In de Vier Seizoenen reeks 31 zomer 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

02 sep 2023, 10:45

Goede morgen seizoentjes,

Helena: Fijne reis.
Bekske: veel moed en sterkte.

Ik heb gedaan met naar moeder te bellen dus nu kan ik hier komen. Gisteren is Project Fleecedekens uitgelopen naar Project grote schoonmaak achter de zetels. Gimly naar boven en uit baldadigheid omdat er hier dingen gebeurden die hem niet aanstonden de boven volgepoept. Maar we hebben veel gedaan gekregen want het was al lang een doorn in ventjes oog. aan de Tv moet nog gestofzuigd worden en het stof met nat afgedaan worden. dan zijn we weer helemaal op orde. dan moet er gewoon om de 2 dagen gestofzuigd worden. en anders even swifferen. Ventje is tevreden.
Toen wij bezig waren, was Lilly hier beneden. niet bang wel heel nieuwsgierig. overal snuffelen. de stofzuiger die we nu gebruiken is een pak stiller. dus daar was ze niet bang van. Gimly wel. dus die was naar boven en heel boos. zijn Fleece was weg. en er werd hier dingen gedaan die hem niet aanstonden. en dus uit baldadigheid de boven ondergepoept. Ventje was toen erg boos op hem. geen avondstreeltje.
ik was dat ook. Lilly was superlief gisterenavond. in knuffelmodus. 's nachts ook en ik kreeg een kusje. ( nat neusje) ben wel vroeg opgestaan met een stijve rug. maar ik heb eerst mijn verhaal vanaf het begin beginnen corrigeren. ik zie duidelijk verandering in mijn schrijfwijze. meer doordacht. en toen was het tijd om mijn Fb op te starten voordat ik begon met bellen. kreeg er weer geen woord tussen. :roll: ben ik gewoon. ventje is ondertussen naar de carref. gegaan. ik heb bijna geen veenbessensap meer. en de cassis is ook op. ventje heeft brood bij en gaat deze middag om toespijs. dus eerst een taske kippensoep. Gisteren gemaakt met de rest van de kippensoepballetjes. de volgende keer een zak bestellen als de diepvries komt.
Ik ga nu mijn krant lezen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

anjelierken

02 sep 2023, 13:02

Afbeelding

Hallo iedereen,

Heb een tasje koffie met koekjes meegebracht voor de seizoentjes.

Hier schijnt de zon, de hondenwas hangt buiten. Die droog ik steeds buiten, niet binnen, anders heb ik teveel haar hierbinnen.

De laatste worteltjes gaan straks de diepvries in, ze zijn al geblancheerd en staan af te koelen.
Morgen nog de savooikolen en dan is het gedaan. Ligt de moestuin er ook proper bij.

Manlief is al veel beter, eet al terug. Is nu met Spaanse woef wandelen, die was al 2 dagen niet gaan wandelen, eerst omdat manlief ziek was en dan gisteren steeds die regen.
Volgende week zal hij genoeg kunnen wandelen, hij zal zijn "teentjes mogen uitkuisen" :D .
We hebben veel geluk met het weer , volgens het weerbericht elke dag zon.

HVT: goeie reis.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

02 sep 2023, 18:42

Voor alle seizoentjes een fijne avond
en voor later een rustgevende nacht
tot morgen :) en sterkte aan wie het nodig heeft :?
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

02 sep 2023, 20:05

hier is er een wervelwind gepasseerd:
slaapkamer is helemaal leeg gehaald
gazon gevertikuteerd
haag kopje kleiner gemaakt
alle afval is mee naar Erps-Kwerps
mijn tong hangt op mijn tenen
ons dochter had in het voorbijrijden gezien dat de kermis in Berg stond en bracht smoutebollen mee.
ze was de aanhangwagen gaan halen toen ze zag wat tuinafval er was...
als ze komen dan gaat het vooruit

Bekske

03 sep 2023, 09:06

Afbeelding
Bijlagen
KnEKd17IP2sJ.gif
KnEKd17IP2sJ.gif (112.65 KiB) 1864 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Bekske op 03 sep 2023, 10:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Muddy Maddy

