NACHTUILTJES(12)2024
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Ja ja ik ben eens wat vroeger vandaag..
"Au bord du terras" is nu mijn stekje met een kopje heerlijke dampende koffie .. Meer moet dat niet zijn .. Ik voel me op vakantie, maar dat gevoel zal straks even moeten wijken want ik ga boodschappen doen .
Krakje sedert Pasen heb ik elke morgen een hoest, en moet ik ferm snuiten en het is geel . Naar het schijnt een overblijfsel van mijn verkoudheid, en dit kan enkele weken duren werd me gezegd. En ja ik ben soms ook nog zo moe, maar een siësta op de middag doet wonderen . Soms een kwartier of een halfuur . 's Morgens opstaan en het gevoel hebben dat ik nachtdienst heb gedaan . Waarschijnlijk normaal aan het ouder worden
Corry hier staan ze al in volle glorie , ik weet niet of ze ook al aanwezig zijn aan de dodengang in Diksmuide. Ik moet eigenlijk nooit langs deze kanten zijn . Tenzij dat ik langs ginder naar Nieuwpoort zou rijden . Dan kom ik uit aan Sint Joris
Geniet van je dag en tussen door een wafel met suiker njam njam
Aan iedereen die nog binnenkomt, of leest een fijne donderdag
*Ik moet aan Rinske denken , hoe zou het met haar zijn. .Heel heel lang geleden dat we haar nog gezien hebben
toedeloe
menu; ik weet het nog niet , ik zal wel iets zien tijdens de boodschappen doen
*** In de 1ste wereldoorlog had ieder bloem een betekenis in een land.
Groot-Brittannië : De Klaproos (Poppy)
De korenbloem hoort bij Frankrijk.
België: Het Madeliefje of de Margriet
Duitsland: Het Vergeet-mij-nietje
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Dinsdag was ik dus op consultatie bij de chirurg die op 2 juni mijn gal zal verwijderen in AZ Delta in Torhout, rond de middag op 3 juni mag ik weer naar huis.
Dinsdag moesten we vooral wachten. Er stond een blanke (vader?) naast een zwarte vrouw met een donker kindje aan de balie waar ze alles in het Engels uitgelegd kreeg tot iemand kwam zeggen dat ze zelf de vertaling moest zoeken zodat het eindelijk vooruit kon gaan. Dan hebben ze bij mij bloed afgenomen en getoond hoe ik de lijst van het zorgcontact moest invullen: met de app of itsme dus hulp van Christa zal ik nodig hebben!
Nog oudere mensen in de wachtzaal vroegen zich af aan wie ze dat zouden moeten vragen om in te vullen??? Waar is de tijd dat dit kon met een stylo op papier en we zo de vragenlijst zelf konden invullen!
Ik moet nu nog bij de huisdokter langs en donderdag 28 mei afspraak in campus Torhout met al mijn info voor de ultieme zorginformatie voor de operatie.
Morgen rijdt Christa met mij naar Sluis om wat vitamines, kalk enz; te kopen dat bij de huisdokter ook in mijn dossier staat maar daar veel goedkoper is. Gisteren met de diëtiste gebeld: ik mag er mosselen eten maar zonder mayonaise en frieten maar met brood.
Het schijnt dat die producten on line zelfs nog goedkoper zijn maar ik koop nooit on line.
Allez begin juni ben ik misschien af van mijn streng dieet, hopelijk kan ik dan weer treffelijke witte saus maken met wat boter en mag ik weer een stukje chocolade eten, hoop doet leven!
Groetjes, Yvette
Dinsdag moesten we vooral wachten. Er stond een blanke (vader?) naast een zwarte vrouw met een donker kindje aan de balie waar ze alles in het Engels uitgelegd kreeg tot iemand kwam zeggen dat ze zelf de vertaling moest zoeken zodat het eindelijk vooruit kon gaan. Dan hebben ze bij mij bloed afgenomen en getoond hoe ik de lijst van het zorgcontact moest invullen: met de app of itsme dus hulp van Christa zal ik nodig hebben!
Nog oudere mensen in de wachtzaal vroegen zich af aan wie ze dat zouden moeten vragen om in te vullen??? Waar is de tijd dat dit kon met een stylo op papier en we zo de vragenlijst zelf konden invullen!
Ik moet nu nog bij de huisdokter langs en donderdag 28 mei afspraak in campus Torhout met al mijn info voor de ultieme zorginformatie voor de operatie.
Morgen rijdt Christa met mij naar Sluis om wat vitamines, kalk enz; te kopen dat bij de huisdokter ook in mijn dossier staat maar daar veel goedkoper is. Gisteren met de diëtiste gebeld: ik mag er mosselen eten maar zonder mayonaise en frieten maar met brood.
Het schijnt dat die producten on line zelfs nog goedkoper zijn maar ik koop nooit on line.
Allez begin juni ben ik misschien af van mijn streng dieet, hopelijk kan ik dan weer treffelijke witte saus maken met wat boter en mag ik weer een stukje chocolade eten, hoop doet leven!
Groetjes, Yvette
Ivette
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
wel een fijne en gezellige dag gehad,
samen met de vriendinnen naar de wok gereden,
dit doen we iedere maand samen zo komen we weer bijeen,
terwijl we lekker Chinees eten kunnen we praten,
ieder haalt zelf wat je graag eet, voor gepensioneerde is dat ongeveer 20€.
je haalt zoveel als je op krijgt, toch oppassen al dat je inlaat
of niet op krijgt moet je apart betalen na gewogen te zijn,
zo houden ze de verspilling van mensen tegen,
en ja heb deze avond toch weer middag eten gegeten,
zoon en kleinzoon komen van hun werk dan hebben ze ook graag warm eten,
en het is weeral avond en ook de week over de helft,
hopen op warm weer, grtjs van krakje,

samen met de vriendinnen naar de wok gereden,
dit doen we iedere maand samen zo komen we weer bijeen,
terwijl we lekker Chinees eten kunnen we praten,
ieder haalt zelf wat je graag eet, voor gepensioneerde is dat ongeveer 20€.
je haalt zoveel als je op krijgt, toch oppassen al dat je inlaat
of niet op krijgt moet je apart betalen na gewogen te zijn,
zo houden ze de verspilling van mensen tegen,
en ja heb deze avond toch weer middag eten gegeten,
zoon en kleinzoon komen van hun werk dan hebben ze ook graag warm eten,
en het is weeral avond en ook de week over de helft,
hopen op warm weer, grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.