Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje

20 jul 2019, 12:47

juist bericht gekregen van V en F
dat ze vertrekken op een vijfdaagse fietstocht
op de Laurentieden van 200km
hier nog altijd geen regen
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

20 jul 2019, 18:30

'k ben er weer :wink:

Die regen van vanmorgen...
net genoeg om het stof te blussen
dus zijn we toch maar naar buiten geweest; klein fietstochtje.

Viv, ja die uitzending met Stig vond ik ook SUPER; iemand waarvoor je bewondering moet hebben hé, zo'n doorzettingsvermogen.

Meme-Rietje, waar gaan ze fietsen ? Ginds in Canada ?

Ivette, laat die schommelende bloeddruk je vakantie niet vergallen, 't komt allemaal goed. Probeer eens wat minder zenuwpees te zijn

Tijd voor een lekkere franse baquette met kaas, ja we zijn over de grens gaan fietsen.
Oud maar niet Out

meme-rietje

20 jul 2019, 23:05

Ritavdm schreef:
20 jul 2019, 18:27
Meme-Rietje, waar gaan ze fietsen ? Ginds in Canada ?
ja in Canada
de Laurentieden op een route van 200km
over 5 dagen

omadina

21 jul 2019, 08:46

Hallo,

Voor jullie allemaal een heel mooie zondag, "Nationale Feestdag", wat die naam ook nog mag betekenen voor velen...
Hier is er om 11 u30 een défilé met de muziekfanfare rond het gemeentehuis in Koksijde Bad, zou wel eens gaan kijken. Het is een wandelingetje van 14 min. dus laat ik mijn fiets maar thuis.
Corry , ik hoop dat je weer wat fitter voelt, met dit weer is het oppassen natuurlijk , jullie zullen wel vooor elkaar zorgen, en alles komt wel weer in orde.
Yvette, ook voor jou duim ik, je hebt veel op je programma staan, hoop dat je er met volle teugen kan van genieten.
Vivke, wat een mooie foto's, en moeder paard met haar veulen, zo mooi als je dat kan zien opgroeien. Ik hou ook wel van paarden, mooie dieren !
Erika zal wel eens komen kijken als ze in jouw weide staan.

Ik kijk ook regelmatig naar "Vive le vélo", ik vind het mooi gepresenteerd en de menselijke kant wordt naar voor gebracht, soms echt ontroerend .
Rietjes en mémérietje, onze trouwe maatjes hier, geniet maar van jullie uitstappen. Ja Rietjes, per fiets ben ik hier ook vlug over de Franse grens, is toch direct een ander gevoel, hou er wel van.
Véra, mooi hé, de Efteling, het is ook al jaren geleden dat ik er eens was, ik geloof dat mijn oudste kleindochter zo rond 7 à 8 jaar was, en ze wordt nu op 27 juli 28 jaar, die 20 jaar, waar zijn die naartoe ?

Vandaag is mijn jongste dochter samen met man en kinderen, Danté,17 en Mauro, 13, vertrokken naar het Noorden van Spanje, niet ver van Barcelona, ze gaan in de zomervakantie altijd kamperen, ze houden daarvan. Mijn schoonzoon Rinus deed dat al van kindsbeen af en Ilse heeft het snel geleerd en houdt er ook van, en de jongens ook. Ze staan wel op een camping met veel faciliteiten, maar 't is toch de vrijheid, zeggen ze dan.

En...ja Vivke, 't voetbalseizoen ook weer begonnen, dat weet ik van mijn oudste dochter hé, ze is supporter van club Brugge, maar heeft ook wel sympathie voor Genk.Geniet er maar van !

Nu ga ik ook nog eens mijn stofzuiger hanteren, en straks een wandelingetje ! voor jullie allemaal, hou jullie goed !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ivette

21 jul 2019, 10:02

Dag allemaal
Ik heb nog altijd een schommelende bloeddruk maar gisteren had ik wel veel werk maar ook veel afleiding door mijn bezoek. Maar we hebben ook veeeeel leute gehad en dat is ook veel waard.
Gelukkig vonden ze mijn taarten lekker en mijn aardbeien (fraizen in het west-vlaams)heel zoet!
Ik vond het wel jammer dat geen één van de vijf meewilde voor een klein wandelingetje tussen de "kunst" in Gits, ze reden zelfs niet rond de markt die zo mooi bebloemd is en waar naast onze fontein nog 2 kunstwerken prijken.
Ze wilden nog helpen afwassen maar "dat zou ik wel doen"als ze weg waren.
Ik was wel zo moe dat ik alles aan kant gedaan heb, mijn kleren voor vandaag uitgekozen en klaargelegd heb en er rond 10u30 ingekropen ben. Niet zo best geslapen met die afwas nog op de gootsteen dus moest de klokradio me niet wekken, alles is weer aan kant want Nik komt me na 10u halen om naar Zeeland te reizen!

