In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
De strijk is al achter de rug.
Gisterenavond onverhoeds met Matice naar de dierenarts moeten gaan. Hij was gisteren een beetje hangerig, speelde ook niet. Dus gingen we om goed te doen een wandeling met hem maken en daar deed hij iets te braaf zijn oefeningen. We kwamen met hem thuis en maten zijn temperatuur. 39,5°C. Dat is teveel natuurlijk.
Dus onmiddellijk naar de dierenarts gebeld en we mochten komen. Daar even moeten wachten en uiteindelijk was het onze beurt. Ik ben met hem naar binnen gegaan, want manlief mocht niet mee.
Alles uitgelegd aan de dierenarts en zei hem ook dat ik deze keer mijn vinger niet op de wond kon leggen. Enfin, dierenarts meet zijn temperatuur, 39,9°C. Oeps, hij kreeg onmiddellijk een spuit met een koortsverlagend middel. Maar echt vinden wat hij had was er deze keer niet bij. Dierenarts zei dat hij echt iets onder de leden had, omwille van zijn koorts. Dus moeten we hem dit weekend echt wel in het oog houden en moet medicatie nemen, een koortsverlagend en tegen de pijn middel.
Toen we thuiskwamen van de dierenarts en we naar de living gingen, kwam hij mee en viel in een onrustige slaap. En hij was heel suf van die spuit. Toen het zijn slaaptijd was, is manlief mee met hem de trap af gegaan, hem stevig vasthoudend aan zijn halsband zodat hij niet kon vallen. Hij ging rechtstreeks zijn kamer binnen, ging zelfs geen pipi meer doen. Deze nacht om 03.00H opgestaan en voorzichtig naar hem gaan kijken, maar hij sliep heel vast. Nu is hij iets beter, maar bijlange na nog geen 100%.
Heb dan ook de privéles die morgen zou doorgaan geannuleerd . En verder hem goed in het oog houden. Kreeg een complimentje van de dierenarts dat we er altijd zo vlug bij zijn als Matice iets mankeert.
Zo, dit gezegd zijnde, ga ik de douche in en doe dan het licht HH. Manlief gaat de boodschappen doen.
Ik wens iedereen een prettig weekend. Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
@ wingerd, een fijne verjaardag vandaag
ik weet niet of er een kaartje toekwam
want door de zoon die altijd de kaartjes
meenam om ze te posten weet ik niet
of er voor jou een kaart bij was,
het ligt in elk geval niet meer in de kaartjes lade
maar hierbij alvast een welgemeende wens
Nog vele mooie jaren samen met je man en de familie

ik weet niet of er een kaartje toekwam
want door de zoon die altijd de kaartjes
meenam om ze te posten weet ik niet
of er voor jou een kaart bij was,
het ligt in elk geval niet meer in de kaartjes lade
maar hierbij alvast een welgemeende wens
Nog vele mooie jaren samen met je man en de familie

“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Goede morgen, seizoentjes,
Wingerd, een fijne verjaardag gewenst vandaag. Zo'n dag komt maar eens per jaar voor, maak er iets moois van.......
Nu ga ik het beddegoed aftrekken en vernieuwen, dan is dat ook al gedaan
. Het werk gaat niet lopen, he, ... spijtig.... 
Dames, tot de volgende....
Wingerd, een fijne verjaardag gewenst vandaag. Zo'n dag komt maar eens per jaar voor, maak er iets moois van.......
Nu ga ik het beddegoed aftrekken en vernieuwen, dan is dat ook al gedaan
Dames, tot de volgende....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal ,
Clive : ik duim dat Matice snel weer beter is . Gelukkig hebben jullie het snel gezien dat hij zich niet goed voelt ..
OMA C : heb nog vergeten te reageren op het goede nieuws . Dus maar proberen "langzaam " rap te handelen ... al zal dat ook aanpassen zijn hé .. Veel moed .
Anjelierken : ook voor jullie duim ik dat het goed mag gaan met je vader ../ Veel sterkte .
Aan alle seizoentjes : lekker warm binnen blijven vandaag ... Er staat een gure wind .. brrr...
Ik ben van plan om de kerstboom te zetten .. tenminste als ik de dozen met het versiermateriaal nog allemaal kan terug vinden .....
