Goede morgen seizoentjes,
Redelijk goede dag gehad met hier en daar een Hickup en dat was een verkeerde tekenfilm die uitgezonden werd, maar in de plaats van Minions: The Rise of Gru, zonden ze iets totaal anders uit!
We hebben spaghetti gegeten, binnen natuurlijk want buiten was het gene vetten.
Ik heb ook redelijk goed geslapen. wel op een moment weer last gehad van hartkloppingen maar door diep in en uit de ademen is dat overgegaan. ( + een mug deed heel heel lastig

)
Vandaag qua eten is het deze middag tirez votre plan en vanavond zullen er kippeborrelhapjes op de menu staan. dit afhankelijk van ventje die vandaag naar Brugge moet. hij gaat naar mijn moeder en hij & zus gaan verder opruimen. er iets iets gezegd over een winterjas waarvan zijn zus er van overuigd is dat het bij me past en ook zal passen. we zullen wel zien. voor hetzelfde geld pas ik aan geen kanten in die winterjas (zoals dat kleed van 280 euro dat nèt niet pastte) of is die jas veel te groot en andere zaken. opnieuw: we zullen zien. plus een gegeven paard.....
Lilly is weer zichzelf. nu zit ze buiten denk ik. Maar ons grijs geval kan er ook opnieuw weer vandoor gegaan zijn naar boven waar ventje nog op 1 oor ligt. Die moet om 08.00 opstaan, zich klaarmaken en vertrekken. ik heb hier nog leesvoer genoeg. ik moet ook nog 2 truien in de was steken op delicaat denk ik omdat ze dan verfrist zijn en klaar om aan te trekken. ze mogen niet in de droogkast dus op een kapstok hangen en ergens drogen.
Er zou een DVD onderweg zijn ( CSI: NY met de vermiste 4 afleveringen). Gisteren dropte Post Nl 2 pakjes voor buurvrouw bij ons. niemand was thuis: allez, Cooper was thuis maar als dwergteckel heb je geen duimen om de deur open te doen, laat staan een stem om het uit te leggen aan die koerier dat je die pakjes wel in ontvangt wil nemen om het later aan vrouwtje te geven. Cooper ( en waarschijnlijk zijn partner in crime: Lowie) waren dus aan het blaffen. Die koerier van Post Nl vertrouwde het zaakje niet ( geen hondenliefhebber) en dus "ding-dong" bij de buren die zouden er wel raad mee weten. ( Ik heb buurvrouw verwittigd via messenger, die is er om gekomen om 14.30)
Later op de dag was Lilly buiten en zag Cooper haar. Hij blafte, zij miauwde en keek naar boven. Maar er kwamen geen kippenlevertjes of hartjes uit de lucht vallen, dus Lilly verloor haar intresse. ( we hebben ook ontdekt dat ze wel degelijk in staat is om een vogel te verschalken en dat ze een geluid maakt ( mekkeren) als ze die gezien heeft. Gimly was in de buurt en dacht: Pft, waar ben je mee bezig Zus? Doe geen moeite om die stoute vogel te pakken want die zijn zo rap als kijken weg.) Dus ze had geen kadootje voor me als dat haar bedoeling was. Ze is er ook in geslaagd een fluogroene elastiek te pakken te krijgen ( ik vond pootafdrukken op het deksel van de laptop en die groene fluo elastiek lag daar tussen het hoopje rommel) Ze heeft daar waarschijnlijk mee gespeeld en behandelt dat ding om een paardenstaart te maken als een prooi. Ze loopt er mee rond met dat ding in haar muil en dan is ze fier. Ventje vond die groene elastiek buiten op de koer nadat Lilly weer wenstte dat hij mee ging naar de tuin/haar domein. Hij raapte die op en kwam mij dit tonen. Lilly zat achter zijn rug te kijken van: Pappie? wat doe je nu weer? dat is van mij! Ik heb die eerlijk gevonden ( gepikt) en nu toon je dat aan mama die in The Zone is. Ik bekeek het ding en kwam dus tot eerder geschreven vaststelling. Ze mocht die groene fluo elastiek hebben en ventje gooide die naar haar toe.
Ze speelde er even mee als een kat met een muis en liep daarna zo fier als een gieter met dat ding in haar muil naar buiten en haar staart pijlrecht in de lucht. ze heeft dat ding waarschijnlijk ergens verstopt, waar alleen zij het kan vinden.
Rond 4 uur in de nacht is ze gaan keppen bij ventje en kwam even later bij mij om daar te kneden en te snorren ( de plaats waar ik pijn heb door die tuimeling van enkele weken geleden) Ze gaf me dus een soort accapunctuur om dat euvel te genezen. Ik heb haar laten doen en ik dommelde weer in. Toen ik weer wakker werd moest ik gaan plassen en ze lag aan het voeteind te maffen. het was dan rond 5 uur.
Gisteren een docu gezien van Telefacts Zomer: het ging over het verspreiden van naaktfoto's eerst op het www en die daarna naar een obsure website in The Dark Web wordt gezonden. De meisjes die getuigden vertelden verhalen hoe ze erin geslaagd waren geraakt om die foto's terug in hun bezit te krijgen ( een heel verhaal.er kwam een niet bestaande figuur in voor die haar wou helpen om deze foto's terug te halen via een MNS bericht maar die persoon bestond niet en er was ook geen divisie in de ambassade die zich met dat soort zaken bezig hield)
Daarom vertrouwt ventje whatsapp en instagram voor geen haar. Whatsapp is heel makkelijk te hacken door iemand met andere bedoellingen dan het versturen van berichtjes/foto's aan familieleden en vrienden. Hij maakte gebruik van die foto's om seksueel getinte boodschappen te sturen naar mensen die intresse zouden hebben in de aangeboden diensten. Dus Maike kreeg vreemde telefoontjes/berichten van personen die geloofden dat zij die dienst kon bewijzen.
Ventje is op heeft naar zijn zus gebeld en Lilly wil eten.( Gimly ook) Het probleem is een antieke kast die uit elkaar gehaald moet worden maar waar ventjes zus geen macht voor heeft wegens veel te zwaar. Die kast komen ze ophalen. In het kot moet ook nog alles opgeruimd worden en in een ladekast heeft ventje zus allerlei stoffen napjes gevonden die je kan gebruiken als Tafellakentje. Ook nylonkousen maat S. ( heb ik niet nodig, ik heb maat L. nodig)
Zo, ventje is vertrokken en gaat eerst naar mijn moeder om te kijken of alles in orde is en te horen of die iets nodig heeft. ( waarschijnlijk broodjes) en hopelijk is ze alleen want vandaag komt Subbedutte met haar boekjes. ( Primo & Dag allemaal) Ze komen ook met haar eten.
Ik heb het rijk alleen. Ik moet om 15 u.15 wel bij de kapster zijn. er zijn 2 alarmen ingesteld voor het geval dat ik het vergeet. Ik moet me gaan omkleden in iets deftigs. Mijn haar gaat een beetje korter geknipt worden en gewassen en gefönd en plat gestreken door een tang/strijkijzer. Het is nog steeds grijs en ik heb fijn haar. ( moeilijk om daar een coupe in te steken zoals mijn moeder dat wil) Ik moet ook nog een afspraak maken voor een pedicure. Maandag moet ik voor een behandeling en er moet worden afgesproken met Frank om dat hout te komen halen op een datum dat het past. ( zal in oktober zijn) Deze maand zit boenkvol zei ventjes Zus. ( fameliefeest van de Strubbeclan)
Fijne dag seizoentjes