Hoekje: "De oase van rust" 2020
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen allemaal
man man man ik heb gisterenavond de verassing van mijn leven gehad
V+F en de gastjes stonden gisteren avond plots aan mijn deur
onverwachts, wat was dat verschieten
ik had ze drie maand niet gezien en gegroeid dat ze waren,
de meisjes waren groter dan ik en Ward nog niet maar dat komt nog
en ik was getiktakt om ze te knuffelen maar mocht niet van V
en dat is heel lastig als je dat niet mag doen
nu ik ben blij dat ik ze gezien heb al mocht ik niet knuffelen

man man man ik heb gisterenavond de verassing van mijn leven gehad
V+F en de gastjes stonden gisteren avond plots aan mijn deur
onverwachts, wat was dat verschieten
ik had ze drie maand niet gezien en gegroeid dat ze waren,
de meisjes waren groter dan ik en Ward nog niet maar dat komt nog
en ik was getiktakt om ze te knuffelen maar mocht niet van V
en dat is heel lastig als je dat niet mag doen
nu ik ben blij dat ik ze gezien heb al mocht ik niet knuffelen

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goede morgen allemaal!
Niet te geloven hé wat mensen achterlaten blikjes en maskers ik vraag me dan af wie doet dat, denk altijd dat het domme mensen zijn!
Erika bedankt voor de tip maar ik heb kookpotten genoeg, mijn kookpotten zijn in inox en die gaan jaren mee, om te bakken en te wokken heb ik die van Jeroen Meus!
Wat een verassing Meme-rietje...ik mag mijn kleinkind wel knuffelen , ben blij hoor... ik knuffel alleen met haar en niemand anders uitgezonderd mijne man
Anders niets speciaals te melden ik moet straks naar de kini.
Wens jullie allen nog een fijne dag daag...
Niet te geloven hé wat mensen achterlaten blikjes en maskers ik vraag me dan af wie doet dat, denk altijd dat het domme mensen zijn!
Erika bedankt voor de tip maar ik heb kookpotten genoeg, mijn kookpotten zijn in inox en die gaan jaren mee, om te bakken en te wokken heb ik die van Jeroen Meus!
Wat een verassing Meme-rietje...ik mag mijn kleinkind wel knuffelen , ben blij hoor... ik knuffel alleen met haar en niemand anders uitgezonderd mijne man
Anders niets speciaals te melden ik moet straks naar de kini.
Wens jullie allen nog een fijne dag daag...
You only have one life...live it!
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Helaba, ik knuffel ook nog niet maar mijn kleinkinderen zijn al volwassenen dat is anders hé!
Gisteren heb ik weer eens tiramisu gemaakt, was lang geleden en ik eet dat graag, er is wel veel werk en afwas aan! Deze namiddag komen de schoonouders van Nik, door de Corona nog maar de eerste keer dit jaar. Ik heb een aardbeientaart laten bakken en die in stukken laten snijden, makkelijk! Jammer dat we zullen moeten binnen zitten, niet zo warm, veel wind, hadden we nu maar een beetje warmte van dat teveel van vorige week!
Gisteren in onze bib: Marleen die hier gewoonlijk de bib bemant was in verlof, zij neemt me altijd alles uit handen qua inleveren, lenen enz. maar ik heb extra mijn best gedaan om het allemaal zelf te doen bij de vervanger en zo content toen mijn ticket eruit kwam en alles in orde was...zonder hulp!
Wat raar was: ik moest mijn gelezen boeken in een bak deponeren maar mocht er geen uitnemen: die boeken moesten eerst drie dagen "uitzieken"! maar we mochten wel de nieuwe aanwinsten en de boeken uit de rekken vastpakken, inkijken en lenen!!!
Soms krijg ik een punthoofd van al dat MOETEN en MOGEN!!!
Kijk eens hoe groot "mijn" tomatenplant in Jolien's nieuwe serre is:

Nu nog tomaatjes eraan en of die gaan smaken! Haar tuintje staat prachtig, alle drie mijn kleindochters "boeren" graag, hebben ze absoluut niet van mij, ik heb niets met aarde noch bloemen, trek al zeer node wat onkruid uit! Mijn man had ook wel een prachtige tuin zo lang hij die KON verzorgen!
Ik ga nog mijn glas wegdoen, ik heb graag dat mijn huis tiptop is als ik bezoekers ontvang!
Gisteren heb ik weer eens tiramisu gemaakt, was lang geleden en ik eet dat graag, er is wel veel werk en afwas aan! Deze namiddag komen de schoonouders van Nik, door de Corona nog maar de eerste keer dit jaar. Ik heb een aardbeientaart laten bakken en die in stukken laten snijden, makkelijk! Jammer dat we zullen moeten binnen zitten, niet zo warm, veel wind, hadden we nu maar een beetje warmte van dat teveel van vorige week!
Gisteren in onze bib: Marleen die hier gewoonlijk de bib bemant was in verlof, zij neemt me altijd alles uit handen qua inleveren, lenen enz. maar ik heb extra mijn best gedaan om het allemaal zelf te doen bij de vervanger en zo content toen mijn ticket eruit kwam en alles in orde was...zonder hulp!
Wat raar was: ik moest mijn gelezen boeken in een bak deponeren maar mocht er geen uitnemen: die boeken moesten eerst drie dagen "uitzieken"! maar we mochten wel de nieuwe aanwinsten en de boeken uit de rekken vastpakken, inkijken en lenen!!!
Soms krijg ik een punthoofd van al dat MOETEN en MOGEN!!!
Kijk eens hoe groot "mijn" tomatenplant in Jolien's nieuwe serre is:

Nu nog tomaatjes eraan en of die gaan smaken! Haar tuintje staat prachtig, alle drie mijn kleindochters "boeren" graag, hebben ze absoluut niet van mij, ik heb niets met aarde noch bloemen, trek al zeer node wat onkruid uit! Mijn man had ook wel een prachtige tuin zo lang hij die KON verzorgen!
Ik ga nog mijn glas wegdoen, ik heb graag dat mijn huis tiptop is als ik bezoekers ontvang!
Ivette
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeievoormiddag
JOEPIE, mijn diepvries werkt weer en zonder grote kosten !
Meme-Rietje dat zal wel een superverrassing geweest zijn. Blij voor jou en dat knuffelen komt ook nog wel. Werkt je bel ????
Mogen/Moeten ja soms is het heel verwarrend hé en bij sommige zaken ga ik me echt wel vragen stellen maar ik doe het zoals ik me veilig en goed voel en hoop dat iedereen dat doet.
Kookpotten : geloof het of niet maar ik gebruik nog dagelijks mijn eerste kookpotten van toen ik trouwde (50 jaar). Het zullen dus wel heel goeie geweest zijn zeker, alleen de braadpannen zijn al regelmatig vervangen.
Menu : soepvlees met brocolipuree en mosterdsaus.
JOEPIE, mijn diepvries werkt weer en zonder grote kosten !
Meme-Rietje dat zal wel een superverrassing geweest zijn. Blij voor jou en dat knuffelen komt ook nog wel. Werkt je bel ????
Mogen/Moeten ja soms is het heel verwarrend hé en bij sommige zaken ga ik me echt wel vragen stellen maar ik doe het zoals ik me veilig en goed voel en hoop dat iedereen dat doet.
Kookpotten : geloof het of niet maar ik gebruik nog dagelijks mijn eerste kookpotten van toen ik trouwde (50 jaar). Het zullen dus wel heel goeie geweest zijn zeker, alleen de braadpannen zijn al regelmatig vervangen.
Menu : soepvlees met brocolipuree en mosterdsaus.
Oud maar niet Out
-
nee de bel deed het niet
maar ik hoorde gerote kot aan de deur en ging kijken
heb het direct laten weten aan mijn gebuur die ze geplaseerd heeft
en nu gaat ze wel, het was iets met de code
ik zat op de verkeerde frequentie
dit jaar heb ik niks gedaan in mijn moestuin
ik heb wel klaprozen gezaaid
die niet zijn uitgekomen
-
Erika1 - Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Rietjes, dat kan ik best geloven dat je er al 50 jaar plezier aan beleefd, maar zo maken ze die niet meer hé.
Vroeger waren alle produkten veel beter met zeer lange levensduur maar tegenwoordig
Als nu de garantie verlopen is dan mag je al beginnen sparen voor nieuwe
Vroeger waren alle produkten veel beter met zeer lange levensduur maar tegenwoordig
Als nu de garantie verlopen is dan mag je al beginnen sparen voor nieuwe
Brood dat men deelt, smaakt beter.
-
goeie morgen iedereen
ik heb zodanig diep geslapen
dat ik er koppijn van heb

ik heb zodanig diep geslapen
dat ik er koppijn van heb

-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeiemorgen
Alles wat voorafging gelezen en goedgekeurd
maar 't was eigenlijk niet zoveel hé
Meme-Rietje 'k dacht dat je zodanig vast geslapen had dat je bel niet eens gehoord had
Van mij hoef je ook niet teveel te verwachten vandaag;
'k ben oma van dienst in Zw...em bij Ma...ke
Menu : pastasalade met vanalles en nog wat erin
en deze namiddag pannenkoeken bakken
Alles wat voorafging gelezen en goedgekeurd
maar 't was eigenlijk niet zoveel hé
Meme-Rietje 'k dacht dat je zodanig vast geslapen had dat je bel niet eens gehoord had
Van mij hoef je ook niet teveel te verwachten vandaag;
'k ben oma van dienst in Zw...em bij Ma...ke
Menu : pastasalade met vanalles en nog wat erin
en deze namiddag pannenkoeken bakken
Oud maar niet Out
-
Goedemorgen allemaal!
Gisteren weer mijn kleinkind gezien...mijn echtgenoot rijd sedert dinsdag met een andere auto en hij verstond iets niet van de navigatie en dus zijn we tot bij de zoon gereden die het kon uitleggen!
Ik heb gereden want ik moest...is een grotere auto dan zijn vorige...in de week rijd ik met de mijne maar in het weekend rijd ik altijd met die van mijn man!
Had gisteren in de standaard boekhandel een leesboek gekocht voor Elise als ze komt logeren eind juli, maar moet nu wel lukken haar mama had die dag net dezelfde gekocht, ik heb gelukkig nog mijn kasticket en ga het boek omruilen!
Niet speciaals te melden, straks ga ik zoals altijd op vrijdag in bad!
Wens jullie allen nog een fijn weekend daag...
Gisteren weer mijn kleinkind gezien...mijn echtgenoot rijd sedert dinsdag met een andere auto en hij verstond iets niet van de navigatie en dus zijn we tot bij de zoon gereden die het kon uitleggen!
Ik heb gereden want ik moest...is een grotere auto dan zijn vorige...in de week rijd ik met de mijne maar in het weekend rijd ik altijd met die van mijn man!
Had gisteren in de standaard boekhandel een leesboek gekocht voor Elise als ze komt logeren eind juli, maar moet nu wel lukken haar mama had die dag net dezelfde gekocht, ik heb gelukkig nog mijn kasticket en ga het boek omruilen!
Niet speciaals te melden, straks ga ik zoals altijd op vrijdag in bad!
Wens jullie allen nog een fijn weekend daag...
-
goeie morgen allemaal
fris en regen
maar ik ga toch deze namiddag naar een paarde manege
een koffietje drinken met mijn koffiemaatje

fris en regen
maar ik ga toch deze namiddag naar een paarde manege
een koffietje drinken met mijn koffiemaatje

-
Goedemorgen allemaal!
Inderdaad Rita wij laten het niet afweten hé!
Wij zouden naar Nieuwpoort rijden straks om er te wandelen van de vismijn tot Nieuwpoort bad, denk van het toch te doen...zal mijn vestje aandoen met een kap eraan!
En moest het daar toch teveel regenen ja dan komen we terug maar volgens de weerkaart zou het maar regenen tot 10 u!
Wens jullie nog een aangename zaterdag daag...
Inderdaad Rita wij laten het niet afweten hé!
Wij zouden naar Nieuwpoort rijden straks om er te wandelen van de vismijn tot Nieuwpoort bad, denk van het toch te doen...zal mijn vestje aandoen met een kap eraan!
En moest het daar toch teveel regenen ja dan komen we terug maar volgens de weerkaart zou het maar regenen tot 10 u!
Wens jullie nog een aangename zaterdag daag...
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Mens hebben wij chance gehad dat het zomerde in april, in volle, triestige Coronatijd! Nadeel is natuurlijk voor de terrassen die in de zon moesten leeg blijven en nu door het slechte weer ook leeg blijven alhoewel het nu wel zou mogen! of: toch lastig voor de zelfstandigen die ook de grillen van het weer moeten ondergaan!
Donderdagnamiddag had ik nog een groot stuk taart over en mijn hele schotel tiramisu, mijn bezoekers "lijnen" en eten nog hoogstens één stuk taart! gisterenmorgen geef ik dat stuk taart mee aan mijn lieve buurvrouw, 's middags springt Christa binnen en eten we samen een stuk tiramisu. Ik geef er ook mee voor Sander die dat heel graag eet in een doos die bij hem mag blijven wonen want ik zie die toch niet meer terug, weet ik bij ondervinding!
Ik zit geïnstalleerd in de zetel in de veranda met mijn boek, telefoon van Els, mijn schoondochter of ik thuis ben? een goed halfuur later rijdt ze mijn oprit op met... 2 stukken taart!!! Lief maar had ze me tevoren eens gebeld was al dat taartgedoe niet nodig geweest. Ik was heel content met haar bezoek, lang geleden dat ze hier alleen was, het is toch anders, men kan veel meer vertellen zo met twee samen! We komen goed overeen en het doet me zo'n deugd dat ze allemaal graag eens op bezoek komen!
Awel het wordt een koud weekeind, er zal nergens overrompeling zijn met dit weer!
Er is echt geen zonnetje, ik kan zelfs niet in de veranda zitten. Ik geloof dat het zomer was in april, de warmte slecht verdeeld!
Of; aan het weer en de gezondheid kan niemand iets veranderen!
Allez, bijna tijd om wat eten te maken, nog wat lezen!
Iedereen toch een fijn weekend!
Donderdagnamiddag had ik nog een groot stuk taart over en mijn hele schotel tiramisu, mijn bezoekers "lijnen" en eten nog hoogstens één stuk taart! gisterenmorgen geef ik dat stuk taart mee aan mijn lieve buurvrouw, 's middags springt Christa binnen en eten we samen een stuk tiramisu. Ik geef er ook mee voor Sander die dat heel graag eet in een doos die bij hem mag blijven wonen want ik zie die toch niet meer terug, weet ik bij ondervinding!
Ik zit geïnstalleerd in de zetel in de veranda met mijn boek, telefoon van Els, mijn schoondochter of ik thuis ben? een goed halfuur later rijdt ze mijn oprit op met... 2 stukken taart!!! Lief maar had ze me tevoren eens gebeld was al dat taartgedoe niet nodig geweest. Ik was heel content met haar bezoek, lang geleden dat ze hier alleen was, het is toch anders, men kan veel meer vertellen zo met twee samen! We komen goed overeen en het doet me zo'n deugd dat ze allemaal graag eens op bezoek komen!
Awel het wordt een koud weekeind, er zal nergens overrompeling zijn met dit weer!
Er is echt geen zonnetje, ik kan zelfs niet in de veranda zitten. Ik geloof dat het zomer was in april, de warmte slecht verdeeld!
Of; aan het weer en de gezondheid kan niemand iets veranderen!
Allez, bijna tijd om wat eten te maken, nog wat lezen!
Iedereen toch een fijn weekend!
Ivette
-
viv - Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52
Echt zomeren doet het inderdaad niet... hier is nog geen regen gevallen maar het is grijs buiten, niet echt koud.
Er zit niets anders op dan binnen bezig te blijven.
Wandelen lukt de laatste tijd helemaal niet meer. Heb mijn kleine teen gestoten - denk dat er iets gebroken is. Het blauw is weggetrokken maar ik verdraag geen schoenen. Weinig aan te doen hé aan zo'n kleine teen.
Leuk die verrassingsbezoekjes van kinderen en kleinkinderen!
Dat mis ik wel...
Zal blij zijn als het gewone leven zich helemaal hervat.
Tijd genoeg om bijvoorbeeld mijn computer eens op te ruimen. Foto's sorteren en deleten zou ik toch eens moeten doen. Misschien een paar fotoalbums maken...
Volgende week komt er een firma langs om een inloopdouche te installeren. Het bad gebruik ik nog amper. En met die douchegordijn die tegen mij plakt is douchen in bad ook niet aangenaam. Ga wel eerst een offerte laten maken. Zal wel weer een aardig centje kosten maar we moeten de economie steunen hé. Een vriendin zegt me altijd "Je laatste jas heeft toch geen zakken"
Weer of geen weer, geniet van het weekend!
Viv
Er zit niets anders op dan binnen bezig te blijven.
Wandelen lukt de laatste tijd helemaal niet meer. Heb mijn kleine teen gestoten - denk dat er iets gebroken is. Het blauw is weggetrokken maar ik verdraag geen schoenen. Weinig aan te doen hé aan zo'n kleine teen.
Leuk die verrassingsbezoekjes van kinderen en kleinkinderen!
Dat mis ik wel...
Zal blij zijn als het gewone leven zich helemaal hervat.
Tijd genoeg om bijvoorbeeld mijn computer eens op te ruimen. Foto's sorteren en deleten zou ik toch eens moeten doen. Misschien een paar fotoalbums maken...
Volgende week komt er een firma langs om een inloopdouche te installeren. Het bad gebruik ik nog amper. En met die douchegordijn die tegen mij plakt is douchen in bad ook niet aangenaam. Ga wel eerst een offerte laten maken. Zal wel weer een aardig centje kosten maar we moeten de economie steunen hé. Een vriendin zegt me altijd "Je laatste jas heeft toch geen zakken"
Weer of geen weer, geniet van het weekend!
Viv
Laatst gewijzigd door viv op 05 jul 2020, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.