In de Vier Seizoenen reeks 15 Zomer 2019
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede zondagmorgen aan allen, wij hebben hier al een ferme regenbui
gehad vannacht overal staan grote plassen
en de lucht is grijs en donker waarschijnlijk komt er nog nat...
we zien het wel...
M-M dan is de buurt BBQ nog meegevallen en ja dat sommigen een pijnlijk
hoofd zullen hebben, dat hebben ze zichzelf aangedaan, dat gaat
met rusten en water drinken ook weer wel over
men zegt "een kermis is een geseling waard"
Vandaag rustdag, alles komt goed
anjelierken, de hele familie om te komen slapen... ze hebben nog geluk gehad
met het weer, vandaag is minder zonnig, hoewel ze komt piepen
clive zal al weg zijn denk ik,hopelijk hebben ze goed weer daar in Texel
Helene ook klaar.... of ook al weg...? fijne vakantiedagen in alle geval
Alle seizoentjes een fijne zondag... vanaf morgen weer school,
't zal druk zijn de eerste dagen
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Clive en HVT: ik wens jullie een goede reis, geniet maar van deze week.
Oma-C: uiteindelijk zijn ze niet blijven slapen, ze zijn vroeger vertrokken van trouwfeest omdat schoondochter altijd zo moe is s' avonds.Was wel hun plan om vroeger te vertrekken.De kleintjes hadden we hier thuis al gewassen en pyama aan, dus hoefden ze enkel in hun bedje te leggen.
Trouwfeest was speciaal maar wel heel leuk volgens zoon, de plechtigheid vond plaats in de grote tuin van de ouders.
Ik had nochtans boven alles in gereedheid gebracht voor de logés, maar ja, bij zoon verandert het nogal regelmatig.Die zien wel op het moment zelf.
Ben wortelsoep aan het koken, en in de namiddag gaan we wandelen, is hier in eigen gemeente, dus moeten we niet ver rijden.En daarna zal het platte rust zijn
.
Dames, tot morgen allemaal.
Clive en HVT: ik wens jullie een goede reis, geniet maar van deze week.
Oma-C: uiteindelijk zijn ze niet blijven slapen, ze zijn vroeger vertrokken van trouwfeest omdat schoondochter altijd zo moe is s' avonds.Was wel hun plan om vroeger te vertrekken.De kleintjes hadden we hier thuis al gewassen en pyama aan, dus hoefden ze enkel in hun bedje te leggen.
Trouwfeest was speciaal maar wel heel leuk volgens zoon, de plechtigheid vond plaats in de grote tuin van de ouders.
Ik had nochtans boven alles in gereedheid gebracht voor de logés, maar ja, bij zoon verandert het nogal regelmatig.Die zien wel op het moment zelf.
Ben wortelsoep aan het koken, en in de namiddag gaan we wandelen, is hier in eigen gemeente, dus moeten we niet ver rijden.En daarna zal het platte rust zijn
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
Dag seizoentjes allemaal ,
Clive zal morgen nog redelijk goed weer hebben .. nadien fris en nat , als ik de voorspellingen zo bekijk ...
Hier is de regen heel welkom , nog geen drup gevallen ....
MM : toch genoten van het buurtfeest / die drukte is dan ook weer voorbij .. //// Wat betreft mijn gebit / prothese : ik heb al héél lang een vals gebit . Omdat mijn tanden als kind al verkeerd stonden en in die tijd was er geen andere oplossing
/ Dus ik laat regelmatig een nieuw gebit maken , dat kost me ook niet zoveel omdat mijn zus haar onkosten dan niet aanrekent . Maar er gaat niets boven je eigen tanden , een gebit blijft altijd moeilijk ....
Gisteren ben ik in mijn eentje gaan wandelen in de Eifel / het was erg warm , maar gelukkig is het onder de bomen beter te verdragen ..
Aan alle seizoentjes wens ik een fijne, rustige zondag zonder pijnnen ongemakken ....
Clive zal morgen nog redelijk goed weer hebben .. nadien fris en nat , als ik de voorspellingen zo bekijk ...
Hier is de regen heel welkom , nog geen drup gevallen ....
MM : toch genoten van het buurtfeest / die drukte is dan ook weer voorbij .. //// Wat betreft mijn gebit / prothese : ik heb al héél lang een vals gebit . Omdat mijn tanden als kind al verkeerd stonden en in die tijd was er geen andere oplossing
Gisteren ben ik in mijn eentje gaan wandelen in de Eifel / het was erg warm , maar gelukkig is het onder de bomen beter te verdragen ..
Aan alle seizoentjes wens ik een fijne, rustige zondag zonder pijnnen ongemakken ....
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
-

Goede avond iedereen, 't is toch nog een mooie dag geworden
hoewel het donker zag met zware wolken...
Het was 21° en dat is heerlijk om buiten te komen
Vandaag de strijk gedaan en een broodje gebakken,
ik kan er weer een aantal dagen tegen... ik snij en verpak het
navenant ik nodig heb per dag... dan is het altijd vers
zwanenmeer, heerlijk gewandeld in de Eifel, ja het was
gisteren nog warmer als vandaag, maar ik had vandaag ook
geen jasje nodig buiten.. niet om stil te zitten natuurlijk.
Ik heb vandaag wat kaartjes gereed geknipt want de
voorraad begint te slinken, en het kon met de vingers
die soms niet toelaten om te knippen, dus moet ik het doen
om momenten dat de handen het toelaten
Kleven kan ik ze nadien nog altijd...
anjelier, dan was het onverwacht rustiger dan verwacht
Dat kan ook al eens deugd doen... morgen weer school
dat zal voor sommige ouders en kinderen weer aanpassen worden
Gaat ukkepuk al naar school of nog naar de crêche
M-M, je zal wel moe geweest zijn vandaag... een goede rustige nacht gewenst
Is je man z'n hoofd al beter
Ik wens allen een fijne avond en een rustige nacht
en ik hoop dat de reizigers een fijne vakantie hebben
Goede nacht allen en tot morgen...
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ben maar opgestaan want zijne majesteit had honger. bovendien komt de koerier en je weet nooit hoe laat. het nest van buurman J. zie ik net passeren: de school is weer aangebroken.
de oudste gaat al naar het eerste leerjaar! moeders is mee voor de "oriëntatiedag".
technische dienst moeten nog hun nadarhekken, tafels en stoelen komen halen maar die beginnen maar om 9 uur.
ik moet straks dus eerst op boodschap want de koerier is net geweest. heeft het in de brievenbus gepropt.
De bel deed gimly schrikken. die zie ik de eerste uren niet terug.
voila sè, ik ga me dan gaan aankleden ( warm) en op boodschap.
Fijne dag seizoentjes!
ben maar opgestaan want zijne majesteit had honger. bovendien komt de koerier en je weet nooit hoe laat. het nest van buurman J. zie ik net passeren: de school is weer aangebroken.
de oudste gaat al naar het eerste leerjaar! moeders is mee voor de "oriëntatiedag".
technische dienst moeten nog hun nadarhekken, tafels en stoelen komen halen maar die beginnen maar om 9 uur.
ik moet straks dus eerst op boodschap want de koerier is net geweest. heeft het in de brievenbus gepropt.
De bel deed gimly schrikken. die zie ik de eerste uren niet terug.
voila sè, ik ga me dan gaan aankleden ( warm) en op boodschap.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-

Goede morgen alle seizoentjes
Iedereen nog in slaap...
Vandaag weer terug school en vele mama's die
content zijn dat er terug 'routine' in huis komt
hoewel dat de eerste schooldagen nog niet is
er moet nog vanalles bijgekocht worden...
't wordt (is) een dure maand zo net na de vakantie
De zon schijnt en er zijn geen wolken, mooi weer
en een fijne temperatuur... zo heb ik het graag
maar we hebben het niet voor 't zeggen
Het is fijn weer om te poetsen, nu de hitte weg is
en alles blijft proper als het z'n beurt heeft gehad.
IK hoop dat de vakantiegangers veilig ter plekke zijn geraakt
en dat ze mooie dagen krijgen
Wij houden thuis alles recht
-
allez, we zijn opgestaan bij het luiden van de klokken van de pastoor.
gisteren hebben ze de bbq brol komen halen ( springkasteel), al moet de technische dienst nog hun nadarhekken en tafels en stoelen komen halen en hun verboden te parkeren borden. maar dat is niet dringend.
denk dat we vannacht het raam gaan sluiten. 't wordt frisjes.
vandaag spaghetti en morgen sheperds pie. alles is al in huis, vandaag maar kleinigheidjes halen, onder andere : het leesvoer.
't is bewolkt en Gimly krijgt zijn 10 min. zottigheid. was boven toen ik opstond.
draag nu toch al een lichte trui, dus nu jasje erover.
belletje doen naar de voorhaven zodat ik een beeld heb wanneer ik L. niet moet laten komen want ze zitten zowel boven als beneden te werken.
eindelijk is dvd post bijna afgezegd, alleen nu het juiste adres.
afwas: twee borden en twee bestek. hebben gekeken naar telefacts. dan ben ik in mijn bed gekropen. vermoeidheid is nog niet beter dus het is niet van de warmte.
na de boodschappen was draaien. is kleur x 2. werkbroek ventje apart.
lijst samenstellen kerstkaartjes welke kaart voor wie is want ze zijn allemaal apart deze keer. 't restje van verleden jaar verdelen over de buren. en ook nog gewone verjaardagskaartjes maken. Nichtje is de volgende. heb er al een paar in reserve want moeder belt dan om te vragen of ik een kaartje kan maken voor die of die.
Gimly is al terug beneden. had een stinkiepoo in de bak gelegd. dus de deur naar boven stond open en hij weg uit de stank.
zo, ga nu eerst fb-en en dan na de boodschappen de boerderij en /of criminal cases. dan boodschappen en soep maken!
Fijne dag seizoentjes.
allez, we zijn opgestaan bij het luiden van de klokken van de pastoor.
gisteren hebben ze de bbq brol komen halen ( springkasteel), al moet de technische dienst nog hun nadarhekken en tafels en stoelen komen halen en hun verboden te parkeren borden. maar dat is niet dringend.
denk dat we vannacht het raam gaan sluiten. 't wordt frisjes.
vandaag spaghetti en morgen sheperds pie. alles is al in huis, vandaag maar kleinigheidjes halen, onder andere : het leesvoer.
't is bewolkt en Gimly krijgt zijn 10 min. zottigheid. was boven toen ik opstond.
draag nu toch al een lichte trui, dus nu jasje erover.
belletje doen naar de voorhaven zodat ik een beeld heb wanneer ik L. niet moet laten komen want ze zitten zowel boven als beneden te werken.
eindelijk is dvd post bijna afgezegd, alleen nu het juiste adres.
afwas: twee borden en twee bestek. hebben gekeken naar telefacts. dan ben ik in mijn bed gekropen. vermoeidheid is nog niet beter dus het is niet van de warmte.
na de boodschappen was draaien. is kleur x 2. werkbroek ventje apart.
lijst samenstellen kerstkaartjes welke kaart voor wie is want ze zijn allemaal apart deze keer. 't restje van verleden jaar verdelen over de buren. en ook nog gewone verjaardagskaartjes maken. Nichtje is de volgende. heb er al een paar in reserve want moeder belt dan om te vragen of ik een kaartje kan maken voor die of die.
Gimly is al terug beneden. had een stinkiepoo in de bak gelegd. dus de deur naar boven stond open en hij weg uit de stank.
zo, ga nu eerst fb-en en dan na de boodschappen de boerderij en /of criminal cases. dan boodschappen en soep maken!
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-

Goede morgen iedereen, het is hier stil...
ik hou het ook kort want ik heb vreselijke hoofdpijn
van de hernia in de nek, 't zal weer wel over gaan
zoals gewoonlijk, beetje geduld en een pijnstiller
M-M, vandaag weer leeswerk gaan halen
geniet ervan en ik ben benieuwd wanneer de volgende werken
gedaan worden, je huis wordt nog nieuw,
Ik slaap zomer en winter met open raam, in de winter wel op kip
en dan doe ik de rolluik verder toe voor eventuele regen
Ik wens je een fijne dag... 't is hier stil hé zonder de maatjes
ik ga verder doen aan de huistaken, de zon is erdoor gekomen
misschien doe ik nog een wandeling deze middag
hangt van de hoofdpijn af
-
Dag seizoentjes allemaal ,
Ja, het is hier stil
Hier ook niet veel nieuws ... Gisteren heb ik de lakens gelukkig buiten droog gekregen en terug fris op het bed gelegd
// gras gemaaid en de vlinderstruik wat korter geknipt /
OMA C : wat erg dat je sukkelt met een nek hernia / een warmtekussen kan misschien helpen ,maar dat zal je ook al wel geprobeerd hebben //
Zelf ben ik ook met tegenzin terug naar de kiné aan het gaan , omdat de rug en halspijn niet meer uit te houden zijn .....
/
Ik hoop dat je toch wat kan wandelen als het droog weer is . Als je kan buiten komen, en de gedachten wat verzetten , dat kan helpen . Veel moed !
Groetjes voor iedereen en een fijne dag , zonder pijn en ongemakken ...
Ja, het is hier stil
Hier ook niet veel nieuws ... Gisteren heb ik de lakens gelukkig buiten droog gekregen en terug fris op het bed gelegd
OMA C : wat erg dat je sukkelt met een nek hernia / een warmtekussen kan misschien helpen ,maar dat zal je ook al wel geprobeerd hebben //
Zelf ben ik ook met tegenzin terug naar de kiné aan het gaan , omdat de rug en halspijn niet meer uit te houden zijn .....
Ik hoop dat je toch wat kan wandelen als het droog weer is . Als je kan buiten komen, en de gedachten wat verzetten , dat kan helpen . Veel moed !
Groetjes voor iedereen en een fijne dag , zonder pijn en ongemakken ...
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Oma-C: ukkepuk gaat al een tijdje naar school.Nu begint hij in de eerste kleuterklas.Hij was blij dat de school begon, zodat hij zijn vriendjes terug ziet.Voornamelijk 2 vriendjes waar hij voortdurend over praat.Toch fijn als ze graag naar school gaan.
Ben naar de kapper geweest, was er redelijk druk, ze werkten met 4 haarkapsters.
Hier bewolkt , maar geen regen, da's voor de volgende dagen.
Straks spinaziestoemp met chipolata 's klaarmaken, we eten dat eens graag.Als ik spinaziestoemp eet doe ik er steeds pickles bij, is lekker.Wij deden dat thuis ook.Of mosterd.
Oma-C: ukkepuk gaat al een tijdje naar school.Nu begint hij in de eerste kleuterklas.Hij was blij dat de school begon, zodat hij zijn vriendjes terug ziet.Voornamelijk 2 vriendjes waar hij voortdurend over praat.Toch fijn als ze graag naar school gaan.
Ben naar de kapper geweest, was er redelijk druk, ze werkten met 4 haarkapsters.
Hier bewolkt , maar geen regen, da's voor de volgende dagen.
Straks spinaziestoemp met chipolata 's klaarmaken, we eten dat eens graag.Als ik spinaziestoemp eet doe ik er steeds pickles bij, is lekker.Wij deden dat thuis ook.Of mosterd.
-

Goede namiddag alle seizoentjes die aanwezig zijn
Een grijze dag inderdaad maar droog,
ik heb mijn klein wandelingetje gedaan, en nu is het tijd
voor een kopje koffie...
anjelierken, straks maak ik broccoli klaar met kippenchipolata...
ik wens jullie ook smakelijk eten straks...
Fijn dat ukkepuk graag naar school gaat, ja ze hebben daar vriendjes hé
zwanenmeer, alles droog gekregen buiten, ja er zit wat wind hé
je zal heerlijk slapen tussen de verse gewassen lakens
en het warmtekussen voor de nek is goed voor efkes want ik heb het
al zo rap te warm de kinesist durfde niet teveel masseren laatst
omdat er veel artrose zit op die plaats, dus kalmaan doen en niet teveel met de
hals draaien als het niet nodig is...daar is niet veel meer aan te doen
Waarom wil iedereen maar oud worden vraag ik me af...
Ik wens jullie allen een fijne avond straks, ik ga nog wat koers kijken...
niet veel aan te zien want het is tijdrit vandaag...
-
Neef heeft zijn kaartje al ontvangen. vond het super. denk dat ik de eerste was. ( hij verjaart maar zaterdag) vandaag het adres van dvd-post doorsturen naar ventje zodra ik die in de bus heb. moet vandaag niet naar buiten. is maar best ook, want gisteren erg veel last van dat ene plekje waar ze niet konden denerveren. zit juist onder het schouderblad. max aan pijn stillers genomen.
moet de 17 de bij de huisartse zijn voor bloedafname voor de suiker en kan dan pas mijn pompje vragen, want nu is het op.
beenhouwer vroeg aan mij of het ging regenen. met de last dat ik had, dacht ik van wel, maar 't is droog gebleven.
zit nu ook in het feestcomitè van de straat. we zijn nu met 6.
Gimly lag te maffen toen ik naar beneden kwam. Buren V. zijn aan het stofzuigen en boven is mijn eerste machien kleur klaar. straks die ophangen. en dan nummer 2 insteken. kan zijn dat ik vrijdag een witte zal moeten draaien.
had twee kleine lepeltjes chilisaus met stukje bij de helft van de spaghettisaus gedaan, was lekker.
met volkorenspaghetti. vandaag rest saus met puree: soort sheperds pie maken. heb ik dan nog puree over dan uienmouse maken en mengen + gekookte eitjes. maar vandaag soep maken.
de afwas gaat ook rap gedaan zijn.
stond weer een persoon in de liedl die vragen stelde. hoe komt u naar de winkel enz. ze zijn nl aan het kijken om over de spoorweg een superliedl te zetten, maar dat is dan weer ten ongunste van de oudere mensen. de bakker is vanmiddag en morgen gesloten, waar gaan zij dan hun brood halen?
en morgen is de beenhouwer gesloten. het makkelijkst zou pendelbusjes inleggen zijn. maar wie ben ik om dat te zeggen.
dus vandaag een dagje met kleine klusje. zou ook moeten een klok ophangen in de badkamer. heb daar zo'n plakkers voor dat je geen nagel moet slaan.
moet ook het lijmpistool uithalen want mijn veer is van zijn speld gevallen. moest gisteren precies al kapot. heb nog wel een broche voor mijn poncho vast te maken maar die veer is met zo'n veiligheid.
en dan nog wat kaartjes maken. gisteren was immers leesvoerdag.
zo, fijne dag seizoentjes, ik ga eerst mijn Fb checken ivm messengerberichten.
en dan de afwas, de plooi, nieuwe machien insteken enz, enz....
Neef heeft zijn kaartje al ontvangen. vond het super. denk dat ik de eerste was. ( hij verjaart maar zaterdag) vandaag het adres van dvd-post doorsturen naar ventje zodra ik die in de bus heb. moet vandaag niet naar buiten. is maar best ook, want gisteren erg veel last van dat ene plekje waar ze niet konden denerveren. zit juist onder het schouderblad. max aan pijn stillers genomen.
moet de 17 de bij de huisartse zijn voor bloedafname voor de suiker en kan dan pas mijn pompje vragen, want nu is het op.
beenhouwer vroeg aan mij of het ging regenen. met de last dat ik had, dacht ik van wel, maar 't is droog gebleven.
zit nu ook in het feestcomitè van de straat. we zijn nu met 6.
Gimly lag te maffen toen ik naar beneden kwam. Buren V. zijn aan het stofzuigen en boven is mijn eerste machien kleur klaar. straks die ophangen. en dan nummer 2 insteken. kan zijn dat ik vrijdag een witte zal moeten draaien.
had twee kleine lepeltjes chilisaus met stukje bij de helft van de spaghettisaus gedaan, was lekker.
met volkorenspaghetti. vandaag rest saus met puree: soort sheperds pie maken. heb ik dan nog puree over dan uienmouse maken en mengen + gekookte eitjes. maar vandaag soep maken.
de afwas gaat ook rap gedaan zijn.
stond weer een persoon in de liedl die vragen stelde. hoe komt u naar de winkel enz. ze zijn nl aan het kijken om over de spoorweg een superliedl te zetten, maar dat is dan weer ten ongunste van de oudere mensen. de bakker is vanmiddag en morgen gesloten, waar gaan zij dan hun brood halen?
en morgen is de beenhouwer gesloten. het makkelijkst zou pendelbusjes inleggen zijn. maar wie ben ik om dat te zeggen.
dus vandaag een dagje met kleine klusje. zou ook moeten een klok ophangen in de badkamer. heb daar zo'n plakkers voor dat je geen nagel moet slaan.
moet ook het lijmpistool uithalen want mijn veer is van zijn speld gevallen. moest gisteren precies al kapot. heb nog wel een broche voor mijn poncho vast te maken maar die veer is met zo'n veiligheid.
en dan nog wat kaartjes maken. gisteren was immers leesvoerdag.
zo, fijne dag seizoentjes, ik ga eerst mijn Fb checken ivm messengerberichten.
en dan de afwas, de plooi, nieuwe machien insteken enz, enz....
Cats Rule!
-
Goede morgen alle seizoentjes

plaatje lukt nu wel en vanmorgen niet... heel raar
M-M de ene keer tegen de andere keer gaat de post snel
raar maar waar ik heb het ook al meegemaakt
sterkte met je pijn....
en in het feestcomité van de straat, je zal nog werk hebben
Vandaag een dag met kleine klusjes, die moeten ook gebeuren
en veel kleintjes zijn ook een heel werk
Ik ben nog altijd aan 't knippen en dan steek ik die geknipte
stukjes in een enveloppe, nu is er nog veel licht om fijn te knippen
plakken kan ik ook op donkere dagen...
Nog een fijne dag en sterkte met je pijn...
Alle seizoentjes een fijne woensdag

plaatje lukt nu wel en vanmorgen niet... heel raar
M-M de ene keer tegen de andere keer gaat de post snel
raar maar waar ik heb het ook al meegemaakt
sterkte met je pijn....
en in het feestcomité van de straat, je zal nog werk hebben
Vandaag een dag met kleine klusjes, die moeten ook gebeuren
en veel kleintjes zijn ook een heel werk
Ik ben nog altijd aan 't knippen en dan steek ik die geknipte
stukjes in een enveloppe, nu is er nog veel licht om fijn te knippen
plakken kan ik ook op donkere dagen...
Nog een fijne dag en sterkte met je pijn...
Alle seizoentjes een fijne woensdag
-

Goeienavond alle seizoentjes, donker weer,
we hebben al een aantal plensbuien gehad
en dan is het al vroeg donker...je voelt de herfst al komen...
't is hier altijd van het ene uiterste naar het andere
maar koud vind ik het nog niet, je moet wel
een jasje aandoen als je buiten komt
straks nog de vuilzak buiten zetten 't is woensdag
ik mag het niet vergeten
Slaap lekker allemaal en tot morgen als ik tijd heb in de morgen
want i moet weer eens op controle bij de audioloog
-
Goede avond aan alle seizoentjes ..
Hier is amper één liter regen gevallen.... nog veel te weinig dus ....
Verder weinig nieuws hier : moest vandaag naar Leuven voor controle van mijn linkeroog . Vertrokken om 10 voor 8 , een half uur in de file gestaan wegens een ongeval .... / Een uur gewacht voor een afspraak die vast stond om 10u en de echo van mijn oog duurde welgeteld één minuut
/ Ik hààt het hoe ze in die grote ziekenhuizen met je voeten rammelen ...
/ Voor de andere onderzoeken kan ik hier vlakbij terecht maar dit moest in Gasthuisberg gebeuren ...
Enfin, we zijn er weer vanaf ....
Voor alle seizoentjes : een goede nachtrust zonder pijn en ongemakken .... groetjes ...
Hier is amper één liter regen gevallen.... nog veel te weinig dus ....
Verder weinig nieuws hier : moest vandaag naar Leuven voor controle van mijn linkeroog . Vertrokken om 10 voor 8 , een half uur in de file gestaan wegens een ongeval .... / Een uur gewacht voor een afspraak die vast stond om 10u en de echo van mijn oog duurde welgeteld één minuut
Enfin, we zijn er weer vanaf ....
Voor alle seizoentjes : een goede nachtrust zonder pijn en ongemakken .... groetjes ...