Ik wil Viv feliciteren met de eerste cup van het nieuwe seizoen voor Genk en nog veel voetbalplezier!
Ik denk dat uw man intussen al goed hersteld is Vera-Maria gezien uw uitstapje naar de Efteling, goed zo!

Vanaf morgen hou ik het kalm, geen markt want ik zal waarschijnlijk nu al niet al mijn eten op krijgen.
Met die hitte zal ik me zeker koest houden alhoewel ik toch nog wil wassen, wat later op de week ik vertrek maar zondag!
Ik sluit nu af, anders arriveren ze hier en zit ik nog voor de PC, tot later!
Ivette

Ritavdm

21 jul 2019, 20:19

Goeieavond

't is een lange luie zonnige dag geworden, zelfs koken heb ik niet gedaan, gewoon een luie-meiden-lasagne;
't moet kunnen voor een keer.
Naar de koers gaan kijken in een naburig dorpje en voor de rest lezen, tv-kijken, luieren in de zon en hier af en toe eens komen loeren.

Vanaf morgen is 't wel weer "vollen bak" met M...ke.
Oud maar niet Out

vera-maria

21 jul 2019, 21:34

Goedenavond allemaal!
Was ook een lui dagje hier...eerst deze morgen de 11u. mis gaan zingen, deze middag zijn we dan iets gaan eten dan terug naar huis voor een korte siësta en dan mijn ma gehaald om ergens een koffie te gaan drinken en rond 17u was onze zoon en zijn vrouw hier dan om ons logeetje af te leveren...ze had haar mooi kleedje aan en ik wou met haar op de foto ✨
Afbeelding
En ons logeetje zit hier naast mij in de zetel straks mag ze naar bed en volgens haar mama slaapt ze tot 9u30 ben benieuwd...
Wens jullie nog een fijne zondagavond daag...
You only have one life...live it!

corry

22 jul 2019, 08:08

Goedemorgen

De nacht was zoals vorige nachten, reeds rond 5 u op. Dokter komt langs. Eventueel kinesist opzoeken.

Aan zee veel regen gekregen, zoals het er nu uitzien wordt het bakken en braden, records gaan breken, zou onze aarde aan het opwarmen zijn ? vraag voor Trump .

Rietepetietje, Canada met de fiets 🚲. Wat een avontuur , eens iets anders dan rond de kerktoren.

Vivke, rugklachten een van de meeste klachten , in pijnkliniek is het aanschuiven , niet elke klacht kan behandeld worden.
Jong leven het doet toch iets, ooit een geboorte bij zoon meegemaakt.
Je metekind is al een grote meid, mooie foto’s met beide, ook van merrie en veulen.

Rug is nog herstellend van behandeling, weet dat geduld nodig is, linkerkant moet nog gebeuren. Nu eerst hoofd koel en stil houden zodat mijn draaiingen me niet een hoge bloeddruk bezorgen.

Inloggen is bij mij bijna dagelijks, ben het al gewoon.

Ivette een lage bloeddruk geeft je draaiingen , heel anders dan wat in mijn hoor afspeelt, minder gevaarlijk maar ho zo vervelend.

Inderdaad Vivke je zus aasde al lang op je weide, nog altijd been stijf houden, in bruikleen, je weet maar nooit wat eens kan gebeuren, het niet het eerst dat zulk iets bouwgrond wordt.

Oma-Dina, je leven een andere richting gegeven, wat een verschil je gezin zal blij zijn en jij geniet volop zoals het hoort.

Veveke, wat een mooi prinsesje, een echt dametje en ook een spitsvil, weet niet of jullie het begrijpen ,in normale taal kapoen.

Erikaatje, het ijzer smeden als het heet is, je bent een werkpaardje, nu en dan genieten na inspanningen samen met Indyke.

Ik ga stoppen, mezelf wassen en aankleden, Stafke is mijn rechterhand, toch fijn in zulke omstandigheden niet alleen te zijn.

De airco zal zijn werk moeten doen, een geruststelling het te hebben

Tot later

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

22 jul 2019, 08:54

Hallokes allemaal
en je prinsesje word groot veve
Corry duimke
hier enkele foto's van het oud Montreal
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ivette

22 jul 2019, 09:14

Gisteren een prachtige "moederkesdag" beleefd met Nik en de ouders van Els.
In zijn nieuwe auto reed hij ons naar Vlissingen waar hij voor het middageten gereserveerd had.
Er was daar veel volk in Vlissingen, veel Duitsers van de nabije camping.
Enkele beelden uit Vlissingen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mede door het prachtige weer was het een heel aangename dagtrip!
Ivette

Ritavdm

22 jul 2019, 09:22

Goeiemorgen

Vlissingen.... altijd leuk !

