In de Vier Seizoenen reeks 13 Winter
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, jij gaat kasten uitwassen. Dat doe ik graag. Vind dat zo plezant als alles terug ordelijk staat.
Gisteren de echt dikke winterjassen, die niet naar de droogkuis moesten, reeds in hoezen gedaan en boven gaan weghangen. Nu hangen er in de vestiairekast enkel nog de tusseninjassen. Zomerjasjes heb ik nog niet naar beneden gedaan, 1 zwaluw maakt de zomer niet.
Juist een verrassing aan de deur toen ik manlief uitliet. Naast de voordeur stond een grote doos uit Duitsland met de autobench van Matice. Heb er al foto's van gemaakt. Want we hebben ook niets kunnen aftekenen of niets. Manlief gaat ze vanavond open maken en dan maar hopen dat er geen schade is.
Zo, ik wens elk van jullie een aangename vrijdag. Beterschap aan zij die pijn hebben of zich niet lekker voelen.
Liefs.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen iedereen,... mistig hier,
ik hoop als de mist optrekt dat de zon erdoor komt
clive de bench aangekomen, misschien zit het stortingsformulier erin
en kan je het via de pc-banking betalen dat is handig
hopelijk alles compleet en in orde
M-M kasten uitkuisen doe ik ook graag het is zo fijn als je
een kastdeur opentrekt dat alles netjes staat en je nooit iets moet zoeken..
geniet ervan... ook van het aanvullen
Alle seizoentjes een fijne dag, ja nu is de rug weer beter, tot ik weer
ga stappen dan komt het terug en smeren of pleisters
verdraagt mijn vel niet...
Fijne dag en tot later allemaal
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Dag dames allemaal,
Ik kan het hier niet zo goed gewend geraken. Heb weeral eerst moeten afmelden, dan weer aanmelden ....
De goesting is over tegen dat je bent waar je moet zijn ......
OmaC, ben blij voor jou dat de rug toch stilaan aan het beteren is. Je hebt er maar 1 he. Ik moet er ook voorzichtig mee zijn, op den duur leer je dat wel, maar toch is er soms zo'n 'uitschieter' terug bij. Moet naar de andere kant kijken omdat jong buurvrouwtje naast ons aan het zwieren en buigen en plooien is met haar rug, niet te doen. Je mag het mos van tussen je stenen halen, je mag je goot uitkeren, ....... maar doe het dan met het gereedschap dat ervoor bestemd is ... Ja, ik maak er me lastig in als ik dat allemaal afzie. Heb er al eens over gesproken hoor, maar hun kan niets overkomen, he, het zijn 'de ouderen' die moeten oppassen
Wie nu niet hoort zal later moeten voelen .....
En de Bench is toegekomen, Clive. Matice zal nu veilig in de auto vervoerd kunnen worden. Heb zo ergens eens iets gelezen of gehoord dat dat verplicht zou zijn ..... ik weet het niet meer. In elk geval, moest het zo zijn, dan worden er weer veel mensen 'op kosten' gejaagd. Ons 2 sloebers zijn gewoon van op de achterbank in hun mandje te zitten als ze ergens mee naartoe gaan. Dat zou voor hun erg stresserend zijn, tralies voor hun neus.....
Heuuuu ..... aan kasten uitwassen heb ik een hekel.
wie zich 'geroepen' voelt ????? !
Hier aan de lantaarnpalen hebben ze rode aanwijzers gehangen, voor een wandeling. Waarschijnlijk voor zondag, dan zijn er gewoonlijk wandelingen gepland van verenigingen.
Anjelierke, als je ook deze richting uitkomt ...... altijd welkom, al is het maar 'even' !
Honden ook toegelaten !
Volgens de weerberichten echt wandelweer, of ze moeten hun kar weer draaien, he, in ons Belgenlandje is alles mogelijk.
Hopelijk zijn ukkepuk en ukkemeisje ook weer beter ..... Lastig, met zieke kindjes, je wil gewoon zelf de pijn hebben, in plaats van de kleintjes ........
