In de Vier Seizoenen reeks 19 Zomer 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

26 aug 2020, 08:51

Afbeelding

Goede woensdagmorgen alle seizoentjes,
veel wind en dan slaap ik niet veel
maar dat weten jullie al :oops: 't is wel droog

anjelierken fijn dat je man al veel beter is
een mens maakt zich direct zorgen en zeker
in deze tijd...

granny M, wat een verhaal, goed dat je wist
naar wie je moest bellen om de boel terug
op te laden anders zat je daar mooi..
ja straat verwisselen gebeurt hier ook met de post :oops:
Goed dat het nu opgeruimd is, en hebben
ze alles netjes achtergelaten? :roll:
want anders zit je ook nog met de vuiligheid :oops:
Maar goed dat het opgelost is....
Fijn dat je bijna zonder krukken mag lopen
maar niet te rap denken dat je weer alles kan doen
anders krijg je later weer last....Sterkte :)

wilde eend, ja een huis zoeken is niet eenvoudig
hier staat genoeg te huur en te koop, maar
het moet ook nog naar je zin zijn :oops:
je weet zelf wat je wil... succes ermee ik heb
ook een jaar gezocht, maar 't was me waard :)

Alle seizoentjes een fijne dag, hou je vast
aan de kraag van je jas, anders waai je weg...
Groetjes aan allen en tot................
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

26 aug 2020, 08:55

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Eerst en vooral hoop ik dan niemand schade geleden heeft met de storm vannacht. Het waait nog, maar de echte storm is al wat geluwd.

Muddy Maddy, hoe is het met die collega van ventje ? Lijkt mij ernstig te zijn.
Fijn dat bijna alle hemdjes gestreken zijn. En ben je naar Klondike geweest :) ?

Oma-C, ben ook van plan groentjes te steamen voor Matice en wat pasta en rijst te maken.
Hoop dat je vannacht wat hebt kunnen slapen door de storm heen. Nu is hij al iets geluwd.

HVT, fijn dat je weer op wolkjes loopt. Zaterdag is het mijn beurt voor een manicure en pedicure, valt echt wel op de juiste dag, want zondag zitten we in Texel met Matice. En dan heb ik toch graag verzorgde handen en voeten.

Granny M, gelukkig is het probleem van de bouwmaterialen al opgelost. Vele kleine tegenslagjes gisteren , maar jij bent jij en je gaat vrolijk door en blijft niet bij de pakken zitten, chapeau. Geniet van jouw siësta.

Anjelier, heel fijn te lezen dat manlief zich al terug wat beter voelt. De griepspuit krijg ik ook. Mijn huisdokter moet me die geven in opdracht van mijn pneumologe. Alles oké met de Ukjes ?

Wilde eend eergisteren moest ik ' s avonds naar de kine en zag op weg daar naar toe 2 huizen te huur staan waaronder één heel lieflijk. Moest aan jou denken, maar je kunt moeilijk verhuizen naar hier. Bovendien ligt het aan een drukke weg en zou dat toch geen optie voor jou zijn. Maar ik ben ervan overtuigd dat je een huis gaat vinden welk voldoet aan jouw criteria. Laat daar ' s avonds een theelichtje voor branden.
Blij te lezen dat er nog heel wat buren zijn die boos zijn op jouw *** geburen. Je staat dus niet alleen.

Gisterenavond zijn wij samen nog naar Shopping geweest omdat we nog verzorgingsproducten nodig hadden voordat we naar Texel vertrekken, moesten in 3 winkels zijn. Het was al een hele tijd geleden dat we daar waren geweest. En nu zagen we dat er al tal van winkels hun deuren sluiten om 19.00H terwijl shopping open is tot 20.00H . Bij RI*UALS, waar ik moest zijn voor mijn producten, vertelde de verkoopster aan de kassa ons, dat deze winkels zodanig verlies maken, dat het beter is te sluiten om 19.00H,sommige zelfs al om 18.00H. Als dat zo blijft, zou shopping nog wel eens een spookshopping kunnen worden, waar heel veel panden leeg gaan staan. Het was er dan ook helemaal niet druk.
Moest ook nog mijn parfum gaan halen die ik in de week draag. Wist nimmer de juiste prijs en zocht dat dus op. En bij één van de 3 parfumerieën vonden we een kortingscode van 21% op mijn parfum als je online bestelde. Manlief zei dat ik dat moest afprinten en meenemen. Enfin, om een lang verhaal kort te maken, we gaan naar die bepaalde parfumerie, vind het flesje en vraag aan de verkoper, ja een man, of er korting op is. Het antwoord is nee. Maar manlief zou manlief niet zijn als hij mijn online code laat zien en zegt dat hij die code ook in de winkel zelf kan gebruiken. En tot mijn verbazing zegt de verkoper dat dat dan zeker kan. Hup, mijn parfum met een korting van 21% erop. Scheelde echt wel een slok op de borrel. Ikke blij.