PickNick inladen en we zijn ermee weg, we proberen er een leuke dag van te maken met ons logeetje.
Oud maar niet Out

omadina

22 jul 2019, 09:55

Goede morgen,

Begin van een "warme" week. We zullen ons allemaal een beetje moeten aanpassen, en niet "te" veel inspanningen doen. Ik zal maar zeggen: daarvoor zijn we allemaal wel verstandig en oud genoeg voor, alhoewel...

Ik ben aan het zwansen, zoals ze hier zeggen.

Yvette, mooi Vlissingen, we moeten niet zo ver gaan om te genieten van mooie beelden en mooie natuur.
Gisteren heb je dan toch kunnen genieten.
Ik ben naar het 21-juli-feest geweest, aan het gemeentehuis.. Na de officiële plechtigheid en de twee volksliederen gespeeld door de fanfare, zowel, de Vlaamse Leeuw als het Belgisch Volkslied (vond dat wel goed) was er een optreden van een meidengroep met allemaal klassiekers, zowel Engelstalig als Franstalig als Nederlandstalig. Er was veel volk en er was een aperitief voorzien, waardoor iedereen in de stemming kwam en na een tijdje stond het plein vol dansende mensen, en was Nederlands en Frans door elkaar te horen ! Fijn vond ik dat. Aan het tafeltje waar ik stond waren mensen van Antwerpen en ook van Brussel. Ze komen in augustus terug met de "lady's Trophee", het tennisternooi hier en we hebben afgesproken om terug samen te komen. Ik ben dan nog wat aan zee blijven "plakken", zoals ze dat bij ons zeggen, maar niet gewacht op het vuurwerk, daar ben ik trouwens geen echte fan van.

Corry, hopelijk komt alles goed in orde met je rug en ook met je bloeddruk, hou je maar kalm, zeker met dit warme weer. Ja, ik vertel hier niet veel over mijn eigen leven, maar ik heb inderdaad te knoop doorgehakt, wil niet meer leven met de gedachte: hoelang zal het nu duren vooraleer hij weer zomaar zonder enige aanleiding uitvalt en autoritair gaat doen. Dan liever alleen, met mijn familie en de tennismaatjes.

Vandaag speel ik niet maar morgen wel, gelukkig om 9u30, 't al al warm genoeg zijn zo een uurtje in de zon.

Voor alle maatjes, een fijne maandag, straks boodschappen doen, en dan een beetje koken, ...of misschien een pizza gaan eten of afhalen bij de campinguitbater, Rietjes, je brengt me op ideeën.

Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

22 jul 2019, 19:40

We hebben er een leuke dag van gemaakt
en op de fiets wat het best te doen vn de hitte;
een mild zeebriesje en af en toe wat schaduw

't was leuk !
zie maar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

vera-maria

23 jul 2019, 10:11

Goedemorgen allemaal!
Rietjes een ooievaar gespot?
Mooi in Canada Meme-rietje!
Corry spitsvil had dat woord nog nooit gehoord!
Yvette, Vlissingen altijd mooi om er te vertoeven!
Omadina groot gelijk met jou keuze wat G betreft, geniet maar van jou dochters en kleinkinderen!
Gisterenavond moesten wij gaan barbecuën, ze hadden daar een dochter van 13 en die heeft zich de ganse avond over Elise ontfermd, dus Elise had ook een leuke avond!
We waren om 23u.thuis en heb Elise nog wat gewassen want haar voeten waren zwart van op de trampoline en om 23u15 lag ze al in dromenland...
En deze morgen was ze wakker om 9u30 en vanavond gaat ze naar huis want haar mama is altijd thuis op woensdag, en donderdagmorgen komt Elise dan terug!
Wat brengt de dag...eerst eens naar de Carrefour verse wortelen halen want ons prinses heeft daar zin in en anders niet veel buiten komen want ik kan echt niet tegen de hitte!
Toen we vorige week naar de Efteling geweest zijn had ik ‘s avonds op de onderkant van mijn benen allemaal rode stippen van het vele stappen 24.000! Maar als ik dat dan in de hitte zou doen dan zijn mijn benen niet meer om aan te zien en heb ik daar veel last en pijn van hoor!
Maar we mogen niet klagen iedereen heeft zo zijn kwaaltjes hé!
En mijn echtgenoot is weer aan het werk, hoop dat het goed mag gaan met zijn rug!
Ik ga richting badkamer...nog een aangename dinsdag en tot later daag...
You only have one life...live it!

meme-rietje

23 jul 2019, 20:10

Afbeelding