In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zonnebloemetje

07 aug 2020, 11:44

halloooo een late goeie morgen allemaal

amai het gaat hier nie goed om naar mijn scherm van mijn laptop te kijken want ik
ben deze morgen opgestaan met draaiduizeligheid en ik ben daardoor ook al gans de dag misselijk ondanks dat ik al iets genomen heb voor mijn maag en die warmte doet er ook geen goed aan natuurlijk , dus hopelijk zal het de volgende dagen toch weer wat beter zijn maar das nog een groot vraagteken want als ik daar last van heb dan kan dat tot 4 weken duren voor dat ik mij weer beter voel in mijn hoofd
we zijn ook al deze morgen naar het appartement geweest waar mijn schoonouders gewoond hebben want er kwam iemand kijken om te huren , en tis al de derde keer dat er iemand komt kijken maar de vorige persoon werd geweigerd door de huisbaas , dus hopelijk word het nu terug verhuurd want nu betalen mijn schoonouders nog altijd huur in vooropzeg tot eind september

jadi oooooo wat een mooi poesje , ik ben er al direct zot van hoor
en welk ras is het ?????? is dat een Kartuizer ?????
amai zo warm daar bij jullie , hier is het binnen nu 21° zonder airco en als het de volgende dagen toch te warm zou worden dan hebben we nog altijd een ventilator die we hier kunnen zetten in de living

mama-inge ook een goeie morgen en goeie middag samen

puzzel jullie zullen nu zeker ook wel meer werk hebben aan de koetjes met die warmte want die beesten moeten toch ook genoeg kunnen drinken

Lenk gelukkig kan je nog wat in de schaduw onder de bomen zitten met die warmte
en Lenka geniet er ook van zo te zien om buiten te liggen , mooie foto hoor

allé ik zal dan maar eens aan het middageten beginnen sè
eerst de groentjes kuisen en snijden , sla en tomaten
en dan maak ik lekkere croques met ham en kaas en zelfgebakken speltbrood
en dat zal zeker smaken met dat warm weer
maar of ik veel zal kunnen eten door die misselijkheid dat betwijfel ik maar mijn ventje moet toch ook eten hé en hij eet heel graag de croques die ik klaarmaak

voor iedereen straks SMAKELIJK

daaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

An-W

07 aug 2020, 11:47

Hahaha Lenk , dat is een knappe verzameling kluif-botten :P

Hier ook warm . Maar ik zit onder de plafond ventilator 8)

Vandaag is mijn schoonzoon jarig en vanavond gaan wij daar in de tuin een glaasje drinken.

Ik fiets straks even naar de markt voor aardbeien , die vind ik lekkerder dan van de supermarkt.

Ik wens jullie een fijne dag nog . Doe rustig aan en veel water drinken . ( zegt moeders :P ).

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

grootjegerda

07 aug 2020, 12:18

Goedemiddag op deze warme vrijdag,
vanmorgen al vroeg de ventilator weer aan in de kamer, het is nu momenteel
26 graden,
vandaag alleen even naar het dorp, verder doe ik niks.
alleen chelsea uitlaten.

Lenk wat een mooie foto van bruintje, hij heeft het goed voorelkaar hihi

Jadi wat is die yasmine een snoesje zeg.

Zonnebloemetje doe maar rustig aan hoor!

An gefeliciteerd met je schoonzoon, en geniet van de aardbeitjes.

Iedereen een fijne zonnige dag verder.
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

jadi

07 aug 2020, 15:20

zonnebloemetje schreef:
07 aug 2020, 11:44
halloooo een late goeie morgen allemaal

jadi oooooo wat een mooi poesje , ik ben er al direct zot van hoor
en welk ras is het ?????? is dat een Kartuizer ?????