Zo, ga beginnen aan het HH.

Ik wens iedereen een mooie woensdag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Muddy Maddy

26 aug 2020, 09:14

Goede morgen seizoentjes,

wat een wind! vannacht is de parasol op ijzeren voet omgewaaid en de twee stoelen. Nu staat alleen de tafel er en ventje denkt van de bbq op te bergen.
vanmiddag naar de kine. we gaan eerst eten. Gisteren worst gegeten met gebakken aardappelen en voor mij Kimchi. Vandaag spaghetti. en 't is licht verteerbaar op voorwaarde dat ik mijn maagzuurremmers neem. ( en niet te veel kaas)
Ventje zei van een trui aan te doen als ik naar de kine ga. het is een verschil van 20° zei hij met vorige week.
Gelukkig moeten we op straat hier geen mondmaskers meer dragen. alleen in de winkels en in 't stad. Buurman v was dus nog bezig met zijn project en maakte Gimly wakker door te boren. ik zag zijn hartje te keer gaan. ( + 't mijne ook)
Vandaag als ontbijt frambozen. voor morgen nog meloen melange.
Die van de carref. is 350 gr en die krijg ik niet in 1 keer op.
Ventje is gisteren later dan gewoonlijk thuis gekomen. beetje later vertrokken en achter de tractors gezeten.
Hebben gisteren naar criminal minds zitten kijken wegens ventje weer te moe.
Ik heb in de middag naar what lies beneath gekeken.
Update collega ventje: het zou een suikerdip geweest zijn maar om zeker alles uit te sluiten moet Wim naar de neuroloog.
Clive: ik ben niet naar klondike geweest, misschien vandaag. Jij hebt toch ook altijd sjans wat korting betreft. geniet van je weekje Texel!
Granny M: maak dat mee: bouwmatriaal in de verkeerde straat.
Zo, nu even loeren op fb en dan naar de boerderij. ( + klondike)
Fijne dag seizoentjes, Keep safe en waai niet weg!
Cats Rule!

Helena van Troje

26 aug 2020, 12:16

Gezien de post niet meer alle dagen gebracht wordt, ga ik ook niet alle dagen de brievenbus lichten.
Stak daar al van vrijdag een briefje in om een aangetekende zending op te gaan halen.
Facteur weer te lui om te bellen, want ik ben niet buiten geweest.
Ik ben dus al over en weer naar de Grote Markt gevlogen en heb in de vlucht mijn brood gehaald.
De zending zal nog een beetje in quarantaine blijven in mijn fietstas.
En weer verstrooid en langs de verkeerde kant naar buiten in de post. :oops: :oops: :oops:
Het stad is griezelig leeg. Veel plaats in alle winkels. Veel plaats op alle terrasjes.
Erg voor de mensen die er hun boterham moeten mee verdienen.

Ik heb alles met aandacht en eerbied gelezen.
Wilde eend succes met de zoektocht naar een nieuwe woonst.
Clive een aangenaam verblijf op Texel.
Oma-C hou je vast aan de takken van de bomen.
Granny-M stapje voor stapje kom je er er wel.
MM ik heb Cold Case opgenomen voor in een verloren uurtje.
Anjelier, de heer gemaal bijna terug op zijn positieven, klinkt goed.

Aan alle lezers en schrijvers nog een aangename dag.

voorn

26 aug 2020, 12:31

In mijn stamcafé waar ik elke ochtend na mijn fietstocht een paar koffies drink met enkele vrienden ;moeten we ook langs de voordeur binnen en langs de achterdeur buiten. En wat met cafés met enkel een ingang. Kan men niet even wachten en afstand nemen.
Een goede ochtend nog aan alleman

anjelierken

26 aug 2020, 21:02

Hallo iedereen,

Clive: ukjes zijn een beetje verkouden, ukkemeisje2 heeft een oorontsteking.Dat zijn zo de normale kwaaltjes bij die kleintjes hé.

Vandaag de keukenkasten allemaal gekuist.Het was toch geen weer om buiten te komen met die felle wind.Ook een groot aantal recepten bij het oud papier gedaan.Ik heb zo de neiging om recepten waarvan ik denk dat ze lekker zijn, te houden.Maar op den duur loopt dat een beetje de spuigaten uit :oops: .Dus bij deze ( en met pijn in het hart) in de papierdoos.

Had deze avond als avondmaal luikse salade gemaakt, dat is met aardappelen, boontjes, spek, uien en ook azijn.De volgende keer ga ik het klaarmaken zonder azijn, denk dat dat lekkerder is.

Dames, tot morgen allemaal.

clive

26 aug 2020, 21:16

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,
Spring enkel even binnen om jullie allemaal een zachte welterusten te komen wensen.
Matice is al slapen :) .
Liefs en dikke knuffel voor elk van jullie.

wilde eend 2

26 aug 2020, 22:44

Lieve seizoentjes allemaal , Dank voor de steun ....... de zoektocht naar een geschikt huis(je) gaat door ...
Heb vandaag de kast in de badkamer opgeruimd ..... we "ploegen " voort ;-) ;-)
Clive : ik hoop voor jullie op fijne dagen in Texel ... ontspanning voor jullie alle drie :)
Granny : gelukkig is jouw oprit weer vrij ...... Veel moed : elke dag een beetje beter , hoop ik voor jou ...
OMA C en alle vriendinnen : het wordt nu al redelijk fris hé ..... maar àlles is beter dan die 37° .. dus we gaan niet klagen ...
Anjelierken : beterschap voor de ukjes ... en ook al zo ijverig bezig geweest met opruimen ...
Ik wens iedereen een goede nacht en" morgen gezond weer op " ..

Muddy Maddy

27 aug 2020, 08:20

Goede morgen seizoentjes,

Ik heb daarnet slecht nieuws ontvangen van Suus. Hans gaat nu ineens met rasse schreden achteruit.
Morgen wordt beslist of er 24 u zorg gegeven wordt. Hij heeft nu 3 maand te leven gekregen.
Ben eerlijk gezegd flink van mijn melk.
gisteren dus de kine en aangezien alles blokvast zit, moet Tom eerst de hele nek mobiel maken. Dus zeker 18 beurten.
verder heb ik een afspraak voor pedicure binnen. Die valt in de week dat ik m'n covidtest moet doen en mijn infiltratie. Had bij de beenhouwer lamskoteletjes besteld en hij heeft die vacuum getrokken. Zondag is de beenhouwerij uitzonderlijk gesloten en het vlees is voor zondag.
Vandaag me bezig houden met de lakens te wassen en te drogen en op te plooien.
morgen werkt ventje normaal thuis en gaat die op boodschap.
verder niets nieuws.
Fijne dag en keep safe.
Cats Rule!

clive

27 aug 2020, 08:34

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,
Ben al flink bezig geweest. Heb de living volledig afgeveegd met nat, de keuken doe ik morgen, dat is vlug gedaan en heb daar al gestofzuigd. Kan ik daar morgenochtend vroeg, nadat ik de keuken heb afgeveegd, meteen daar alles dweilen. Ben ik klaar voordat manlief moet inloggen, dus moet wel wat vroeger opstaan. Maandag had ik de vensters boven gewassen en gisteren die van de living en de keuken.
Moet dan nu beneden , voordat ik ook daar alles afveeg, daar eerst de vensters wassen en dan zijn ze allemaal gedaan. Moet ook nog een strijkje doen.
Ga ook de valies af- en uitwassen en die zet ik open op de slaapbank in de kamer van Matice.
Vrijdag gaan daar alle spullen in die niet kreuken of waarvan het niet erg is, dat ze kreuken.
Zaterdagnamiddag na de manicure / pedicure, pak ik de rest van de kleding in en maak ik Matice zijn
" bagage " in. Zondagochtend dan zijn kom nog en zijn slaapknuffels. Toiletgerief in mijn strandtas en dan zijn we klaar om te vertrekken.