03 sep 2023, 09:10

Goede morgen seizoentjes

Geen Lilly vannacht. de juffrouw lag waarschijnlijk tè goed in haar Hangmandje. Gimly lag op de mat aan de badkamer.
Redelijk goed geslapen. wel vroeg wakker maar dat is normaal. Zat er ook vroeg in. Werd wakker om te gaan plassen als ventje naar boven kwam. gevraagd of ze braaf waren geweest. het antwoord was ja. Ventje is 1 kilo kwijt door vrijdag heel de dag te werken in het huishouden. Gimly heeft "zijn" fleece weer. Toen Lilly binnen moest, zat ze te mekkeren tegen een langpootmug ofte een "naald" zoals wij vroeger zeiden. Ze kon er niet aan. Is dan maar naar binnen gegaan.
Overbuurvrouw heeft de beruchte voorlandboete aan haar been. 350 euro aub binnen de 14 dagen. Natuurlijk moest dat gedeeld worden met de burenchat. buurvouw V gaan smoezen met de Baron. heb ik geen zaken mee. die heeft iemand ingehuurd om met een kantmaaier het onkruid in te korten. zo toont het proper. wij moeten nog een fles azijn aanspreken om tussen de spleten te gieten. ventje googelde zelf maar wij hebben geen bicarbonaatpoeder. alleen sodakristallen.
Gingen een nieuw tafelkleed leggen. Is uitgesteld tot een latere datum. Ventje geen zin. Hij was niet stijf gisteren, ik wel. Bestelling zoo+ gedaan komt normaal morgen toe. mijn bestelling bij P&T volgt. dat is via Transforce en die zijn altijd laat. Zoo+ gebruikt Post NL. Logisch als je via een nederlandse site besteld. Enfin. wat staat er vandaag op het programma? uitslapen voor ventje. wij eten een gebraadje maar gaan buiten eten nu het opnieuw kan. aperitief staat al een week koel. het hapje is ansjovis in lookolie. na de aperitief zien of ik nog zin heb om op te blijven. blijf ik op dan gaat 'the count of monte christo ' mee naar buiten. lezen onder de parasol. nog een geluk dat we ze nog niet weggedaan hadden naar het tuinkot.
Kopje koffie is op. moet leren van 1 zoetje te gebruiken anders smaakt alles wat ik later drink ook zoet. zelfs water. moet nog 1 stukje krant lezen en de twee magazines van de krant. de buiten deur staat open maar de binnendeur is dicht. als er een kat binnen wil zal ik het wel horen. weekmenu tot woensdag is opgesteld. Donderdag is boodschappendag. dan wordt de voorraad aangevuld. en meteen de menu want donderdag zal het vis zijn omdat vrijdag vuilniszakken buiten mogen. Vrijdag wordt dan een hapje met kip. voor zaterdag afwachten of deze 'Indian summer' voortzet. Term wordt echter gebruikt om mooi weer aan te duiden vanaf oktober/november. Buurman weg met een vriend. die is een kop en een half groter dan buurman. waarschijnlijk om ergens de boel van de discobar af te breken. want vrijdag stond de vrachtwagen van Disco Intercity hier. dat wil zeggen dat buurman een weekend weg is. buurvrouw gaat dan mee. wij houden een oog in het zeil. buren V deden gisteren een etentje buiten. zij doen maar. wij hebben pizza gegeten en naar iets op tv gekeken. hun gasten zijn weggegaan rond de klok van 02 u. om 04 u weer lawaai buiten van gasten die van het uitgaanskwartier kwamen. gehoord, opgestaan om te plassen en weer in bed en ingeslapen. Sinds ik veenbessensap drink moet ik vaker en om de 2 uur. Ook Gimly zat op de kattenbak een plasje te doen want ik hoorde 'geklater' terug van de badkamer aan hem gevraagd of hij zijn pipi had bedekt. keek me niet eens aan. en die kater drinkt geen veenbessensap. alleen water van het drinkfonteintje. zo lang hij maar drinkt is ventje content. dan werken zijn nieren ten minste nog. een goed teken. Lilly had verschillende keren een zot momentje. die zal niet dik worden want haar overtollige energie geraakt ze zo kwijt. en als ik naar boven ben, gaat ze liggen op mijn plaats. hoort ze me naar beneden komen is ze weg. ik heb de zijleuing van de sofa nog een keer gedaan met allesreiniger en een sponsje en opdeppen met een microvezeldoekje. vlek was nog niet helemaal weg en moeder zei dat ik het zo moest doen. en die spreek je best niet tegen. nog 11 min. en de klokken van meneer pastoor gaan klingelen. tijd om op te staan. voor mij is het dan tijd om op te ruimen.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Oma-C

03 sep 2023, 10:02

Zonnige zondagmorgen, :wink: geniet ervan
het zou de hele week zo zijn :)
Maak er het beste van we kunnen droog naar buiten

Helena een fijne vakantie nu alles aan de kant is :lol:

clive

03 sep 2023, 11:28

Afbeelding
Goedemorge Seizoentjes,

Verjaardagsfeestje gisteren was leuk, maar ontzettend vermoeiend, toch voor mij. Zijn maar een tweetal uurtjes kunnen blijven. De kleine was wel heel erg blij met zijn elektronisch dartbord.
Vandaag eens uitgeslapen, bewust geen alarm gezet. Dat was al lang geleden dat ik nog ben blijven uitslapen. Heb meteen nog een klein strijkje gedaan van de was die gisteren nog niet droog was. Maar dat ging heel vlot.

Misschien gaan we eens in het Rivierenhof wandelen met Matice. Als het me niet lukt, gaat manlief alleen, maar denk toch mee te gaan, beweging is goed, beter dan een hele dag in de zetel hangen.

Ik wens iedereen een mooie zondag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

anjelierken

03 sep 2023, 14:27

Afbeelding

Hallo iedereen,

Savooikolen zijn afgekookt en staan af te koelen.
Daarmee is ook weeral een groot werk gedaan. Vind dat je daar veel werk aan hebt.

Er was een wandeling in de gemeente, maar we zijn niet geweest, we zullen volgende week wel genoeg wandelen. Zus belde nochtans of we niet samen gingen wandelen , maar nee, de volgende keer misschien.
Eigenlijk is dat niet zo interessant in eigen gemeente, omdat je alle baantjes al kent.

Vanavond al het één en ander in de valies stoppen, zal Spaanse woef zijn valiesje ook al maken :D
Ik weet nu al dat die morgenvroeg ongerust gaat lopen, want ja, zou hij mee mogen of niet? Je kunt dat duidelijk aan hem zien.

Dames, het zal tot vrijdag zijn.

Oma-C

03 sep 2023, 20:56

Afbeelding

anjelierken, een fijne vakantie ook voor jullie
geniet ervan het zou mooi weer worden :lol:

clive, zo eens uitslapen kan deugd doen
je werkt hard genoeg je hebt het wel eens verdiend :)

Fijne avond nog en slaapwel voor straks :)
sterkte aan al wie het kan gebruiken en tot morgen

clive

04 sep 2023, 07:30

Afbeelding

@ HVT en @ Anjelier, manlief en Spaanse Woef niet vergeten, ik wens jullie allemaal een prettige en deugddoende vakantie. Geniet ervan en wees voorzichtig als je gaat fietsen of wandelen.
Liefs en een enorme grote vakantieknuffel.

