In de Vier Seizoenen reeks 15 Zomer 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

29 aug 2019, 19:21

hahaaa keukenprinses kan je ook rijstpap maken voor één man in de micro golf?
ik eet dat echt graag, maar ik zie me niet direct een pot maken voor mij alleen
Laatst gewijzigd door Helena van Troje op 29 aug 2019, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Oma-C

29 aug 2019, 19:34

Afbeelding

Goede avond alle seizoentjes, nog geen bedtijd maar ja
straks na de douche en nog wat bankhangen, komt het er wel van :lol:
Hopelijk geen klank en lichtspel vannacht... :roll:
de 5 à 6 x naar toilet gaan elke nacht is al genoeg :oops: :oops:

Helena dat recept zou ik ook wel willen want voor één man is het soms niet
simpel om bepaalde dingen klaar te maken, je kan ook niet alles invriezen

Anjelierken, je mag het recept eens doorgeven als je dat zou willen,
dank bij voorbaat :wink:
en beterschap aan de verkouden man van jou :)

Alle maatjes een fijne dag verder en slaap lekker :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

29 aug 2019, 21:15

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Anjelier, dan heeft Spaanse Woef soms ook gekke kuren :D En normaal dat die oogarts veel te doen heeft als je de wachttijden bekijkt als je een afspraak maakt 8O . Heel veel beterschap voor jouw man, hoop dat het niet uitbreekt.

Oma-C, vandaag waren de temperaturen toch al iets beter te doen dan de laatste dagen.

HVT, wat een lange wachttijd voor de oogarts, gelukkig is het niet dringend. Manlief en ik hebben op hetzelfde moment ooit een zeer besmettelijk virus op ons oog gehad en zijn dan via spoed moeten gaan en waren we dadelijk geholpen, ook alle controle afspraken daarna verliepen toen vlot, maar moesten toen gedurende 6 weken ook 2X / week gaan. Was een heel hardnekkig virus, manlief is toen zelfs 6 weken thuis geweest van zijn werk. Maar waar ik over spreek, is zeker meer dan 15 jaar geleden.

Muddy Maddy, genoten van je leesvoer ? :D .

Ze zijn hier aan het werken op straat en Matice en ik moesten een heel ander parcours nemen. Moesten eigenlijk teruglopen van waar we gekomen waren, want ze waren daar een nieuwe asfaltlaag aan het leggen.

Zo, wens iedereen nog een fijne avond en voor straks een zachte welterusten. Liefs aan jullie allemaal.

Muddy Maddy

30 aug 2019, 06:52

Goede morgen seizoentjes,

voor een keer ben ik opgestaan, heb ventje uitgewuifd, Poes terug buiten gelaten.
achterdeur staat open, meneer kan terug binnen als 'em wilt.
de liedjes zijn gedaan, ze kunnen 15 uur feesten als ze willen. morgen voorspellen ze 26° dus wordt het het taupekleedje met de veters aan de jurk.moet dan ook een echte bh dragen, want 'n belvia heeft te grote schouderbandjes. van vlees weten we het nog niet, behalve dat de eend in de frigo zit.
drank zal alcoholvrij zijn of overbuurvrouw is met je fles weg voor je het weet.
de vlaggen hangen al. ben benieuwd of net als verleden jaar buurman v. ( die niet komt) ze midden in de nacht gaat afsnijden. ze wapperden te veel. ik heb alleszins al 2 nachten niks gehoord.
ben benieuwd of onze nieuwe burgervader zal komen, hij is uitgenodigd. verleden jaar was het nog de oude en die is gewoon iets komen drinken.
de biodiversiteit is van voor de deuren, is netter het eerste schooljaar in te zetten zonder onkruid.
schoenmaker vroeg aan mij wat ik gebruikte om onkruid voor de deur te houden. azijn en zout. 't is daarmee al eens gelukt.
vandaag moet ik ponsbladen bestellen voor kerst.
en dan een lijst samenstellen met namen. ik heb er nog een paar kaartjes over van verleden jaar.
kaartje voor verjaardag neef in de bus steken evenals de nog niet afgezegde dvdpost. dat briefje blijft aan de salontafel kleven tot ventje het gedaan heeft. met al die miserie op het werk is het al weer uitgesteld. :roll:
er moet ook nog een nieuwe lamp gehangen worden. denk dat dit alles voor volgend jaar zal zijn.
ben benieuwd wanneer ze me gaan verwittigen voor mijn vloer en velux. kan makkelijk de tweede week van september zijn, maar evengoed november.
Gimly is binnen en zit in mijn schoen. zit daar blijkbaar goed.
ventje ziet het ook niet zitten voor de bbq. je zal zien er zullen er weer te weinig zijn. en iedereen heeft dan net op hetzelfde moment honger. want ze hebben al teveel aperitief binnen. och, we zullen zien. als je met weinig verwachtingen gaat, zal je ook niet teleurgesteld worden.
( heb ik al veel ondervonden)
fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

clive

30 aug 2019, 07:54

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy , je zal zien dat de BBQ beter gaat meevallen dan je nu denkt. Het is vaak zo dat je als je ergens tegenop kijkt, dat het net meevalt. En je gaat mooi zijn met jouw taupe kleedje. Goed dat je er een BH'tje onder draagt, dat gaat jouw figuurtje ten goede komen.

Het is heerlijk koel in huis, ik ga dadelijk douchen en ruim dan meteen boven alles op, maak het bed op en veeg de badkamer af en stofzuig daar tenslotte .Neem dan de vuile was mee naar beneden en stop onmiddellijk een machine was in. En da ga ik de 2 benedenverdiepingen dweilen, vandaag voor een keertje geen pauze nemen want moet om 15.00H bij de kapper zijn en dan zou ik graag alles van het HH gedaan hebben. Want als ik daarvan thuiskom ga ik de valies al zoveel mogelijk inpakken .

Wens ieder een mooie dag. Liefs.

Oma-C

30 aug 2019, 09:23

Afbeelding

Goede zonnige morgen, het is heerlijk buiten
beetje wind en koel...hopelijk morgen ook voor de witte was :roll:
want ik was altijd op zaterdag(of zondag) da's zuiniger aan elektra :oops:

clive flink programma, en succes bij de kapper :wink:
en later een fijne vakantie

M-M, hier zie ik geen BBQ avonden meer het laatste jaar
weet niet hoe het komt maar het was telkens in de lente en in het najaar
en ik heb er dit jaar niks van gehoord of gezien :roll:
In de lente kon je bloembakken afgeven en die werden gevuld
met zomerbloeiers wel voor een klein bedragje want de stad zorgde ervoor
en die hebben hun eigen groendienst en soms plantjes teveel
Benieuwd of er nog iets gaat gebeuren in september :roll:

wij (zoon en ik) hebben nu gereserveerd voor volgend jaar bij de oogartse
maar als er iets dringend s mogen we altijd bellen ze houdt wel een paar plaatsjes
vrij voor spoedgevallen dat heeft ze al een hele tijd geleden gezegd
Bij een tandarts is dat moeilijker, al kan je niet weten wanneer je tandpijn gaat krijgen
't is wachten op je beurt, erg vind ik dat... :evil:

anjelierken , Helena, zwanenmeer, M-J en alle seizoentjes
vandaag weer de vrijdagse taken nu het niet zo heet meer is
de ramen moeten ook een beurt krijgen, dat is nodig na de regenbuien

Iedereen een fijne dag en straks een mooi weekend :lol:

Helena van Troje

30 aug 2019, 13:03

Die valies geraakt niet gemaakt hier.
Het lijstje is gemaakt, dat wel.
Een deel is al afgevinkt.
Het systeem hier is: alles boven klaar leggen.
In de wasmand naar beneden dragen in stukjes
De valies beneden vullen.
Die wasmand is al oké.
Nu nog de kleine prullen.
Ik weet nog altijd niet wat ik ga aandoen voor onderweg.
Nu gaan we eten en daarna nog eens goed nadenken wat we gaan vergeten.

anjelierken

30 aug 2019, 16:11

Hallo iedereen,

HVT: ik maak mijn rijstpap als volgt: ik giet 1 liter melk in een glazen kom voor in de microgolfoven, doe er 100 gr. rijst en 6 soeplepels suiker bij, eens goed roeren, het glazen deksel op de kom en in de microgolfoven zetten.Eerst 10 min. op 900 Watt en daarna 35 min. op 300Watt.Nadien uitnemen en binden met vanillebloem ( melk + poeder) en terug 1 min.in de oven.Uitscheppen in soepborden . Ik heb altijd 3 soepborden rijstpap met deze hoeveelheid.De rijstpap kun je enkele dagen bewaren in de frigo.Je kan ook tijdens de bereiding een kaneelstokje in de melk doen en saffraan.

Manlief is al beter, het hoesten is verbeterd alsook het snotteren.Zal nog wel enkele dagen duren eer het volledig over is.

Morgen komt zoonlief en gezinnetje logeren.Ze gaan naar een trouwfeest in de buurt, dus is het beter dat ze blijven slapen.Nu zal ukkepuk hier toch moeten overnachten, met mama en papa erbij zal dat wel lukken.En kleine zus trekt het haar niet aan , die slaapt overal :D

Dames, tot morgen allemaal.

zwanenmeer

30 aug 2019, 17:56

Dag seizoentjes allemaal ,
De reizigers onder ons zijn volop aan het inpakken :-) Morgen wordt nog een mooie dag :-)
Geniet ervan zoveel je kan .
En ja, die wachtlijsten bij de dokters ... dat wil wat zeggen ..
Mijn jongere zus is tandarts , dus daar kan ik altijd terecht :-) / het is gelukkig nog maar zelden nodig geweest .. maar wel gemakkelijk ;-) Nog een paar jaren en dan gaat ze met pensioen : dan zal ik ook ergens anders moeten gaan / ik heb alvast een tandprothese als "reserve" laten maken :-D ;-)
Voor iedereen wens ik een goede nachtrust , liefst zonder pijn en ongemakken , en een fijn weekend !!
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C

30 aug 2019, 20:00

Afbeelding

Goede avond iedereen, 't is nog te vroeg om te gaan slapen
maar straks komt het er wel van... :lol:

Helena, ik had altijd een lijstje klaarliggen in de valies om te zien
wat er mee moest en zeker niet vergeten mocht worden, dat was
elk jaar gemakkelijk om de valies te vullen
Je neemt wel altijd teveel mee maar beter wat teveel dan te weinig :roll:
Allerlei zomerkleren... en een warm golfke en een lange broek
tegen de muggen voor 's avonds, als je buiten zit.... en het
nodige toiletgerief succes ermee :wink:

zwanenmeer, makkelijk als je een tandarts in de familie hebt, daar kan je
altijd terecht...als het nodig is.... ook nog als ze op pensioen gaat :lol:

anjelierken, dank voor het recept, het kan ook gedeeld worden in 2 voor één persoon
denk ik... ik ga het zeker eens uitproberen; misschien wel in het weekend :lol:
Bedankt in ieder geval ik heb het gekopieerd... :)
Goed dat je man al beter is.... soms kan een zomerverkoudheid lang duren.. :roll:

Alle maatjes een fijn weekend en hopelijk mooi weer :)

Muddy Maddy

31 aug 2019, 07:21

Ben vroeg opgestaan en Gimly is naar buiten. Nog even en ik kan de gordijnen opentrekken.
me dunkt dat bij de technische dienst van 't stad ook geen van de slimste zitten, ipv hier hadden ze de nadarhekken op 't kerkplein gezet! de tafels en stoelen hebben ze wel goed geleverd.
gisteren ponsbladen voor kerstmis besteld. kan best zijn dat ik ze vandaag al geleverd krijg want ze komen met een koeriersdienst. ik weet het, het is vroeg maar beter er vroeg aan beginnen dan dat ik me moet haasten. MVR van de vroegere libellesite begint altijd in augustus. maar zij heeft een langere te sturen lijst. daar tussenin nog verjaardagskaartjes maken. dat van neef heb ik dinsdag gemaakt en gisteren opgestuurd omdat je het hier niet kunt betrouwen. aan de andere kant hebben we ook een bus, maar dan moet ik een ommetoer maken.
gisteren last gehad van mijn rug en nu nog. het weer gaat zeer zeker omslaan.
zagen gisteren ook buurvrouw v, maar meer dan gedag kwam er niet uit. zij vindt de transitie van Joyce abnormaal. en met haar moeder die de grote K heeft, komt ze niet. er waren dit jaar opvallend minder feestjes bij hun thuis. vader en moeder van buurman zijn hier amper geweest. of er scheelt daar ook wat.'t zijn mijn zaken niet. ik heb ook mijn problemen.
gisteren naar de carref. had al 't een en ander in mijn handen, zie ik ventje nergens. die stond nog buiten te praten met een oud-collega. Was ik ijs geweest, ik was gesmolten toen hij eindelijk met de kar binnenreed. dan boodschappen gedaan met lijstje en toch... extra dingen mee. waaronder een kaasje dat we al heel lang niet gegeten hebben. Is voor zondagavond. kaasje ligt te rijpen in keuken. is goed verpakt want je ruikt niets. behalve de psst bus aan de vuilniszak. ik heb daar al een reserve voor met lavendel. promo is promo. dus 2 flessen vloeibaar wasmiddel gekocht 1 voor de witte, 1 kleur. tussendoor gebruikt ik pods. en op kort programma.
nu is de keuze tussen kleedjes. normaal ga ik het taupe kleedje dragen, maar omdat het avond is denk ik dat ik voor het zwart ga gaan. en dan vallen vlekken niet zo goed op. want ik ben soms ook een smospot.
we gaan de eend hier voorbakken. kwestie van geen te lange baktijd op de bbq. hebben ook worst, gewone voor ventje en voor mij de bbq-worst. ventje lust die niet omdat er ui inzit. en twee brochettes. denk dat we genoeg eten hebben. desnoods plastiekje erover en dat voor maandag.
En maandag is het school. ze begint om 9 uur voor 1 keer. oriëntatiedag.
kregen wij pas vroeger in het middelbaar. in de maricolen moest je dan om je materiaal. klas per klas en dan bespreking over de vakken. Die van het internaat hadden dan al studie als wij al lang naar huis waren.
Clive: mocht je nog komen piepen: Fijne reis, idem dito voor HVT. Geniet ervan.
Zwanemeer : al een vals gebit laten maken of heb je er een?
Anjelier: is het vanavond dat zoon dat trouwfeest heeft of is dat al gedaan?
Oma C: nog even volhouden en maandag is het mooie weer gedaan. dan is alles weer routine. geen hoge temp. meer en ik zal weer de dagelijkse lading kinderen zien die afgezet worden met een SUV.
omdat de zoen-en vroem zone altijd volstaat, komen ze dan maar naar hier.
ventje moet vandaag helpen met de tenten: twee partytenten. ik heb de mijne niet aangeboden. ze staat nog niet eens op mijn koer, laat staan dat ze uit de doos is. hadden ze beter gezet als Suus hier was. Die zit momenteel in Domburg. ook aan 't zeetje.
zo ga eerst nog met een paar glazen water mijn maag laten kalmeren en dan pas pillen pakken en frambozen ontbijt terwijl ik naar moeder luister. nadien twee kranten lezen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

clive

31 aug 2019, 07:57

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, dank je wel voor het recept. Jij bent hier wel echt de keukenprinses.

Oma-C, nog 1 dag puffen en dan wordt het weer beter weer. Nu is het ook nog lekker koel.

HVT, ik moest lachen. Ook ik gebruik een wasmandje om in te pakken, moet dan wel telkens trap op en af, maar dat geeft niet Geniet van de vakantie.

Muddy Maddy, bedankt voor het overzichtje. En je gaat jouw zwart kleedje aandoen, zwart is altijd mooi en past bij elke gelegenheid. Amuseer jullie op de BBQ.

Even nog een drukke zaterdag. heb juist het laatste gestreken,. Moet dan om 12.00H bij de
manicure/ pedicure zijn en om 13.00H moeten we op het verjaardagsfeestje zijn van Baby D.
Maar sta er goed voor want onze koffer is reeds volledig gepakt en in de zak van Matice moeten morgenochtend nog enkel zijn 3 slaapknuffels in en dan is ook deze klaar.
Morgenochtend dan enkel het toiletgerief nog en dan kunnen we vertrekken

Allemaal braaf zijn zulle als ik weg ben :D .
Wens iedereen een heel mooi weekend. Liefs.

Oma-C

31 aug 2019, 09:48

Afbeelding

Goede morgen aan alle seizoentjes, :wink:
Een stralende zon al van heel vroeg... heerlijk wakker worden zo :)

clive als je nog niet weg bent, een fijn feestje bij baby D en
een hele aangename reis, en kom veilig terug... :P

M-M vandaag het buurtfeest, jullie hebben geluk met het weer
geniet ervan ... van de BBQ en een babbel met de buurt :wink:

Helena zal zich ook ongeveer klaarmaken voor een fijne uitstap
geniet er ook van, 't is altijd anders dan thuis :wink:

anjelierken, heel de familie bij jou, dat is ook weer fijn
veel gepraat en gelach :wink:

zwanenmeer waarschijnlijk gaan wandelen, groot gelijk
je moet dat doen zolang het kan want het is soms rap veranderd
leef vandaag... morgen is weer een andere dag :wink:

M-J,misschien weer aan zee, maak er nog een fijne tijd van :wink:

Alle seizoentjes ook wie ik niet vernoemd heb... een heel fijn weekend :)

anjelierken

31 aug 2019, 14:13

Hallo iedereen,

Verwacht zoon met gezinnetje elk moment.

Heb deze voormiddag met buurvrouw al taart gebakken, deze namiddag komt ze terug om te versieren.Haar kleinzoon verjaart en wou zelf ook eens een taart bakken.Nu ze het gezien heeft, kan ze het alleen , zegt ze.

De buurman is daar , tot volgende keer.

Muddy Maddy

01 sep 2019, 07:07

allez, de buurtbbq is heel chaotisch geweest en leuk. er was zelfs een travestieshow.
ventje is boven zijn theewater geraakt. zal vandaag wss beeld zijn maar geen klank, die gaf hij gisteren aan de micro genoeg.( ik lag al te bed)
Gimly miauwde dus ben ik maar opgestaan om onze jongen tevreden te stellen.
rustige nacht gehad, wat wil je: een keer geen auto's die door de straat sjeezen en deurportieren die je hoort dichtslaan.
de eend heeft de bbq niet gehaald. zal ze dan straks invriezen. sla die ik overheb, kieper ik in de soep.
als het een uur of 10 zal zijn, zullen de meeste wel uit hun bed rollen.
het springkasteel is al van voor mijn deur. de tafels en stoelen zijn ook al weg. ze zullen volk genoeg gehad hebben. de vlaggen hangen nog en de lichtjes.
vandaag weet ik dus niet hoe de dag zal verlopen. mijn moeder zal alleszins bellen.
Gimly heeft een zakje te pakken en is dat nu aan het molesteren. hij heeft al ontbijt 1 gehad. is buiten geweest waar het nu ijskoud is ter vergelijking met gisteren toen ik in mijn taupe kleedje zonder mouwen liep.
straks de keuken opruimen, is een slagveld met overal flesjes en borden, bestek, opengetrokken zakje nootjes....
buurman had een speciale bbq. zo'n groot ei. daar heeft hij dan kip met bruine leffe in gebakken.
wij hebben met de kinderen gegeten en ook iemand anders die niet laat mocht eten omwille van een stofwisselingsziekte.
't schijnt dat overbuurvrouw verleden jaar poepeloere geweest was, dat buurman haar naar huis moest brengen en ze haar hoofd gestoten heeft toen ze naar de wc wilde. ( gelukkig zonder erg)
maar deze keer was overbuurman erbij om haar een beetje in toom te houden.
de fotograaf van dienst heeft ventje gefotografeerd toen hij aan de bbq stond en het vuur aanblies. gênant dus. 't zal wel een dag of duren eer de foto's op messenger staan en op Fb.
Morgen schooldag. 't zal wennen zijn. niet voor ons: wij staan om 5 u 30 op. ik blijf soms liggen.
burgervader niet gezien, zal niet uitgenodigd geweest zijn.
hebben garnaalballen besteld bij Ellen. moet nog aan ventje vragen ( of hij het nog gaat weten) wanneer ze geleverd worden. 't zijn artisinale.
Gimly heeft zakje 2 gevraagd en gekregen. wat later krijgt hij mouse van kip. voor zijn zondag.
weet niet of er hier veel gegeten zal worden, normaal waren het mergeuzen met kroketten. verse aardappelkroketten. gebruik ik diepvries dan spatten ze uit elkaar in mijn frietpan. ( ik heb dus geen ketel) heb al alle merken geprobeerd, maar telkens "pats". en dan weer een frietpan die uitgekuisd mag worden.
't wordt hier killig, dus mijn lange vest aan.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!