In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04
Goedemorgen,
Het is alweer warm, strakke blauwe lucht.
Vandaag maar rustig aan doen.
Wens iedereen een fijne zonnige dag.
Het is alweer warm, strakke blauwe lucht.
Vandaag maar rustig aan doen.
Wens iedereen een fijne zonnige dag.
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
thijli - Lid geworden op: 26 mei 2020, 15:52
goedemorgen,
Zo mijn was hangt weer,verder rustig aan vandaag.
Gerda nee ik ben er nog niet geweest ,mijn zus heeft het op het moment druk als havenmeester.
Bert en An wat een prachtige foto's van de bloemen.
An inderdaad a.b.zalf en heeft gelukkig snel geholpen.
zo ga nu de slaapkamer ventilator tevoorschijn halen.
fijne dag allen
Zo mijn was hangt weer,verder rustig aan vandaag.
Gerda nee ik ben er nog niet geweest ,mijn zus heeft het op het moment druk als havenmeester.
Bert en An wat een prachtige foto's van de bloemen.
An inderdaad a.b.zalf en heeft gelukkig snel geholpen.
zo ga nu de slaapkamer ventilator tevoorschijn halen.
fijne dag allen
Iedere dag een lach
-
Thijli is jou zus havenmeester in mijn dorp?
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie middag allemaal
ja het word alweer warm maar bij ons is het echt te doen en zonder airco want tis hier nu 20° en dat voelt frisjes aan als je binnen komt
en vannacht had ik zelfs koud toen ik halverwege de nacht wakker werd en de vorige nachten was het ook al zo en dan heb ik maar een extra dekentje bij gelegd aan mijn kant want mijn ventje had warm genoeg
en de eerste helft van de week heb ik al allemaal mijn kuiswerkjes gedaan , buiten en beneden en boven zodat ik nu dat het iedere dag warmer word geen kuiswerk meer moet doen en de volgende dagen doe ik dan juist het nodige en das genoeg in dat warm weer
gerda jou man zal wel verschoten zijn toen die diesel gestolen was , wie doet nu zo iets
An-W ik ga ook nooit naar de lidl want ik ben daar één keer geweest en ik vond het een vuile en rommelige winkel waar een kat haar jongen niet meer terug vind
en wat mooi die gladiool met die druppels op en die foto met die hommel vind ik echt prachtig
marietteke hopelijk hebben de mosseltjes gesmaakt en wij eten dat ook het liefst met frietjes er bij
en ik ben zeker niet van plan om mij in 't zweet te werken de eerste dagen en daarom heb ik al allemaal mijn kuiswerkjes gedaan voor deze week
thijli zijn jou ogen nog niet beter met die zalf ??? want een oog is delicaat en dat moet niet te lang duren als je de goeie zalf of druppeltjes hebt , hopelijk ben je er vlug van af
Bertje mooi hoor die foto van die leeuwebekjes en daar komen veel hommels naar toe
en wat extra centjes zijn altijd meegenomen hé
puzzel een zwembad spreekt mij echt niet aan , maar ja iedereen is daar van anders hé
ik lig wel graag iedere dag in mijn bad voor maximum 10 minuten maar dat is het dan ook
mama-inge veel plezier met de verjaardagsvisite en geniet er van
Tontoos laat de fotootjes maar komen van die oldtimer bus want die ziet er waarschijnlijk wel mooi uit
Sita , miesje , Lenk , jadi , omadina , Flowers , Remie , Bekske , ghyra , granny M en nefertari
hallooooo
allé en nu aan het middageten beginnen sè
gebakken patatjes met spiegeleitjes en een trio van sla en tomaten en geraspte worteltjes
voor iedereen strakjes SMAKELIJK
daaaaag

ja het word alweer warm maar bij ons is het echt te doen en zonder airco want tis hier nu 20° en dat voelt frisjes aan als je binnen komt
en vannacht had ik zelfs koud toen ik halverwege de nacht wakker werd en de vorige nachten was het ook al zo en dan heb ik maar een extra dekentje bij gelegd aan mijn kant want mijn ventje had warm genoeg
en de eerste helft van de week heb ik al allemaal mijn kuiswerkjes gedaan , buiten en beneden en boven zodat ik nu dat het iedere dag warmer word geen kuiswerk meer moet doen en de volgende dagen doe ik dan juist het nodige en das genoeg in dat warm weer
gerda jou man zal wel verschoten zijn toen die diesel gestolen was , wie doet nu zo iets
An-W ik ga ook nooit naar de lidl want ik ben daar één keer geweest en ik vond het een vuile en rommelige winkel waar een kat haar jongen niet meer terug vind
en wat mooi die gladiool met die druppels op en die foto met die hommel vind ik echt prachtig
marietteke hopelijk hebben de mosseltjes gesmaakt en wij eten dat ook het liefst met frietjes er bij
en ik ben zeker niet van plan om mij in 't zweet te werken de eerste dagen en daarom heb ik al allemaal mijn kuiswerkjes gedaan voor deze week
thijli zijn jou ogen nog niet beter met die zalf ??? want een oog is delicaat en dat moet niet te lang duren als je de goeie zalf of druppeltjes hebt , hopelijk ben je er vlug van af
Bertje mooi hoor die foto van die leeuwebekjes en daar komen veel hommels naar toe
en wat extra centjes zijn altijd meegenomen hé
puzzel een zwembad spreekt mij echt niet aan , maar ja iedereen is daar van anders hé
ik lig wel graag iedere dag in mijn bad voor maximum 10 minuten maar dat is het dan ook
mama-inge veel plezier met de verjaardagsvisite en geniet er van
Tontoos laat de fotootjes maar komen van die oldtimer bus want die ziet er waarschijnlijk wel mooi uit
Sita , miesje , Lenk , jadi , omadina , Flowers , Remie , Bekske , ghyra , granny M en nefertari
hallooooo
allé en nu aan het middageten beginnen sè
gebakken patatjes met spiegeleitjes en een trio van sla en tomaten en geraspte worteltjes
voor iedereen strakjes SMAKELIJK
daaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Bert
woehaaa, bloemeke
Eitjes op een bedje van sla

Eitjes op een bedje van sla
Ja, ik houd wel van old timers....Tontoos laat de fotootjes maar komen van die oldtimer bus want die ziet er waarschijnlijk wel mooi uit
-
halloooo een goeie namiddag iedereen
tis hier nog steeds fris binnen en zonder airco of ventilator en de buiten temperatuur is hier natuurlijk ook niet zo hoog als in het binnenland en volgens het weerbericht zou er deze namiddag een zeebriesje op ons afkomen en das natuurlijk wel gekomen
op ons overdekt terras is het nu 25° buiten maar doordat het binnen frisser is hebben we onze koffie dan ook binnen gedronken
Bertje ja de eitjes hebben gesmaakt hoor en dat bedje van sla was ook lekker
thijli voor de volgende dagen zal het nog warmer zijn en daardoor pas ik mijn menu wat aan zodat ik niet teveel mijn fornuis moet gebruiken want dat geeft ook warmte hé en dus doe ik morgen lekkere croques klaar met ham en kaas en een slaatje er bij en dat zal wel smaken in zo'n warm weer
allé wij blijven nu nog binnen in de friste , want de zon geeft nog goed van katoen
daaaaaag

tis hier nog steeds fris binnen en zonder airco of ventilator en de buiten temperatuur is hier natuurlijk ook niet zo hoog als in het binnenland en volgens het weerbericht zou er deze namiddag een zeebriesje op ons afkomen en das natuurlijk wel gekomen
op ons overdekt terras is het nu 25° buiten maar doordat het binnen frisser is hebben we onze koffie dan ook binnen gedronken
Bertje ja de eitjes hebben gesmaakt hoor en dat bedje van sla was ook lekker
thijli voor de volgende dagen zal het nog warmer zijn en daardoor pas ik mijn menu wat aan zodat ik niet teveel mijn fornuis moet gebruiken want dat geeft ook warmte hé en dus doe ik morgen lekkere croques klaar met ham en kaas en een slaatje er bij en dat zal wel smaken in zo'n warm weer
allé wij blijven nu nog binnen in de friste , want de zon geeft nog goed van katoen
daaaaaag

Bert
Hey leutertjes,
ik houd het ook koel hier. Momenteel zo'n 24° binnen.
Buiten iets van 32°. Niet mijn ding om daar in te wandelen.
Nog enkele dagen zal de t° lichtjes oplopen. We zien wel.
ik houd het ook koel hier. Momenteel zo'n 24° binnen.
Buiten iets van 32°. Niet mijn ding om daar in te wandelen.
Nog enkele dagen zal de t° lichtjes oplopen. We zien wel.
-
In de kamer momenteel 26 gr, maar in de keuken veel warmer
en buiten kun je hier niet zijn, zo warm pfff.
en buiten kun je hier niet zijn, zo warm pfff.
-
koekoek tis ikke
we gaan dadelijk eten maar ik kom nog efkes langs
daarjuist heb ik de visjes een vers badje gegeven en ze zitten weer proper sè
en dat zie ik graag zo
amai gerda is dat zoooo warm bij jullie ???
hier ist buiten nu nog 25° en binnen een kleine 22° maar das goed te doen
en vannacht staat alles dan weer open om de friste binnen te laten zodat het morgenochtend dan weer frisjes is als we opstaan
Bertje ik kom ook niet in de zon hoor want ik kan daar niet tegen in mijn hoofd
dus doen wij het rustig aan met die warme dagen en vanavond na het bad eten we dan nog een lekker ijsje , maar ik heb vandaag eigenlijk nog niet te warm gehad
allé ik krijg al honger sè
en we eten lekker zelfgebakken meergranenbrood
daaaaag