Afbeelding

Volgens mijn ventje zou dit een Britse korthaar zijn. Maar iedereen noemt die inderdaad een Karthuizer.
Dochterlief wou geen grijze meer omdat Mefisto een grijze was, en ook omdat ze dan teveel herinnert wordt aan Mefisto en vergelijken.
Ze mogen die eind augustus halen in Den Haag

't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

An-W

07 aug 2020, 15:31

Zonnebloemetje is Rostje een rode kat ?
Mooie kleur hoor .

Hier is het warm pfffff . Hebben jullie het ook zo warm ?

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

zonnebloemetje

07 aug 2020, 16:55

hallooooo

na het middageten al een tijdje in de zetel gezeten en tv gekeken
en als ik mijn hoofd stil hou om tv te kijken dan is het nog te doen maar ik mag mijn hoofd niet bewegen want dan ben ik draaierig

An-W proficiat met de verjaardag van jou schoonzoon
en geniet er maar van vanavond daar in de tuin
en ons Rostje is jammer genoeg al ingeslapen op 13 juni 2016 en hij was 15 jaar oud
maar we denken nog iedere dag aan hem en we hebben hem laten cremeren en zijn urne staat hier in de living op zijn lievelingsplaatsje waar hij altijd lag in zijn zetel
en wij zeggen een rosse maar tis zoals jij zegt een rood harige
en jij hebt weeral een mooie foto geplaatst van die bloemen

gerda groot gelijk dat je niks doet in die hitte maar wij kunnen het hier nog redelijk fris houden zonder airco en tis nu 22° binnen

jadi wist je dat er in Ieper iemand is die Brits kortharige poezen kweekt ?????
mijn ventje heeft dat online gezien

en morgen ist weeral wasjes dag en ik steek altijd al mijn was in de droogkast maar met die warmte zal ik er morgen vroeg aan beginnen zodat mijn droogkast niet de ganse dag moet draaien

daaaaaag

Afbeelding

Afbeelding
Sita

07 aug 2020, 17:37

Afbeelding

Hallo iedereen,

Temperaturen vergelijken :)
Binnen is het 26° en buiten 35°, voorlopig nog te doen.
Zeker omdat ik vandaag niks gedaan heb :oops: :D

Bloemeke, weer last van de kristalletjes in je oor ?
Kan vervelend zijn, hé. Ik heb dat ook al gehad, gelukkig niet zo dikwijls meer.
"Hout vasthouden", zeggen we hier dan :)

An, fijn dat je hier een ventilator hebt gezet.
De poes ligt op de eerste rij.

Aan allen, probeer het koel te houden, in huis en in het hoofd.
Nog een fijne avond.

puzzel

07 aug 2020, 17:58

evenwichtsorgaan aan het opspelen, Zonnebloemke?

zonnebloemetje

07 aug 2020, 19:21

hallooootjes een goeie avond allemaal

tis hier buiten nu nog 29° in de schaduw maar gelukkig is het binnen nog fris genoeg
dus vannacht weer alles open zodat het toch een beetje kan afkoelen en in onze slaapkamer hebben wij nooit last van de warmte doordat we een plafond ventilator hebben die geruisloos op de eerste stand staat te draaien 's nachts

Sita en puzzel , tis weer van dat hé mijn kristalletjes zijn nog maar eens verschoven in mijn evenwichtsorgaan en bij mij gebeurd dat redelijk veel , ik krijg dat zelfs al als ik 10 seconden omhoog kijk en dus moet ik altijd opletten hoe ik mijn hoofd beweeg en ik kan zelfs al enkele jaren niet meer op mijn zijkant liggen om te slapen of tis ook van dat

en nu ga ik nog naar de rest van 't nieuws kijken en ook naar het weerbericht
voor iedereen nog een gezellige avond verder

daaaaaag

Afbeelding

thijli

07 aug 2020, 19:50

Goedenavond

Zonnebloemetje helpen bij jou geen oefeningen dan?

Het is hier in de kamer 27 gr.

