Hoekje: "De oase van rust" 2020
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Omdat we gisteren en eergisteren al aan ons km waren dachten we vandaag "kleine wandeling"
en kleine wandeling doe je dan in "klein stadje"; het kleinste van België MESEN of is dat nu Durbuy ? Zijn ze er eigenlijk al uit ?
Stadswandelingetje dus geen modder .... vergeet het maar... 't zijn weer twee vuile broeken
Wagen geparkeerd bij de kerk, dus eerst daar eens binnen dat doen wij graag

De Vredestoren en omgeving :

Monument en begraafplaats voor de gesneuvelden uit Nieuw Zeeland

Het kerst-vredes-bestand :

en geloof het of niet wij hebben de meteoriet gevonden, hij lag daar gewoon te lachen naar ons maar we hebben hem netjes teruggelegd voor de volgende speurders :

en kleine wandeling doe je dan in "klein stadje"; het kleinste van België MESEN of is dat nu Durbuy ? Zijn ze er eigenlijk al uit ?
Stadswandelingetje dus geen modder .... vergeet het maar... 't zijn weer twee vuile broeken
Wagen geparkeerd bij de kerk, dus eerst daar eens binnen dat doen wij graag

De Vredestoren en omgeving :

Monument en begraafplaats voor de gesneuvelden uit Nieuw Zeeland

Het kerst-vredes-bestand :

en geloof het of niet wij hebben de meteoriet gevonden, hij lag daar gewoon te lachen naar ons maar we hebben hem netjes teruggelegd voor de volgende speurders :

Oud maar niet Out
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Goedemorgen

De tijd vliegt snel gebruik hem wel !
De dagen gaan voorbij, klagen brengt geen oplossing, hopen maakt het draagbaar.
Heup doet moeilijk, heeft niet veel nodig, doe meer dan goed voor me is, een beetje smeren en blijven bewegen, al is het hier maar rondjes stappen.
Vivke, jammer dat je vrijwilligerswerk niet mag.
Je metekind jarig, al een grote knappe gast geworden, laat eens eens een foto door, heb een mapje van hem.
Ga stofzuigen, Staf is in de badkamer, zodat de plek waar hij gans de dag zit even vrij is,
Groetjes
Corry

De tijd vliegt snel gebruik hem wel !
De dagen gaan voorbij, klagen brengt geen oplossing, hopen maakt het draagbaar.
Heup doet moeilijk, heeft niet veel nodig, doe meer dan goed voor me is, een beetje smeren en blijven bewegen, al is het hier maar rondjes stappen.
Vivke, jammer dat je vrijwilligerswerk niet mag.
Je metekind jarig, al een grote knappe gast geworden, laat eens eens een foto door, heb een mapje van hem.
Ga stofzuigen, Staf is in de badkamer, zodat de plek waar hij gans de dag zit even vrij is,
Groetjes
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedemorgen allemaal vanuit mijn zonnige living!
Eens niet klagen vandaag maar ne keer stoefen is eens wat anders...
gisterenavond in de les notenleer (ik zit in mijn laatste jaar) ik was de eerste toegekomen leerling in de klas en ik bedankte de juf voor mijn positieve evaluatie!
Ze had dus geschreven dat ik een prachtige en krachtige stem heb, en ik betwijfel dat prachtig een beetje zei ik...en de juf zei dat ze in de 15 jaar dat ze notenleer geeft aan volwassenen nog Nooit iemand gehad heeft met zo een prachtige en krachtige stem als ik!!! Dus begrijpen jullie mijn gestoef nu
ik ben dus in mijn nopjes!
Ons mama is jarig 88 word ze, andere jaren vieren we dat met een etentje onder de zussen en de mama...
Ik ga dus vandaag naar haar natuurlijk, en anders is er weer niet speciaals te doen!
Ik ga aan de strijk tot later daag...
Eens niet klagen vandaag maar ne keer stoefen is eens wat anders...
Ze had dus geschreven dat ik een prachtige en krachtige stem heb, en ik betwijfel dat prachtig een beetje zei ik...en de juf zei dat ze in de 15 jaar dat ze notenleer geeft aan volwassenen nog Nooit iemand gehad heeft met zo een prachtige en krachtige stem als ik!!! Dus begrijpen jullie mijn gestoef nu
Ons mama is jarig 88 word ze, andere jaren vieren we dat met een etentje onder de zussen en de mama...
Ik ga dus vandaag naar haar natuurlijk, en anders is er weer niet speciaals te doen!
Ik ga aan de strijk tot later daag...
You only have one life...live it!
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Kan ik geloven Vera-maria dat je op wolkjes loopt: de beste zijn in 15 jaar lesgeven, het zal deugd gedaan hebben aan uw zanghartje!
Proficiat aan uw make, ja triestige tijd hé om te verjaren, we blijven ter plaatse dralen en...hopen.
Goed gezegd Cory: klagen brengt geen oplossing hopen maakt het draagbaar!
Proficiat aan uw make, ja triestige tijd hé om te verjaren, we blijven ter plaatse dralen en...hopen.
Goed gezegd Cory: klagen brengt geen oplossing hopen maakt het draagbaar!
Ivette
-
Veve, je mag trots zijn op jezelf !
Deze namiddag verschillende keren de vraag gesteld "zijn we nu in B of in Fr ?"
Ja 't was flirten met de grens, 9 km lang.
Vandaag mocht het nog
morgen het land niet meer uit maar dat maakt me geen verschil hoor.
Naar Nl zou ik in ieder geval niet willen gaan nu.
Bangelijk wat denken die gasten daarmee eigenlijk te winnen.
Enkele beelden van vandaag, voor meer zie fb

is dat nu een koe of een zebra, een zeboe of een koebra ????

de drie musketiers : buurtje, zus en ikke

Deze namiddag verschillende keren de vraag gesteld "zijn we nu in B of in Fr ?"
Ja 't was flirten met de grens, 9 km lang.
Vandaag mocht het nog
Naar Nl zou ik in ieder geval niet willen gaan nu.
Bangelijk wat denken die gasten daarmee eigenlijk te winnen.
Enkele beelden van vandaag, voor meer zie fb

is dat nu een koe of een zebra, een zeboe of een koebra ????

de drie musketiers : buurtje, zus en ikke

Oud maar niet Out
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen
het is regenachtig en mistig

het is regenachtig en mistig

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Goeieavond
Woensdag, geen tijd om te wandelen of te fietsen
wel om hh te doen bij dochter
een lekkere gezonde maaltijd te bereiden aldaar; kalkoenblokjes met zoetzure saus en rijst en een appelflap toe
Latijnse les op te vragen
Woensdag, geen tijd om te wandelen of te fietsen
wel om hh te doen bij dochter
een lekkere gezonde maaltijd te bereiden aldaar; kalkoenblokjes met zoetzure saus en rijst en een appelflap toe
Latijnse les op te vragen
Oud maar niet Out
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Goedemorgen

Mooi hé, had ook zulk eentje, nu heel begeerd als decoratie.
Pech pech pech !!! lapje meniscus is weer komen piepen, gisteren heel veel kracht op knieën gezet bij het rijden met kar op een helend vlak. Neem normaal deze aan de zijkant vast, door angst om besmetting toch aan het handvat. Ooit moet er iets gebeuren aan mijn onderdanen.
Veveke. gezegend met een mooie stem, geprezen door leraar, heb je al horen zingen. Als je er nog een opname hebt, laat ons met zen allen genieten.
Rietjes, prachtige foto’s, het voordeel van wandelen.
Het regen pijpenstelen , heb alles in huis om geen honger te lijden.
Groetjes
Corry

Mooi hé, had ook zulk eentje, nu heel begeerd als decoratie.
Pech pech pech !!! lapje meniscus is weer komen piepen, gisteren heel veel kracht op knieën gezet bij het rijden met kar op een helend vlak. Neem normaal deze aan de zijkant vast, door angst om besmetting toch aan het handvat. Ooit moet er iets gebeuren aan mijn onderdanen.
Veveke. gezegend met een mooie stem, geprezen door leraar, heb je al horen zingen. Als je er nog een opname hebt, laat ons met zen allen genieten.
Rietjes, prachtige foto’s, het voordeel van wandelen.
Het regen pijpenstelen , heb alles in huis om geen honger te lijden.
Groetjes
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
goeie morgen allemaal
hier regent hier ook pijpenstelen,
misschien komt de sneeuw nog langs hier
berichtje gekregen van de gastjes dat het koud is in de klas
vensters en deuren staan open
thermo ondergoed in laagjes en een fleece deken rond hen
en zo volgen ze les
de oudste volgt les thuis de twee jongste in school
gelukkig is het een zachte winter zonder vries

hier regent hier ook pijpenstelen,
misschien komt de sneeuw nog langs hier
berichtje gekregen van de gastjes dat het koud is in de klas
vensters en deuren staan open
thermo ondergoed in laagjes en een fleece deken rond hen
en zo volgen ze les
de oudste volgt les thuis de twee jongste in school
gelukkig is het een zachte winter zonder vries

