In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

28 mei 2022, 09:06

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
hier weer een zonnetje en veel wind...
de was zal rap droog zijn... dus ervan genieten
dan kan het straks opgeruimd zijn en in de kast terug :)

M-M geniet van je babbel met Suus :)

Allen een fijn weekend, 't is wel iets frisser
maar het wordt weer beter nadien... :roll: (is gezegd) :oops:
wasmachine roept :lol:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelier

28 mei 2022, 11:03

Afbeelding

Hallo iedereen,

HVT en Clive: goede reis, geniet ervan.

Oma-C: manlief zou elke dag ijsjes kunnen eten. Gisterenavond hadden we bezoek van een vriend, zegt manlief ineens , " zouden we eens geen ijsje eten", dus werd er een ijsje gegeten :D Als het maar zoet is bij manlief.

Ga aan het eten beginnen, want straks zijn we riebedebie. Heb tegen Spaanse woef al gezegd dat hij zijn pootjes mag insmeren . We gaan een tochtje doen van 8 km . Wat niet zo veel is, normaal doen we iets meer.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

28 mei 2022, 12:13

:lol: :lol: :lol: Ik zie die Spaanse Woef al zelf zijn pootjes insmeren :lol: :lol: :lol:
Heb al een fietstochtje gedaan naar het naburige dorp om brood te gaan halen.
Nog eventjes en het kost vijf euro als ze zo voortgaan...
Straks mijn valies definitief maken.
Morgenmiddag komt zus eten en dan zijn we weg.

He tis frisjes buiten en heel veel wind.
Blij met mijn elektrisch vervoermiddel.

mammyretro

28 mei 2022, 20:08

goede avond ,
kom even langs om jullie een fijne avond te wensen ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Bekske

29 mei 2022, 07:32

Afbeelding

Oma-C

29 mei 2022, 08:54

Afbeelding

Goede zondagmorgen Bekske en alle seizoentjes,
Ja rustdag vandaag :wink: 't is zondag :)
Hoewel ik nu onderhand al wel bijna genoeg
gerust heb..... Maar toch nog kalm aan doen,
Ik wens jullie allen een fijne zondag.... de zon
is al terug weggekropen :roll: afwachten wat er komt....
Fijne vakantie wie er op uittrekt....hou het veilig...

Muddy Maddy

29 mei 2022, 09:57

Goede morgen seizoentjes,

Lang gekletst met Suus. gelachen tot ik er hoofdpijn van kreeg. Pipje is nog niet bevallen maar heel lang kan het niet duren. ze ligt ook veel in de werpkist dat Jo ineengekutseld heeft. en wie kwam er tot mijn verbazing even goede dag zeggen? Puk! en dan begon die zielig te miauwen, de charmeur, zo van: ik krijg hier nooit iets. ik kon het niet horen maar ik denk dat hij aan het snorren was toen die mijn stem hoorde. haar 30 jarige roze ( Suus haat alles roze) rozenboom staat heel mooi in bloei. verder is ze nog aan het denken voor een permanent afdak voor de pergola. haar massagepraktijk gaat ze herbeginnen. staat ze financieël een beetje sterker. Toen Jo de vrijdagavond hoorde dat ze naar ons ging bellen, is die terug naar Rotjedam gegaan. die bolwassing die ze van ventje kreeg heeft ze nog niet verteerd.
en wij hebben geprobeerd onze hamburger met spek te eten maar als je met Suus belt heb je geen of heel weinig honger. Suus zei dat ze zag dat ik wat afgevallen was. en ventje zat opzij van mij te kijken en ineens zei die dat mijn buik er ook niet meer zo gezwollen uit zag. vanmorgen keek ik naar mijn gezicht in de spiegel en dacht: ik zie nog altijd die dubbele kin.
Het gaat hier stil zijn in ons hoekje met twee leden op vakantie. helena & Clive. we gaan een tandje moeten bijsteken.
hier is het bewolkt. vandaag doet de dochter van buurvrouw moeder haar eerste comunnie. de mis is om 11 uur. een heel groot verschil dan bij ons waar je om 8.30 al in het parochiaal centrum moest zijn om de laatste les te krijgen. hoe gaan we binnen en hoe gaan we zitten en hoe staan we met onze meter/peter voor die vent die olie op je voorhoofd smeert. en als ik me nog goed herinner was het per alfabet dat we zaten. ik en mijn tijdelijke vriendin een van de laatsten. ach ja. en dan de foto's in de tuin van de pastoor. nu aan de achterkant is daar nu een ronde cementen cirkel gezet waar je in het midden waarschijnlijk een soort kampvuur kan maken. maar St-baafs is geen actieve paraochie meer. ze spreken er al lang over om 3 kerken samen te trekken tot 1 grote en gaan een nieuwe kerk bouwen. st-baafs, willibordus en nog een. ze doen maar.
las gisteren in de krant dat ze in de noord- ede straat iemand hadden neergestoken en dachten dat het bij ons was. neen, het was in de buurtgemeente. aan 't sas. die man rijdt voor club brugge met de jonge spelertje naar hot en her. vermoed wordt dat de steekpartij van een rivaliserende voetbalclub was, nu brugge kampioen is.
hier wordt vooral gesupporterd voor kv Oostende en die wordt hier ook wel 't weireldploegske genoemd. awel, dat weireldsploegske staat wel niet nummer 1.( of 2 enz) ventje is voor de club en dat wordt hem soms kwalijk genomen. mannen en voetbal. en ik snap het spel nog steeds niet, daarom kijk ik er ook nooit naar.
vandaag steak met frietjes. jammer dat het weer geen bbq weder is. ventje zei gisteren tegen mij toen ik gevraagd had de parasols uit de gang te leggen op de rommelkist dat ik een doe dit, doe dat aan het worden ben. ik zei dat ik geen sirene ben maar dat ik gewoon vroeg of hij die emmers er al had ingestoken. ik zei dat ik meestal begin aan iets en dat hij dan zegt dat hij het gaat overnemen.
't is vandaag zijn sabbat dag maar ik ga toch moppen. Gimly verliest te veel haar voor de moment. als je hem kamt heb je meteen een tweede kat.
hij heeft nog niet gevraagd om eten. 't was gisteren laat. cliffhanger bij castle. gaat de neergeschoten beckett het overleven net nu hij zijn liefde verklaard heeft? ja, natuurlijk, ze hebben nog 5 seizoenen te gaan!
Suus heeft ze allemaal gezien en wilde het einde verklappen. maar dat ging ze niet doen omdat we nog maar in seizoen 3 waren.
vanmiddag( tegen de avond) seizoen 4 want we willen het vervolg weten.
Fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel!
Cats Rule!

Helena van Troje

29 mei 2022, 10:52

Tot vrijdag dames!

Oma-C

29 mei 2022, 17:51

Nog even een gezellige dag verder
en een fijne avond en nacht aan jullie allen,
ik heb tennis gekeken op de Franse zenders :wink:

Zoon is ook nog een babbeltje komen doen
en afgesproken dat ik morgenmiddag om 13u
moet klaarstaan voor de boosterprik...
daarvoor moeten we naar Antwerp Expo

Geniet van de vakantieweek Helena,

Slaap allemaal lekker straks, ik eet vanavond verse asperges
met gerookte zalm en een gemengd slaatje
Smakelijk allen en tot morgen... :)

mariajohanna

29 mei 2022, 21:36

Fijne avond iedereen,
Clive en MH, was niet in de gelegenheid om vroeger langs te komen voor jullie uit te wuiven, maar ik wens jullie een fijne vakantie toe. Geniet ervan......

OmaC, hier nog niets gehoord voor een boostetprik, wij gaan ze ook halen, als het onze beurt is. Naar het schijnt zijn er huisdokters die ze ook al mogen geven. Heb ik van horen zeggen, dus ik weet niet of het werkelijk zo is....

