In de Vier Seizoenen reeks 12 Herfst

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

30 nov 2018, 08:09

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, jij was wel heel vroeg op. En jullie kunnen jullie verheugen op de nieuwe zetel. Zal mooi zijn. 
En je moet kiezen tussen schoentjes. Veterlaarsjes heb ik ook. Ook met  een hakje en doe die veel aan. Als je een hakje draagt, ga je er wel veel eleganter uitzien met jouw outfit. Zou dat prefereren als ik jou was. 
Sorry voor het bemoeien. Heb de indruk dat Gimly niet meer ziek is. Goed zo. 
Maak er een fijne dag van en probeer het piekermolentje uit te zetten. 

Gisteren is voor velen blijkbaar een leuke dag geweest, met koffiekransjes en / of theevisite en / of een lekkere maaltijd en een fijne babbel. Meer moet dat niet zijn.

Gisteren naar kine geweest , de eerste keer na de vakantie en alles zat weer vast. Voelde me beter toen ik thuiskwam. Maar voelde me wel gezond moe. Gelukkig was alles in het HH al gedaan en kon ik me wat gaan rusten. Heeft me goed gedaan + heb ik eens goed geslapen deze nacht zonder voortdurend wakker te worden. 

Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilen, alles is gisteren al afgewassen/ afgeveegd. Dus dat gaat me vandaag wel lukken. Ook nog een machine was doen, de strijk is voor morgenochtend. 
We moeten zaterdag naar Hasselt, moet Baby D. zijn Sinterklaas en Kerst gaan halen. Er is een soortgelijke speelgoedwinkel in Antwerpen, maar daar hadden ze het niet in voorraad . Ga hem een houten garage kopen en een dino.Op dat laatste is hij blijkbaar gek op. Maar ze komen pas de 22° zijn sint en zijn kerst afhalen. Dan houden we de nieuwjaarsreceptie voor onze naaste buren, de kinderen dan en Baby D. We zijn vroeg dit jaar, maar ex buurmeisje is zwanger en moet normaal 23 januari bevallen. Maar vorige keer was ze ook een dikke week te vroeg bevallen. E, we beginnen al om 14.00H want in plaats van ' s avonds, moeten natuurlijk rekening houden met de kleine. 

En nog 2 nachtjes slapen. En dan is hij er. Ben ook wel een beetje zenuwachtig of ik alles wel goed ga doen met hem en of hij hier gelukkig gaat zijn. Ga er echt mijn best voor doen. 

Zo, ik ga badje in en dan beginnen aan het HH. Vanavond ook de boodschappen doen. Dan is het minder druk.
Ik wens iedereen een heel fijne vrijdag, stuur jullie veel liefs en een knuffel voor wie er eentje nodig heeft. 

Oma-C

30 nov 2018, 09:45

Afbeelding
Goede morgen iedereen, 't is weer vrijdag 
en het weekend staat voor de deur
Nog even wat HH taken en alles is weer netjes
Zo te zien heeft de zon goesting om erdoor te komen
laat ze maar komen, ze wordt goed ontvangenAfbeelding

Schoondochter gaat bloem halen bij Ave** en ze vroeg gisteren
of ik er ook moest hebben, dan brengt ze dat ineens mee
dan moet ik niet naar Merk*** of Sta****, zij haalt 
haar voorraad daar en 't gaat in één moeite mee...
ik heb aan één broodje genoeg per week maar zij 
moet meer bakken...jonge gezonde mensen eten meerAfbeelding

M-M, geniet van het feest :lol:en piekeren lost niks op
gewoon hopen dat alles goedkomt en dat is ook meestal zo :oops:

clive, op de laatste momenten schrik dat je het niet goed zal doen.?
je hebt al honden gehad ... natuurlijk zal je het goed doen... sterkte :)

Alle seizoentjes een fijne dag en straks een goed weekend..
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mammyretro

30 nov 2018, 15:12

goede namiddag ,na een natte morgen is de zon erdoor 

M.M dank je wel ,er lag een mooi kaartje in de bus  :D :D
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C

30 nov 2018, 16:01

Goede middag, even uitblazen, 
terug van de dokter en de apotheek en bij de dokter
de visite en dossierkosten meebetaald 55€
en bij de apotheek 72€ opleg... ik moet mijn
ezeltje nog eens bovenhalen denk ik... :lol:

Afbeelding

alsof ze aan de bomen groeien maar hier op 
het 2e verdiep heb ik geen bomenAfbeelding
maar ik kan er nu tegen tot na nieuwjaar dat is het belangrijkste.

mammyretro hier schijnt ook de zon en het is niet koud
goed voor de wandeling naar de dokter, anderhalve km
heen en evenveel terug... ik had speciaal gewacht tot vandaag 
omdat ik wist dat het beter weer zou zijn :)

Voor iedereen nog een fijne avond en tot morgen.. :)

anjelierken

30 nov 2018, 19:20

Hallo iedereen,

Zit hier in de keuken achter de pc, ik ben aardbeienconfituur  aan het maken.Vanmorgen gezien dat er  nog veel aardbeien in de diepvries zaten.Wij eten graag confituur , maar aardbeienconfituur in het bijzonder.s'Morgens eet ik altijd yoghurt en die zoet ik dan met confituur.Die  fruityoghurt  uit de winkel vind ik soms te zoet.

Clive: dat hondje gaat bij jullie super gelukkig worden.Daar ben ik zeker van :D.

Dames, tot morgen allemaal.

mammyretro

30 nov 2018, 20:49

goede avond ,
we hadden hier in de namiddag zon , ,
mijn messeger op fb gaat weer niet 
zus had me gisteren geen goed nieuws gezegd
haar vriendin heeft borst kanker , :cry:
je hoort mat dat 
slaap wel voor straks ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Muddy Maddy

01 dec 2018, 07:23

Goede morgen seizoentjes,

laat in bed gekropen en laat ingeslapen want ventje kweekt een verkoudheid en lag te hoesten. hij zei dat hij wss vandaag hees zal zijn. het is biefstuk met pepersaus en frietjes zondag. voor vandaag brood. over brood gesproken, de beenhouwer gaat nu ook vers brood verkopen. die hangt eigenlijk af van een spar-keten. wss omdat onze enige bakker maar vier dagen in de week open is en er alleen een broodautomaat is, die natuurlijk rap leeg is.
Gisteren naar dokter naamgenoot geweest. ik moet binnen 2,5 maanden een nieuwe nekinfiltratie. deze was een proef. moest normaal de 26 ste gaan maar ik heb zo een vermoeden dat we naar brugge gaan moeten gaan. de 15 moet ventje dan maar bellen naar de pijnkliniek voor een afspraak. Ze heeft ook naar mijn heup gekeken. dat is een pees, die daar dwars zit te doen. kan opgelost worden door een behandeling onder de niersteenverbrijzelaar, maar dat wordt niet vergoed en er moeten zeker 3 beurten zijn en kosten elk 50 euro. dus dat gaat pleisters blijven. of de spuitbus of de gel.
dan thuis gekomen en naar de verre apotheek geweest, naar die hier om het hoekje ga ik niet meer. ofwel heeft ze de medicatie niet en moet ze het bestellen. De laatste keer heeft ze zelfs de firma gebeld om zeker te zijn van de dosis druppels van mijn contramal. want zo'n pompje is niet gelijk aan zo'n druppelflesje en ze dacht dat ik mezelf ging overdoseren. zal dus reserve-apotheek worden voor  buikloop pillen en andere vrij verkrijgbare middelen.
ventje heeft gereserveerd online bij het restaurant. hoop nu maar dat het goed is. om kwart na 12 moeten we er zijn. zal straks aan moeder vragen of je dan ook eerst in de lange rij moet gaan staan om te betalen.
de laatste keer dat we er geweest zijn met de vriendinnen van moeder voor onze huwelijksverjaardag stond er om 12 u ook een rij tot buiten en wij waren met 5, zaten in het achterste deel van de zaal aan de wc's. smakelijk. en toen hij dat briefje zag zei de baas: weeral een met 5! allez. ik voelde me niet welkom meer en had dat bijna gezegd.
gisterenavond onze frituursnacks opgegeten en naar tv zitten kijken. eerst kort nieuws en dan blijven hangen op 6 en naar castle gekeken. keek daar vroeger zo af en toe naar maar het is me aan het bevallen want ik heb het eerste seizoen op dvd gekocht. 's morgens naar play more gekeken voor seizoen 2 van mr mercedes. heb twee keer een halve aflevering bekeken tot ventje thuis was, dus dat telt voor 1.
vandaag gaat wss de stoof weer aan.
Clive: nog 1 nachtje slapen en dan heb je puppy power. amuseer je vandaag in hasselt voor babyspeelgoed. ik ga je mode- raad opvolgen en mijn veterlaarsjes aandoen.
Anjelier: als er iets is van fruit dat ik absoluut nooit meer ga eten dan zijn dat aardbeien. heb er vroeger genoeg door mijn keel geramd gekregen. en waarom zijn de potjes yoghurt of andere zaken dan altijd maar dan ook altijd met aardbeien? eugh. er zijn maar een paar fruitsoorten die ik echt lust. net als groenten.
Mammyretro: graag gedaan. ik ben blij dat jij er blij mee bent en het een mooitje vind. en het is tijdig toegekomen, want de post vertrouw ik niet meer zo goed.
vandaag brief voor ziekenbond maken. die kan dan ergens als ik tijd heb in de bus. donderdag naar de huisartse.
Oma C: ik weet dat piekeren geen zin heeft, maar er zit nergens een off- knop in mijn hoofd. jij betaald dan wel veel geld voor een afspraak met de huisdokter, zonder die 4 euro voor je GMD. hier staan ook geen geldbomen en we hebben geen ezeltje. :lol:
Dinsdag komen ze dus voor de zetel. ventje gaat moeten zien dat Gimly zijn zetel uit de weg staat, de deur open kan en het cd kastje waarop er een schemerlampje staat weg is. van "zijn" zetel uit de weg, daar zal Gimly niet al te content van zijn. is nu ook weer aan het rondlopen, boven/beneden en omgekeerd.
gisteren koude voeten gehad en moeten wisselen met sokken die altijd op de verwarming liggen. mijn neus had ook koud, maar ik zat te zweten. ventje zei dat ik weer te veel gedaan had. hij heeft een nieuw spelletje op zijn telefoon, iets ouds. we hadden het, terwijl we aan het wachten waren over het spelletje: "mastermind" met die gekleurde pinnen. heb dat met moeder of de occasionele vriendin van school uren gespeeld. hij heeft iets dat 100 noemt. terwijl ik naar castle keek en Gimly ons naar bed wou, was hij daarmee bezig. 
seffens eens de zetel wegtrekken want ik denk dat het tv boekje er weer achter ligt. als ik er niet aan  kan , gebruik ik een tang oor bbq- vlees. een goed soldaat, hè...
Nog een kopje koffie, dan boerderij, de criminal cases en  chapters & choices.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

clive

01 dec 2018, 08:52

Goedemorgen Seizoentjes, 

Ik kan vandaag blijkbaar geen plaatje zetten, raak niet op de pagina. 

Mammyretro,  heel veel moed en sterkte voor de vriendin van jouw zus. 

Oma-C, gisteren was het inderdaad beter weer dan de dagen ervoor. Slim van jou te wachten tot het beter weer was. 

Anjelier, aardbeienconfituur is ook mijn lievelingsconfituur. Eet dat wel niet alle dagen maar heb het wel altijd in huis. Lief van jou wat je van de pup zegt. Het is wat Oma-C zegt, wij hebben 3 honden gehad en een katje en zij hebben het hier ook heel goed gehad. En ze waren braaf en lief. Dus met de pup moet het ook lukken, dat hij hier gelukkig is. Ga hem vast verwennen. 

Muddy Maddy,  een heel verstandige keuze, jouw veterlaarsjes aandoen onder jouw mooie outfit, gaat veel eleganter zijn. En dan ook zo'n leuk vooruitzicht, jouw nieuwe  zetel. Maak er een fijne dag van. En dank je wel voor het mooie overzichtje. 