Wingerd, ook aan het uittesten hier. Plezant als het direct gaat gelijk het moet.
Allé, ga nog een snokske voortdoen. Was met betalingen bezig, en dan kom ik ook hier natuurlijk !
De zon heeft vandaag forfait gegeven en dan is mijn 'fris gemoed' ook wat op de achtergrond .....
Dames, probeer jullie zo goed mogelijk te houden. Als de zon terug komt gaat alles terug beter !
Tot .... de volgende !
Ik kan het hier niet zo goed gewend geraken. Heb weeral eerst moeten afmelden, dan weer aanmelden ....
De goesting is over tegen dat je bent waar je moet zijn ......
OmaC, ben blij voor jou dat de rug toch stilaan aan het beteren is. Je hebt er maar 1 he. Ik moet er ook voorzichtig mee zijn, op den duur leer je dat wel, maar toch is er soms zo'n 'uitschieter' terug bij. Moet naar de andere kant kijken omdat jong buurvrouwtje naast ons aan het zwieren en buigen en plooien is met haar rug, niet te doen. Je mag het mos van tussen je stenen halen, je mag je goot uitkeren, ....... maar doe het dan met het gereedschap dat ervoor bestemd is ... Ja, ik maak er me lastig in als ik dat allemaal afzie. Heb er al eens over gesproken hoor, maar hun kan niets overkomen, he, het zijn 'de ouderen' die moeten oppassen
Wie nu niet hoort zal later moeten voelen .....
En de Bench is toegekomen, Clive. Matice zal nu veilig in de auto vervoerd kunnen worden. Heb zo ergens eens iets gelezen of gehoord dat dat verplicht zou zijn ..... ik weet het niet meer. In elk geval, moest het zo zijn, dan worden er weer veel mensen 'op kosten' gejaagd. Ons 2 sloebers zijn gewoon van op de achterbank in hun mandje te zitten als ze ergens mee naartoe gaan. Dat zou voor hun erg stresserend zijn, tralies voor hun neus.....
Heuuuu ..... aan kasten uitwassen heb ik een hekel.
Hier aan de lantaarnpalen hebben ze rode aanwijzers gehangen, voor een wandeling. Waarschijnlijk voor zondag, dan zijn er gewoonlijk wandelingen gepland van verenigingen.
Anjelierke, als je ook deze richting uitkomt ...... altijd welkom, al is het maar 'even' !
Volgens de weerberichten echt wandelweer, of ze moeten hun kar weer draaien, he, in ons Belgenlandje is alles mogelijk.
Hopelijk zijn ukkepuk en ukkemeisje ook weer beter ..... Lastig, met zieke kindjes, je wil gewoon zelf de pijn hebben, in plaats van de kleintjes ........
Wingerd, ook aan het uittesten hier. Plezant als het direct gaat gelijk het moet.
Allé, ga nog een snokske voortdoen. Was met betalingen bezig, en dan kom ik ook hier natuurlijk !
De zon heeft vandaag forfait gegeven en dan is mijn 'fris gemoed' ook wat op de achtergrond .....
Dames, probeer jullie zo goed mogelijk te houden. Als de zon terug komt gaat alles terug beter !
Tot .... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-

Een gezellige dag nog.... ik kwam voorlopig
de laatste personen toevoegen aan de stamboom
binnenkort krijg ik weer een lading binnen van mijn verre neef
goed dat die meer weet over mama's familie dus na vandaag
afwachten...Hij woont in Nederland bij de rest van de familie
en als iedereen iets weet kan hij dat noteren, hij heeft ook 9 broers en zussen
en dan nakijken of ik geen fouten heb gemaakt..
M-J, bedankt voor je overzichtje en ja....als je jong bent dan
voel je dat niet en sta je daar ook niet bij stil
met ouder worden dan krijg je de rekening...