Muddy Maddy

04 sep 2023, 07:54

Lilly had geen zin meer in slapen, keppen en snorren en je een por geven als je stopte. :D ze heeft de hele nacht op bed gebleven. broer lag aan de badkamer. dus je moet eerst over hem stappen eer je de badkamer kan bereiken want het licht daar is buiten. ( nat circuit) dus over hem stappen, licht aansteken en dan pas kan je binnen. Gisteren was ik een dutje gaan doen en stond op om het gebraadje in de oven te steken toen ik zag dat Gimly weer naast de bak gepoept had. die dekselse kat! ja, akkoord, zus had de fleece weer gepakt maar hier is het opstaan: plaats vergaan. dus ik al foeterend naar beneden. ventje naar boven om de boel op te kuisen. eerst neergezeten met een biertje voor ik het gebraad kruidde. gewoon met hymalayazout en zwarte peper en bacon/chilikruiden. onderaan een laagje geïnfuseerde olie( look) wack it in the oven zou een zekere britse kok gezegd hebben en zet op 45 min. op 200°. laat 5 min koelen, verdeel in porties. ik heb alles opgegeten. buren v vertrekken waarschijnlijk deze morgen met een campervan. alias van een mobilehome. dus daarom was buurvrouw gaan smoezen met de baron. dat ding moest ergens staan hè. en het is een redelijke grote. het gemak & comfort van een huis en je kan gaan waar je wil. je zet je op campings die je toelaten, sluit jezelf aan. en je kan de streek gaan verkennen met de fiets. (en die staan er niet op- nog niet)
Vandaar dat ik denk dat ze deze morgen vertrekken. Mama Kijf en Papa Braaf zijn ook komen kijken hoe het er van binnen uitziet. met hun normale auto want de vorige keer meende ik een andere nummerplaat te zien maar zal een vervangwagen geweest zijn.
En ik heb nog altijd dat stuk krant en de magazines niet gelezen. :roll: ik ben bezig geweest beneden gisteren met Perfect Plates en dan naar Fb ( sorry Meta) en dan heb ik een u-tube opgestoken van mijn favorieten en als achtergrondmuziekje voor mijn verhaal. ik ben nu lid van een groep uit kopenhagen dus kan ik daar terecht met mijn vragen. mijn karakter zit immers daar.
en verder voortgeschreven met all saints op tv want ventje was bezig met spelletje. daarna heeft ie seal opgelegd. niet de rapper maar een serie. waar ik niet naar kijk. ik heb zelfs wat opgenomen. de eerste lukte maar voor de twee andere programma's de hulp van ventje moeten vragen. ik kan niet goed omgaan met die afstandsbediening en dat is een primeur. ik weet niet wat er vandaag op het programma staat want ventje gaat douchen en nieuwe lakens leggen met hulp van Lilly. ondertussen kan ik hier beneden iets doen. moet nog afwassen want gisteren geen zin. ik heb nog geen meldingen gehad van pakjes en hoe laat ze leveren. als ventje beneden is, kan ik naar boven mij gaan douchen en een ander pyjamashirt aandoen. met die anjovisjes in look heb ik vlekken. ook nieuw ondergoed. en ik ben weer klaar voor een nieuwe week. ventje denkt dat hij woensdagmiddag naar het aziatisch winkeltje kan om chilipasta in olie te gaan halen. Is dat zo, dan zoveel te beter. dan rijdt hij door naar zijn moeder. de garage en de keuring zijn gedaan. daar hoeven we 2 jaar niet aan te denken. Gimly heeft korrels gegeten en lilly was buiten. hij heeft zijn fleece weer terug. ( tijdelijk) als ik opsta krijgen ze wel geen eten. en dat weten ze nu wel. komt ventje naar beneden dan is dat zijn werk. eerst hun eten geven, Lilly's al dan niet buiten ver in op de koer. kan ze rustig eten. want Gimly komt haar wegjagen. met zijn gebreide maag. dan heeft hij 100 gr binnen en dat is nog niet genoeg voor heer kater. het moet meer zijn. maar als de zakjes op zijn, zijn ze ook op. dan moeten ze wachten tot er iemand een doos nieuwe in het bakje legt. de volgende lading zijn er van de Delais. goedkoper maar ze moeten het wel lustten. anders gaan die zakjes en kuipjes in een doos naar Nederland. ik wacht nog op een doos dan kan ventje als hij wil naar het Postpunt. het zou moeten tegen 19 September toekomen. Gisteren messengerberichten gehad van Suus. kaartje toegekomen dikke dank je wel. en van Justine. alles goed in Wevelgem en kaartjes toegekomen tijdens hun reis. ze zijn goedgekeurd. nu moet dat voor neef toekomen. Is vroeg genoeg gedropt in de rode brievenbus. afwachten tot ik een sms krijg of een messengerbericht. dat is toch het minste wat ze kunnen doen.
Aan degene die op reis gaan een fijne reis en geluk met het weer.
Voor de anderen beterschap en een fijne dag.
Cats Rule!

Bekske

04 sep 2023, 08:52

Afbeelding

mariajohanna

04 sep 2023, 08:56

Fijne vakantie voor MH en Anjelierke. Jullie gaan prachtig weder hebben :D
Genieten maar, zou ik zo zeggen.....

Voor alle seizoentjes, ook fijn weder natuurlijk !
Met niet teveel ongemakken, maar dat hebben we niet te kiezen.....

We gaan wat boodschappen doen, straks is het weer kine en 12.30 u worden we in het ziekenhuis verwacht voor controle neuroloog. en zo ploeteren we maar verder, he....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

04 sep 2023, 09:06

Mooie zonnige nieuwe week allemaal :lol:
Geniet ervan want het duurt misschien
maar een weekje :roll:
Een echte hittegolf zit er niet in zegt de
weervrouw, maar het wordt wel warm :)

Fijne vakantie aan wie er op uittrekt,
hou het veilig en blijf gezond :wink: