toch echt te warm werd op de strijkkamer.
Het gaat weer spannend worden half september.
Mijn logé die komt en de chauffageman die ene radiator komt vervangen.
En als die mensen ene datum voorstellen pak je dat aan hé!
Afspraak gemaakt met oogarts: 10 maart 2020 was de eerste afspraak!!!!!
Vraag ik mij af als je dringend iets voor hebt met uw ogen of je dan ook zolang moet wachten?
Maak wat van je dag vandaag!
Het gras is gelukkig en groen, de bloemen zijn een beetje verregend, maar dat komt wel snor later op de dag.
Inderdaad Matice zal gevoeld hebben dat het ging onweren.
Nadien viel mijn frank (euro is wat zwaarder duurt wat langer) waarom ik zo rusteloos was.
Ik voel dat ook binnen in mij als er onweer in de lucht hangt.
Deze namiddag naar de luisterdokter.
Hopelijk met de fiets als het droog is.
Nu gaan we verder strijken waar het gisteren toch echt te warm werd op de strijkkamer.
Het gaat weer spannend worden half september.
Mijn logé die komt en de chauffageman die ene radiator komt vervangen.
En als die mensen ene datum voorstellen pak je dat aan hé!
Afspraak gemaakt met oogarts: 10 maart 2020 was de eerste afspraak!!!!!
Vraag ik mij af als je dringend iets voor hebt met uw ogen of je dan ook zolang moet wachten?
Maak wat van je dag vandaag!
-
Hallo iedereen,
HVT: inderdaad vervelen staat niet in mijn woordenboek, heb altijd iets te doen.
Wij hebben hier in de gemeente een oogarts die nog vrije raadplegingen heeft, 2x in de week.Als je gaat moet je wel 2 uur wachten eer je aan de beurt bent, zoveel volk komt daar.In de zomer staat de deur open , en staan ze tot op straat of ze zitten op het raamkozijn.
Clive: Matice stout? denk ik niet, eerder een zotte bui
.Spaanse woef kan ook soms van die kuren hebben, dan spring hij ook in de zetels, rondjes rond de tafel.Die hebben gewoon teveel energie
Manlief is nog vlug met Spaanse woef gaan wandelen, hij ging niet ver gaan, is een beetje ziekjes.Hoofdpijn, snotteren, zere keel, hoesten.Maar Spaanse woef stond zo smekend te kijken om te gaan wandelen, dus is hij maar gegaan
.
Straks rijstpap eten als avondmaal, is vlug klaar en lekker.Ik maak die in de microgolfoven, kan het niet aanbranden.
HVT: inderdaad vervelen staat niet in mijn woordenboek, heb altijd iets te doen.
Wij hebben hier in de gemeente een oogarts die nog vrije raadplegingen heeft, 2x in de week.Als je gaat moet je wel 2 uur wachten eer je aan de beurt bent, zoveel volk komt daar.In de zomer staat de deur open , en staan ze tot op straat of ze zitten op het raamkozijn.
Clive: Matice stout? denk ik niet, eerder een zotte bui
Manlief is nog vlug met Spaanse woef gaan wandelen, hij ging niet ver gaan, is een beetje ziekjes.Hoofdpijn, snotteren, zere keel, hoesten.Maar Spaanse woef stond zo smekend te kijken om te gaan wandelen, dus is hij maar gegaan
Straks rijstpap eten als avondmaal, is vlug klaar en lekker.Ik maak die in de microgolfoven, kan het niet aanbranden.