Ik weet dat het hernia is en als ik rustig blijf dan gaat
het over na een week of zo, maar na een lange tijd doe je
weer een verkeerde stap en schiet het er weer in (uit)
Het was nu wel een jaar of 2 geleden... dus ja
Geduld en afwachten... veel meer zit er niet op
Heb een hernia boven aan de rug (hals) en een beneden
goed voorzien dus...
Alle seizoentjes nog en fijne dag en straks is het weer weekend
geniet van wat kan.... ik blijf voorlopig van de wandelingen weg
het stapje naar de woning van zoon is al ver genoeg...
Groetjes allemaal en tot morgen...
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Eigenlijk kwam ik om een vraag te stellen in Wonen en Zorg
Zal ik hier ook maar even binnen wippen.
De chauffage ketel is nagekeken en onderhouden.
En, jawel, nu is het expansievat weer stuk!
Jongste zegt dat ik dringend een andere vakman moet zoeken.
Ik begin het ook te denken.
De gast van de schilder is dapper verder aan het werken.
Ja, afschuren een rot jobke, maar hij doet het proper.
Geregeld borstelt hij de stukken die hij met de hand heeft moeten doen proper.
Ook de vloer eronder.
Ik denk dat ik zelf grondig ga poetsen zo gauw ze weg zijn.
Offerte gekregen van de glazenier voor de lichtstraat boven.
Ben benieuwd wanneer die gaan komen.
Tegen dat alles gedaan is zal mijn spaarpotje wel wat lichter zijn.
Dan maar te hopen dat er niet te vlug weer wat de geest geeft.
De ijskast heeft al wat jaren op de teller staan, evenals het elektrisch vuur.
Straks de overschot van het slaatje van gisteren opeten met een stukje kip denk ik en een gebakken aardappeltje.
Morgen dan maar om boodschappen en goed nadenken, dat ik de rest van de week niet teveel buiten moet .
Slaap wel voor straks!
Zal ik hier ook maar even binnen wippen.
De chauffage ketel is nagekeken en onderhouden.
En, jawel, nu is het expansievat weer stuk!
Jongste zegt dat ik dringend een andere vakman moet zoeken.
Ik begin het ook te denken.
De gast van de schilder is dapper verder aan het werken.
Ja, afschuren een rot jobke, maar hij doet het proper.
Geregeld borstelt hij de stukken die hij met de hand heeft moeten doen proper.
Ook de vloer eronder.
Ik denk dat ik zelf grondig ga poetsen zo gauw ze weg zijn.
Offerte gekregen van de glazenier voor de lichtstraat boven.
Ben benieuwd wanneer die gaan komen.
Tegen dat alles gedaan is zal mijn spaarpotje wel wat lichter zijn.
Dan maar te hopen dat er niet te vlug weer wat de geest geeft.
De ijskast heeft al wat jaren op de teller staan, evenals het elektrisch vuur.
Straks de overschot van het slaatje van gisteren opeten met een stukje kip denk ik en een gebakken aardappeltje.
Morgen dan maar om boodschappen en goed nadenken, dat ik de rest van de week niet teveel buiten moet .
Slaap wel voor straks!
-

Goedenavond Seizoentjes,
Dank je allemaal voor de mooie overzichtjes.
MJ, moest zo lachen met jouw commentaar over kasten uitkuisen
Manlief is nog niet thuis, maar hoor op de radio dat het weer een chaos is op de baan. Was nochtans graag nog de boodschappen gaan doen. Nu ja , je kunt niet alles hebben.
Ik ga eruit. Ik wens ieder nog een fijne avond en voor straks een zachte welterusten.
Liefs.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
zonnig, en een hele lijst af te werken, dus: nog vlug een kopje koffie en dan er aan beginnen!
Fijne dag allen.
zonnig, en een hele lijst af te werken, dus: nog vlug een kopje koffie en dan er aan beginnen!
Fijne dag allen.
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Zo, de strijk is al gedaan, was wel niet zoveel.
Bench is uitgepakt en gelukkig geen schade. Het is wel een mooie. De halve boven zijkanten zijn van plexiglas zodat hij naar buiten kan kijken, de rest is een stevig traliewerk. Voornaamste is dat het een veilig transportmiddel is. Moet wel nog een mat in. Hadden voor alle zekerheid foto's genomen van de volledig ingepakte bench. Heb er net knuffels in gelegd en zit hij erin, met de deur open. Kan hij er al aan wennen. Het is de bedoeling dat de bench op de achterbank komt , vast gemaakt met de autogordels aan de gordels van de bench. Ga er voorlopig een donsdekentje inleggen; Moeten of vandaag of morgen toch in de dierenzaak zijn voor buitenspeelgoed en een nieuw tuigje en dus een zachte mat voor in de bench.
Gisterenavond geen boodschappen meer kunnen gaan doen. Manlief was te laat thuis. Dus die moeten we vandaag nog doen, gelukkig heb ik niet veel nodig.
Zo, ik wens elkeen een heel fijn weekend. Liefs aan jullie allen.
-

Goede morgen, met de zon erbij, de mist was rap weg vandaag
en alles ligt nat, maar dat zal de zon rap opdrogen
Wasje kan straks ook buiten drogen, en dan terug het bed op, heerlijk fris...
de wasmachine roept dus even kort nog...
Vandaag een kalme dag, pootjes omhoog wegens pijne rug...
geduld en boterhammen...niet makkelijk met dit mooie weer
want een mens wil naar buiten hé
Ik wens jullie allen een goed weekend
Geniet van wat kan en tot later...
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Oma-C met de pootjes omhoog op de leuning van het balkon is dat een oplossing?
Misschien wel geen zicht natuurlijk...
Ja, de tuin lokt, maar de zus zegt:"Overal afblijven. Het is nog winter!"
Er steekt een wolwasje in, dat kan op het rekje drogen in de lommer.
Ik heb nog genoeg eten in huis.
Morgenvroeg naar de bakker en de beenhouwer.
Lekkere pistoleetjes uit het supermarktje halen, die zijn de zondagvoormiddag open.
Onze middelste gaat daar ook. Als ik hem dan toevallig op zondag tegenkom zegt hij altijd:"Die gepensioneerden hé! Die hebben zelfs in de week geen tijd voor boodschappen."
Ik ga toch viooltjes kunnen planten als de schilder zo verder doet!
Ik had gezien dat er in mei aan zee een appartementje waar ik graag verblijf nog vrij was voor tien daagjes.
Maar, ik zal maar eerst eens zien hoe ver ik spring met al mijn huiselijke herstellingen.
Trouwens er is dan een bende werk in de tuin, die dan op zijn mooiste staat.
Clive dat is een luxe bench voor Mattice zo te lezen. En dat hij er wel in wil dat is al dat.
Poes in haar vervoer kooitje krijgen dat is niet altijd even simpel.
De hele weg miauwt ze dan klaaglijk naar het schijnt.
Als ze komt logeren is de voorwaarde als er een dierenarts aan te pas komt dat die thuis komt.
Gelukkig is de dierenarts een goede vriendin van e baasjes van de kat.
Die wordt dan op tijd verwittigd.
Ben benieuwd naar het nieuwe dochtertje van de jonge buren.
Dames en dieren nog een zonnige zaterdag gewenst!
Misschien wel geen zicht natuurlijk...
Ja, de tuin lokt, maar de zus zegt:"Overal afblijven. Het is nog winter!"
Er steekt een wolwasje in, dat kan op het rekje drogen in de lommer.
Ik heb nog genoeg eten in huis.
Morgenvroeg naar de bakker en de beenhouwer.
Lekkere pistoleetjes uit het supermarktje halen, die zijn de zondagvoormiddag open.
Onze middelste gaat daar ook. Als ik hem dan toevallig op zondag tegenkom zegt hij altijd:"Die gepensioneerden hé! Die hebben zelfs in de week geen tijd voor boodschappen."
Ik ga toch viooltjes kunnen planten als de schilder zo verder doet!
Ik had gezien dat er in mei aan zee een appartementje waar ik graag verblijf nog vrij was voor tien daagjes.
Maar, ik zal maar eerst eens zien hoe ver ik spring met al mijn huiselijke herstellingen.
Trouwens er is dan een bende werk in de tuin, die dan op zijn mooiste staat.
Clive dat is een luxe bench voor Mattice zo te lezen. En dat hij er wel in wil dat is al dat.
Poes in haar vervoer kooitje krijgen dat is niet altijd even simpel.
De hele weg miauwt ze dan klaaglijk naar het schijnt.
Als ze komt logeren is de voorwaarde als er een dierenarts aan te pas komt dat die thuis komt.
Gelukkig is de dierenarts een goede vriendin van e baasjes van de kat.
Die wordt dan op tijd verwittigd.
Ben benieuwd naar het nieuwe dochtertje van de jonge buren.
Dames en dieren nog een zonnige zaterdag gewenst!
-
@ Helena,
Nee ik heb een kubus van stevige mousse
die ik er al jaren voor gebruik, die past
in de vouwen van de knie en de hele onderbenen
rusten erop, dat voel je zo dat het goed is
maar daarom geneest het niet zomaar...
Het geeft goede steun aan de onderbenen...
Ideaal voor deze pijnen... maar ik kom niet klagen
ik zeg het alleen omdat ik het jammer vind dat ik
niet kan gaan wandelen buiten...
Fietsen op de H-trainer kan wel... maar dan ook rustigaan...
Ach je er zijn ergere dingen, ik zie net dat een lieve dame
met "K" weer in de kliniek opgenomen is... dat is veel erger
Mijn wasje hangt te drogen buiten...
Straks de lakens terug op het bed , en terug rust
Ik heb ook de meeste last als ik ga stappen... niet
als ik me hier kalmaan bezig hou...
Geniet allemaal van deze mooie zaterdag... tot later
Nee ik heb een kubus van stevige mousse
die ik er al jaren voor gebruik, die past
in de vouwen van de knie en de hele onderbenen
rusten erop, dat voel je zo dat het goed is
maar daarom geneest het niet zomaar...
Het geeft goede steun aan de onderbenen...
Ideaal voor deze pijnen... maar ik kom niet klagen
ik zeg het alleen omdat ik het jammer vind dat ik
niet kan gaan wandelen buiten...
Fietsen op de H-trainer kan wel... maar dan ook rustigaan...
Ach je er zijn ergere dingen, ik zie net dat een lieve dame
met "K" weer in de kliniek opgenomen is... dat is veel erger
Mijn wasje hangt te drogen buiten...
Straks de lakens terug op het bed , en terug rust
Ik heb ook de meeste last als ik ga stappen... niet
als ik me hier kalmaan bezig hou...
Geniet allemaal van deze mooie zaterdag... tot later
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
Dag seizoentjes allemaal ,
Tja, lang niet meer hier geweest omdat er ook geen bericht meer in mijn mailbox verschijnt dat er iemand een reactie heeft geplaatst en dan vergeet ik om te komen kijken ...
OMA C : spoedig herstel : een pijnlijke rug , niet te onderschatten .... jammer dat je dan niet kan gaan wandelen met het mooie weer ...
Vandaag drukke dag : vanmorgen om 9u al afscheid van buurman die gecremeerd wordt / Kom ik daar een jonge buurman tegen die ik van naam niet ken ... Zegt hij dat hij als kleuter bij mij in de klas heeft gezeten ..
/ Hij is ook net papa geworden van een dochtertje .. / Bij het volgende "straatfeest " zal ik toch maar gaan .... dan leer je de buren tenminste kennen.. Valt nog af te wachten wie nu in het huis van overleden buurman zal komen wonen.... Kan soms serieus tegenvallen...
Voor iedereen : hopelijk een fijn weekend , zonder pijn en ongemakken .. veel moed en sterkte !
Tja, lang niet meer hier geweest omdat er ook geen bericht meer in mijn mailbox verschijnt dat er iemand een reactie heeft geplaatst en dan vergeet ik om te komen kijken ...
OMA C : spoedig herstel : een pijnlijke rug , niet te onderschatten .... jammer dat je dan niet kan gaan wandelen met het mooie weer ...
Vandaag drukke dag : vanmorgen om 9u al afscheid van buurman die gecremeerd wordt / Kom ik daar een jonge buurman tegen die ik van naam niet ken ... Zegt hij dat hij als kleuter bij mij in de klas heeft gezeten ..
Voor iedereen : hopelijk een fijn weekend , zonder pijn en ongemakken .. veel moed en sterkte !
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Spring hier eventjes binnen.Ben wel moe, 2 daagjes ukkepuk kruipt toch wel onder je vel
.Hij is heel braaf , maar je moet altijd spelen
.En natuurlijk kan ik nogal gek doen met hem, wat hij heel plezant vindt.Maandag gaat hij terug naar school en dan afwachten of ukkemeisje het ook krijgt.
MJ: morgen is er een wandeling in Kapelle-op-den-bos.Daarom hangen er in de omgeving "richtingaanwijzers".Weet nog niet of we gaan, we zien wel.
Wel, ik heb geen problemen met de nieuwe lay-out ( tot hier toe).Me opnieuw aanmelden en afmelden doe ik altijd.Ook bij de vorige lay-out.
Dames, tot morgen allemaal.
Spring hier eventjes binnen.Ben wel moe, 2 daagjes ukkepuk kruipt toch wel onder je vel
MJ: morgen is er een wandeling in Kapelle-op-den-bos.Daarom hangen er in de omgeving "richtingaanwijzers".Weet nog niet of we gaan, we zien wel.
Wel, ik heb geen problemen met de nieuwe lay-out ( tot hier toe).Me opnieuw aanmelden en afmelden doe ik altijd.Ook bij de vorige lay-out.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Hoera, de kapstok hangt! hebben dan wel weer tegenslag met de digicorder, de afstandsbediening hapert en dan moeten we de boel herstarten omdat het beeld is vastgelopen.
Moeder belde dan weer vroeg en ik moest in allerijl een kaartje maken voor vriendin 1 die dinsdag verjaart. 't is gemaakt en al in de bus van de zaterdaglichting, nu hoop ik dat ze het ook effectief dinsdag krijgt. Dinsdag moet ik naar de specialiste. mijn rechterschouder is niet je dat. Staat ook genoteerd. Woensdag is er veel werk in de keuken, daar de kasten herschikt worden ( werkje voor hulpje.- ik heb een schema gemaakt met wat erin moet.) En donderdag moet ik om 8 u 30 naar de vampier. 't is altijd de vraag hoe hoog mijn witte bloedcellen weer gaan zijn...
IK ga Poes bedienen en mezelf een koffie schenken. ventje is nog in bed, maar al een paar uur klaarwakker.
Fijne dag!
Hoera, de kapstok hangt! hebben dan wel weer tegenslag met de digicorder, de afstandsbediening hapert en dan moeten we de boel herstarten omdat het beeld is vastgelopen.
Moeder belde dan weer vroeg en ik moest in allerijl een kaartje maken voor vriendin 1 die dinsdag verjaart. 't is gemaakt en al in de bus van de zaterdaglichting, nu hoop ik dat ze het ook effectief dinsdag krijgt. Dinsdag moet ik naar de specialiste. mijn rechterschouder is niet je dat. Staat ook genoteerd. Woensdag is er veel werk in de keuken, daar de kasten herschikt worden ( werkje voor hulpje.- ik heb een schema gemaakt met wat erin moet.) En donderdag moet ik om 8 u 30 naar de vampier. 't is altijd de vraag hoe hoog mijn witte bloedcellen weer gaan zijn...
IK ga Poes bedienen en mezelf een koffie schenken. ventje is nog in bed, maar al een paar uur klaarwakker.
Fijne dag!
Cats Rule!