En ja, nog 1 nachtje slapen en dan is hij hier, spannend. Neem een bloemstukje mee voor de fokster; 
Verder  moeten we bijhebben : de reisbench, mijn tasje met snoepjes en zijn po*p zakjes, zijn tuigje en leibandje, 
een bus fris water en een knuffeltje. 

Heb al een strijk gedaan. Gisteren echt alle boodschappen gaan doen, want vandaag moeten we naar Hasselt. Voor zondagavond heb ik voor een keertje iets klaargemaakt gekocht voor zondagavond. Omwille van de pup. Ook met de feestdagen ga ik buiten de soep en de voorgerechtjes, iets klaargemaakt halen. Pup moet dan nog veel pipi gaan doen buiten en als ik dan aan het koken ben, is dat te moeilijk. om met hem steeds buiten te gaan. Bon, ook voor mij eens leuk wat minder werk. Zou volgend weekend graag de Kerstboom zetten. Dan is de Sint geweest en mag het.

Zo, ik wens elkeen een hele fijne zaterdag. Stuur jullie heel veel groetjes en veel liefs. 

Oma-C

01 dec 2018, 10:12

Afbeelding

Een zonnige groet vandaag... 
benieuwd hoelang het duurtAfbeelding
wasje is bijna klaar om buiten te hangen 
en er ligt nog eentje klaar om te wassen
De strijk zal misschien voor morgen zijn 
als ik vandaag geen zin meer heb Afbeelding

M-M geniet van het etentje en van de nieuwe zetel  :)

clive morgen de grote dag....
hopelijk ben je niet te zenuwachtig  :oops:
Het komt allemaal goed, en ja
het brengt veel werk mee vooral in het begin  :wink:

anjelier, ik eet alleen mager yoghurt en zonder suiker
diabeten moeten uitkijken wat er binnengaat :oops:

mammyretro, sterkte en ja K is tegenwoordig
bijna overal aanwezig... sterkte...

Aan alle seizoentjes (sorry zonder namen verder)
Een heel fijn weekend... maak er het beste van...
Het wasmachien roept  :lol: tot later...

Oma-C

01 dec 2018, 17:12

Afbeelding Hier was er zon tot tegen de middag en dan 
begon het te regenen en nu regent het nog...
Was is in de linnendroger gegaan, want buiten droogde het niet
Alles is al gestreken ook, blij dat het weer opgeruimd is Afbeelding

Straks verse worteltjes opgestoofd met een kalkoenlapje
smakelijk eten allemaal.
Een goede nacht en tot morgenAfbeelding

anjelierken

01 dec 2018, 21:30

Hallo iedereen,

Daarstraks stoofvlees klaargemaakt , is lekkerder als het een nachtje in de saus gelegen heeft.Morgen frietjes met stoofvlees bij vader, vader had daar zin in en wij ook eigenlijk.Was al heel lang geleden dat ik nog stoofvlees had klaargemaakt.

Clive: morgen de GROTE dag :D, is wel spannend hé, kan het me zo voorstellen.

De volgende dagen ook nog veel regen, maar het zijn wel aangename temperaturen.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

02 dec 2018, 09:33

Afbeelding

Goede morgen, ... hoewel donker en regen... :roll:
en de volgende dagen nog van dat...

clive kan haar geluk niet op vandaag... wat zal ze blij zijn... :P

M-M nog niet gepasseerd.. en fijne dag... :wink:

anjelier, smakelijk frietjes met stoofvlees, smaakt altijd...
ik maak dat ook altijd in een grotere portie klaar om
in te vriezen... voor één persoon is dat anders niks begonnen
om dat klaar te maken...ik vind het ook lekker bij brood :wink:

Alle seizoentjes een aangename dag,
en maak er het beste van ondanks de regen :roll:

clive

02 dec 2018, 10:02

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Was al om 05.00H op, kon echt niet meer slapen, ben dan maar opgestaan. Wou dan hier een woordje placeren, maar ze waren aan het werken aan de site. 
Ondertussen is het licht HH al gedaan. 

En inderdaad, lieve Oma-C, vandaag is het de grote dag, eindelijk komt de pup naar huis. Alles staat al klaar; Zijn bench, tuigje met leibandje, een waterbus, zakje met snoepjes en po*p zakjes  + 3 speeltjes zijnde knuffeldekentje, een bijtring met een sleutel eraan  en een fopspeen + een knuffel waarvan we niet weten wat het is, een soort koe. En zijn mand met puppyspeelgoed is nog gevuld. Mogen hem om 14.00H gaan halen in Nederland. 
Vorige keer tijdens het bezoek aan de pup, was er ook een Zwitsers echtpaar met 2 kinderen, die hadden een zusje van onze pup gekozen. 
Kan  nimmer wachten, ben zo blij en mijn zenuwachtigheid is verdwenen. 

Zo, ga plaats maken voor Muddy Maddy. 

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens elkeen een mooie zondag. 
Liefs en een dikke knuffel voor wie er eentje nodig heeft. 

Helena van Troje

02 dec 2018, 11:34

Samen met jou,Clive, in grote spanning hoe het zal verlopen en hoe dat pupje gaat heten.
Anjelier, je doet me zin krijgen in stoofvlees, maar ik heb mijn boodschappen al gedaan en zal een steak met sla en frietjes eten vandaag...
Morgen prei met hesp en kaassaus.

Toen ik opstond dacht ik vandaag ga ik dit en dat en hetgeen doen en ik ben alles vergeten :P
Zal eens kijken wat ik opschreef in mijn notities.
Oh ja: verstelwerk, daar was ik gisteren speciaal voor naar de Veritas gegaan om het juiste naaigaren te vinden.
Zeg, een bobijntje stikgaren kost ondertussen al 3,60€ !!!!!!!
Ontdekt dat ze mijn lievelingsmerk kousen daar nu ook verkopen. Meteen een nieuwe kousenbroek gekocht.
Wist ik veel welke mijn maat was. Heeft de verkoopster discreet naar het maatje in de collant die ik aanhad gekeken.Zou ik nu wel een nieuwe lange broek of een rokje kopen?
Ik vind een rokje toffer, maar niet zo handig op de fiets...
Ben die eeuwige lange broeken beu.

Tot hiertoe nog geen allerslechtst nieuws van tante nonneke van grootvake.
Het was er gisteren niet goed mee, maar ze was wel rustiger dan de dagen ervoor.
Nu vervloek ik mezelf toch dat ik niet verder durf rijden dan in de omgeving.
Maar ik ben al bang als ik moet meerijden...Ik zou alle dagen geweest zijn denk ik.
Gelukkig zijn er de medezusters en de lekenverpleegkundigen die met hart en ziel en heel veel liefde en respect voor haar zorgen. Dat is een heel grote geruststelling.

We zullen eens wat werk zoeken se!

Prettige dag iedereen en succes hé Clive!

Muddy Maddy

02 dec 2018, 11:54

Goede ( bijna) middag seizoentjes,

ik was al vrij vroeg op, maar de site lag stil. dan maar spelletjes gespeeld en wat gefb-ed. dan de tv aangezet en ben dan naar iets blijven kijken. straks na de steak met frietjes ( ja, hier ook Helena) verder doen met de kaartjes want morgen moet de snijmachine terug mee naar de buro.
Ventje is dus verkouden, heeft vickx op zijn borst, hoestsiroop en bruistabletten want van de week kan hij niet ziek vallen, aangezien het weer eindejaarafrekening is. Ons moeder zei gisteren dat ze wel hutsepot wil komen eten en had het in haar kop gestoken dat ventje gezegd had dat ze de 15 de moest komen ( toevallig een zaterdag en wijlen papa's verjaardag :cry:) de maandag dan bellen voor een afspraak bij de pijnkliniek. zal ergens in januari zijn.
maandag moet ik naar de winkel om iets te halen dat ze in reclame hebben en dan staan er rijen. Dinsdag dan ook weer vroeg op om de zetel in ontvangst te nemen. het is ook leesvoerdag.
naaigaren is idd duurder geworden. heb dat ook ondervonden toen ik om stopwol ging een tijdje geleden.
Clive: succes in nederland met je nieuwe schat. zo te lezen zal hij niets te kort komen!
aan iedereen een fijne dag!
Cats Rule!