Hoekje:"De oase van rust 2019"
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
mijn bloemke nog eens plaatsen
goe lang dat dat mee ?

goe lang dat dat mee ?

-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedemorgen allemaal!
Ventje heeft verlof maar het weer is niet echt uitnodigend om buiten te komen en grote wandelingen te doen in de natuur...momenteel is het hier hard aan het regenen....
Dus doen we straks eerst onze boodschappen zodat we morgen al de voorbereidingen kunnen doen voor het kerstdiner op kerstdagmiddag!
Ons kerstmenu...eerst 3 hapjes voor bij de champagne, een glaasje met brocolimousse gegarneerd met verse garnaaltjes, een glaasje forelmousse gegarneerd met zalmeitjes, en dan een lepel gevuld met zalmmousse gegarneerd met rodekoolscheuten...dan Sint-jacobsnootjes met zwarte pens, bospaddestoelen en een knolseldersoepje... dan een rijk gevuld vispannetje met aardappelpuree en een fris slaatje...en dan als dessert een trifle van rood fruit, mascarpone en witte chocolade!
Het zijn allemaal recepten van Jeroen Meus uitgezonderd het vispannetje want dat is een recept van in de Libelle, en de hapjes zijn een creatie van mezelf... we hebben alles al eens klaargemaakt en het is allemaal superlekker!
Meme-rietje geen idee hoelang die bloem staat, heb er ook nog zo ene gehad en op een gegeven moment krakte die lange steel dat weet ik nog!
En nu ga ik eerst richting badkamer...daag...
Ventje heeft verlof maar het weer is niet echt uitnodigend om buiten te komen en grote wandelingen te doen in de natuur...momenteel is het hier hard aan het regenen....
Dus doen we straks eerst onze boodschappen zodat we morgen al de voorbereidingen kunnen doen voor het kerstdiner op kerstdagmiddag!
Ons kerstmenu...eerst 3 hapjes voor bij de champagne, een glaasje met brocolimousse gegarneerd met verse garnaaltjes, een glaasje forelmousse gegarneerd met zalmeitjes, en dan een lepel gevuld met zalmmousse gegarneerd met rodekoolscheuten...dan Sint-jacobsnootjes met zwarte pens, bospaddestoelen en een knolseldersoepje... dan een rijk gevuld vispannetje met aardappelpuree en een fris slaatje...en dan als dessert een trifle van rood fruit, mascarpone en witte chocolade!
Het zijn allemaal recepten van Jeroen Meus uitgezonderd het vispannetje want dat is een recept van in de Libelle, en de hapjes zijn een creatie van mezelf... we hebben alles al eens klaargemaakt en het is allemaal superlekker!
Meme-rietje geen idee hoelang die bloem staat, heb er ook nog zo ene gehad en op een gegeven moment krakte die lange steel dat weet ik nog!
En nu ga ik eerst richting badkamer...daag...
Laatst gewijzigd door vera-maria op 23 dec 2019, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
You only have one life...live it!
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Oh lala meme-Rietje, laat in bloei gekomen maar wel heel mooi.
De mijne heb ik de ene steel met 4 bloemen eraan al moeten uitsnijden, de tweede met 3 bloemen zal het wel nog enkel dagen uithouden.
Ziezo, 'k ben al klaar met kuisen.
JA 'k heb het met de grote dienst gedaan want na woensdag zie je het toch weeral niet, als iedereen een paar keer binnen/buiten geweest is, hier en daar iets zet en legt waar het niet hoort is kuisen vandaag nutteloos werk.
Denk nu niet dat ik dat niet graag heb hé dat het ff druk is en vuil gemaakt wordt... integendeel.
Menu : brocolistoemp met een varkenshammetje en mosterdsausje.
Deze namiddag wandelen... nu het nog lukt
De mijne heb ik de ene steel met 4 bloemen eraan al moeten uitsnijden, de tweede met 3 bloemen zal het wel nog enkel dagen uithouden.
Ziezo, 'k ben al klaar met kuisen.
JA 'k heb het met de grote dienst gedaan want na woensdag zie je het toch weeral niet, als iedereen een paar keer binnen/buiten geweest is, hier en daar iets zet en legt waar het niet hoort is kuisen vandaag nutteloos werk.
Denk nu niet dat ik dat niet graag heb hé dat het ff druk is en vuil gemaakt wordt... integendeel.
Menu : brocolistoemp met een varkenshammetje en mosterdsausje.
Deze namiddag wandelen... nu het nog lukt
Oud maar niet Out
-
Erika1 - Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Goeiemorgen, eerst die van Meme-Rietje recht zetten

Amai jullie zullen lekker feesten als ik dat zo lees
Nu mijne bloem
Op de eerste foto zie je zelfs nog de azalia die enkele maanden geleden aangeboden werden voor kom op tegen kanker en mijn andere die allemaal samen gekocht hadden in de aldi of elders

Zal nog lang plezier ervan hebben want de 2e bloem moet nog opengaan bij de 2 plantjes

Amai jullie zullen lekker feesten als ik dat zo lees
Nu mijne bloem
Op de eerste foto zie je zelfs nog de azalia die enkele maanden geleden aangeboden werden voor kom op tegen kanker en mijn andere die allemaal samen gekocht hadden in de aldi of elders

Zal nog lang plezier ervan hebben want de 2e bloem moet nog opengaan bij de 2 plantjes
Brood dat men deelt, smaakt beter.
-
De 10000 stappen zijn weer gestapt
zelfs met nog wat extra
Stop onderweg op de grens met een lekkere picon
het grensdrankje bij uitstek voor deze regio.
Dankjewel voor diegenen die mij al een kaartje stuurden met lieve wensen maar ik ben gestopt met kaartjes te versturen. Het bedrag dat ik daar aan uitgaf gaat dit jaar naar De Warmste Zonnestraal.
Dit betekent niet dat ik jullie niet het allerbeste toewens hé voor de feestdagen en het nieuwe jaar.
Ik doe het op deze manier :

Stop onderweg op de grens met een lekkere picon
het grensdrankje bij uitstek voor deze regio.
Dankjewel voor diegenen die mij al een kaartje stuurden met lieve wensen maar ik ben gestopt met kaartjes te versturen. Het bedrag dat ik daar aan uitgaf gaat dit jaar naar De Warmste Zonnestraal.
Dit betekent niet dat ik jullie niet het allerbeste toewens hé voor de feestdagen en het nieuwe jaar.
Ik doe het op deze manier :

Oud maar niet Out
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Goedemorgen
De dagen zijn zo gevuld dat ik nauwelijks tot hier raak.
Sta er alleen voor, ga met hen op stap, gezelschap spelletjes spelen, een luisterend oor hebben.
Mijn rug doet pijn mijn knietjes zien af, mijn hart maakt vreugde sprongetjes.
Straks Kerstavond bij ons dochter doorbrengen, morgen terug met zen tweetjes, wat zal het stil zijn. Moet telkens aflikken om te wennen .
Zal Photoshop moeten opstarten, een verantwoordelijk van het verzorgingshuis kende mijn hobby van toen en heeft mij vandoen.

Morgen een dag om uit te rusten , en een eigen kaartje te maken
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
goeie morgen iedereen
vrolijke feesten deze avond
en morgen zalig Kerstmis
https://youtu.be/paYDk4FTl7k

vrolijke feesten deze avond
en morgen zalig Kerstmis
https://youtu.be/paYDk4FTl7k

-
De laatste boodschappen zijn gedaan; voor de rest van de dag kalm houden en wat kleine voorbereidingen voor morgen.
Menu : witloof-ham-kaas frietjes
en vanavond dan enkele kleine hapjes en een stukje taart onder ons tweetjes
Morgen : bubbels met tapas
vispannetje
rosbief (op aanvraag) met schorseneren, champignons, witloof, kroketjes (op aanvraag)
een lekkere mokka kerstbuche
Menu : witloof-ham-kaas frietjes
en vanavond dan enkele kleine hapjes en een stukje taart onder ons tweetjes
Morgen : bubbels met tapas
vispannetje
rosbief (op aanvraag) met schorseneren, champignons, witloof, kroketjes (op aanvraag)
een lekkere mokka kerstbuche
Oud maar niet Out