welkom in een knus hoekje 6

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

10 aug 2025, 10:46

Afbeelding

ben het allemaal kotsbeu aan worden .Heb daarjuist twee buren eens deftig op hun plaats gezet .Kwam juist af als ik ze hoorde zeggen .Je moet u niet vragen hoe smerig haar huis is met twee honden enz .Heb kordaat gezegd kom mee dan kun je kijken hoeveel poetswerk er is .Hoe vuil het ligt heb de deur open gedaan ga maar eerst binnen zodat je kunt zien .Ben achter hen met de honden binnen gegaan .En ik zei ga maar kijken of moet je mondmasker hebben en handschoenen .Ze stappen binnen in de eetplaats en je zag dat ze nogal schrokken .Heb hen gezegd ga maar overal kijken hoor en weet dan te zeggen of het zo is zoals je achter mijn rug bezig ben .Ze dachten dat ik het niet gehoord had maar heel stil praten ze niet dus .Heb dan nog beleefd wil je iets drinken afijn ja een thee wilde ze wel .Heb de tassen op tafel gezet en gezegd zijn ze proper genoeg .Was in orde zeiden ze .Dus nadat hun thee op was bieden ze hen excusen aan.Ik heb hen gezegd dat ze me enorm zwaar pijn gedaan hebben en dat ze nu maar tegen hun vriendinnen moeten zeggen dat ze fout zijn .Ze zeiden zelfs voor dat ze voorgingen .Op vele plaatsen is het niet zo proper als hier .Maar toch ben ik kwaad omdat ze achter mij rug zo iets zeggen .Ben dagelijks bezig in men huishouden waarom zo ik het laten vervuilen .Afijn ze zullen het niet verwacht hebben dat ik hun nog iets aanbood om te drinken .Ben al meer dan 60 jaar me voor vele aan verdedigen .Begrijp niet waarom de mensen zo zijn heb weinig vertrouwen in de mensen daardoor .Heb nu een witte was op gezet en hopelijk als het straks op de draad hang dat ik van een buur geen opmerking van krijg .Want die weet voordurend er iets over .Tracht me er over te zetten maar toch knaagt het .Ga nu rusten zodat ik straks de was kan ophangen en dan nog eten klaarmaken en dat is alles wat ik vandaag ga doen .Heb een slechte nacht achter de rug amper geslapen en nu dit deze morgen dat ik moet verwerken .DUS GENIET JULLIE MAAR VAN JE ZONDAG GROETJE

Oma-C

10 aug 2025, 11:09

Dag Bekske, laat zoiets niet aan je hart komen :roll:
"je kan alleen vuil gemaakt worden door een vuile vod"
Heb je bij hen mogen binnenkijken?? nee hé..... voila!!
Trek het je niet aan, mensen roddelen altijd.... of ze een reden hebben of niet :oops:
veel sterkte en denk alleen aan je zelf en je diertjes, je doet het goed!!!
groetjes en het allerbeste
Oma-C :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

krakje

10 aug 2025, 14:52

hier volop zon, vroeg aan de pc vandaag,
ja maar met het venster open, wel beweging op straat,
hier in dorp is het 3 daagse van de KLJ, vandaag met boerenpaarden
die hun kunnen moeten tonen , gaat om de menners die laten
zien hoe land omploegen en de beste punten halen,
de zoon en kleinzoon zijn zien en gaan steunen en iets drinken,
geniet van de zon of schaduw, grtjs van krakje,

bekske wat zullen die verschoten zijn, denk dat ze hun lesje geleerd hebben,
mensen die van diertjes houden is gewoonlijk proper binnen,
en achterklap is zo oud als de mensheid zelf,
maar is niet aangenaam als het over jezelf gaat,
eindelijk is het goed eens van antwoord geven en verplicht komen zien,
zodat ze weten hoe het in echt is, hoop dat die vrouwen nu eens anders over jou zou praten
en echt niks van aan trekken het is tenslotte jou leven dat je moet beleven,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

11 aug 2025, 09:16

Afbeelding

eerst al buiten geweest met juffers hier ook ontbijt al binnen .Nu nog een was ophangen ondanks er een arm moeilijk doet .In weekend al vijf machines gedroogd maar moet nog eentje droger .Dus dit posten en naar de wasdraad gaan want vanzelf zal de was niet opgehangen worden .Mijn bestelling gisteren opgemaakt maar ben nog een paar dingen vergeten .Maar kan tot morgen nog bij bestellen dat komt er van als je snel iets wil doen .Zal warm worden en nu heb ik dat korset ook aan wat zeker niet zo leuk is met dit weer .Maar moet voorzichtig zijn met de rug maar ook met andere gebeente enz .Maar moeilijk lastig gaat het ook .Ben wel 25 minuten bezig om dat korset aan te doen .Want de bovenarmen moeten erin en dat tot bijna aan de lies ..Waardoor ik niet kan bukken zo ook niets mogen heffen maar met kleine beetjes naar de wasdraad gaan dan loop je wel meer rond afijn zal nu wel minstens 35 minuten bezig zijn om de was op te hangen .De buurvrouw wil wel helpen maar heb gezegd zal later meer hulp nodig hebben geniet jij nu maar van dit weer .Zo ik zal maar vertrekken naar de was draad en in gevecht gaan om het op te hangen moeilijk gaat ook .Zo ik wens iedereen het beste toe groetje

hoshinkido
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

11 aug 2025, 17:22

Afbeelding :D
medion AKOYA i5 -10400 windows11
512GB optane H10 8GB DDR4
WI-FI 6AX201 bitdefender antivirus

Bekske

12 aug 2025, 07:58

Afbeelding

Alles ligt in de kast ondanks ik 6 machines gewassen heb in weekend heb ik geen strijk .Het doet enorm veel dat de was amper gerimpeld is als het uit wasmachine komt even uitschudden op de draad en tijdens het drogen gaan de rimpelen eruit .Maar ja ik doe bij iedere wasbeurt een half fles azijn op de was waardoor het ook sneller droog is.Mijn keukenhanddoeken strijk niet niet volgens buurvrouw zien men handdoeken eruit of ze gestreken zijn .Het scheelt 20 minuten met de witte was dat daarmee sneller droog is.Gisteren dan de vloer vinyl eens extra gepoetst met een speciaal middel dat er voor is om een beschermlaag op de leggen .De vloer ligt al zolang ik men huis heb en zelf gelegd heb meer dan 40 jaar en toch is het nog in orde .Ondanks er dagelijks over gelopen word in de keuken liggen tegels die er lagen als ik hier kwam wonen .Maar heb wel een volledig weekend toen op de knieen met een plamuurmes de vloer proper gemaakt .En nu krijgt het ook regelmatig een goede beurt .In de eetplaats en salon lag tapijt waar ik vies van was daardoor dat er nu vinyl ligt .Als ik terug denk als ik men huis gekocht heb hoe ik zelf zoveel in gedaan heb zelf dat zo nu niet meer lukken .Ben blij dat ik men huisje heb en ben er tevreden over zoals het nu is .Gisteren was het hier in de dag binnen tussen de 23 graden a 24 graden ondanks geen airco enz heb .De rolluik aan de voorkant driekwart af en de gordijnen aan koepel half dicht .De achterdeuren op een kier nog open voor de viervoeters .Dus was het hier nog aangenaam ondanks dat ik niks heb om af te koelen .Kinesist zei het gisteren nog amaai wat een verschil met buiten .Nu me aan kleden om met de twee buiten te gaan ondanks het niet simpel is voor mij .Dus tanden bijten en hop met de geit groetje aan iedereen en geniet op jullie manier

krakje

12 aug 2025, 18:33

vandaag naar OKRA geweest, was BBQ eten, echt niet voor mij,
maar de gezelligheid haalt de bovenhand, dessert een magnum,
aan onze tafel werd er iemand echt ziek, de ziekwagen opgebeld,
ze hebben met de brancard naar binnen moeten kome
om haar op te laden, ze kon niet meer lopen, 87 jaar,
ze moest binnen een paar dagen een pacemeter laten steken,
we denken dat dit wachten eventjes te veel voor haar was,
iedereen een fijne avond, grtjs van krakje,

om die tijd dat jij dit schreef ben ik maar opgestaan,
hier ligt overal tegels, wat vroeger gewoon lukte is nu niet meer te bereiken,
zoals jij zijn er velen die nog willen en niet meer kunnen,
we zouden terug ongeveer 30 jaar willen zijn en weten wat we nu weten,
hoe zou dan ons leven zijn ??? ik denk vele vraagtekens ,

Afbeelding

Bekske

13 aug 2025, 07:02

Afbeelding

deze morgen brengen ze de boodschappen aan huis iedere week sta ik verstelt wat alles kost .Maar je moet toch eten enz .Pak nu een 1kg nectarinen en een 1kg perziken betaal je daar voor 16 euro al .voor .Afijn ja het is voor iedereen duurder geworden dat weet ik .Nu onze korte blok en dan pas ontbijten nu is het nog heel frisje
Ben blij dat ik in huis het kan houden tussen de 23 a 24 graden .Ondanks ik geen airco heb enz en de achterdeuren staan op een kier wel de hele dag nu staan ze wijd open van 4 uur al om de koelte binnen te laten .Maar straks gaan ze op een kier .Nu sta ik in de startblokken om de twee hun beweding te geven en ik ben daarna pompaf wel onders het maar een 16 a 18 minuten is .Hang af aan hun gesnuffel wel .Morgen kinisist en huisarts want vrijdag is een feestdag weer .zo er staan er hier twee te trappeklen rond mij geniet van jullie dag groetje

Bekske

14 aug 2025, 08:16

Afbeelding
ondanks het warme weer hier iedere dag warm eten gisteren voor mij alleen mosselen met friet klaargemaakt .Vandaag aardappelen met bloemkool in witte saus en biefstuk .Savonds laat zelfgemaakte soep nadat ik mijn avondmedicijnen heb genomen .Iedere morgen havermout met zelf gemaakt versgeperst appelsien en madarijnen sap erop .Dan nog een banaan ,perzik en nectarine erbij alles samen geplet en goed door mekaar geroerd .Ik eet nooit koude schotel of drink nooit iets uit de frigo .Kan er niet tegen .Maak iedere dag thee voor een hele dag nu laat ik deze thee lauw worden om te drinken .Dan nog iedere dag vers vlees klaar maken voor de viervoeters iedere dag iets anders .Straks gaan ze smullen van kippenlever afgekookt met bouillonblokje erbij .Dat is mooi hoe ze daaraan zitten te smullen .Heb een speciale oven om hun vlees iedere dag te bereiden .En drie maal per dag een snoepje .Dagelijks een kleine wandeling smorgens en savonds met hulp een grote toer rond nu is dat om 21.30 uur als het frisser is .Ze hebben hun korte toer al gedaan en verder kunnen ze in de dag in de tuin .Hier binnen is het in de dag 24 graden zonder airco of iets en de achterdeuren staan nuop een kier de hele dag de koepels daar heb ik zelf verduisterende gordijnen voor gemaakt dat ik met een lange steel kan dichtschuiven .De gevleugelde krijgen hier iedere dag vers water voor drinken en baden .De viervoeters hun water word ook iedere ververst .Nu zijn de gevleugelde aan hun ochtendconcert bezig .groetje

krakje

14 aug 2025, 20:22

voel me al een dag of drie niet echt gezond,
tegen de avond komt een hoestje opzetten
en beetje temperatuur stijgen ongeveer 37.5, dus niet alarmerends,
zou een sterke druppel drinken maar mag niet zal een pil zijn,
daarna slapen en de hele nacht en morgen geen hoest,
blijf wel uit de zon niet goed voor mij, grtjs van krakje,

Afbeelding

Bekske

15 aug 2025, 09:08

Afbeelding

hier weinig nieuws weer een rotte nacht achter de rug .Gisteren kinesist geweest alsook huisarts .Kan al maar met 1 arm werken de andere daar is de kracht van weg .Maar nu juist aan die ene arm waar ik mee werk zit ik aan de bovenarm met een ontsteking .Het ziet rood en brand enorm voel warm aan en is opgezwollen .Huisarts heeft wel medicijnen voorgeschreven maar kan die pas maandag halen .Want nu met deze feestdag is het gesloten en weekend ook .Dus hopen dat het niet te erg word ook mijn linkeronderbeen is aan branden dat is al maanden bezig heb daar ook medicijnen voor .Maar ze helpen gewoon niks de huisarts weet het maar moet geduld hebben kreeg ik te horen .De pijn pleister heeft hij verhoogd .Moet nog zware pijnstillers bij nemen .En de huisarts gaat in verlof komt in september terug dus een maand voordat hij terug komt.Zal zien hoe het verder zal gaan mag ook meer pillen nemen als de druk en pijn tegen het borstbeen erger word .En zo blijf ik een apotheek maar rijker maken .Bij manier van spreken ben zo geen voorstander voor medicijnen maar ja zonder ga niet .Dus braafjes alles nemen en hopen dat de pijnen opmeerdere plaatsen getemd worden .Gisteren had kinesist ook zijn rekening bij .Dat is ook telkens even schrikken ja je trek er wel van terug maar toch .Maar ja het is voor iedereen zo dat alles duurder word .Geniet van jullie dag maar groetje .Moet nog ontbijten maar de twee hebben hun wandeling al gedaan .OOk de gevleugelde hebben proper water en die zijn nu hun ochtendconcert aan geven .Want een radio heb ik hoor het toch niet dus geen radio .Weet al jaren niks van muziek af .en nu eten want er is een gegrom bezig dat is iedere morgen zo groetje

Bekske

16 aug 2025, 09:09

Afbeelding

even binnen wippen voordat ik de soep ga mixen en dan kunnen de balletjes erin gelegd worden die zijn ook klaar gekookt en daarna is het de beurt aan afkoeling .Het is zes liter soep voor een week en dat gaat hier vlot binnen .Een viervoeter help mee om de soep snel op te eten.Vandaag staat op menu voor de viervoeters een hamburger gebakken in de speciale oven zonder vetstof ..Voor mij is het erwtjes en worteltjes zelf gemaakt met lekkere puree en een stukje gebraad .Na de middag een stukje rijsttaart met een lekkere aardbeienthee .Als ontbijt mijn havermout met vers fruit dat is al binnen dat is mijn beste maaltijd van de dag .En vanavond een croissant zelf gebakken met lekkere soep de rest van soep invriezen .Zo heb ik voor een week soep .Want hier in de buurt is geen bakker meer vroeger drie en nu niks meer afijn ja hier is nog amper iets van winkel .Vroeger was hier van alles beenhouwerij,drie bakkers ,3 winkels ,4 cafes ,en dat is allemaal weg nog alleen een winkeltje waar veel drank word verkocht .Je ziet de mannen van smorgens en in de loop van de dag hun voorraad halen .Zelfs savonds voordat het sluit zie ik ze voorbij komen .Heb mijn korte wandeling al gedaan nu rusten want de kapster komt vandaag voor mij .Verder ga ik niks zeggen over de onverdragelijke pijn waardoor de nachten ook meer waaknachten zijn .Voel me vermoeid maar als het niet lukt om te slapen ja dan ben je vermoeid.Afijn ja zijn mijn zorgen wel .Groetjes

Oma-C

16 aug 2025, 09:13

Veel sterkte Bekske en smakelijk eten :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

krakje

16 aug 2025, 15:44

fijne zaterdag bijna namiddag,
voorlopig hier stil in de straat,
gisteren een hele dag begankenis van tractors,
die hier doorkwamen, was tractor wijding door de pastoor,
daarna was er oefening van die tractors,
de was gedaan en de strijk is ook al weg,
verder zal het invullen zijn of boek lezen, tv is er niet veel op,
geniet van wat je kunt grtjs van krakje,

hé bekske dan heb je vandaag al veel gedaan,
en vandaag eten we wat we in huis hebben,
er is nog overschot van spaghetti dus zal dat eerst op moeten,
morgen zien we wat dan op tafel komt,

Afbeelding

Bekske

17 aug 2025, 07:13

Afbeelding

hier ruik het al goed de chocoladebroodjes zijn juist uit de oven om af te koelen .Ga eens iets anders eten van ontbijt nu .Nog lekkere warme chocolade melk maken met echte chocolade puur.Dat zal wel eens smaken mag het in feite niet eten maar afen toe even buiten de lijntjes gaan .Van wat er wel mag geeten worden .Had daar nu vannacht zo een zin in dus dat word smullen .Hier word iedere dag soep,aardappelen ,groenten en een stukje vlees geeten om het even welk weer .Een koude schotel word hier niet geeten .Ondanks ik sla enz moet eten maar krijg het gewoon niet binnen .Sla is hier voor de gevleugelde die zijn er verzot op .Menu vandaag het ontbijt weet je al middageten 2a3aardappelen met een 150 of iets meer groenten dat is vandaag dus asperges met asperges saus.en een kleine biefstuk .Savonds laat eet ik soep met de avondpillen .Voor avondeten ga ik 2 roomcroissants bakken .En daar een sneetje belegen kaas bij met lekkere tas thee .Zo dat is mijn eten en voor de viervoeters heb ik kippenfilet dat gekookt word met een bouillonblokje erbij zodat het meer smaak geeft .En dan zullen ook weer mooi naast mekaar smullen deze middag ..Nu me aankleden en buiten met hen .Want dat weten ze zo goed als ik aangekleed ben staan ze te trappelen van ongeduld .En het ochtendconcert is hier gestart ondanks er eentje hier al heel oud is laat hij zich nog goed horen .Hij is 33 jaar oud en nog goed je ziet niet dat hij zo oud is .Afijn ik geniet van mijn dieren en geef hen wat ze nodig hebben ze vragen niet om hier te zijn maar heb hen in huis genomen om hen een betere thuis de geven .Een viervoeter is een echte steun voor mij die zorg enorm voor mij ook .Als ik zoals nu met veel pijn zit is ze dicht bij mij en komt dan regelmatig even strelen Om te zwijgen hoe het water in haar ogen staat .kortom dat is een hele gevoelige hond en wijs me op haar manier als ik met de medicijnen in te nemen iets later ben enz .Die heeft al enkele keren mee recht geholpen nadat ik gevallen ben enz .Ze blijft op afstand zitten als de kinesist in huis is om te zien hoe ik me voel enz .Nu zorgen dat weaangekleed zijn om buiten gaan zal frisjes zijn maar beter dit weer dan die warmte groetje