-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedemorgen allemaal!
Mooie foto’s van Rita, en inde jaren 80 Corry was dat een fel begeerd item zo een onderstel van een naaimachine, vond dat toen ook mooi!
Amai Meme-rietje dat zal wel koud zijn in de klas, ze hebben dat daar toch misbegrepen in die school, men moet voldoende verluchten en deuren moeten open staan maar het is niet zo dat de kinderen moeten klutteren van de kou!
Is een grijze sombere dag vandaag, gelukkig heb ik deze namiddag om 15u zangles daar Fleur ik helemaal van op!
Heb ook zin in bloemen van de markt, maar denk van in mijn kot te blijven deze voormiddag, is niet aangenaam markten in de regen!
Voor ik ga zingen ga ik eerst nog naar ons mama, gisteren hebben ze daar samen met het zorgpersoneel en vrijwilligers hun tweede spuitje al gekregen, en dus mocht er geen bezoek naar toe!
Heb dinsdag een foto van haar genomen, ze kreeg een glaasje cava voor haar verjaardag in de cafétaria, alleen de bewoners krijgen drank, de bezoekers mogen voorlopig nog op hun kin kloppen...

Mama zei: het is van kerstdag geleden dat ik nog cava gedronken heb bij onze Filip...ik zei mama met kerstmis lag je in de kliniek, en dat wist ze niet meer! Maar het grootste deel is ze nog heel alert maar af en toe doet ze dan zo een gelijkaardige uitspraak, vraag mij dan af is dat van haar pillen of wat?
Ventje is bezig aan zijn allerlaatste voormiddag werken, hij zal deze middag wat later thuis zijn...hij had gevraagd dat er niemand iets zou doen voor zijn pensioen maar blijkbaar komt er dan toch een speech van de baas...zonder Corona was er een receptie voor de familieleden van degene die op pensioen ging en een rondleiding in het bedrijf, en dan achteraf een traktatie voor de werknemers in de Shamrock!
Ik ga mijn huis swifferen en dan richting badkamer...tot later daag...
Mooie foto’s van Rita, en inde jaren 80 Corry was dat een fel begeerd item zo een onderstel van een naaimachine, vond dat toen ook mooi!
Amai Meme-rietje dat zal wel koud zijn in de klas, ze hebben dat daar toch misbegrepen in die school, men moet voldoende verluchten en deuren moeten open staan maar het is niet zo dat de kinderen moeten klutteren van de kou!
Is een grijze sombere dag vandaag, gelukkig heb ik deze namiddag om 15u zangles daar Fleur ik helemaal van op!
Heb ook zin in bloemen van de markt, maar denk van in mijn kot te blijven deze voormiddag, is niet aangenaam markten in de regen!
Voor ik ga zingen ga ik eerst nog naar ons mama, gisteren hebben ze daar samen met het zorgpersoneel en vrijwilligers hun tweede spuitje al gekregen, en dus mocht er geen bezoek naar toe!
Heb dinsdag een foto van haar genomen, ze kreeg een glaasje cava voor haar verjaardag in de cafétaria, alleen de bewoners krijgen drank, de bezoekers mogen voorlopig nog op hun kin kloppen...