Een fijne zaterdag aan iedereen !! XXX
Clive : ik duim dat Matice snel weer beter is . Gelukkig hebben jullie het snel gezien dat hij zich niet goed voelt ..
OMA C : heb nog vergeten te reageren op het goede nieuws . Dus maar proberen "langzaam " rap te handelen ... al zal dat ook aanpassen zijn hé .. Veel moed .
Anjelierken : ook voor jullie duim ik dat het goed mag gaan met je vader ../ Veel sterkte .
Aan alle seizoentjes : lekker warm binnen blijven vandaag ... Er staat een gure wind .. brrr...
Ik ben van plan om de kerstboom te zetten .. tenminste als ik de dozen met het versiermateriaal nog allemaal kan terug vinden .....
Een fijne zaterdag aan iedereen !! XXX
-

Goede morgen alle seizoentjes
een grijze morgen de zon is nog niet te zien
in de verte
clive dat zal schrikken geweest zijn, ik hoop
dat Matice snel beter wordt, men is niet eerder gerust hé
en ze kunnen niet zeggen waar het pijn doet of niet
veel sterkte.... en ja zoiets komt meestal in een weekend
anjelierken, waren de muizenoortjes lekker
als het maar smaakt, ik hou van alle rauwe groenten
en als ik er teveel heb dan doe ik ze in de soep
ik moet zelden of nooit iets wegdoen van groenten zeker niet
ik eet altijd veel groente, maar heel weinig vlees, wel vis
maar soep eet ik elke dag
Helena, goed geslapen met de poes erbij
ze zal gereclameerd hebben dat ze niet in de gele kamer mocht
samen een fijn weekend
Mijn wasmachine is binnen 10 minuten gedaan met draaien
dan kan de was in de linnendroger, 't zal rap opgeruimd zijn
er is niet veel strijk bij, en weg is weg (maar 't moet langzaam)
straks nog een machientje donkere was, en daar is geen strijk bij.
Alle seizoentjes , ik hoop dat alles goed is en iedereen gezond
een aangenaam weekend, en maak er het beste van
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
We zijn toch zaterdag hè, want alles loopt hier zoals vrijdag de 13 de.
Gisteren ons lelijk mispakt aan de pladijzen. nooit meer. er zat precies "kuit" in en zelf waren ze gortdroog. "panklaar" my @.
daarstraks viel de landlijn uit. geen contact. ons moeder bleef hangen en tegen een dode lijn praten. ik had koffie gemaakt maar geen suiker in gedaan en om met de woorden van Suus te zeggen: gatsie.
Gimly had eten gehad en is naar het "upperdeck" ( de zolder) gecrost met daar tegen de velux te miauwen.
Nu nog 1 ding en de wet van Murphy is hier zeker voor het weekend want ventje mispakte zich gisteren aan de oven. In plaats van de onderste plaat met weg te gooien anti aanbak helemaal uit te halen, neemt ie het (reeds vettig) in zijn handen om in de vuilniszak te gaan smijten. ja, overal vet.
gevloek alom. en hij was al niet welgezind want hij had een hele doos crackers gegeten omdat zijn maag weer raar deed. was dan eerder aan de vis begonnen en had me wakker gemaakt, maar neen, the last kingdom moest uit. *tsk- tsk -tsk*
Dus ten huize Muddy Maddy & Metal Izzy is alleen de kat happy. ( want ik heb van mammie èn papie eten gekregen)
Clive: beterschap voor Matice en hopelijk vind de dierenarts de oorzaak. jammer van z'n privè les.
Wingerd: proficiat en hopelijk is mijn kaartje ook al toegekomen.
Wilde eend: Er staan bij ons nog steeds dozen op zolder van de verhuis. ik zocht een tijd geleden naar mijn chinese gordijnen en ventje is er zeker van dat de mannen van de verhuis ze in een doos gestopt hebben maar ik vind ze nergens. mijn kerstgerief die ik nog niet ga zetten zit in de kast beneden. alleen onze futuristische "boom" staat op zolder. maar voor die gezet wordt moet eerst de ventilator terug naar boven. die staat er van augustus en staat hier nog steeds "goed'.
Ventje had weer de sloddervos der sloddervossen gespeeld en ik had geen eten voor Gimly, dus die was eerst niet in zijn nopjes. ondertussen moest ik alles doen met 1 hand en toen ineens ging die landlijn dus floep- mort. Er komt geen nieuwe en ik zal zelf naar mijn moeder moeten bellen want ze is er nog steeds van overtuigd dat naar een gsm bellen torenhoge kosten geeft. Ondertussen hebben we hier prachtig weer en zou ik in theorie eens vanmiddag kunnen gaan wandelen. In theorie.
Maandag moet ik naar Tom. Dinsdag een afspraak gaan maken met mijn huisdokter. en vanaf woensdag is het weer voor ventje de hele week thuiswerk. tot 8 januari. dan evalueren ze de boel.
ik kreeg een tweede kopje koffie en ga daar eerst van genieten.
dan volgt de rest van mijn ochtendritueel.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe.
We zijn toch zaterdag hè, want alles loopt hier zoals vrijdag de 13 de.
Gisteren ons lelijk mispakt aan de pladijzen. nooit meer. er zat precies "kuit" in en zelf waren ze gortdroog. "panklaar" my @.
daarstraks viel de landlijn uit. geen contact. ons moeder bleef hangen en tegen een dode lijn praten. ik had koffie gemaakt maar geen suiker in gedaan en om met de woorden van Suus te zeggen: gatsie.
Gimly had eten gehad en is naar het "upperdeck" ( de zolder) gecrost met daar tegen de velux te miauwen.
Nu nog 1 ding en de wet van Murphy is hier zeker voor het weekend want ventje mispakte zich gisteren aan de oven. In plaats van de onderste plaat met weg te gooien anti aanbak helemaal uit te halen, neemt ie het (reeds vettig) in zijn handen om in de vuilniszak te gaan smijten. ja, overal vet.
gevloek alom. en hij was al niet welgezind want hij had een hele doos crackers gegeten omdat zijn maag weer raar deed. was dan eerder aan de vis begonnen en had me wakker gemaakt, maar neen, the last kingdom moest uit. *tsk- tsk -tsk*
Dus ten huize Muddy Maddy & Metal Izzy is alleen de kat happy. ( want ik heb van mammie èn papie eten gekregen)
Clive: beterschap voor Matice en hopelijk vind de dierenarts de oorzaak. jammer van z'n privè les.
Wingerd: proficiat en hopelijk is mijn kaartje ook al toegekomen.
Wilde eend: Er staan bij ons nog steeds dozen op zolder van de verhuis. ik zocht een tijd geleden naar mijn chinese gordijnen en ventje is er zeker van dat de mannen van de verhuis ze in een doos gestopt hebben maar ik vind ze nergens. mijn kerstgerief die ik nog niet ga zetten zit in de kast beneden. alleen onze futuristische "boom" staat op zolder. maar voor die gezet wordt moet eerst de ventilator terug naar boven. die staat er van augustus en staat hier nog steeds "goed'.
Ventje had weer de sloddervos der sloddervossen gespeeld en ik had geen eten voor Gimly, dus die was eerst niet in zijn nopjes. ondertussen moest ik alles doen met 1 hand en toen ineens ging die landlijn dus floep- mort. Er komt geen nieuwe en ik zal zelf naar mijn moeder moeten bellen want ze is er nog steeds van overtuigd dat naar een gsm bellen torenhoge kosten geeft. Ondertussen hebben we hier prachtig weer en zou ik in theorie eens vanmiddag kunnen gaan wandelen. In theorie.
Maandag moet ik naar Tom. Dinsdag een afspraak gaan maken met mijn huisdokter. en vanaf woensdag is het weer voor ventje de hele week thuiswerk. tot 8 januari. dan evalueren ze de boel.
ik kreeg een tweede kopje koffie en ga daar eerst van genieten.
dan volgt de rest van mijn ochtendritueel.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe.
Cats Rule!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

Gelukkige verjaardag!
Gelukkige verjaardag voor Wingerd!
Beterschap voor Matice.
Hier schijnt de zon, maar waait een gure wind.
Het was frisjes als ik de krant uit de brievenbus ging halen.
Prettige dag allemaal!
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Oei, Mattice ziek.... Dat is minder.... Ik hoop dat het vlug over gaat......
Kom hier nog even langs om eens te vragen of hier iemand de zegeltjes van Carrefour spaart, die van hun eindejaarsactie. Ik heb hier 15 zegels en als ik iemand daarmee kan plezier doen, dan zeg je het maar. Ze zijn nog inwisselbaar t/m 6 december.
En nu wat zorgen voor middageten....
Tot.... de volgende....
Kom hier nog even langs om eens te vragen of hier iemand de zegeltjes van Carrefour spaart, die van hun eindejaarsactie. Ik heb hier 15 zegels en als ik iemand daarmee kan plezier doen, dan zeg je het maar. Ze zijn nog inwisselbaar t/m 6 december.
En nu wat zorgen voor middageten....
Tot.... de volgende....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Clive:Goed dat je gisteravond nog terecht kon bij dierenarts.Onze dierenarts vanaf vrijdagavond 19 u niet meer bereikbaar gedurende het weekend.Dan moet je je wenden tot de dierenarts van wacht.We duimen dat hij snel beter mag zijn.
Wingerd: gelukkige verjaardag.
Oma-C: de beste soep maak je soms van restjes, alle soorten groenten , aardappelen kun je daarvoor gebruiken.Ik heb deze voormiddag pompoensoep gemaakt.Er ligt nu nog 1 pompoen in de schuur .Die blijft een tijdje goed zolang die maar koel ligt.Ik maak soms ook pompoen in de oven , vooral lekker bij vis.Volgens Jeroen Meus moet je een butternut niet schillen, de schil mag je gebruiken.Zeker als het voor soep is, hij gebruikt ook ongeschilde wortelen in de soep.
Manlief is het gras aan het afrijden, dat groeit nog steeds door.Ja, echt koud is het nog niet.
Hier in de buurt zijn ze een nieuw bosje aan het aanplanten.De bedoeling was dat iedereen die een boompje of boompjes gekocht had die zelf mocht planten.Maar nu met de huidige coronamaatregelen mag dat niet.De leden van een natuurvereniging gingen het doen.Wij hebben er 2 gekocht.Het waren vooral inheemse bomen en struikgewas.Vind dat wel een goed idee, meer bos aanplanten.Ik denk dat er meer verdwijnt dan dat er bijkomt.
Dames, tot morgen allemaal.
Clive:Goed dat je gisteravond nog terecht kon bij dierenarts.Onze dierenarts vanaf vrijdagavond 19 u niet meer bereikbaar gedurende het weekend.Dan moet je je wenden tot de dierenarts van wacht.We duimen dat hij snel beter mag zijn.
Wingerd: gelukkige verjaardag.
Oma-C: de beste soep maak je soms van restjes, alle soorten groenten , aardappelen kun je daarvoor gebruiken.Ik heb deze voormiddag pompoensoep gemaakt.Er ligt nu nog 1 pompoen in de schuur .Die blijft een tijdje goed zolang die maar koel ligt.Ik maak soms ook pompoen in de oven , vooral lekker bij vis.Volgens Jeroen Meus moet je een butternut niet schillen, de schil mag je gebruiken.Zeker als het voor soep is, hij gebruikt ook ongeschilde wortelen in de soep.
Manlief is het gras aan het afrijden, dat groeit nog steeds door.Ja, echt koud is het nog niet.
Hier in de buurt zijn ze een nieuw bosje aan het aanplanten.De bedoeling was dat iedereen die een boompje of boompjes gekocht had die zelf mocht planten.Maar nu met de huidige coronamaatregelen mag dat niet.De leden van een natuurvereniging gingen het doen.Wij hebben er 2 gekocht.Het waren vooral inheemse bomen en struikgewas.Vind dat wel een goed idee, meer bos aanplanten.Ik denk dat er meer verdwijnt dan dat er bijkomt.
Dames, tot morgen allemaal.
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Goede middag dames,
ik heb net via de live-stream gekeken en geluisterd naar de afscheidsmis van Lutgard Simoens. Alhoewel ik niet gelovig ben in de zin van RK/Protestants/Joods/Islam ed. , maakte het toch veel indruk op me. Hele mooie muziek (harp erbij !) en zang, lieve levensloop, een menselijke pastoor en op het eind een gedichtje door Lutgard zelf ingesproken...
Is Matice weer wat beter ? Goed, dat jullie er zo op tijd waren en dat je bij jullie dierenarts kon komen. In het w.e. zelf zou het misschien moeilijker geweest zijn met de wachtdiensten.
Helena, zo'n eigenwijze poes is toch zalig ? Met haar eigen voorkeur, die voelt zich zeker thuis. Had jij ook geen kamer met donkerblauw erin, je hebt ooit eens foto's geplaatst maar ik kan ze zo vlug niet terug vinden..
En Maria-Johanna, vanavond in lekker fris bedje ik kan daar ook zo van genieten.
M.M.: als ik ooit naar een onbewoond eiland moet en maar een paar dingen mee mag nemen, dan is (gemalen) koffie er een van
In de hoop, dat daar drinkbaar water is om op te gieten, vuur maken moet ik dan nog wel leren." Expeditie Robinson "zal ik toch eens moeten terugkijken dan ...
Oma-C, denk je eraan : slow-slow-slow dan breekt het lijntje niet.
En Anjelierken, ik duim voor je Papa dat het goed mag blijven gaan.
Kalme dag/nacht voor iedereen !
ik heb net via de live-stream gekeken en geluisterd naar de afscheidsmis van Lutgard Simoens. Alhoewel ik niet gelovig ben in de zin van RK/Protestants/Joods/Islam ed. , maakte het toch veel indruk op me. Hele mooie muziek (harp erbij !) en zang, lieve levensloop, een menselijke pastoor en op het eind een gedichtje door Lutgard zelf ingesproken...
Is Matice weer wat beter ? Goed, dat jullie er zo op tijd waren en dat je bij jullie dierenarts kon komen. In het w.e. zelf zou het misschien moeilijker geweest zijn met de wachtdiensten.
Helena, zo'n eigenwijze poes is toch zalig ? Met haar eigen voorkeur, die voelt zich zeker thuis. Had jij ook geen kamer met donkerblauw erin, je hebt ooit eens foto's geplaatst maar ik kan ze zo vlug niet terug vinden..
En Maria-Johanna, vanavond in lekker fris bedje ik kan daar ook zo van genieten.
M.M.: als ik ooit naar een onbewoond eiland moet en maar een paar dingen mee mag nemen, dan is (gemalen) koffie er een van
Oma-C, denk je eraan : slow-slow-slow dan breekt het lijntje niet.
En Anjelierken, ik duim voor je Papa dat het goed mag blijven gaan.
Kalme dag/nacht voor iedereen !
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede namiddag
clive als je beestjes heeft moet je hen ook verzorgen
hoe doe je dat dan zijn temperatuur nemen,
beterschap voor hem
clive als je beestjes heeft moet je hen ook verzorgen
hoe doe je dat dan zijn temperatuur nemen,
beterschap voor hem
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
wingerd - Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13
Hallo dames, hartelijk dank voor de lieve wensen voor mijn "zoveelste" verjaardag...
en voor de handgemaakte of zelfgekochte kaartjes van oma-C, M-J, MM, W.E. die al te pronken hangen !
Iemand vroeg me hoe het met ons hondje gaat, wel supergoed. Het is een hele lieverd en hij heeft zich na zijn niet zo gelukkige vroegere leven in Portugal, perfect aangepast aan zijn nieuwe bestaan. Het is een echte knuffelaar en daarmee is hij hier aan het juiste adres...

en voor de handgemaakte of zelfgekochte kaartjes van oma-C, M-J, MM, W.E. die al te pronken hangen !
Iemand vroeg me hoe het met ons hondje gaat, wel supergoed. Het is een hele lieverd en hij heeft zich na zijn niet zo gelukkige vroegere leven in Portugal, perfect aangepast aan zijn nieuwe bestaan. Het is een echte knuffelaar en daarmee is hij hier aan het juiste adres...
-
@ alle seizoentjes nog een fijne avond
en straks een rustige nacht,
ik heb vandaag naar tennis gekeken
dat was weer spannend... ondertussen
het kleine strijkje weggewerkt, ja heel slow
Blijf gezond en wees voorzichtig allemaal
tot morgen... voor een luie zondag
en straks een rustige nacht,
ik heb vandaag naar tennis gekeken
dat was weer spannend... ondertussen