Deze dag leuk bezoek gehad, een mens heeft dat zo eens nodig, met ons Belgisch weertje ! :wink:
We zijn ze gaan afhalen en daarstraks terug naar huis gebracht, nu ze de weg weten komen ze volgende keer met eigen vervoer. :wink:

Dochter is hier intussen ook al geweest, had vis bij die schoonzoon op de BBQ had gelege, hij is hobby-zeevisser, dus aan vis geen gebrek! Ik weet niet meer welke het was maar het was lekker en ik heb géén graat gevonden, dus goed gerust! Maar weer veel te veel, de rest is voor morgen....
Vanmiddag ook verse asperges met zalm en mimosa ei gegeten, het is het seizoen en dan moet je ervan profiteren.....

Nu wat tv kijken en de avond is weer zó om...... de dagen vliegen....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende. :D
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Bekske

30 mei 2022, 07:27

Afbeelding

Muddy Maddy

30 mei 2022, 08:53

Goede morgen seizoentjes,

rustige zondag gehad. straks de afwas van de steak met botersaus doen want er was geen pepersaus maar die staat al op 't lijstje voor donderdag. vrijdag late namiddag naar de pedicure en de dag erna huwt ons kapstertje. ik hoop dat het kaartje in de smaak valt.
tens moeten gebruiken. uit kijken voor post nl want onze 4 liter frituurolie komt vandaag toe. ventje heeft nog een fles fondue gevonden en wil op zijn verjaardag fondue eten, des noods zelf gemaakt want onze beenhouwer staat er nog steeds alleen voor.
gisteren geen boerderij gedaan of die nieuwe moord opgelost. hebben wel naar een film gekeken over een man en zijn hond en de oppaster van de hond toen die uitgezonden werd naar een ver heet land om te vechten. kwam allemaal goed. dan ben ik gaan liggen. ook nu heb ik last van mijn rug maar dat zal door het weer zijn. morgen naar de praktijk bellen voor dat flesje contramal. stom dat ik niet nog eens gekeken had of ik iets te kort kwam. gisterenavond een deeltje castle gekeken maar weer niet lang. ik zit al alle dagen bij ventje in die zetel als hij nergens naartoe moet en de zondag is dan een rust-dag met een dutje. dan kan ventje kijken naar swat seal, worstelen, ( dames en heren)of een of andere film met geweld. als alfie in de kou uitgelezen is kan ik aan het boek gebasseerd op de serie "instinct" beginnen. de de serie is bijna gedaan.
heb zo de indruk nu ventje geen boodschappen met tuutje moet gaan doen, hij weer vrij laat zal gaan douchen. hij had per ongeluk fishdom gedownload en was daar mee bezig gisteren. maar zelf zit ik daar vast. dan speel ik zo'n kookspelletje. meestal lukt het me om alle klanten te bedienen. maar bij enkele moet je heel goed kijken wat ze willen.
als post nl geweest is en ventje staat onder de douche dan ga ik hier goed moppen. met lavendelzeep en een paar druppeltjes tea tree om te ontsmetten. tea tree is natuurlijk, terwijl dettol een biocide is.
vannacht toen ik de slaap niet kon vatten dacht ik, met twee seizoentjes op afwezigheid zou ik jullie niet eens tussendoor trakteren op een hoofdstuk van een "boek"? ik verzin altijd verhalen als ik probeer in slaap te geraken. en meestal lukt dat.
Gimly wil eten maar moet nog effe wachten.
en de lidl-app nodigd mij uit om mijn kortingsartikelen te activeren.
er is een burgerking in oostende, jammer genoeg langs die drukke gevaarlijke baan richting vliegveld. zo moeten we niet naar Drongen rijden om er een te gaan eten. de eerste keer dat we de week na hans zijn verjaardag naar Dordrecht zijn gereden hebben we ginder vlak voor de grens ook een gevonden. en daar gaan eten want we moesten eerst inchecken in het hotel en daarna pas naar Suus die naar d'r moeder ging voor haar laatste vrije nacht. ventje heeft 's anderdaags Hans gaan aankleden. en ik in de hotelkamer zitten worstelen met een zwarte panty, 1 maat te klein voor mijn buik. dan heeft ventje geholpen en oof met het jurkje want dat was met gespen op de schouders. en dan zijn we naar Suus d'r moeder gereden voor foto's in de tuin. ( hele mooie Hortansias!) nu heeft ze een andere inrichting maar ook met paarse bloemen. dan de plechtigheid en dan broodjes in de tuin. ' avonds naar de "beren" waar er nu een überober zit die toen Suus met Jo was gaan eten na het voorgerecht tegen de serveerster zei dat alle spare ribs op waren. ( was een leugen) hij heeft de manieren van een omhooggevallen persoon en is waarschijnlijk compleet homofoob. hun "complementaire" drankje daar hebben ze ook anderhalf uur op moeten wachten. allez, 1 cappucino en 1 wijntje. Suus gaat klacht indienen. een kameraad van haar die daar ook werkt probeerde tussen te komen en werd door überober weggewuifd als en lastige vlieg. dat zou met mij ook niet het geval zijn. tripadvisor zou smullen van mijn recensie!
hier deels zonnig maar veel wind en 8°.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel!
Laatst gewijzigd door Muddy Maddy op 30 mei 2022, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Cats Rule!