Vanavond nog naar de kine, ga met de fiets.

Zo, ik ga terug starten. Ga geen namen noemen, maar zoals jullie weten bedoel ik echt iedereen om jullie een fijne dag te wensen en een dikke knuffel voor elk.

clive

27 aug 2020, 08:37

@ Muddy Maddy, lees het nu pas. Vind het enorm erg van Hans. Probeer Suus wat moed te geven en verlies jezelf ook niet in verdriet. Ik wens Suus en jullie heel veel sterkte.

Oma-C

27 aug 2020, 09:38

Afbeelding

Een goede donderdagmorgen alle seizoentjes :wink:
Veel regen gehad gisteravond en vannacht
maar nu is het weer droog zolang het duurt
we zien wel wat we krijgen ... :roll:

wilde eend, ik hen ook zo'n lade met recepten
en daar komt meestal niet veel uit, ik zal ze
volgende week ook eens met het oud papier meegeven :)

anjelierken, beterschap voor het kleintje met oorpijn
het is lastig en heel pijnlijk, sterkte.... :|

clive bijna vertrekkensklaar, geniet van de uitstap
en hopelijk krijgen jullie mooi weer :wink:

M-M, dat is geen goed nieuws, jammer
toch erg dat ze tegen die ziekte nog steeds
geen oplossing hebben gevonden :oops:
Veel sterkte wens ik Suus en jullie en ik
heb er verder geen woorden voor,
(heb het allemaal meegemaakt) :( :?

Alle seizoentjes een aangename dag vandaag
morgen is het weeral vrijdag, 't gaat snel
Groetjes allemaal en tot.... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wilde eend 2

27 aug 2020, 09:39

Voor Maddy en echtgenoot :
Heel veel sterkte .... jammer van dit slechte nieuws ...
Afbeelding
We denken aan jullie en aan Hans en Suus .

granny M

27 aug 2020, 10:11

M.M, voor Suus en Hans en voor jullie veel sterkte, weet niet goed hoe ik dat verwoorden kan ...
Er wordt weer veel opgeruimd, lees ik. Ik doe mijn ogen hier maar half toe, zo lang het maar 'n beetje "netjes" oogt. En zoals HvT al schreef, wie er over gaat mekkereren, die krijgt wel een vriendelijke opmerking :D Poetske komt maandag en die krijgt alles weer echt netjes.
Maar mijn wc bril is gisteren al netjes vervangen, nog geen 10 minuten en de oude is al mee naar het containerpark. Je kunt toch blij zijn met 'n nieuwe wc bril, die netjes blijft zitten als ik er op plof.
En Clive, het zal misschien wel geen bikini-weer worden op Texel maar lekker uitwaaien aan het strand maar als de zon zich laat zien , is een terrasje in de luwte toch ook fijn . Matice zal zich wel amuseren :D
En kindje met oorpijn, je zou het liever zelf hebben toch ? Hopen, dat het vlug betert.
Lieve groetjes aan allemaal !

Helena van Troje

27 aug 2020, 13:04

:lol: :lol: :lol: Granny ik zie je natuurlijk al neerploffen op die nieuwe wc-bril...
Soms moet een mens een ingreep ondergaan wil er een en ander hersteld geraken.
Dat kan je nu weer interpreteren op meer dan één manier.

MM ik ga mee in de raad die Clive je geeft.
Blijf er zijn voor Suus.

Deze morgen al ergens op gesprek geweest ergens.
Dat viel best mee.

Ik vloog iets minder vlug over en weer dan gisteren.
Oef, mondmaskerplicht iets losser in de stad.
Enkel nog in het "drukke" winkelgedeelte.
Er is geen kat in het stad.
Gisteren was het wel een beetje niet simpel:regen, wind, aangedampte bril, kap op.
Op een geven moment dacht ik af te stappen.

Gisteravond een berichtje van oudste.
Of hij met een aardbeientaartje een tasje thee mocht komen drinken.
Dat was best gezellig.
Ondertussen zijn zijn zakken met lakens, zijn glazen bloempotten en zijn frietketel naar huis.

Wat ik verder nog ga doen buiten eten maken en eten vandaag dat zal de toekomst uitwijzen.

De zon schijnt hier dat vind ik al heel tof en om blij mee te zijn
Of het nu de zon is of een nieuwe wc-bril:
"Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd"