In de Vier Seizoenen reeks 10: Zomer

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

27 aug 2018, 10:47

@ Lea, wat mooi die achtbaan van Twisco. Kun je uren naar blijven kijken, naar spelende viervoeters, vind ik.
Maak er nog een mooie dag van.

lea***

27 aug 2018, 17:07

Ja Clive, als hij bekeken wordt speelt hij niet echt.
Maar anders geeft hij dat balleke een mep met zijn voor voorpoot,
dan geeft het balleke licht en racet in record tempo door de achtbaan,
die achtbaan kopen was een schot in de roos.
Had hem nog 2 lichtballen gekocht, zal zijn voor als het vroeger donker is.
Nog enkele stokken met veren, maar dat boeit hem niet zo erg.

Dochter haar strijk is al gedaan, nu morgen de onze nog.

Mooie avond gewenst aan alle seizoentjes.

Oma-C

27 aug 2018, 18:41

AfbeeldingGoede avond iedereen, allemaal goed bezig geweest
hier is ook vanalles gedaan... ben tevreden van mijn dag
ondertussen de koers op gehad... mooie streek waar de Vueltadoorrijdt
brengt mooie herinneringen aan vroegere reizen... :roll:

Ik moet morgen al vroeg bij de oogarts zijn voor jaarlijksnazicht
dus zal ik morgenochtend niet hier zijn

Aan alle maatjes een fijne avond en later een goeie nacht... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

27 aug 2018, 19:31

Hallookes iedereen,

Clive: vergissen is menselijk.Je dacht waarschijnlijk aan de zwangerschap van de dochter van Lea.
Ukkemeisje is ondertussen al 4 maanden oud.Is al een flinke baby.Vanaf half september moet ze ook naar de créche, want dan gaat schoondochter terug werken.

Vannacht heeft het zacht geregend want ik heb niks gehoord met open raam.

Daarstraks spaghetti gegeten, Spaanse woef lustte het ook, eigenlijk lust die alles.

Dames, tot morgen allemaal.

zwanenmeer

27 aug 2018, 19:36

Groetjes aan alle seizoentjes ,, 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Helena van Troje

27 aug 2018, 21:29

Poes is naar huis.
Ze zijn hier hun frietje komen steken, ik ook natuurlijk.
Ik had nog vlug een slaatje gemaakt.
Toch iets gezonder.

Poes was zich gaan verstoppen op zolder.
Nu hebben we eindelijk ontdekt waar ze zich dan schuil houdt.
Ik zou ze nooit gevonden hebben.

Het zal stilletjes zijn zonder dat beest in huis.
Ze vonden dat ze er heel gezond uitzag.
Wij brengen hier altijd een verfrommeld beest binnen en na verblijf bij jou ziet die er altijd zo gezond en kwiek uit.
Dat was de uitleg van vriendin van jongste.

Het andere gezinnetje is ook terug uit vakantie.

De oudste zit nu weer aan de Belgische kust!
Ik werd onnozel van het valiezen maken denk ik.
Of misschien blijft alles er altijd in steken bij hem.
Die zijn nu geen dag thuis geweest van heel hun verlof denk ik....
Ze kunnen het maar gehad hebben.

Nog een gezellige, al donkere avond.
Het was nog geen 21 uur als ik al licht moest aansteken.

clive

27 aug 2018, 21:46

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes, 

Anjelier, ja , ik heb me daarin vergist. Blij te horen dat het goed gaat met Ukkemeisje. Heb wat teveel hoofdzorgen de laatste tijd   :oops: :oops: :oops:

Kom jullie allemaal nog een fijne nachtrust wensen, liefs en een dikke knuffel voor jullie allen. 

