In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Remie

04 mar 2021, 06:16

Afbeelding

Acetylsalicylzuur a.u.b.

Ik vroeg aan de apotheker een doosje Acetylsalicylzuur.
“U bedoelt aspirine?” zei de apotheker.
“Inderdaad, maar ik vergeet die naam altijd”. Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

puzzel

04 mar 2021, 06:36

gdm, zolang het maar bij rommelen blijft, mama-Inge., want in de tuin is gauw zwaar>dit doe ik wel ff...

Bekske

04 mar 2021, 08:36

Afbeelding

Remie

04 mar 2021, 09:47

Afbeelding

Afbeelding Alles alweer in huis..!
Wij waren lekker vroeg, totaal niet druk in de winkels, Gina de AH en Warme bakker en ikke de Aldi en Apotheek/Drogist in nog geen uur uit en thuis afgewerkt..!

Weet U dat ook weer..!

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

jadi

04 mar 2021, 09:52

Afbeelding
Goede morgen iedereen, regent het ook bij jullie?
Ik hoor de vogeltjes niet fluiten. Alleen de lelijke zwarte kauwen zitten op de rand van het platform. Het is stil in ons doodlopend straatje. De opgebouwde stelling staat al een paar weken klaar aan het schooltje. Ja ze gaan gans het dak vernieuwen. Ik weet het omdat we een brief in de bus hebben gekregen. De melding was, dat we schoolparking niet meer kunnen gebruiken. Maar ik vraag me af wanneer men van plan is te beginnen aan de grote werken.
En op de hoek van ons doodlopend straatje, wordt de oude elektriciteitswinkel voorzichtig omgebouwd tot huisdokterspraktijk.. Straks moeten we het mini straatje maar meer oversteken om bij de dokter te geraken.. Het grote Valentijn hart aan de kerk is ook al opgeborgen.. En verder is er weinig te vertellen. Deze namiddag bij de "dentist"(tandarts) controle van mijn gebit. Het moet ook gebeuren.. En verder zal het waarschijnlijk mijn boek uitlezen worden. .zo spannend ....
@ De Nederlanders hoe kunnen jullie nu een afspraak maken in Action of AH bijvoorbeeld ?
Hier in ons Belgenland, één iemand binnen in de winkel, half uur winkelen en iedereen moet een kar of mandje nemen dat ontsmet is
Aan iedereen een fijne dag en we laten het niet aan ons hart komen dat regenweer.
toedeloe
menu: crepinetten met worteltjes
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

An-W

04 mar 2021, 09:59

Bert schreef:
03 mar 2021, 18:57
Een man en vrouw zijn 25 jaar getrouwd.
"Na 25 jaar moet ik je toch echt iets vertellen, ik ben kleurenblind."
"maakt niet uit", zegt die vrouw,
"ik moet jou ook iets vertellen, ik kom niet uit Gouda maar uit Ghana"

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

Remie

04 mar 2021, 10:00

jadi schreef:
@ De Nederlanders hoe kunnen jullie nu een afspraak maken in Action of AH bijvoorbeeld ?
Dat is alleen voor de Non-food winkels die afspraken Jadi, en dat kan volgens mij telefonisch als wel per mail dacht ik.
Maar misschien zijn er hier andere Nederlanders die daar meer vanaf weten.

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

An-W

04 mar 2021, 10:04

jadi schreef:
Voor de supermarkten ( AH ) hoef je geen afspraak te maken hoor , dat zou wat zijn :P
Bij de niet-essentiële winkels zoals de Action , kan je winkelen op afspraak .
Je reserveert dan een tijdslot . En dan heb je ook nog click-and-collect .
In onderstaand artikel staat het uitgelegd ;
https://www.nu.nl/economie/6119464/wink ... t-mee.html
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

An-W

04 mar 2021, 10:07

Remie schreef:
04 mar 2021, 09:47
Wij waren lekker vroeg, totaal niet druk in de winkels, Gina de AH en Warme bakker en ikke de Aldi en Apotheek/Drogist in nog geen uur uit en thuis afgewerkt..!
Wat goed ! Ik doe dat al een jaar in mijn eentje . ( wel nu met FFP2 mondkapje op , dat dan weer wel :wink: )
Mijn man ( risico groep ) heeft al een jaar geen winkel van binnen gezien haha .

Remie

04 mar 2021, 10:20

An-Wildflower schreef:
04 mar 2021, 10:07
Mijn man ( risico groep )
Ook wij beiden risicogroepen, daarom verdelen wij de taken om de risico's ook te verdelen An. :wink:

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

An-W

04 mar 2021, 10:24

Goedemorgen ,
Marietteke, Zonnebloemetje , Ghyra , Bert, Mies-Marpel, Jadi, Sita, Lenk, Remie, Gerda, puzzel, Thijli, Inge,Ton , bekske , granny-M , frankje , oma-Dina en flowers halllooooooo .....

Remie , vandaar dat je zo vroeg op was haha .
Mooie puzzel en leuk mopje haha.
Prachtig dat lavameer . En die dino's bij jou in de mist vind ik ook wat hebben haha .
Op Lanzarote was ik en hebben ze ook nog een beetje actief vulkanisme in het Parque Timanfaja , daar is de grond heet en komt er stoom uit . Ik vond het indrukwekkend .

Bert weer op de hometrainer ? Mijn dochter heeft er ook eentje gekocht nu de sportschool zo lang dicht is.

Inge , beterschap met je arm . Niet te veel belasten maar .

Hier heeft het vannacht geregend en het is nu een somber grijs weertje hier .

Ik heb gisteren een zonnebril op sterkte uitgezocht en kan hem volgende week ophalen.
Deze : Afbeelding

Nu ga ik verder Afbeelding en Afbeelding

Fijne dag en toedeloe . Afbeelding

jadi

04 mar 2021, 10:33

Dank voor jullie deskundige uitleg. Ik ga hier ook al één jaar winkelen zonder mijn ventje. We zijn beide ook risicomensen, maar ventje erger dan ik..Dus is het normaal dat ik het alleen doe.
Hier mag je max een 1/2u winkelen en ieder klant moet een kar/mandje nemen..Maar velen lappen de regels aan hun laarzen gaan elk apart binnen met een kar winkelen dus met twee, en de kassa zie je ze dan staan een volle en een lege kar. Er zijn er die echt aan shoppen zijn hé, twee vriendinnen bv.
Maar ik denk dat dit bij jullie ook zo wel zal zijn. Je hebt altijd mensen die denken dat het niet voor hen geldt hé.
Enfin ik wil niet muggenziften, maar als iedereen wat punctueel zou zijn, dan zouden we misschien rapper van dat BEEST verlost zijn .
Ik probeer het ook zo kort mogelijk boodschappen te doen.
Naar de bib, daar gaat mijn ventje dan en ook alleen
We hebben nog een oud besje van bijna 96j in het wooncenter en daar moeten we ook voor onze verantwoordelijkheid op brengen.
Ola . . . . de tijd vliegt ga maar afsluiten want de plicht roept
Straks is de voormiddag voorbij..
doeiiiiii.........
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

grootjegerda

04 mar 2021, 10:34

Afbeelding
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

Remie

04 mar 2021, 10:38

An-Wildflower schreef:
04 mar 2021, 10:24
Afbeelding
Afbeelding Chique An

Moet ik eigenlijk ook nog werk van gaan maken voordat het vaarseizoen echt begint.

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

zonnebloemetje

04 mar 2021, 11:12

hallooooo een goeie morgen leutertjes allemaal

efkes rap rap rap sè want ik ga dadelijk boven nog een beetje kuiswerkjes doen
en gedaan is gedaan hé
hier is het somber en nat maar dan blijven we maar binnen gezellig in de warmte
zojuist al een lekkere senseo gedronken sè zodat we er weer tegen kunnen tot deze middag
en nu in vijfde versnelling naar boven want de tijd gaat snel

daaaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***