Fijne avond allemaal
Iedere dag een lach
Bert

07 aug 2020, 20:00

Goede avond allemaal,

gans de dag binnen gebleven. Ongeveer 25° binnen en stilletjes in mijn luie zetel gebleven.
Mooie foto's gezien.
Weet niet veel te vertellen, mijn grijze cellen zijn waarschijnlijk aan het wegsmelten.
Nog een leuke avond verder, en probeer er het beste van te maken om in slaap te geraken bij deze temperaturen.
Tot latersss....

zonnebloemetje

07 aug 2020, 20:09

halloooooo

thijli in het ziekenhuis hebben ze mij ook al die oefeningen aangeleerd die normaal worden gedaan als je kristalletjes verschoven zijn maar bij mij helpt dat niet omdat die kristalletjes bij mij in het verkeerde kanaaltje zitten waar ze heel moeilijk uit te krijgen zijn
en ze hebben in het ziekenhuis al verschillende keren van alles gedaan met mijn hoofd waaronder zelfs trillingen en bruuske bewegingen om ze terug op hun plaats te krijgen maar er is niks dat helpt
en dus moet ik geduld hebben en hopen dat ze ondertussen beetje bij beetje van plaats veranderen zodat mijn hoofd dan weer beter aanvoelt en die draaiingen beetje bij beetje verminderen maar dat duurt meestal wel vier weken

Bertje voor jou ook nog een leuke avond verder samen met je vrouwtje

en nu nog efkes naar buiten en dan in een fris badje springen
en daarna nog een ijsje voor dessert

daaaaag

Afbeelding

Lenk

07 aug 2020, 21:12

Ai zonnebloempje lastig en dit met deze hitte.

An van harte met je schoonzoon. Geniet van de avond

Ik wilde wat buiten zitten maar ben binnen gevlucht zo warm nog en totaal windstil. Lenka is me gevolgd vond er ook niets aan. Brr om misselijk te worden

Hier beneden 23,5 graden. En Lenka heeft twee koelmatjes. Ze ligt op nummer 1 nu

Boven heb ik de airco aangezet anders doe ik geen oog dicht. Ook daarnet nog 7 vliegen gevangen, heel waarschijnlijk binnengekomen toen we deze middag de boodschappen binnenzette.

Bert ik begrijp wat je bedoelt, ik voel me ook alsof mijn hersenen koken. Deze ochtend aan de collect en go 15 minuten in volle zon gewacht, ik voelde me als je me bijeen kon keren.

Sita R. Kelly met if i could turn back. Heerlijke muziek ik heb zijn cd. Zo mooi

Zo ik wens iedereen een fijne avond en een rustige nacht

Ik ga bij Lenka op haar Koelmat liggen :lol: :lol: :lol: gaat ze niet leuk vinden. Die ligt trouwens te snurken 💤

Afbeelding

marietteke

07 aug 2020, 21:41

Afbeelding
hallo goeieavond
ik zal hier eens wat verfrissing brengen , :lol: :lol:
Bij mij is het nu nog 30 graden in m'n living ,
twee blazers staan op volle toeren te draaien ,
mijne kuis is uitgesteld ..ni te doen ,
en gaan fietsen ook noppens ! ,
veel te warm , dus stillentjes zitten , en proberen te ademen ,
voor de rest is alles ok ,

ik wens iedereen 'n fijne avond ,
en nog veel "zweetgenot " :lol: :lol:
geluk vind je onverwacht

gerarda

07 aug 2020, 22:07

Goede avond iedereen , ben ook eens rondgelopen tegenwoordig niet veel tijd meer met de hond en ook weinig nieuws; Zonnebloemetje ik heb er ook last van van die duizeligheid. ben altijd bang om eens tegen de grond te gaan ,want onze nootjes zijn niet mer zo sterk en zouden kunnen breken , voorzichtig zijn dus .
Mooie foto van Rostje. Ik heb ook de foto's van mijn honden in de portefeuille ,en ook in de album . Kijk er ook soms eens naar.
groetjes en geniet van het mooie weertje best in de schaduw
Groetjes voor iedereen ,hier niets nieuws te vertellen
Gerarda
Afbeelding