Muddy Maddy

28 aug 2018, 06:54

Goede morgen seizoentjes,

Wekker 1 liep af en wekker 2 kwam niet ver achter. Diens naam is nu blocage, want hij stond werkelijk je tegen te houden als je ergens moest zijn voor meneers goestjes. Nu zit die buiten. Ventje heeft zijn eten mee, twee dagschotels. Gisteren niet naar de winkel geweest, dat ga ik vandaag doen. En als het een beetje gaat, doen wat ik gisteren van plan was. ik heb zitten nadenken over de bbq van zaterdag jl. Er had toch een beetje meer "effort" mogen ingestoken worden. iedereen was daar aan het sleuren met tafels en stoelen, vond achteraf dat ze tafels en stoelen hadden moeten voorzien, niet alleen het huren van een springkasteel en een bbqtoestel, maar ook tafels en stoelen en iets meer. Nu haalde bv buurvrouw onkruid bijna haar halve menage uit om te stoefen. En ze heeft ook rugpijn. Als ik dat woord in mijn mond nam, werd dat genegeerd. Niet dat ik daar wakker van lig. Als pijn stiller moet ze dan maar nog een paar grote glazen gin nemen. Ik doe dat niet, ik ben al moe genoeg en na 1 glas Gin/tonic al dan niet met fikfakkerijtjes zoals botanicals hutsemekluts, ben ik al van de aardbol.
mijn lever is nu genezen en ik ga het niet weer 5 voor 12 laten komen in dat geval. Ik had ook kunnen zeggen tegen ventje: bon, voor 1 keer ga ik nu genieten, de kans was groot dat ik weer een stuk film van de avond zou vergeten zijn doordat de atrofie inkickte. Buurman V kwam gisteren om zijn pakje. was kateten voor Bonnie. is goedkoper online. Zak van 5 kg korrels. Nu, dat bestellen is goed, maar ons meneerke is voor vers. 't is dan beter dat ik naar de apotheek ga en een zak verse bestel. Buurman had een leuke fietsvakantie gehad en was de regen voor geweest. ben dan nog blij dat hij de bbq "gemist" heeft want het was een beetje een misser. Bbq was veel te laat aangestoken. ik heb nog opmerkingspunten. 
Brussel heeft het luminale idee gehad van de computers van defensie op vensters 10 te zetten. Nu werkt dat systeem voor nougatballen. sommige pc's worden niet herkend dus hoe kan je dan je gegevens invoeren? echt, echt geniaal om dat systeem op een vrijdag te laten installeren als er maar een halve dag gewerkt wordt? Ze gingen een programmaatje op de achtergrond laten lopen als sim dat zogezegd iedere pc aan het "werk" was. Er zijn daar echt amateurs aan het werk geweest.
Zei gisteren tegen ventje dat we gaan moeten verhuizen naar nederland omdat alles daar goedkoop is, maar hij heeft 1 probleem. Hollanders.
Gimly is opgedoken. heeft geen honger en zijn "zaagmachine" staat al op "uit". Hij is nu bezig met zijn snuffelzakjes te mollesteren.
Verder geen nieuws.
Fijne dag
Cats Rule!

lea***

28 aug 2018, 09:29

Afbeelding

Goedemorgen seizoentjes,

Niet te veel zorgen maken Clive, dat heeft geen nut, gewoon mee stromen met de
stroom van het leven.

Ik ga nog maar een mandje strijk wegwerken vandaag, al goed dat ik graag
strijk, anders had ik wel een probleem.

Groetjes en een fijne dinsdag gewenst aan alle seizoentjes.

Groetjes,

clive

28 aug 2018, 10:56

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Even vlug binnenspringen. We komen net van het gemeentehuis waar we onze reispassen hebben aangevraagd. Volgende week hebben we ze al. 
Tweede wasmachine hangt net buiten, maar of het gaat drogen, dat is de grote vraag, want hier is het dan wel droog, maar er staat geen zuchtje wind en het zonnetje schijnt ook nog niet. 
Dadelijk mijn laatste machine instoppen en dan ga ik de slaapkamer en badkamer doen. Manlief vertrekt pas tegen de middag. 

Zo, ik wens elk van jullie een prettige dinsdag. Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie hem kan gebruiken. 

Helena van Troje

28 aug 2018, 13:35

Het huis is weer Poesvrij.
K. heeft een tandje bijgestoken, ik heb geholpen en we zijn van boven naar beneden rond geraakt, plus nog een klein stukje strijk en bed verschonen, twee wassen ophangen, die, ik hoop het met Clive mee, buiten kunnen drogen.
Dat is toch een gouden, die gezinshulp!

Kine belde af wegens logistieke problemen.
Laatste kine voor hij voor vier maanden vertrekt op wereldreis.
Dat jong volk zal de wereld wel gezien hebben me dunkt.
Ik ga hem missen gelijk ik ook Poes al gemist heb.
Dus morgen weer op tijd opstaan want afspraak is verzet naar morgen vroeg.

Een deel van mijn spullen ligt al klaar voor mijn valies.
De wegbreng en ophaaldienst is ook geregeld.
Mijn reisgenote durft het niet goed meer aan zelf met de wagen naar de opstapplaats en mij moet je dat zeker niet vragen.Langs de autosnelweg: niets van...
Wat we alleen kunnen hoeven we niet te vragen aan onze kinderen vond zij.
Heu, vergeten hoeveel keer we ze weggebracht hebben naar de scouts naar de Ardennen, naar de trein, het vliegtuig.
Een uurtje van hun tijd, zoveel zal het nog niet zijn, zal wel kunnen zeker...
Jongste heeft al toegezegd.

Ben benieuwd wat het worden zal: heel warm aan de Moezel volgende week...
Ik heb me voorgenomen enkel deel te nemen aan de daguitstap en de namiddaguitstap en de rest heerlijk lezen en zwemmen en rusten... 

Nog een toffe namiddag en avond gewenst aan allen!

Oma-C

28 aug 2018, 18:09

Afbeelding

Goede avond iedereen, deze morgen niet hier geraakt
ik moest al vroeg bij de oogarts zijn voor controle...
ogen ietsjes minder goed maar niet genoeg voor nieuwe glazen
misschien volgend jaar... afwachten ..
ik moet wel een leesbrilletje hebben voor het lezen en het knutselwerk
heb al een afspraak voor volgend jaar. :)

Met zoon nog een paar boodschappen gedaan nadien 
en dan op de middag samen iets gegeten... 
na de middag de dagelijkse HH en 't is weeralavond...

Ik wens alle maatjes een fijne avond en een goeie nacht straks

anjelierken

28 aug 2018, 22:27

Hallookes iedereen,

Er is vuurwerk is de buurt, ik hoor het tot hier.Van vuurwerk gesproken,2 weken geleden was zoonlief met gezinnetje naar Brussel geweest naar het bloementapijt op de Grote Markt gaan kijken.Was al later op de avond en er was ook vuurwerk.Ze zijn een café moeten binnengaan , omdat ukkepuk zo bang was.Kan ik goed geloven dat zo'n kleintje daarvan bang, is wel angstaanjagend.Ik was daar vroeger ook zo bang  van , ik herinner me dat nog.

Lea: een vraagje, waar heb je de achtbaan van je kat gekocht?Dochter vertelde vandaag dat haar katten zich soms vervelen, en toen dacht ik ineens aan u.Aangezien je kat zich daarmee goed amuseert, zal het wel leuk speelgoed zijn.

Ik zit hier aan de tafel aan de pc  en Spaanse woef ligt op zijn kussen te slapen op de bank.Nu ligt dat kussen een beetje op de armleuning zodat zijn kop omhoog ligt.Kijk ik even naar hem, en hij ligt me zo aan te staren :D.Ja, hij moet geen moeite doen, enkel zijn ogen openen :D :D.Hier wordt je in de gaten gehouden zonder dat je het weet :D :D.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

29 aug 2018, 07:48

Goede morgen seizoentjes,

ventje heeft me laten liggen, had gisteren een kast "cluttervrij"  gemaakt. vandaag doe ik 't een en 't ander in de keuken. afwas is er niet. Toen ik beneden kwam gesommeerd om zijn dweil netjes te leggen.
het is vandaag weer een donkere dag. niet best voor mijne mood.
straks eens vragen in de apotheek wat ik kan gebruiken om mijn handen pijnvrij te krijgen als ik 's morgens opsta zijn ze zo stijf als mijn kachelpook, staan mijn knieën in lock-down en moet ik als een matroos op een deinend dek me bewegen om niet om te vallen als ik mijn peignoir aandoe. Dokter zei arthrose kunnen we niet genezen. Tsja: daar sta je dan met je zweters. dat doet me denken aan een boek van Stephen King: "needfull things". Daarin heeft ook een persoon artrose in haar handen en de antagonist "verkoopt" haar een hanger in ruil voor een "grapje" met een andere persoon en ze is genezen van haar handarthorse.
HVT: je jaarlijks reisje. ditmaal naar de moezel. ben daar nog nooit geweest.  ventje wss wel, want het gebeurt vaak dat ze iets van natuur tonen en dan is het 'van daar ben ik al geweest'. jaja. als ik buiten mijn deur stap ben ik ook ergens geweest want met al dat vreemd volk die hier rondloopt...
Mis je Poes al? 'k wil gerust de mijne komen brengen :lol: hij gaat niet begrijpen dat hij niet buiten mag, zal wss doodsbang zijn van de exotische dieren in de exotische tuin, en bang van de vijver in nog een tuin. Mijne Kine zou ik niet missen. ze hadden verleden jaar wel door dat ik boos was dat ik geld moest uitgeven om meer met zelfvertrouwen te stappen. Als stad hier de trotoirs en dergelijke zou herleggen dat zou je zelfvertrouwen moeten hebben.
Ga nog een koffie halen, dan pillen klaarleggen en die dan innemen.
Verder geen nieuws,
Fijne dag
Cats Rule!

Oma-C

29 aug 2018, 09:28

AfbeeldingGoede morgen allen, de bezige mensen Afbeelding
Hier is het grijs maar er was al wat zon...
we zien wel wat er komt...
Ik ben klaar om naar de markt te gaan,
vers fruit en groenten halen en wat verse vis
't is een goei wandeling, en ik hoop dat het overblijft
maar ik neem voor de zekerheid, een plu meeAfbeelding
want het is een flinke wandeling naar daar

Helena, een fijne reis, 't is mooi aan de moezel :)

M-M, er is niks te doen aan artrose, ik heb het al
meer dan 25 jaar.... je kan je er best mee verzoenen,
hoe moeilijk het ook is en leren ermee leven, 
Niet te veel proberen mee bezig te zijn
en proberen soepel te blijven... ik zeg niet
dat het makkelijk is maar er is geen keuze hé...sterkte...

Zonder alle namen...Allemaal een fijne woensdag ,ik moet weg anders wordt het te laatAfbeelding