welkom in een knus hoekje 6

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

18 aug 2025, 08:52

Afbeelding

menu vandaag zelfgemaakte videe vulling met zelfgemaakte puree .Smorgens mijn havermout en savonds laat men soep.Voor de twee hier straks een kotelet zonder been wel doe het been er zelf af voordat het gebakken word in de speciale oven .Vandaag kinesist en nu nog naar apotheker want het was te laat donderdag om er naartoe te gaan.Ook hun kleine toer rond is gedaan verder zie ik wel wat ik kan doen want de ademnood word erger met de dag buren maken zich ook ongerust erover .Begrijpen niet waarom de huisarts zo gerust erover is afijn ja zal een van de dagen wat ik zal doen en hoe het verder ga nu naar de apotheker .groetje

Bekske

19 aug 2025, 09:30

Afbeelding

menu vandaag deze middag simpel gewone puree en appelmoes met een zwarte pens .De puree en appelmoes is zelfgemaakt en de zwarte pens van iemand die ze zelf maak hier in de buurt .En de twee hier krijgen filetsneetjes .We hebben als ons kleinblokske rond er op zitten eveneens het ontbijt is aan verteren .Ook al naar de apotheker geweest wat er gisteren niet was .Nu is het rusten want de pijp is al uit bij manier van spreken .Nu afwachten wat die zwaardere pleisters gaan doen voor de pijn .Voor mij is het buiten al te warm zeker in de zon .Dat weer van gisteren voormiddag was voor mij al goed Hoe warmer hoe meer last met de adem enz .Maar ja dat zijn mijn zorgen Moet de gevleugelde nog vers water geven want ze laten het merken .Het is een gewone parkiet de oudste de andere is een zebravink .En ja de buren staan er regelmatig op te kijken zij weten ook dat hij oud is maar je ziet het er niet aan .Ze zijn weer hun ochtend concert aan geven .Ook moet ik morgen hun kooi proper maken want zij zitten ook graag proper .HEB VAN DE GEVLEUGELDE OOK PLEZIER EN VRIENDSCHAP ENZ .Morgen als de boodschappen geleverd zijn krijgen ze weer een stukje sla waar ze verzot op zijn .De sla koop ik speciaal voor hen want ik eet het niet krijg het niet binnen .Nu rusten en dan weer zien watik kan doen van huishoudelijke werkjes want ik meer enmeer tijd nodig om alles in orde te krijgen .groetje

krakje

19 aug 2025, 20:27

vandaag weer de 4 vriendinnen bijeen komst,
nu was het bij mij, dus koffie, thee of water en snapjes,
de laatste nieuwtjes van dorp of omliggende,
volgende week is de beurt aan de rusthuisbewoner vriendin,
en zo gaan de dagen voorbij, je hebt alle dage iets te doen,
was is gedaan vandaag de strijk is blijven liggen dus dat is voor morgen,
we worden oud maar het leven is nog goed, geniet ervan krakje,

bekske je middageten ziet er goed uit, maar zwarte pens niet voor mij wel witte,
te warm is voor niemand goed, voor mij zo een 25 a 26 gr; is warm genoeg,
wel sla kopen wij voor andere gevleugeld namelijk kiekens zijn er ook verzot op,
en hoop dat je zwaardere pleister jou zou helpen,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

20 aug 2025, 08:58

Afbeelding
straks brengen ze de boodschappen menu voor mij mosselen met friet en de viervoeters kippenharten waar ze ook verzot op zijn .Dus word het weer smullen .goede dag krakje ,oma c geniet in de mogelijk van groetje ik ga terug even op bed liggen voel me niet tip top voor moment zal straks hopelijk beteren

krakje

20 aug 2025, 20:01

niet veel gedaan vandaag, de strijk is blijven liggen,
even na de buurvrouw geweest een pintje water gedronken,
ze heeft spijt dat ik geen koffie of thee mag drinken en bij water houd,
maar dit is even gezellig als anders, we hebben niet gezwegen,
daarna voor eten gezorgd, kleinzoon vroeg frikadellen met krieken,
dus dat maar klaar gemaakt, morgen iets anders of hij moet de overschot opeten,
morgen weer een dag hoop dat hij is zoals vandaag, grtjs krakje,

hallo bekske niet tip top zijn hoop dat het beter is,
heeft mosselen met friet goed gesmaakt, ik eet lever vis ieder zijn smaak,
als het maar lekker is,
aan Oma-C ook een fijne avond en geniet ervan,

Afbeelding

Bekske

21 aug 2025, 09:26

Afbeelding
Vandaag mosselen in roomsaus met minikroketten ps had teveel mosselen dus daarom terug mosselen .En dat is ook lekker toch voor mij .De twee viervoeters krijgen een kippenburger in de speciale oven bereid .Kinesist komt juist na de middag daarna eet ik pas .Gisteren zijn de boodschappen geleverd en het is niet duur om het te laten leveren .Maar ik kijk altijd naar de folder dat smaandags begint en bestel dan ,dan heb regelmatig een mooie som uitgespaard .In beginwist ik niet goed hoe het moest met 1 kopen en 1 gratis nu wel ja je moet het mar weten anders heb je het niet .Dat was de eerste keer bij mij maar nu weet ik het .Dus is het stukken goedkoper dan een hulp voor boodschappen ik kom nu niet of toch heel weinig nog in een winkel .Maar voordat ik de hulp stopgezet heb ik geprobeerd om mee te gaan .Maar geraakte moeilijk in een hogere auto en had daarna meer pijn om die vele inspanning te doen om in en uit de auto te stappen .Heb nu ook wel pijn maar die pijn is weg .Heb het zelfs moeilijk om een stoep af te gaan .Af en toe rijd ik met de bus naar stad maar dat opstappen en afstappen is lastig vooral als ze niet tegen de stoep staan .Maar ja zijn mijn zorgen wel .Zo onze korte toer is gedaan ontbijt is ook achter de kiezen nu even rusten en dan stof vegen dat duurt nu langer omdat er ene arm niet wil meewerken .En dan moet je voorzichtig dat er niks tegen de grond ga .En de rest zal ik wel zien wanneer .zondag passeert hier weer een koers en de 2 september de dames .Zo dit posten en even rusten geniet van jullie dag omac,krakje en de vele lezers

krakje

21 aug 2025, 20:34

gewone dag als anders, wel de strijk is gedaan en ook de was,
gerust daarmee tot zaterdag, dan begint het weer opnieuw,
een mens heeft altijd werk, maar we zijn langzamer in alles,
of gaan de dagen rapper en daarom duurt het langer als een dag,
geniet van alles zoals je kunt, grtjs van krakje,
bekske weer kunnen genieten van je mosselen op overschot,
mijn zoon gaat hier naar de winkel is in het dorp,
die reclame daar zien wij ook naar, en dan breng hij dit mee,
ga zelden zelf naar de winkel, hij haalt alles wat ik zeg,
met de bus ga voor mij niet meer, kan geen enkele trapje doen,
ik doe wat ik nog kan, al het andere doen mijn zonen,
die wonen allebei nog thuis plus een kleinzoon woont hier nu ook,
je hebt ook altijd werk zeker voor de dieren die van je houden,
geniet van hen, als die plakkers helpen ben je een beetje geholpen,

Afbeelding

Bekske

22 aug 2025, 08:43

Afbeelding
hier nu even kort want ik ga terug liggen voel me totaal niet in orde groetje

Oma-C

22 aug 2025, 11:20

Afbeelding

Goede dag Bekske, krakje :wink:
Hier is het nog niet om over te roepen
dus hou ik me nog een tijdje gedeisd :oops:

Sterkte en moed aan al wie het nodig heeft :)
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" :wink:

Bekske

23 aug 2025, 08:55

Afbeelding

even in de rapte want ga er zo terug induiken voel me alles behalve.hier voor moment muggenpis.groetje

bedank oma c en krakje

krakje

23 aug 2025, 18:04

de was gedaan en gedroogd, strijk blijft liggen,
deze morgen miezerig weertje, later flink zonnig,
ben beetje mijn pc aan het opkuisen,
veel eraf smijten wat niet meer nodig is,
zo blijft een mens maar verder doen,
grtjs van krakje,

och bekske toch niet ziek aan het worden,
of kan het voortkomen van die pleisters ,
hoop dat het zal overgaan en je beter word,
grtjs aan Oma-C en zeker aan bekske,

Afbeelding

Bekske

24 aug 2025, 08:41

Afbeelding
even in de rapte maar van rusten zal er niet veel komen vandaag ondanks ik enorm rust nodig heb .Maar zal hier een hele dag druk worden door het wielrennen .Het komt op tv vandaag ze gaan hun laatste toer doe maar .Ze zullen het wel enorm zwaar krijgen met die bergen op enz .Nu eerst de amateurs dat voorbij komen en rond de middag de beroeps .Ben al klein blokske rond geweest alhoewel het tanden bijten was voor mij .Nog mijn ontbijt nu weer choclade broodje dat ik zelf gebakken heb met warme zelfgemaakte chocomelk.En dan in de zetel naar de mensen buiten kijken .Misschien dat ik even in de deur ga sta maar de beroeps zie ik straks toch op tv voorbij komen dus vanuit de zetel .Moet nu wel op letten voor de twee want die zijn ongedurig door die drukte hier .Dus eerst nog mijn ontbijt en daarna in de zetel of zittend op bed dat zal ook wel gaan .En de twee zoveel mogelijk bij mij houden en hen gerust stellen .groetje
bedank oma c en krakje

RIEKSKE

24 aug 2025, 09:12

Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

krakje

24 aug 2025, 20:49

vandaag naar babyborrel geweest van achterkleinkind een meisje,
veel volk en ook eten, we hebben nog overschot kunnen meenemen naar huis voor morgen,
voorlopig een kalm kindje, weent alleen als ze honger heeft,
van de hele middag niet gehoord, al was er veel lawaai met de bezoekers,
en zo is het weer avond, grtjs van krakje, dit is ze dan mijn achterkleinkindje,

Afbeelding
bekske dan heb je vandaag ook een drukke dag met dat wielrenners,
het water komt in mijn mond als je spreekt van chocolade broodje en chocomelk heel lekker
maar niet voor mij, is veel te zoet voor mij maar geniet ervan zolang je niet moet regime

Oma-C

25 aug 2025, 09:20

Afbeelding

Allen een fijne nieuwe week gewenst :wink:
Ik moet nog alles bijlezen, kan dus nog niet volgen,
en zeker nog wat rustig aan doen
Groetjes allen en het allerbeste voor iedereen :)
Veel sterkte Bekske... :?
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" :wink: