Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

23 jul 2019, 20:58

Reizen met de trein :mrgreen: :twisted:

een ramp

morgen meer uitleg
Oud maar niet Out

Erika1

23 jul 2019, 21:26

Ritavdm schreef:
23 jul 2019, 20:58
Reizen met de trein :mrgreen: :twisted:

een ramp

morgen meer uitleg

Heb het ook al meegemaakt :mrgreen:

Fijne zwoele avond, spijtig ze hebben gebeld voor zaterdag te werken, helaas ben ik al geboekt. Dan hebben ze gevraagd of ik 10 augustus kan werken, iets wat ik normaal nooit doe, maar dit jaar dus wel. Reden??? kreeg het verwijt dat ik niet genoeg spaar en dat ik geld uitgooi :x vorig jaar ben ik naar een optreden geweest ( herdenking van Michael Jackson, het was eenmalig en wie weet wanneer die kans nog eens zou komen? als ik niet meer kan? Dat krijg ik op mijne boterham gesmeerd en omdat ik mijn haren eens in de verf heb laten doen ( was niet nodig ) dus ben ik alleen nog maar goed om te werken, werken en nog eens werken ( aangenamer leven mag voorloopig niet ) Dan vraag ik me af voor wie en voor wat nog :( Sorry maatjes moest er effe uit :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

meme-rietje

24 jul 2019, 08:33

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry

24 jul 2019, 08:37

Afbeelding

Goedemorgen

Erikaatje, wie bepaald je leven, is er iemand waar je rekenschap moet aan geven ?
Wat een ellende.

Hier gaat alles zijn gangetje, op het ogenblik zalig aan zee, de zon in de maak, zeebries op komst, zuurstof aanwezig.

Morgen avond zal de wereld hoop er anders uitzien, het misselijk zijn, oppassen voor vallen, meer moe dan normaal. STOP !

Onze kindjes op kamp, een grote verantwoordelijkheid voor de leiding, zeker met zulke hitte, Poederlee daar zijn ze.

Groetjes , ondertussen sluierwolken met zon.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

omadina

24 jul 2019, 09:20

Goede morgen,

Voor jullie allemaal, een leuke warme zomerdag !

Corry, ik duim voor jou, hou je ondertussen maar kalm, zeker met dit warme weer. Aan zee is het wel een beetje beter, dank aan de zeebries.
Mooi, de meisjes in hun uniform van de jeugdbeweging. Het is zeker een grote verantwoordelijkheid voor de leiding, ze zullen wel "aangepaste" spelletjes doen.

Vévé, ja ik moet ook opletten met mijn huid, goed insmeren, anders krijg ik ook rode vlekjes, raar maar met mijn benen heb ik minder last, die bruinen het gemakkelijkst. Goed dat je man weer aan het werk kan, hopelijk geen last meer van zijn rug, en jullie Eliseke zal zich wel amuseren (jeunen) zeggen wij hé, bij jullie.

Erika, dat begrijp ik toch niet goed, je moet toch niemand rekenschap geven, ik begrijp wel dat dat op je zenuwen werkt, je er niks van aantrekken, vlugger gezegd dan gedaan natuurlijk.

Rietjes, oei, mindere ervaringen van je treinreis, soms lang wachten op aansluiting...

Voor alle maatjes een fijne dag, hou jullie "cool".
Gisteren voormiddag dan toch genoten van mijn uurtje tennis, dan vlug een douche achteraf, en in de bar mijn dorst gelest met "water" of wat dachten jullie ?

Vandaag de nodige klusjes, voor de rest, op 't gemakske, mijn boek ligt op mijn tafeltje op me te wachten.

Groetjes, omadina
Afbeelding
Afbeelding
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

24 jul 2019, 09:39

Met de trein naar de Zoo
't klinkt heel aantrekkelijk
het is het ook
tot
je terug wilt komen

door de warmte zijn de wissels uitgezet en vertrekken we pas ... minuten later
door een storing op de bovenleiding maken we een omleiding langs Dendermonde ... minuten erbij
2 x gestoord signaal ..... minuten stilstaan
door alle vorige mankementen rijdt deze trein niet verder dan Kortrijk
Kortrijk overstappen naar spoor 4, wijziging naar spoor 5, wijziging naar spoor 6, :roll:
toch maar naar spoor 4 met 20 minuten vertraging

4 uur zijn we onderweg geweest van Antwerpen naar Ieper

Is het zo dat men het openbaar vervoer promoot :mrgreen: :?: :mrgreen:

Erika, niet op je kop alten zitten hé.
Oud maar niet Out

Ritavdm

24 jul 2019, 09:46

Toch enkele beelden van gisteren
voor de treinellende begon :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag doen we het wat kalmer en koeler.
De geplande BBQ wordt een koude schotel voorafgegaan door een middagje plonzen in het zwembad.
Oud maar niet Out

Ivette

24 jul 2019, 09:57

Erika, sta je bij iemand in de schuld waaraan je rekenschap moet geven? Je werkt toch veel, hoe is het mogelijk?
Blijkbaar verstaat er niemand van ons hier iets van!

Corry, de "kleintjes" worden nog bij iedere foto mooier! hopelijk jeunen ze zich op hun kamp en hebben ze niet teveel last van de hitte.

Vera Maria, vandaag een dagje zonder Elise, schone foto die je gepost heb van een fiere oma en een preutse kleindochter!

Omadina, gelijk heb je dat je zelfstandig blijft, je kan alleen toch goed je plan trekken,zonder gecommandeerd te worden!

Rita ik mag er niet aan denken dat ik die treinmiserie zou moeten meemaken, ik zou nooit mijn weg terug vinden!

Wat is het toch warm hé, gisteren was het ook al bloedheet in het zaaltje waar de BBQ van Okra, na de twee wekelijkse fietstocht doorging (de 16 fietsers zweetten nogal).
Het was een andere BBQ-er omdat de oude getrouwe die het al jaren doet ons in de steek gelaten had en wij iemand moesten nemen die NIET in verlof was!Ik heb niets anders dan klachten gehoord: zijn kippenbilletjes waren niet doorbakken en de rest verbrand! Gewoonlijk heeft iedereen een zakje mee om de resten vlees mee naar huis te nemen maar nu lieten ze het allemaal liggen!
Voor volgend jaar moeten we zeker een andere BBQ-er zoeken! (adressen welkom)

Buiten een beetje naaien heb ik nog niet veel uitgestoken, wat TV gekeken en gelezen,en op de PC “gewerkt” verder niets!
Omdat ik daar gisteren tegen 17u moest zijn heb ik in de hitte gelopen anders ga ik niet buiten!
Hopelijk wordt het rond Bremen beter volgende week maar nu is het nog te vroeg om dat op te zoeken!

In zo’n hitte geen leuk vooruitzicht om op reis te vertrekken zondag, ook al is het maar tot donderdagavond, heb ik nog nooit gehad maar ja het is dan ook uitzonderlijk hé!
Allez, welke kleren moet ne mens nu aandoen en meenemen?

Hopelijk is het tegen 1 september voor de Spanje reis afgekoeld!
(toch jammer dat we dat allemaal niet zelf kunnen regelen hé!)

en nu ga ik nog een beetje werken????
Ivette

Erika1

24 jul 2019, 11:01

Goeiemorgen,
Ivette schreef:
24 jul 2019, 09:57
Erika, sta je bij iemand in de schuld waaraan je rekenschap moet geven? Je werkt toch veel, hoe is het mogelijk?
Blijkbaar verstaat er niemand van ons hier iets van!
Sorry maatjes, is een lang verhaal maar heeft te maken dat ik 2 jaar geleden gevallen was met de fiets, met alle gevolgen ervan. Alles is bijna opgelost, omdat ik zoveel mogelijk extra werk aanneem. En nog 39 maanden dan is zelfs het huis afbetaald en zijn normaal alle zorgen meer dan verleden tijd.

Wat mij ergerd is dat ze weten dat ik er alleen voorsta en zo weinig begrip tonen, gelukkig is het maar 1 zus de rest heeft er wel begrip voor. En nu gedaan met mijn gezaag :mrgreen:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

vera-maria

24 jul 2019, 11:25

Goedemorgen allemaal!
Alles bijgelezen...Erika familie kan toch moeilijk doen hé is dat dan ook iets van jaloezie?
Corry hoop dat je van die mallemolen en die misselijkheid vanaf geraakt. Mooi de 2 zusjes ze gaan zo te zien graag op kamp!
Rietjes, mooie foto’s, wij zijn vorig jaar naar de zoo geweest met de trein, was ook 30° en gelukkig geen last gehad van treinperikelen!
Yvette zondag weeral op reis en dan in september ook, geniet ervan...en wat kleren betreft ikzelf neem altijd lichte kleren mee en ook kledij voor als het toch moest koud zijn of plots zou regenen, is door ondervinding hoor!
Omadina die rode stippen op mijn benen is niet door de zon hoor want ik lig niet in de zon, is gewoon door het wandelen in warm weer, iets te maken met de bloedcirculatie in mijn benen in de zomer, ik neem er medicatie voor maar helpt niet altijd!
Meme-rietje aan het wachten op meer foto’s van de fietsvakantie in Canada?
Vandaag kom ik niet buiten, Elise is een dag bij haar mama dus hoef ik niet veel te doen, alleen huisje swifferen en deze middag voor eten zorgen: salade en tomaten met biefstuk!
Heb de nieuwe Libelle ontvangen met de post en heb ik weer nieuw leesvoer dus mijn dagje raakt zo gevuld!
Ik ga mijn salade kuisen, nog een aangename dag en tot later daag...
You only have one life...live it!

meme-rietje

24 jul 2019, 12:17

vrijdag 19-07-20 eerste 55km le petit train

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

viv

24 jul 2019, 15:44

Warm hé! :-)
Respect voor alle mensen die nu moeten werken. Denk daarbij ook speciaal aan al mijn (ex) collega's van Ter Heide...
In de vroege voormiddag ben ik even buiten bezig geweest maar ik ben al lang terug binnen. Al kan ik tegenwoordig veel beter tegen de warmte dan vroeger maar nu is het toch "te".

Ja Rietjes met de trein reizen... heb het vorig jaar ook meegemaakt toen ik terug naar huis reisde na een dagje aan zee. De nmbs, dat zou toch allemaal beter moeen kunnen. Zaterdag wordt er trouwens gestaakt - begrijpe wie kan!

Erika, laat je niet opjagen. Je doet het goed - en trouwens je werkt om te leven en niet andersom. En inderdaad je moet nu genieten want "later" komt misschien niet.
Zelf heb ik dat te weinig gedaan, dat besef ik nu.

Kijk graag naar al die mooie foto's van klein- en achterkleinkinderen. Je ziet ze groot worden door de jaren heen, leuk!
Grappig ook de verschillende betekenissen die er aan bepaalde woorden gegeven wordt. Moet dan altijd even nadenken wat er bedoeld wordt... Ivette schrijft over de kleindochter van Veve dat het een "preutse" is. Dat betekent hier "bedeesd, onzeker, timide" maar dat wordt hier niet bedoeld denk ik, in tegendeel.
Heb ook al geleerd wat "stutjes" zijn en wat er bedoeld wordt met 'nie pluuje"... Erika!

Heb me vorige maandag twee nieuwe boeken gekocht, kwestie van mij bezig te houden tijdens deze warme dagen. De nieuwe van Nicci French "Een huis vol leugens" en "De Bourgondiërs" van Bart Van Loo. Er is veel reclame voor gemaakt op radio en tv maar het is echt een interessant boek. Ik lees dat wel graag - de geschiedenis van ons verleden... Voor mij geen boek om in één keer uit te lezen maar perfect om af te wisselen met die nieuwe van Nicci French.

Aan zee zal het nu wel goed zijn. De foto's van Oma Dina doen mij uitkijken naar de zee. In augustus kom ik een weekje naar Middelkerke met mijn vriendin en haar kinderen. Duimen voor goed weer ;-)

En nu ga ik mij in de zetel zetten met mijn nieuwe boek :-)
Buiten was het al snel te warm - zelfs onder de parasol - in een stadstuin is het gauw nog veel warmer hé

Viv

Afbeelding

Afbeelding
8)

Ivette

24 jul 2019, 16:12

Viv, dat Elise "preus" is wil hier zeggen dat ze modebewust is!
Oei Erika, erg als men zo door 't leven gaat als die mensen die jou met argusogen volgen!
Ik weet het wel: het is maar voor 5 dagen waarvan al 2 onderweg dus zoveel zal ik in mijn tas wel niet laden want tenslotte moet ik alles zelf dragen alhoewel ik ze op wieltjes kan trekken, geen trolley valies dus die je dan rechtop moet zetten, mijn wieltjestas hebben we jaren geleden gekocht omdat onze valies bij het uitslapen onderweg niet afgeladen werd op de reis naar Hongarije.
Omdat alles er plat blijft in liggen en ze nog een zijvak heeft verkies ik haar nog altijd boven een valies!

Nik en Els komen nog voorbij vanavond voor ze naar Lichtervelde bij Christa gaan, joepie!
Schone foto's!
Ivette

Michelly

24 jul 2019, 16:45

Wat ik aan het doen ben? Helemaal niets. Of neen dat is niet echt zo. Heb de voorbereidingen voor het middagmaal al getroffen en nu zit ik te typen, wat ook niet NIKS is hé. Toch ben ik maar slapjes en veel fut zit er niet in. De chemo valt voor mijn begrippen nog mee tot nu toe. Maar dat was de eerste keer toen ik die kreeg, ook het geval. Nadien heb ik dan mijn trekken thuis gekregen, en hoe! Volgende maandag is de volgende sessie en ik kijk er echt niet naar uit en toch wil ik ook dat het weer allemaal voorbij is. Maar dat duurt minstens tot 30 september. Heb dus nog een hele tijd te gaan. De hitte doet er natuurlijk ook geen goed aan maar ik zal wel niet de enige zijn, die daar last van heeft. Ik houd me dus helemaal gedeisd met vensters, deuren en louvre-draps dicht. Leven als een kluizenaar en vooral niet buitenkomen. Dat heet dan zomer.
Ik hoop dat de bijwerkingen niet al te erg worden maar veel hoop heb ik niet. Nu ja, het is niet anders en ik zal er door moeten. Dat is me al een paar maal gelukt en zal nu ook wel lukken zeker?!
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

corry

25 jul 2019, 09:04

Afbeelding

Eindelijk ZOMER we hebben er met zen allen naar uitgekeken.🍨☀️ Het moest niet zoveel worden.

Prachtige foto’s van een beetje reizen met fiets en trein. Wij wachten tot september om beestjes te gaan kijken, de luxe van gepensioneerden.

We sparen met zen voor later, als later er is zijn de mogelijkheden er soms niet meer. Erikaatje veeg je frak aan wat ze je afdwingen.

Vivke mooie foto’s van jou kindjes ( oogappeltje ) toch fijn dat je toen meter mocht zijn.

Michelly, voor iedereen is het warm, maar voor jou nog meer, gebonden aan huis. Ik verzucht bij het schrijven,, weer een dag voorbij waarbij het buiten komen onmogelijk was. Voel het ook zo aan al ben ik bevoordeeld dat alleen de warmte me aan huis bind.

Straks eindelijk de draaiingen uit mijn hoofd, kan de eerste uren van de dag niet bukken of stuik naar voor.

Rustig in de zetel naar jullie geschreven, nu proberen de badkamer aan te doen.

Hou het koel zal moeilijk worden, de airco staat hier straks op 25 ° al hebben we hier meer zuurstof en een zeebries , vandaag tropisch zoals overal.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.