In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Het drukke weekend is gedaan.Gisteren de 2 ukjes en vandaag hier bij ons een familiefeest voor de verjaardag van schoonmoeder.Dan komt de ganse familie nog eens samen.Was al op van 6 uur deze morgend voor taarten te bakken.Als avondmaal heb ik pannenkoeken gebakken, dus het waren hier allemaal zoete dingen.Alles is goed verlopen en het is al opgeruimd .Met behulp van manlief en dochter is het vlug gedaan.Zoon en gezinnetje waren al vertrokken omdat de kleintjes moe waren.Was wel leuk , maar eigenlijk stond ik veel in de keuken zodat je niet echt deel neemt aan het gebeuren, maar ja, dat wist ik op voorhand.
MM: fijn dat ventje vanaf maart kan thuiswerken, dat bespaart veel tijd en minder stress.
Schoondochter blijft werken tot op het laatst ( indien mogelijk).
We zijn blij dat vader terug is in het wzc , maar toch blijven we alert.Het kan zo snel de verkeerde kant opgaan.
Dames, tot morgen allemaal.
Het drukke weekend is gedaan.Gisteren de 2 ukjes en vandaag hier bij ons een familiefeest voor de verjaardag van schoonmoeder.Dan komt de ganse familie nog eens samen.Was al op van 6 uur deze morgend voor taarten te bakken.Als avondmaal heb ik pannenkoeken gebakken, dus het waren hier allemaal zoete dingen.Alles is goed verlopen en het is al opgeruimd .Met behulp van manlief en dochter is het vlug gedaan.Zoon en gezinnetje waren al vertrokken omdat de kleintjes moe waren.Was wel leuk , maar eigenlijk stond ik veel in de keuken zodat je niet echt deel neemt aan het gebeuren, maar ja, dat wist ik op voorhand.
MM: fijn dat ventje vanaf maart kan thuiswerken, dat bespaart veel tijd en minder stress.
Schoondochter blijft werken tot op het laatst ( indien mogelijk).
We zijn blij dat vader terug is in het wzc , maar toch blijven we alert.Het kan zo snel de verkeerde kant opgaan.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
amai, zei ventje: dat was lang geleden en lekker. varkensgebraadje met gebakken aardappelen, spruitjes met spekjes.
voor vandaag geen idee.
ben mee opgestaan omdat ik ventje moest herinneren aan het feit dat hij 5 dozen koffiecapsules moet meenemen. kan ik voort tot zat. 7 december. moeten toch naar st-kruis en dat ligt daar allemaal niet ver van elkaar. ( moet in de boekhandel zijn) moeder kan eens kijken of haar nicht die daar langs de grote baan woont, thuis is.
morgen zit ventje in zeebrugge. ze zijn een maand te laat met hun trimestriële. Deels ook te wijten aan die zogezegde "oplossing" als ze op zee zitten: betalen met bankcontact aan boord, maar dan moesten er 175 man/vrouw komen tekenen. Castor & Pollux zouden mergen en nog een paar uit vaart. de grande "dame" Louise - Marie is twee jaar in den helder op droog dok voor onderhoud volgend jaar.
ik heb vandaag een week weinig te doen. geen rendez-vous, alleen boodschappen en rust.
beetje swifferen en stofzuigen, moppen. ( en af en toe een paar uur kaartjes maken)
moet nog naar de ziekenbond bellen. ze hebben m'n griepspuit nog niet terugbetaald en ik ga eens verhaal halen. vandaag enkel om een klein broodje. beleg heb ik, soep moet ik nog maken, zal weer kippensoep zijn.
er is niet veel op tv, dus dvdke opsteken en de openstaande series bekijken.
vrijdag is de beenhouwer weer open, dus ik denk dat we zondag een kip aan het spit gaan eten.