we gaan dadelijk eten maar ik kom nog efkes langs
daarjuist heb ik de visjes een vers badje gegeven en ze zitten weer proper sè
en dat zie ik graag zo
amai gerda is dat zoooo warm bij jullie ???
hier ist buiten nu nog 25° en binnen een kleine 22° maar das goed te doen
en vannacht staat alles dan weer open om de friste binnen te laten zodat het morgenochtend dan weer frisjes is als we opstaan
Bertje ik kom ook niet in de zon hoor want ik kan daar niet tegen in mijn hoofd
dus doen wij het rustig aan met die warme dagen en vanavond na het bad eten we dan nog een lekker ijsje , maar ik heb vandaag eigenlijk nog niet te warm gehad
allé ik krijg al honger sè
en we eten lekker zelfgebakken meergranenbrood
daaaaag

Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Ik kom ook nog eens binnen.
Warm, warmer, warmst. Pff net als iedereen. Alhoewel ik het vandaag kon verdragen, helemaal achter in de tuin, ver van de huizen was het met 32 te doen, er is daar schaduw van de bomen tot een uur of 18. Lekker in een boek gelezen van Luc Deflo. Ik lees die graag ook omdat de verhalen zich rond en in het Mechelse afspelen, dus zeer bekende plaatsen voor mij.
Hier binnen een graad of 22 neen geen airco wel alles geweerd waar de zon binnen kan. Enkel op mijn slaapkamer staat een airco die nu draait.
Deze avond nog warm eten gemaakt, boontjes uit de tuin aardappels uit de tuin en gemarineerde lamsruggen van de b.fr.st diepvries leverancier, lekker dat die waren goede marinade en super mals.
Mijn bruintje vindt het de laatste dagen te warm om te kauwen, maar wil wel elke avond een nieuw, diegene waarop ze al gebeten heeft zijn vies en moeten mee buiten. Zie foto

Warm, warmer, warmst. Pff net als iedereen. Alhoewel ik het vandaag kon verdragen, helemaal achter in de tuin, ver van de huizen was het met 32 te doen, er is daar schaduw van de bomen tot een uur of 18. Lekker in een boek gelezen van Luc Deflo. Ik lees die graag ook omdat de verhalen zich rond en in het Mechelse afspelen, dus zeer bekende plaatsen voor mij.
Hier binnen een graad of 22 neen geen airco wel alles geweerd waar de zon binnen kan. Enkel op mijn slaapkamer staat een airco die nu draait.
Deze avond nog warm eten gemaakt, boontjes uit de tuin aardappels uit de tuin en gemarineerde lamsruggen van de b.fr.st diepvries leverancier, lekker dat die waren goede marinade en super mals.
Mijn bruintje vindt het de laatste dagen te warm om te kauwen, maar wil wel elke avond een nieuw, diegene waarop ze al gebeten heeft zijn vies en moeten mee buiten. Zie foto

-
puzzel - Lid geworden op: 18 mei 2020, 16:25
GDM, de koeien hebben nergens last van, alleen als ze naar de stal moeten (toch wel een eind), zijn ze niet vooruit te branden>ik zeg af en toe -huppakee- en laat ze maar l o p e n. Gisteren al wel om half drie, was gewoon niet te doen in die hitte voor mij.....
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

*Eind deze maand krijgt dat snoesje Yasmine een nieuwe thuis bij onze dochter..
Hallo, .... kunnen jullie zich verwarmen ????
Het is niet te doen hierboven hoog in de lucht...Als het buiten 30°C is, is het binnen hier ook...Met onze mobiele airco kunnen we het wat menselijk houden...Maar zeker geen weer om te kuizen..Dus geen kuis, al werkt het op mijn systeem hoor...
Lamellen houden de warmte niet genoeg buiten hé...
En we hebben drie muren ramen....
Maar de patatjes zijn al gekookt, de eitjes ook..Straks beginnen aan de mise en place...
Vandaag zal het een schaduw terrasje opzoeken zijn...
Ik ben in "congé" in die grote hitte
Wens jullie allen een koele dag toe
toedeloe
menu: koude schotel
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.