Mama zei: het is van kerstdag geleden dat ik nog cava gedronken heb bij onze Filip...ik zei mama met kerstmis lag je in de kliniek, en dat wist ze niet meer! Maar het grootste deel is ze nog heel alert maar af en toe doet ze dan zo een gelijkaardige uitspraak, vraag mij dan af is dat van haar pillen of wat?
Ventje is bezig aan zijn allerlaatste voormiddag werken, hij zal deze middag wat later thuis zijn...hij had gevraagd dat er niemand iets zou doen voor zijn pensioen maar blijkbaar komt er dan toch een speech van de baas...zonder Corona was er een receptie voor de familieleden van degene die op pensioen ging en een rondleiding in het bedrijf, en dan achteraf een traktatie voor de werknemers in de Shamrock!
Ik ga mijn huis swifferen en dan richting badkamer...tot later daag...
You only have one life...live it!
-
Goeiemorgen
Ohlala Veve, je make ziet er toch weer goed uit hoor, haar oogjes blinken
Verwen ze maar goed dat je ze nog lang kunt houden.
Vanaf nu je ventje elke dag om je heen, 't zal een aanpassing worden hoor, voor beiden.
Koud in de klas, daar heb ik ons M nog niet over klagen maar ja die heeft een extra laagje
.
Corry terug op de kniesukkel; niet leuk !
Vandaag is mijn heup jarig (1 jaar), 'k trakteer ze op een dagje vrij
't is toch geen weer om buiten te komen; nu toch nog niet.
Menu : konijn, gestoofde witte kool, natuuraardappel
Ohlala Veve, je make ziet er toch weer goed uit hoor, haar oogjes blinken
Verwen ze maar goed dat je ze nog lang kunt houden.
Vanaf nu je ventje elke dag om je heen, 't zal een aanpassing worden hoor, voor beiden.
Koud in de klas, daar heb ik ons M nog niet over klagen maar ja die heeft een extra laagje
Corry terug op de kniesukkel; niet leuk !
Vandaag is mijn heup jarig (1 jaar), 'k trakteer ze op een dagje vrij
't is toch geen weer om buiten te komen; nu toch nog niet.
Menu : konijn, gestoofde witte kool, natuuraardappel
Oud maar niet Out
-
Meme-rietje dat het koud is in de klas zegt mijn schoondochter ook die hele dagen les moet geven met de vensters open. Zou dat echt een verschil maken?
Inderdaad Veve uw make ziet er echt nog een gezonde, mooie oude dame uit!
Rietjes, wat gaat de tijd toch vlug hé niet te geloven dat uw nieuwe heup ook al verjaart,ik wens haar nog vele jaren trouwe dienst!
Met FB ben ik nog altijd geen goeie maat: ik heb vanmorgen 2x dezelfde verjaardagswensen gestuurd naar een Gitse vriendin, nu beter 2x dan geen!
Ik heb vanmorgen een scopie van mijn maag aangevraagd bij Dr Deprez in AZ Delta in Torhout, daar wordt je verdoofd voor een scopie. Ik moet maandagmorgen wel een Corona test halen bij de huisdokter.
Ik moest dat Christa laten weten omdat ze me woensdag zal voeren mens heb ik weer gesukkeld met die smartphone, als ik op die kleine knopjes mijn bericht getypt had moest ik zoeken naar mijn contacten. Ik heb het voor alle zekerheid nog maar getypt op mijn PC en naar haar GSM verzonden.
Dat onderzoek duurt 20 min. en dan nog 2u ontwaken uit de verdoving.
Hopelijk is het niet zo erg maar zoals nu kan ik niet verder, veel puffen, ik eet weinig vooral niet veel vlees en mijn stukje chocolade elke dag heb ik ook al verbannen! En zoveel pijn na een maaltijd, niet te doen!
Als je op FB bij Gits aan de Spits kan kijken: ik sta er op met mijn 2 "kinderen" toen de badminton startte in onze Sporthal in 1975, ook een voetbalfoto waar R op staat en het 2e klasje waar Nik op staat. Ik heb ze opgenomen, zal ze hier eens tonen:

Nik staat op de achterste rij met zijn wit pullovertje aan.

Dit is van de badminton, enthousiaste' start in 1975: Nik uiterst links met raket omhoog
ik achter de man op zijn knie, Christa achteraan met gestreepte trui! waar is de tijd!
Daarvoor ben ik wel blij dat ik op FB geraakt ben, vroeger kon ik dat allemaal niet zien!
Inderdaad Veve uw make ziet er echt nog een gezonde, mooie oude dame uit!
Rietjes, wat gaat de tijd toch vlug hé niet te geloven dat uw nieuwe heup ook al verjaart,ik wens haar nog vele jaren trouwe dienst!
Met FB ben ik nog altijd geen goeie maat: ik heb vanmorgen 2x dezelfde verjaardagswensen gestuurd naar een Gitse vriendin, nu beter 2x dan geen!
Ik heb vanmorgen een scopie van mijn maag aangevraagd bij Dr Deprez in AZ Delta in Torhout, daar wordt je verdoofd voor een scopie. Ik moet maandagmorgen wel een Corona test halen bij de huisdokter.
Ik moest dat Christa laten weten omdat ze me woensdag zal voeren mens heb ik weer gesukkeld met die smartphone, als ik op die kleine knopjes mijn bericht getypt had moest ik zoeken naar mijn contacten. Ik heb het voor alle zekerheid nog maar getypt op mijn PC en naar haar GSM verzonden.
Dat onderzoek duurt 20 min. en dan nog 2u ontwaken uit de verdoving.
Hopelijk is het niet zo erg maar zoals nu kan ik niet verder, veel puffen, ik eet weinig vooral niet veel vlees en mijn stukje chocolade elke dag heb ik ook al verbannen! En zoveel pijn na een maaltijd, niet te doen!
Als je op FB bij Gits aan de Spits kan kijken: ik sta er op met mijn 2 "kinderen" toen de badminton startte in onze Sporthal in 1975, ook een voetbalfoto waar R op staat en het 2e klasje waar Nik op staat. Ik heb ze opgenomen, zal ze hier eens tonen:

Nik staat op de achterste rij met zijn wit pullovertje aan.

Dit is van de badminton, enthousiaste' start in 1975: Nik uiterst links met raket omhoog
ik achter de man op zijn knie, Christa achteraan met gestreepte trui! waar is de tijd!
Daarvoor ben ik wel blij dat ik op FB geraakt ben, vroeger kon ik dat allemaal niet zien!
Ivette
-
goeie morgen allemaal
mooie foto's uit de oude doos

mooie foto's uit de oude doos

-
Morgen word ik dus 80 jaar, een vreselijke nieuwe voordeur die me bij de oudjes inleidt maar kijk eens wat mijn zoon me stuurt:
Tachtig jaar
Hoe is die tijd toch weggegleden
Hoe gaat je leven toch voorbij
Hoe blijf je je nog steeds maar geven
Hoe doe je het, zeg het mij
De kansen zijn niet vanzelf gekomen
Het werken was je gauw bekend
Je kon alleen maar in jezelf geloven
En in de gave van je talent
Zo heb je ons een nest geboden
En altijd voor ons klaar gestaan
Zo liet je ons in het leven lopen
En bouwen aan ons bestaan
Je bent altijd jezelf gebleven
Met je wil om iemand te zijn
Je gaven heb je doorgegeven
En met die wil krijgt niemand ons klein
We zijn trots zo’n moeder te hebben
Die zo sterk in het leven staat
En zelfs met tachtig lentes
Nog uitkijkt waar het leven gaat
Het leven is nu even stilgelegd
Afstand moet nu de regel zijn
We weten dat je er begrip voor hebt
Maar je niet kunnen vieren doet wat pijn
Daarom zijn we aan het sparen
In liefde, warmte en genot
Want straks komen we weer tegare
En doen we weer eens lekker zot.
Proficiat met je tachtigste verjaardag, ma. Blijf volhouden, hou je gezond en bewaar je vertrouwen zoals je altijd gedaan hebt.
We houden van je !
Nik en Els
Tachtig jaar
Hoe is die tijd toch weggegleden
Hoe gaat je leven toch voorbij
Hoe blijf je je nog steeds maar geven
Hoe doe je het, zeg het mij
De kansen zijn niet vanzelf gekomen
Het werken was je gauw bekend
Je kon alleen maar in jezelf geloven
En in de gave van je talent
Zo heb je ons een nest geboden
En altijd voor ons klaar gestaan
Zo liet je ons in het leven lopen
En bouwen aan ons bestaan
Je bent altijd jezelf gebleven
Met je wil om iemand te zijn
Je gaven heb je doorgegeven
En met die wil krijgt niemand ons klein
We zijn trots zo’n moeder te hebben
Die zo sterk in het leven staat
En zelfs met tachtig lentes
Nog uitkijkt waar het leven gaat
Het leven is nu even stilgelegd
Afstand moet nu de regel zijn
We weten dat je er begrip voor hebt
Maar je niet kunnen vieren doet wat pijn
Daarom zijn we aan het sparen
In liefde, warmte en genot
Want straks komen we weer tegare
En doen we weer eens lekker zot.
Proficiat met je tachtigste verjaardag, ma. Blijf volhouden, hou je gezond en bewaar je vertrouwen zoals je altijd gedaan hebt.
We houden van je !
Nik en Els
Ivette