( wat leuk zal zijn voor Gimly: njam-njam)
beest ligt op zijn handdoek op tafel. er zal niet veel uitkomen dan snurk-snurk. heeft gisteren een kammetje gehad. en zijn 4 anti-haarbal snoepjes uit de action.
spelsgewijs heb ik in klondike nog een bakkerij te bouwen en vlas te oogsten in een ander deel van het land. mijn hulptaak in hay-day zal ik niet halen dus ons derbypaard valt weer met zijn klikken en klakken naar de groentjesklasse.
Clive: als ik het goed begrepen heb, is Matice weer de jongste van zijn nieuw klasje? heeft hij weer de clown uitgehangen of braaf geweest?
Anjelier: zoveel suiker. nu ik zwaardere pillen moet nemen, kan ik me maar 1 ijsje van 2 bollen per maand veroorloven. en dan nog. maar ik eet 's morgens fruit omdat ik niets anders naar binnen krijg. mij ga je niet rap met een boterham met confituur of choco zien. ( heb die als kind iets tè veel gegeten) ik heb ook een maag die lui is en 't kan tegen 10 uur duren eer die wakker is.
verder niet veel nieuws. ze komen waarschijnlijk vandaag nog van Brussel om de progamma's erop te zetten op de laptop. en ze brengen die van collega ook mee. de enige die dan alleen op de buro gaat zitten voor 2 dagen en half is de burger. Ventje werkt dinsdag en donderdag daar, van zijn collega weet ik het niet. moeten nu wel de kamer die voor de computer bestemd was, in orde brengen dan werkt ventje daar met gesloten deur. alles staat daar, ook de scanner en printer zonder inkt. maar we zullen waarschijnlijk een nieuwe moeten kopen want laptop is windows 10.
Fijne dag seizoentjes!
amai, zei ventje: dat was lang geleden en lekker. varkensgebraadje met gebakken aardappelen, spruitjes met spekjes.
voor vandaag geen idee.
ben mee opgestaan omdat ik ventje moest herinneren aan het feit dat hij 5 dozen koffiecapsules moet meenemen. kan ik voort tot zat. 7 december. moeten toch naar st-kruis en dat ligt daar allemaal niet ver van elkaar. ( moet in de boekhandel zijn) moeder kan eens kijken of haar nicht die daar langs de grote baan woont, thuis is.
morgen zit ventje in zeebrugge. ze zijn een maand te laat met hun trimestriële. Deels ook te wijten aan die zogezegde "oplossing" als ze op zee zitten: betalen met bankcontact aan boord, maar dan moesten er 175 man/vrouw komen tekenen. Castor & Pollux zouden mergen en nog een paar uit vaart. de grande "dame" Louise - Marie is twee jaar in den helder op droog dok voor onderhoud volgend jaar.
ik heb vandaag een week weinig te doen. geen rendez-vous, alleen boodschappen en rust.
beetje swifferen en stofzuigen, moppen. ( en af en toe een paar uur kaartjes maken)
moet nog naar de ziekenbond bellen. ze hebben m'n griepspuit nog niet terugbetaald en ik ga eens verhaal halen. vandaag enkel om een klein broodje. beleg heb ik, soep moet ik nog maken, zal weer kippensoep zijn.
er is niet veel op tv, dus dvdke opsteken en de openstaande series bekijken.
vrijdag is de beenhouwer weer open, dus ik denk dat we zondag een kip aan het spit gaan eten.
( wat leuk zal zijn voor Gimly: njam-njam)
beest ligt op zijn handdoek op tafel. er zal niet veel uitkomen dan snurk-snurk. heeft gisteren een kammetje gehad. en zijn 4 anti-haarbal snoepjes uit de action.
spelsgewijs heb ik in klondike nog een bakkerij te bouwen en vlas te oogsten in een ander deel van het land. mijn hulptaak in hay-day zal ik niet halen dus ons derbypaard valt weer met zijn klikken en klakken naar de groentjesklasse.
Clive: als ik het goed begrepen heb, is Matice weer de jongste van zijn nieuw klasje? heeft hij weer de clown uitgehangen of braaf geweest?
Anjelier: zoveel suiker. nu ik zwaardere pillen moet nemen, kan ik me maar 1 ijsje van 2 bollen per maand veroorloven. en dan nog. maar ik eet 's morgens fruit omdat ik niets anders naar binnen krijg. mij ga je niet rap met een boterham met confituur of choco zien. ( heb die als kind iets tè veel gegeten) ik heb ook een maag die lui is en 't kan tegen 10 uur duren eer die wakker is.
verder niet veel nieuws. ze komen waarschijnlijk vandaag nog van Brussel om de progamma's erop te zetten op de laptop. en ze brengen die van collega ook mee. de enige die dan alleen op de buro gaat zitten voor 2 dagen en half is de burger. Ventje werkt dinsdag en donderdag daar, van zijn collega weet ik het niet. moeten nu wel de kamer die voor de computer bestemd was, in orde brengen dan werkt ventje daar met gesloten deur. alles staat daar, ook de scanner en printer zonder inkt. maar we zullen waarschijnlijk een nieuwe moeten kopen want laptop is windows 10.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Anjelier, dan heb jij gisteren een leuke maar drukke dag gehad. Gelukkig kreeg je hulp bij de opruim en is alles weer netjes. Maar kan geloven dat het erg vermoeiend voor jou was. Er brandt hier nog alle dagen een kaarsje voor jouw papa hoor. Het is wel maar een theelichtje, maar even goed bedoeld.
Ik hoop dat iedereen gisteren zijn zondag heeft kunnen invullen met alleen maar prettige dingen en dat jullie ervan genoten hebben.
Muddy Maddy, Matice is nu inderdaad weer de jongste van het groepje en het is een echte clown. Gisteren heeft hij niet zo geweldig zijn best gedaan. Thuis ook nog veel oefenen met hem.
Goed dat ventje een ruimte apart heeft voor hem als hij thuis werkt. Manlief werkt soms in de living, maar zoekt vaak de rust van mijn hobbykamer op boven; als ik bezig ben in de living of als hij zich erg moet concentreren. Daar staat mijn bureau en mijn boekenkasten en een roze chaise, het is er heel gezellig maar wel heel vrouwelijk ingericht, maar hij vindt daar de rust die hij nodig heeft om te werken.
Vandaag de gewone maandagse poets , de was en de strijk + doordoen in de keuken. Verwacht ook een pakje vandaag, zijnde keukenhanddoeken van Blond Amsterdam. Had er te kort en kreeg mijn machine nimmer vol. Krijg ze van manlief voor mijn Sint. Het zijn dezelfde als mijn ovenwanten en mijn schort.
Moet ook nog naar de apotheek, want heb sinds gisterenavond keelpijn.
Gisteren ook nog spaghettisaus gemaakt, die ga ik nu meteen diepvriezen en dan zet ik alles in de vaatwasser en laat die meteen draaien.
Matice is weer nog te moe om op te staan. Is wel uit zijn bench geraakt die hij verwisseld heeft door in zijn zetel in zijn kamer te gaan liggen, heb die dus om 06.45H opgeroepen en het is nu net 08.00H
Ik wens iedereen een fijne maandag. Liefs voor jullie allemaal en een warme knuffel.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen een fijne maandag allen
hier is de zon er al doorgeraakt en ze straalt
hopelijk blijft het zo...fijn als er zoveel licht is..
clive jouw clowntje zal wel zo blijven...
als het in z'n karakter zit
M-M, ja het zal een hele aanpassing worden
als je man vanuit thuis werkt, ook voor jou...
en een printer werkt wel ondanks Windows 10
maar er moet inkt inzitten natuurlijk
ik heb ook een heel oude printer en dat werkt met W10
anjelier, vroeger werden bij mij ook de meeste feestjes gevierd
ik had een groot huis en plaats genoeg,
en ja, het was fijn maar vermoeiend
maar nu zijn er al zoveel mensen "weggevallen" door overlijden
dat er geen feestjes meer zijn...
alleen de kinderen nog en die houden niet van feestjes
Alle seizoentjes nog een fijne dag gewenst... tot later...
maak er het beste van..
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Hallo iedereen,
Hou me vandaag een beetje rustig, heb last van maag en darmen.De buikgriep doet weer zijn ronde, naar het schijnt.Ben nog niet buiten geweest, maar vanachter het raam ziet het er mooi weer uit.Ook niet te koud.
MM: de terugbetaling van de griepspuit kan iets langer op zich laten wachten.Ik had onlangs 5 briefjes voor terugbetaling binnen gedaan en 4 ervan waren vlug betaalt, enkel de 5de (griepspuit) heeft enkele weken langer geduurd.Hoe dat komt weet ik niet.
Hou me vandaag een beetje rustig, heb last van maag en darmen.De buikgriep doet weer zijn ronde, naar het schijnt.Ben nog niet buiten geweest, maar vanachter het raam ziet het er mooi weer uit.Ook niet te koud.
MM: de terugbetaling van de griepspuit kan iets langer op zich laten wachten.Ik had onlangs 5 briefjes voor terugbetaling binnen gedaan en 4 ervan waren vlug betaalt, enkel de 5de (griepspuit) heeft enkele weken langer geduurd.Hoe dat komt weet ik niet.
-

Hallo iedereen, een fijne avond nog
en straks een goeie nacht
Ik ben niet ver gelopen vandaag
weer last van de rug, ja oud worden hé
M-J laat weten dat haar pc naar de pc dokter is
ze had er weer last mee, hopelijk wordt het goed gemaakt
anjelierken, beterschap gewenst er zit veel buikklachten
onder de mensen ik heb het ook gehoord, sterkte...
Allen een fijne vond en tot morgen..
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
volgens de mutualiteit was mijn brief met attest niet binnengekomen dus moest ik terug naar de apotheek om een duplicaat te laten maken. tegen dat ik thuis was, kon ik bijna niet meer op mijn benen staan. mijn rug deed weer pijn en nog niet lichtjes. denk dat de zenuw aan het genezen is.
en 't is nog geen jaar. als ik weer een denervatie moet hebben, dan is het uit eigen zak. heb ook een warmtepleister van 8 uur opgekleefd, zo een op bloot vel, maar heb er een rekverband moeten ronddraaien want anders valt die af zodra je zweet. ben dan een beetje gaan rusten.
vanavond komt de diepvries met mijn kipsoepballetjes, de afspraak voor december is afgezegd.
denk toch niet dat ik sneeuwkrabscharen ga kopen aan 55 euro voor 20 stuks. in delais kan ik voor dat geld heel veel krabbenpoten kopen. Op 30 november gaat "stuutjes en teugsjes" open. ze gaan turks brood hebben en sandwishes met slagroom. ( njam) het ander brood komt van de vorige bakkerij die hebben nog filialen.
ik moet vandaag soep maken en ga een boterhammetje eten met hesp. moet enkel om mijn leesvoer. ventje is deze middag op zending naar de zenobe. het zijn drukke tijden en in januari nog drukker. ( rekenhof)
zei gisteren tegen Gimly dat het nog geen tijd was voor de lunch. meneer was er niet mee eens en heeft z'n korrels gegeten. hij lag te slapen toen het echt tijd was voor de lunch. lag gisteren in zijn zetel te snurken. nog net niet zoveel decibels als ons Mies, maar hij komt er. de telefoontjes van buitenlandse nummers zijn weer begonnen. ik neem op en leg direct neer. ik zag dus gisteren dat de diepvries belde. dat nummer ken ik. de andere was omstreeks de middag. op de gsm staat er een programma dat meestal weet van waar de telefoon afkomstig is en als het woordje "smart" er op komt na het nummer is het meestal betrouwbaar. vandaar dat ik bijna altijd aan iedereen zeg naar de gsm te bellen of te sms-en. gisteren Grr-boutjes gegeten, dus mijn vloer is vettig door Gimly dat is dus moppen. Als Vinny nog leefde, was er altijd gegrom als die kippeboutjes op tafel kwamen vandaar: Grr- boutjes. Vandaag zijn het eitjes of een cammenbert in de oven met lookstokbrood. collega die tegen geen lookadem kan, is er toch niet morgen.
heb gelukkig een rustige week dan kan ik die pijn in mijn rug makkelijker counteren. ben blij dat ik toch doorgezet heb voor een nieuwe monteur want de opticien is deze week met vakantie. hij begreep niet dat ik niet op en van zijn stoep kan, dus uitgelegd dat die te hoog is om af te zetten met mijn goede been. de schoenmaker gaat ook niet. die moet ik ook eerst naar buiten roepen. moest de schoenmaker een beugel hangen hebben dan kon ik er wel op. op mijn trap zijn er twee gemonteerd zodat ik naar boven kan.
Joyce heeft een foto voor de flyer gemaakt voor de foute nieuwjaarsdrink. ik wacht af wat de andere zeggen. Ventje gaat toch verkleed. hij gaat als Viking. hij heeft al zijn zwaard: excalibur. ik heb "sting" maar omdat ik als Elf ga, loop ik niet "gewapend" rond. trouwens die dingen zijn bot. alle replica's. dat moet. al sta ik op een lijst in engeland omdat ik een briefopener voor ventje had gekocht dat mogelijk als wapen kon dienen. die briefopener is een mini- replicaat van het zwaard van Aragorn. die staat op ventje zijn buro. samen met een grote verzameling schedels. hij gaat ze kunnen zetten in het kamertje dat dient voor de computer. die moeten we nog meebrengen van bij moeder. kunnen we weer flipperen of een duo-spel spelen.
heb me gisteren moeten forceren om iets te eten daar ik naar de apotheek moest. vandaag ook niet al te veel honger. gelukkig had ik donderdag ll 4 doosjes frambozen meegebracht want zag gisteren dat er geen meer waren. wel heb ik een doos oplossoepjes mee van 25 zakjes. kan een eindje voort.
en een luchtverfrisser voor aan de kattenbak.
mijn rondreis door de tropen is bijna gedaan. heb al twee koffie's binnen en dat is voldoende. eentje meer en ik heb zenuwen. ventje heeft gisteren 6 dozen meegebracht dus ik kom ook toe.
ga jullie een fijne dag wensen want de messenger is aangegaan voor de reactie op de flyer.
volgens de mutualiteit was mijn brief met attest niet binnengekomen dus moest ik terug naar de apotheek om een duplicaat te laten maken. tegen dat ik thuis was, kon ik bijna niet meer op mijn benen staan. mijn rug deed weer pijn en nog niet lichtjes. denk dat de zenuw aan het genezen is.
en 't is nog geen jaar. als ik weer een denervatie moet hebben, dan is het uit eigen zak. heb ook een warmtepleister van 8 uur opgekleefd, zo een op bloot vel, maar heb er een rekverband moeten ronddraaien want anders valt die af zodra je zweet. ben dan een beetje gaan rusten.
vanavond komt de diepvries met mijn kipsoepballetjes, de afspraak voor december is afgezegd.
denk toch niet dat ik sneeuwkrabscharen ga kopen aan 55 euro voor 20 stuks. in delais kan ik voor dat geld heel veel krabbenpoten kopen. Op 30 november gaat "stuutjes en teugsjes" open. ze gaan turks brood hebben en sandwishes met slagroom. ( njam) het ander brood komt van de vorige bakkerij die hebben nog filialen.
ik moet vandaag soep maken en ga een boterhammetje eten met hesp. moet enkel om mijn leesvoer. ventje is deze middag op zending naar de zenobe. het zijn drukke tijden en in januari nog drukker. ( rekenhof)
zei gisteren tegen Gimly dat het nog geen tijd was voor de lunch. meneer was er niet mee eens en heeft z'n korrels gegeten. hij lag te slapen toen het echt tijd was voor de lunch. lag gisteren in zijn zetel te snurken. nog net niet zoveel decibels als ons Mies, maar hij komt er. de telefoontjes van buitenlandse nummers zijn weer begonnen. ik neem op en leg direct neer. ik zag dus gisteren dat de diepvries belde. dat nummer ken ik. de andere was omstreeks de middag. op de gsm staat er een programma dat meestal weet van waar de telefoon afkomstig is en als het woordje "smart" er op komt na het nummer is het meestal betrouwbaar. vandaar dat ik bijna altijd aan iedereen zeg naar de gsm te bellen of te sms-en. gisteren Grr-boutjes gegeten, dus mijn vloer is vettig door Gimly dat is dus moppen. Als Vinny nog leefde, was er altijd gegrom als die kippeboutjes op tafel kwamen vandaar: Grr- boutjes. Vandaag zijn het eitjes of een cammenbert in de oven met lookstokbrood. collega die tegen geen lookadem kan, is er toch niet morgen.
heb gelukkig een rustige week dan kan ik die pijn in mijn rug makkelijker counteren. ben blij dat ik toch doorgezet heb voor een nieuwe monteur want de opticien is deze week met vakantie. hij begreep niet dat ik niet op en van zijn stoep kan, dus uitgelegd dat die te hoog is om af te zetten met mijn goede been. de schoenmaker gaat ook niet. die moet ik ook eerst naar buiten roepen. moest de schoenmaker een beugel hangen hebben dan kon ik er wel op. op mijn trap zijn er twee gemonteerd zodat ik naar boven kan.
Joyce heeft een foto voor de flyer gemaakt voor de foute nieuwjaarsdrink. ik wacht af wat de andere zeggen. Ventje gaat toch verkleed. hij gaat als Viking. hij heeft al zijn zwaard: excalibur. ik heb "sting" maar omdat ik als Elf ga, loop ik niet "gewapend" rond. trouwens die dingen zijn bot. alle replica's. dat moet. al sta ik op een lijst in engeland omdat ik een briefopener voor ventje had gekocht dat mogelijk als wapen kon dienen. die briefopener is een mini- replicaat van het zwaard van Aragorn. die staat op ventje zijn buro. samen met een grote verzameling schedels. hij gaat ze kunnen zetten in het kamertje dat dient voor de computer. die moeten we nog meebrengen van bij moeder. kunnen we weer flipperen of een duo-spel spelen.
heb me gisteren moeten forceren om iets te eten daar ik naar de apotheek moest. vandaag ook niet al te veel honger. gelukkig had ik donderdag ll 4 doosjes frambozen meegebracht want zag gisteren dat er geen meer waren. wel heb ik een doos oplossoepjes mee van 25 zakjes. kan een eindje voort.
en een luchtverfrisser voor aan de kattenbak.
mijn rondreis door de tropen is bijna gedaan. heb al twee koffie's binnen en dat is voldoende. eentje meer en ik heb zenuwen. ventje heeft gisteren 6 dozen meegebracht dus ik kom ook toe.
ga jullie een fijne dag wensen want de messenger is aangegaan voor de reactie op de flyer.
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Anjelier, ik wens jou heel veel beterschap. Vergeet niet veel water te drinken
Oma-C, jij hebt altijd mooie teksten onder jouw berichtje staan. Noteer die vaak.
Muddy Maddy, ben haast jaloers op jou, een rustige week en dat zo kort tegen de feestdagen aan. Vind het erg dat je zoveel pijn hebt en dat je iedereen om hulp moet vragen.
Heb de strijk van gisteren al achter de rug. Want heb gisteren de rest van mijn keuken volledig kunnen uitwassen. Had ik de IK*A van die kruidenrekjes gekocht die je plat in de schuif moet leggen. Is een heel goed systeem en je hebt dadelijk overzicht. De vaatwasser heeft tijdens ik bezig was in de keuken veel gedraaid op kort programma. Was rond 18.00H klaar met de opruim ervan en manlief was gisteren thuis en heb toen nog een gebraadje gemaakt met prinsessenboontjes en puree. En nu moet de buitenkant van de keuken nog worden afgewassen, maar dat is niet zo'n groot werk daar ik die 1keer per maand afwas.
Zou morgen en overmorgen graag de kasten in de living uitwassen en ordenen. Vandaag gaat niet want ik moet boven poesten. Maar ben blij dat de keukenkasten + alles wat er instaat terug blinken.
Gisterenavond heb ik voor het slapen gaan wel pijnstillers moeten nemen, dat is de andere kant van de medaille. En manlief was tabletten gaan halen voor mijn keelpijn, is al een beetje beter.
Zo, ik ga terug starten.
Ik ga niet alle namen noemen , maar wens iedereen een mooie dinsdag. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel.
-

Goede morgen, ik denk dat het weer niet licht wordt vandaag
en we hebben een goeie bui gehad vannacht...
clive mooi werk gedaan... die keukenkasten uitwassen
de livingskasten doe ik gewoonlijk na nieuwjaar
dan is de versiering weg en alles opgeruimd
M-M, je kan deze week rustig aan je HH doen dat kan ook
al eens aangenaam zijn...ik maak geen planning en laat
komen wat komt, er is wel de dagelijkse poets maar die
ben ik al jaren zo gewoon...
Sterkte met je pijnen... hopelijk komt het allemaal weer goed
anjelierken, ook beterschap tevens aan alle seizoentjes
't is de tijd van verkoudheden en pijnlijke keel,
af en toe een lepeltje honing in de mond laten smelten
kan de pijn wat verzachten honing is geneeskrachtig
Allen nog een aangename, jammer genoeg donkere dag
-

Goede avond iedereen,
ik ben zopas even naar de Colruyt gegaan, ik had goesting in verse spinazie
voor vanavond en daar hebben ze altijd mooie verse groeten,
dat is lekker en rap klaar
het is miezerig weer je wordt er ook nat van
en dat is groeizaam voor de microben en slecht voor de gewrichten....
maar 't is maar een goeie 10 minuten stappen van hier
en het is niet echt koud..... alleen killig door de nattigheid...
ik ga seffens m'n zetel nog even opzoeken tot het tijd is
om het eten klaar te maken....
dus verse roomspinazie met een halve Irish steak
Smakelijk allemaal en tot morgen...
-
Hallo iedereen,
Ben al veel beter, meestal duurt het maar 1 dag, kan toch al eten binnen houden.
In de namiddag bij vader geweest, alles is oké tot hiertoe .
Spaanse woef heeft jeuk, denk dat hij allergisch reageert op de restjes van eten dat hij krijgt als er bezoek is.Heb het nog al ondervonden.Van zijn hondenbrokken heeft hij geen last.Zal weer 1 à 2 dagen duren eer het over is.Ons mopsjes waren daar ook allergisch aan.
Ben al veel beter, meestal duurt het maar 1 dag, kan toch al eten binnen houden.
In de namiddag bij vader geweest, alles is oké tot hiertoe .
Spaanse woef heeft jeuk, denk dat hij allergisch reageert op de restjes van eten dat hij krijgt als er bezoek is.Heb het nog al ondervonden.Van zijn hondenbrokken heeft hij geen last.Zal weer 1 à 2 dagen duren eer het over is.Ons mopsjes waren daar ook allergisch aan.
-

Goedenavond Seizoentjes,
Oma-C, verse spinazie met room, lekker.
Anjelier, fijn dat je je beter voelt. En arme Spaanse Woef, vervelend voor hem als hij zo jeuk heeft.
Alles gedaan gekregen , moeten wel met zijn tweeën het bed nog opmaken, hoeslakens liggen er al op en de slopen zitten al om de kussens, enkel de grote dons moet nog in het dekbed gestopt worden. Morgen doe ik het wat rustiger aan. Vuilbak staat ook al buiten. Moet enkel nog een tiental minuutjes oefenen met Matice en dan ga ik me verzorgen voor de nacht en lekker uitrusten.
Liefs aan jullie allen.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede avond,
Is die dag weeral om?
Waar is die gebleven?
Vandaag om voorschriftjes naar de dokter.
Die was in haar babbel.
Nu ja, ik mankeerde niets, dus behalve bloeddruk nemen, was er niet veel te doen.
En de printer print de voorschriften ondertussen.
Namiddag naar de kine.
Dat helpt toch altijd om minder last te hebben.
De twee volgende afspraken liggen al vast.
Daarna kooksessie gehouden:
Spaghetti saus en ballekes gerold voor morgen selder met ballekes.
Student was thuis gaan zeggen dat het bij mij lekkerder was.
Och arme mijn dochter.
De geschiedenis herhaalt zich.
Mijn moeder haar eten was ook lekkerder dan het mijne.
Nu ja, die maakte veel lekkere desserts.
Ik ben daar absoluut een ramp in.
De student is bezig een slot te repareren.
Opdracht van zijn vader.
Alles rustig, overwogen, het komt goed!
Het gaat hier nog allemaal hersteld geraken met tijd en boterhammen!
Dames en dieren tot morgen bij leven en welzijn.
Is die dag weeral om?
Waar is die gebleven?
Vandaag om voorschriftjes naar de dokter.
Die was in haar babbel.
Nu ja, ik mankeerde niets, dus behalve bloeddruk nemen, was er niet veel te doen.
En de printer print de voorschriften ondertussen.
Namiddag naar de kine.
Dat helpt toch altijd om minder last te hebben.
De twee volgende afspraken liggen al vast.
Daarna kooksessie gehouden:
Spaghetti saus en ballekes gerold voor morgen selder met ballekes.
Student was thuis gaan zeggen dat het bij mij lekkerder was.
Och arme mijn dochter.
De geschiedenis herhaalt zich.
Mijn moeder haar eten was ook lekkerder dan het mijne.
Nu ja, die maakte veel lekkere desserts.
Ik ben daar absoluut een ramp in.
De student is bezig een slot te repareren.
Opdracht van zijn vader.
Alles rustig, overwogen, het komt goed!
Het gaat hier nog allemaal hersteld geraken met tijd en boterhammen!
Dames en dieren tot morgen bij leven en welzijn.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Waren al om 05.15H op, manlief moet vandaag en morgen erg vroeg in Leuven zijn. Ga dadelijk douchen en boven de strijk van gisteren wegleggen en daar dan al meteen alles doen. Dan maar meteen beginnen aan het licht HH, want wil vandaag per se één van de livingkasten proberen volledig uit te wassen. Glazen gaan allemaal de vaatwasser in en alle placemats en tafellopers worden gewassen en deze avond gestreken.
Rond 14.00H zou het wat droger zijn, dan neem ik een pauze en ga wandelen met Matice , die op dit moment nog in dromenland ligt. Dan nog 1 kast en de vensters wassen van de keuken en de living, dat staat volgende week op de planning , en dan is die verdieping volledig in orde.
HVT en Wilde eend, jullie ook naar de kine, het helpt inderdaad een beetje maar een wondermiddel is het toch niet echt , vind ik. Maar alleszins beter dan geen kine.
Zo, ik ga douchen en boven dan al alles doen, tegen die tijd is onze krullenbol misschien echt wakker.
Ik wens jullie allemaal een fijne woensdag, maak het binnen maar gezellig want buiten is het maar natjes.
Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.