Oma-C

30 mei 2022, 08:54

Afbeelding

Goedemorgen alle seizoentjes, :wink:
Hier een zonnige morgen met zoals de laatste dagen,
veel donkere wolken...maar zo goed als geen wind....
Vanmiddag krijg ik mijn 2e boosterprik :roll:
Nee niet bij de dokter...die hebben het al veel te druk nu
maar in Antwerp Expo
We gaan samen met de mama van schoondochter
zij is nog ouder dan ik en had ook en oproep gekregen :?

M-J, jouw man zal ook wel een oproep krijgen hij
is ook risicopatiënt hé :roll:
en fijn dat je bezoek had, dat is aangenaam....:)

Voorzichtig zijn... er is veel griep onder de mensen
ondanks de griepspuit zeggen de verpleegsters die dagelijks mijn been
nog komen inbinden, dus hou ik nog mijn masker nog op. :oops:

Fijne vakantie aan de seizoentjes die ervan genieten

Sterkte en moed voor wie het kan gebruiken.... :roll:

mariajohanna

30 mei 2022, 13:40

Fijne middag iedereen,

OmaC, ik hou in de winkels ook nog mijn masker op, en dit als énige, tot mijn verbazing. Iedereen is er blijkbaar heel gerust in en gelooft alles klakkeloos.........
Hier in de service-flatten hangt aan de voordeur ook dat het niet meer hoeft/moet, en wat doen ze dan, goed geraken.......
Hoe kan een mens dan nog beschermd zijn als iedereen doet of alles koek en ei is maar toch booster-priksgeven. Hoe tegenstrijdig is die? Misschien alleen maar in mijn ogen.......
Het maakt een oppassende mens..... hoe moet ik het zeggen.... opstandig?Verdrietig? Gewoon het gevoel dat je tegen de massa niets kunt doen. En als je, na zolang opgepast te hebben, het toch krijgt??? Wie maalt er dan om?
Ik ga stoppen met zagen, ik kom nog wel eens terug als mijn bui over is......

Dames , hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

30 mei 2022, 15:36

Goede middag allemaal :wink:
De 2e boosterprik zit erin... niks van gevoeld :wink:
ben maar 3 kwartierkes weggeweest, naar de stad en terug...
zo vlug ging het allemaal :wink:
Daar moest je ook geen masker meer dragen werd gezegd en
bijna niemand had er een aan, maar ik en mijn familie hebben
hun masker aangehouden, zeker is zeker....je weet nooit,
degenen die de spuit moesten prikken hadden nog wel hun masker aan...
heel verstandig vond ik dat... de anderen kijken je aan alsof je gek bent
awel dan ben ik maar gek, maar ik blijf het aandoen als ik tussen veel mensen kom.
ik heb er altijd een paar in de handtas zitten en in de binnenzak van mijn jas
voor de zekerheid..... en we zijn het al zo gewoon geworden... :( :roll:

Zo, ik ga straks rijs maken met erwt en wortel en kip met currysaus
Smakelijk en tot morgen :wink: