In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zonnebloemetje

09 okt 2025, 22:51

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

An-W

10 okt 2025, 09:09

Goedemorgen allemaal,
Alweer in de versnelling om naar de yoga te gaan straks.
Fijne vrijdag allemaal.

Afbeelding
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.

zonnebloemetje

10 okt 2025, 10:19

een goeie vrijdagmorgen iedereen

efkes in de rapte want een voormiddag is voorbij zonder dat je 't weet
en deze middag gaan we onze voetjes onder tafel schuiven op restaurant
gisteren waren we vroeg weg naar Oostende , eerst naar de markt en daarna nog wat boodschappen onderweg en ook een koffietje gedronken in Oostende
en dus ook een beetje laat thuis over de middag , maar in de namiddag kon ik rusten

An ook alweer op Nederlandse bodem geland , en ben je nog in vakantiestemming ?????
hopelijk word je niet ziek na dat temperatuurverschil toen je weer thuis kwam

Inge hopelijk toch niet ziek hé , want de virusjes zijn in promotie voor het ogenblik

jadi hopelijk word je probleem opgelost aan het gebouw , want ze zeggen dat de bouw niet veel werk meer heeft maar als je iemand nodig hebt moet je toch lang wachten

Bekske mooie spreuken hoor en we hebben je nog niet gezien vandaag , hopelijk gaat het een beetje

Anne-marie en alle andere leutertjes nog een gezellige vrijdag vandaag

tot later

Afbeelding

jadi

10 okt 2025, 10:39

Afbeelding
Aan iedereen een goede morgen
We zijn hier grijs en grauw gestart. En raar maar waar de zwarte terroristen (kauwen) zijn niet massaal aanwezig .. Oeps ik had beter gezwegen ik zie er net enkele voorbij vliegen .. Het nadeel van dicht bij een kerktoren te wonen
Enfin wat de dag brengt weet ik : druk en nog eens druk .
Het is een drukke oktober maand dus
En er komen maar afspraken bij .. ook een verhuis van dochterlief komt dichterbij
mama-Inge jij zult intussen in het dromenland zijn . .
Zonnebloemetje ik kwam gisteren al wat ongerust omdat ik je nergens zag . . Jij was de 1ste die deze morgen dan ook in mijn gedachten kwam
Dat is het toppunt ik had nog een mail gestuurd dat ik zeker moest vertrekken ts 15.45u en 16u en ook foto's van de koepel. Ik kreeg geen antwoord . Tot 16u thuis gebleven niemand gezien of gehoord .. Maar die moest ook in het ander gebouw zijn en de platte daken lopen door . Maar vandaag niks van antwoord gekregen via mail of zo . Zijn dat toch lompe boeren
Fijn te lezen dat jullie een mooie dag hadden
En voor straks smakelijk eten , geniet er van
An-W geniet van de yoga aan , volgens mijn dochter kan dat zo'n deugd doen
Bekske en Anne_marie zwaai zwaai
Aan iedereen een fijne vrijdag
toedeloe
menu: Lasagne van den Aldi
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

mama-inge

10 okt 2025, 13:57

Goedemiddag
Ik kom ook nog even hallo zeggen
Vanmorgen inderdaad geslapen na het werk.
Was er niet heel laat uit.
Wasjes hangen buiten, zonnetje laat zich regelmatig zien, dus ik hoop het 1 en ander droog te krijgen
Net weer thuis, man en ik zijn met de honden naar het bos geweest te wandelen
Nu een kop thee en daarna nog naar Duitsland te tanken

Zonnebloemetje, gaat wel goed hoor, merk dat ik nu het weer kouder word, wat meer slaap/rust nodig heb

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

Anne_marie

10 okt 2025, 19:44

Even een groet uit Rotterdam, allen een mooi weekend.
Klik op de foto, deze is niet zo moeilijk Jadi....
ps. dit is de Willemsbrug in Rotterdam.
🧩😉

Afbeelding

Afbeelding

jadi

10 okt 2025, 19:56

Afbeelding
*eerlijk gepikt van Hoshi
Ik kom nog eens vlug binnen gevlogen. .
Even relaxen na de zoveelste chaotische dag .. Dacht ik ga deze keer het pakje van Farmaline thuis laten afleveren . Het moment dat ik moest vertrekken moet het aangekomen zijn . Want mijn lieve buren hadden het zien liggen bovenop de brievenbussen
Bij thuiskomst geen pakje = gestolen dus . . Dus de dief is binnen geweest in ons sas en zonder gene dat pakje zomaar meegenomen ..
Wat is die persoon in godsnaam met medicatie vraag ik me af.
mama-inge bij ons zeggen ze "onkruid vergaat niet" wil zeggen dat we sterk zijn , dat we niet vlug opgeven .
Anne-marie dat is wel een mooie brug .. Mooie architectuur dank voor de puzzel.. Och eerlijk voor mij is dit een zen moment , dan pieker ik niet en ben dan alleen gefocust op de puzzel . Als het moeilijk is dan doe ik er natuurlijk langer over .. Ik was wat beschaamd maar soit ik kan mezelf niet veranderen hé ..
Ga een stutje eten en weg zappen wat ik hier boven schreef
Een fijne avond iedereen ..
toedeloe
Tot morgen

zonnebloemetje

10 okt 2025, 20:45

een goeie avond allemaal

nog efkes voordat ik mij in mijn zetel placeer

héél lekker gegeten deze middag en we moeten toch een beetje de horeca steunen hé
die mensen staan ook altijd klaar voor hun klanten en we moeten een beetje profiteren hé van 't leven
en dan nog deze namiddag een afspraak bij de huisarts voor ventje

jadi allé je meent het niet hé , jou pakje gestolen , das schandalig vind ik
hoe kan dat , als er hier bij ons iemand van de pakjes dienst een pakje in de inkom legt dan is er altijd een andere bewoner die het pakje binnen de tweede vergrendelde deur legt naast de lift zodat er niemand van buitenaf aan kan , maar ja wij hebben wel goede buren en medebewoners
en daar verschiet ik niet van dat je die syndicus niet gezien hebt
wij hebben al veel slechte recencies gelezen van dit bureau , gelukkig hebben wij een goeie

allé tis tijd voor mijn zetel

voor iedereen nog een gezellige vrijdagavond

Afbeelding

mama-inge

11 okt 2025, 06:14

Afbeelding

Goedemorgen en een fijne dag
Net klaar met werken en ik duik zo nog even mijn bed in.

zonnebloemetje

11 okt 2025, 09:06

een goeie zaterdagmorgen iedereen

wij zijn vroeg opgestaan vandaag want we verwachten iemand om een kleine herstelling te laten doen in de badkamer
tis hier bewolkt en droog zoals gisteren en dat vind ik een prima weertje voor de tijd van 't jaar
en koud is het al helemaal niet met nu 15°

Inge geniet van je slaap deze voormiddag

jadi als wij een pakje bestellen dan laten wij het meestal naar een postpunt of de krantenwinkel komen naargelang met welke pakjesdienst het verstuurd word en dan haal je het af wanneer het je past en kan het niet verloren gaan

allé eerst mijn droogkast leegmaken en daarna mijn groentjes kuisen en snijden voor een lekkere Vlaamse hutsepot en tussendoor ook nog een broodje bakken

voor iedereen nog een fijne zaterdag

Afbeelding

jadi

11 okt 2025, 11:03

Afbeelding
*De soldaat in Ieper die hier op logement is . Machtig prachtig !
Vanaf je in de straat komt zie je die al staan blinken door de Menenpoort . Het koloske is 6,5m groot

Goede morgen , pfff . . mijn humeur staat onder nul .. Wat een rot week heb ik achter de rug . En het is nog lang niet teneinde ik denk dat het voor gans de maand oktober zal zijn .
Ik ben er nog niet goed van dat farmaline pakje weg is . Of het nog niet genoeg is moet ik nu nog een dik dossier wat basisakte noemt door spartelen .. zucht ..
Zonnebloemetje syndicus heeft opgebeld kort na de middag.. Hij was er geweest en vertelde hoe het zit qua herstellingen .. Geen nesten op het dak maar wel in de omgeving in een oud kot en enkele schoorstenen, in het ander gebouw de buis van luchtafvoer afgekraakt daar zaten er enkele takken in . wordt ook hersteld . Het is een nieuwe gast met een kantoor in Diksmuide .. wel nog dezelfde maatschappij
Het pakje was aangekomen net toen de school gedaan was, dan passeert er veel volk in ons doodlopend straatje.
Ik heb mijn lesje geleerd, eerst dacht ik nog van een briefje te hangen beneden , maar ik ga het ook laten toekomen in een postpunt.. O njam njam hutsepot daar heb ik ook al aan gedacht.
Ik lees dat jullie zo fijn en smakelijk gegeten hebben ..groot gelijk
mama-inge slaapwel droom mooie dromen ..
Aan iedereen een fijne zaterdag
toedeloe
menu: ardeens varkenshaasje met worteltjes

mama-inge

11 okt 2025, 12:09

Afbeelding

Was ik al weer
Kon vanmorgen eerst niet zo goed in slaap komen
Uiteindelijk tot kwart over 11 geslapen
Wij gaan een broodje eten
En daarna kijken of we nog nabezorging moeten doen
Ook de honden moeten eruit, waarschijnlijk gaan we richting bos, vinden de honden leuk en we wandelen daar een stuk rustiger, komen bijna nooit mensen tegen en ondertussen genieten van alle herfstkleuren enzo.

Oeps jadi, pakketje verdwenen
Zonnebloemetje, de badkamer al klaar?

zonnebloemetje

11 okt 2025, 12:39

een goeie middag iedereen

jadi hopelijk komt alles daar aan het gebouw bij jou vlug in orde
en ja mijn hutsepot ruikt heerlijk en ik krijg er al goesting naar maar hij is nog niet helemaal klaar
en dat kan toch eens goed smaken hé en zeker als je die zelf klaarmaakt
en hopelijk ga je vanaf nu betere dagen tegemoet want als alles tegenslaat is dat zeker niet aangenaam

Inge goed genoeg uitgeslapen hoop ik , en leuk in het bos wandelen in de herfst
en we hebben van gans de voormiddag nog niemand gezien en zijn speciaal vroeg opgestaan
maar om een nieuwe badkamer te verkopen zouden ze wel rapper komen dan om een herstelling te doen , dus nu afwachten of ze nog zullen komen vandaag zoals beloofd

allé nu eerst een soepje eten en dan mijn vlees bakken voor bij de hutsepot

voor iedereen SMAKELIJK

Afbeelding

zonnebloemetje

11 okt 2025, 20:23

een goeie avond allemaal

nadat we vandaag vroeg zijn opgestaan en bijna gans de dag aan 't wachten waren is er dan toch iemand gekomen om een kleine reparatie te doen in de badkamer rond 17.30u vanavond
ja een mens zou toch altijd alles zelf moeten kunnen doen hé , maar helaas gaat dat niet altijd
nu ja tis gedaan en we zijn content

nu efkes gaan douchen zoals iedere avond en daarna gezellig in de zetel voor de tv

voor iedereen geniet nog van jullie zaterdagavond

Afbeelding

An-W

11 okt 2025, 21:21

Afbeelding
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.