Hoekje: "De oase van rust" 2021(2)
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeiemiddag
Corry, een bloemetje en de zon kunnen de wereld er mooier laten uitzien, mooi gedaan.
Schoonheid helpt de zorgen misschien wat verlichten ook.
'k vreesde al dat de boel hier gesloten zou worden
maar dat laten we niet zo vlug gebeuren hé
'k ben terug thuis en probeer toch elke dag eens langs te komen
Vier heerlijke dagen waren het aan de Moezel
met heel veel zon, eten, drinken, fietskilometers, vreugde en plezier, vriendschap..... alle positieve zaken dus.
Enkele sfeerbeelden :

voor meer zie fb !
Corry, een bloemetje en de zon kunnen de wereld er mooier laten uitzien, mooi gedaan.
Schoonheid helpt de zorgen misschien wat verlichten ook.
'k vreesde al dat de boel hier gesloten zou worden
maar dat laten we niet zo vlug gebeuren hé
'k ben terug thuis en probeer toch elke dag eens langs te komen
Vier heerlijke dagen waren het aan de Moezel
met heel veel zon, eten, drinken, fietskilometers, vreugde en plezier, vriendschap..... alle positieve zaken dus.
Enkele sfeerbeelden :

voor meer zie fb !
Oud maar niet Out
-
Goeie avond
Zal ik het hier weer allemaal zelf moeten zeggen
JA dan maar want je weet 'k geef niet rap op.
Een drukke dag gehad
maar toch tijd gevonden om tussenin ff te gaan shoppen in de favoriete winkel van dochterlief.
Resultaat : 2 topjes en een kleedje
laat de zon maar komen.
Zal ik het hier weer allemaal zelf moeten zeggen
JA dan maar want je weet 'k geef niet rap op.
Een drukke dag gehad
maar toch tijd gevonden om tussenin ff te gaan shoppen in de favoriete winkel van dochterlief.
Resultaat : 2 topjes en een kleedje
laat de zon maar komen.
Oud maar niet Out
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Goedemorgen
Ooit was het hier vollebak, nu nog diegene welke in het verder bestaan van oase geloven.
Heb soms ook mijn twijfels, schrijven voor enkele welke nog in stilte komen lezen geeft me goesting om verder te doen.
Fris, bewolkt, hoop op zon, voor de wind hebben we een oplossing.
Ik ga straks naar buiten, mensen zien en zeelucht opsnuiven.
Nog een fijne dag
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
'Jammer genoeg de waarheid Corry maar toch verder proberen, misschien keert er toch iemand terug!
Zoals elk Hemelvaart weekend vertrekken Christa en Luc, Nik en Els samen er op uit. Dit was intussen door Corona ook al 2 jaar eerder gereserveerd en kan nu eindelijk doorgaan!
Ik heb gisteren een grote was laten droog waaien en in de vroege namiddag kon ik al strijken. Ik was wel gewaar dat ik ouder word, ik dommelde zowaar in voor TV en ik had lage rugpijn. Daarvoor een voorgeschreven tabletje genomen en vanmorgen een vitamine D tabletje ook van de huisdokter voorgeschreven anders waag ik me niet aan al zo'n dingen! Ik heb goed geslapen en voel me al veel beter!
Ik kom hier ook moed tanken want er zijn hier mensen die meer pijn hebben of zieker zijn dan ikzelf!
Natuurlijk ook mensen die meer courage en moediger zijn en die nog veel meer aankunnen maar ik gun het hen van harte ook al degenen die nog SAMEN zijn!
Veel zon is er niet in mijn veranda zit ik precies in een ander seizoen dan voor de deur.
Allemaal een gelukkige Hoogdag zoals wij vroeger mekaar wensten!
Zoals elk Hemelvaart weekend vertrekken Christa en Luc, Nik en Els samen er op uit. Dit was intussen door Corona ook al 2 jaar eerder gereserveerd en kan nu eindelijk doorgaan!
Ik heb gisteren een grote was laten droog waaien en in de vroege namiddag kon ik al strijken. Ik was wel gewaar dat ik ouder word, ik dommelde zowaar in voor TV en ik had lage rugpijn. Daarvoor een voorgeschreven tabletje genomen en vanmorgen een vitamine D tabletje ook van de huisdokter voorgeschreven anders waag ik me niet aan al zo'n dingen! Ik heb goed geslapen en voel me al veel beter!
Ik kom hier ook moed tanken want er zijn hier mensen die meer pijn hebben of zieker zijn dan ikzelf!
Natuurlijk ook mensen die meer courage en moediger zijn en die nog veel meer aankunnen maar ik gun het hen van harte ook al degenen die nog SAMEN zijn!
Veel zon is er niet in mijn veranda zit ik precies in een ander seizoen dan voor de deur.
Allemaal een gelukkige Hoogdag zoals wij vroeger mekaar wensten!
Ivette
-
2 euro heb ik gespendeerd op de rommelmarkt
aan een pillendoosje
maar
'k heb wel heel veel rare-vreemde-leuke mensen en zaken gezien.
Niet te geloven wat de mensen allemaal verzamelen/verkopen of kopen
99% van wat er staat zou ik naar het containerpark brengen .
Meme-RIetje, er waren heel wat wijwatervatjes dit keer in tegenstelling tot die keer dat wij samen geweest zijn en er bijna geen vonden.
Enkele sfeerbeelden.

achteraf wel een terrasje gedaan, een tukje (mijn ventje dan toch ) en nog een fietstoertje.
aan een pillendoosje
maar
'k heb wel heel veel rare-vreemde-leuke mensen en zaken gezien.
Niet te geloven wat de mensen allemaal verzamelen/verkopen of kopen
99% van wat er staat zou ik naar het containerpark brengen .
Meme-RIetje, er waren heel wat wijwatervatjes dit keer in tegenstelling tot die keer dat wij samen geweest zijn en er bijna geen vonden.
Enkele sfeerbeelden.

achteraf wel een terrasje gedaan, een tukje (mijn ventje dan toch ) en nog een fietstoertje.
Oud maar niet Out
-
Michelly - Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
Dag maatjes allemaal?
Ik kom me ook nog eens melden. Kom wel elke dag lezen maar heel dikwijls ontbreekt de moed en de fut om te antwoorden. Ik ben dus weer 18 maandagen chemo aan het krijgen en dat brengt wel wat ellende mee. De bijwerkingen zijn niet mis en ik ben heel erg moe en slaap regelmatig ook overdag gewoon op de bank. Een van de bijwerkingen is heel veel buikpijn, rugpijn en pijn in de lenden zodat ik niet weet hoe te zitten, te liggen of te staan. Het komt nu weer op dus de eerste dafalgan forte is binnen en hoop dat het ook wat afdoet. Ik lees dat de mannen van Corry, Jady ook op de sukkel zijn en oma-C heeft ook weer moeilijkheden. Iedereen krijgt zijn part op tijd en stond en zolang men geholpen kan worden, mag een mens al blij zijn. Mijn oncoloog is op pensioen en daar ben ik absoluut niet blij mee, maar zal me toch moeten aanpassen aan een nieuw iemand. Elke vrijdag komt het wit-gele kruis thuis bloed afnemen , dat aan het labo afgeleverd wordt zodat op maandag de uitslag reeds voorligt als ik me aandien. De tumormarker steeg nog steeds ondanks de chemo en dat was niet gunstig. De laatste keer was hij een ietsepietsie gedaald en dus een zucht van opluchting. Daar doen we het weeral mee en dan maar hopen dat die verder daalt zodat de chemo weer niet zwaarder moet worden. Wens iedereen een heel aangenaam weekend en voor alle zieken beterschap en moed om het vol te houden.
Lieve groet voor iedereen .
Michelly
Ik kom me ook nog eens melden. Kom wel elke dag lezen maar heel dikwijls ontbreekt de moed en de fut om te antwoorden. Ik ben dus weer 18 maandagen chemo aan het krijgen en dat brengt wel wat ellende mee. De bijwerkingen zijn niet mis en ik ben heel erg moe en slaap regelmatig ook overdag gewoon op de bank. Een van de bijwerkingen is heel veel buikpijn, rugpijn en pijn in de lenden zodat ik niet weet hoe te zitten, te liggen of te staan. Het komt nu weer op dus de eerste dafalgan forte is binnen en hoop dat het ook wat afdoet. Ik lees dat de mannen van Corry, Jady ook op de sukkel zijn en oma-C heeft ook weer moeilijkheden. Iedereen krijgt zijn part op tijd en stond en zolang men geholpen kan worden, mag een mens al blij zijn. Mijn oncoloog is op pensioen en daar ben ik absoluut niet blij mee, maar zal me toch moeten aanpassen aan een nieuw iemand. Elke vrijdag komt het wit-gele kruis thuis bloed afnemen , dat aan het labo afgeleverd wordt zodat op maandag de uitslag reeds voorligt als ik me aandien. De tumormarker steeg nog steeds ondanks de chemo en dat was niet gunstig. De laatste keer was hij een ietsepietsie gedaald en dus een zucht van opluchting. Daar doen we het weeral mee en dan maar hopen dat die verder daalt zodat de chemo weer niet zwaarder moet worden. Wens iedereen een heel aangenaam weekend en voor alle zieken beterschap en moed om het vol te houden.
Lieve groet voor iedereen .
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
Goeie wakkere maandagse vrijdagmorgen
Michelly, ik bewonder jou om je doorzettingsvermogen en je sterke wil om het vol te houden.
Je zou eens moeten weten hoe vaak ik aan je denk, telkens ik je dichtbundel zie liggen hier in huis.
Ik wil hem niet opbergen in een kast om je steeds nabij te zijn.
Ik weet wel daar heb jij niets aan maar toch ......
Wat wind en zon gisteren gedroogd hebben terwijl ik op de lappen was ga ik nu eens onder het strijkijzer leggen.
Michelly, ik bewonder jou om je doorzettingsvermogen en je sterke wil om het vol te houden.
Je zou eens moeten weten hoe vaak ik aan je denk, telkens ik je dichtbundel zie liggen hier in huis.
Ik wil hem niet opbergen in een kast om je steeds nabij te zijn.
Ik weet wel daar heb jij niets aan maar toch ......
Wat wind en zon gisteren gedroogd hebben terwijl ik op de lappen was ga ik nu eens onder het strijkijzer leggen.
Oud maar niet Out
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Goedemorgen, dag Michelly
Wat een opgaven, tijd kopen en blijven hopen is wat je kan doen.
We zitten hier ook met vele vragen, na 3 maanden behandelingen weten we meer, dokter heeft goede vooruitzichten.
Michelly jij vecht al zes jaar.
Altijd fijn om je te lezen
De zon komt erdoor het zou warmer moeten worden, Staf moet zijn bril laten aanpassen en daar moet hij voor mee.
Morgen komen onze kleinzonen om samen de papieren in orde te brengen welke me nodig hebben voor …..
Hiernaast is een schilder bezig, stout buurtje haar huisje krijgt een opknapbeurt. We hebben geen last meer van haar kuren.
Nog een fijne dag
Corry
Wat een opgaven, tijd kopen en blijven hopen is wat je kan doen.
We zitten hier ook met vele vragen, na 3 maanden behandelingen weten we meer, dokter heeft goede vooruitzichten.
Michelly jij vecht al zes jaar.
Altijd fijn om je te lezen
De zon komt erdoor het zou warmer moeten worden, Staf moet zijn bril laten aanpassen en daar moet hij voor mee.
Morgen komen onze kleinzonen om samen de papieren in orde te brengen welke me nodig hebben voor …..
Hiernaast is een schilder bezig, stout buurtje haar huisje krijgt een opknapbeurt. We hebben geen last meer van haar kuren.
Nog een fijne dag
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
Gedaan met strijken
Mijn ijzer slaat niet meer af blijft maar doorverwarmen.
Hoes van de plank aan de vaantjes en ook de binnenzakken van een broek van W.
't had erger kunnen zijn.
Deze namiddag dus op jacht naar een nieuw want zonder strijkijzer kan niet hé.
Mijn ijzer slaat niet meer af blijft maar doorverwarmen.
Hoes van de plank aan de vaantjes en ook de binnenzakken van een broek van W.
't had erger kunnen zijn.
Deze namiddag dus op jacht naar een nieuw want zonder strijkijzer kan niet hé.
Oud maar niet Out
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen
en allemaal een steun knuffel
heb verleden week ook een nieuw strijkijzer gekocht
het water bleef er uit de gaatjes uitlopen
zonder te warmen, had hem ontkalkt maar niks hielp
dus maar een nieuwe gekocht

en allemaal een steun knuffel
heb verleden week ook een nieuw strijkijzer gekocht
het water bleef er uit de gaatjes uitlopen
zonder te warmen, had hem ontkalkt maar niks hielp
dus maar een nieuwe gekocht

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Goeiemorgen
't is terug WE
soms weet ik bij het opstaan niet meer welke dag het is
vooral dan in zo'n gebroken week als nu..
'k ga eens naar de markt !
Het nieuwe strijkijzer is ondertussen al getest en goedgekeurd
'k moet het wel nog altijd zelf hanteren hoor.
't is terug WE
soms weet ik bij het opstaan niet meer welke dag het is
vooral dan in zo'n gebroken week als nu..
'k ga eens naar de markt !
Het nieuwe strijkijzer is ondertussen al getest en goedgekeurd
'k moet het wel nog altijd zelf hanteren hoor.
Oud maar niet Out