Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

omadina

24 dec 2019, 12:30

Goede middag aan jullie allemaal !

Vanavond Kerstavond, het jaar is weer bijna om... ja 't gaat snel, en na nieuwjaar kijken we weeral uit naar de lente !
Maar eerst en vooral voor jullie allemaal, een gezellig kerstfeest, met familie of met vrienden. Met een lekkere maaltijd en een lekker aperitief, dat komt zeker ten goede aan de goede sfeer.
Als kind ging ik met mijn ouders naar de middernachtmis, dat was een hele belevenis. Ik heb dat ook nooit gedaan met mijn eigen kinderen, en als je dat nu vertelt, trekken de kleinkinderen wel hun ogen open, zo van, oma ... ik weet zelfs niet of dat nog bestaat: die middernachtmis ??

Ik heb ook al boodschappen gedaan vandaag, en straks toch nog eens een wandeling , want het is hier mooie blauwe lucht en de zon laat zich zien.

Nogmaals mijn beste kerst- en nieuwjaarswensen voor jullie en jullie familie !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

vera-maria

24 dec 2019, 13:38

Goedemiddag allemaal!
Veel wind amai...wij zijn juist terug thuis van Sluis, we waren al vroeg vertrokken maar er was daar niet veel volk!
Ik haal er altijd mijn haarlak en shampoo, breng dan genoeg mee zodat ik enkele maanden wegkan en het kost meer dan de helft goedkoper dan bij de kapper!
En nu ga ik beginnen aan de voorbereidingen van het kerstdiner, en dan in bad en me mooi maken voor deze avond om naar mijn schoonzus te gaan om daar met ventje’s familie kerstavond te vieren!
En heb ook wensen mee...
Afbeelding
Wens jullie allemaal nog een leuke dag en een gezellige kerstavond daag...
You only have one life...live it!
Bert

24 dec 2019, 14:19

Hallo, ik weet niet of dit de gewoonte is met de kerst dagen
om iedereen een zalige kerst te wensen.
Dus, zo maar.....

Afbeelding

viv

25 dec 2019, 08:32

Voor iedereen een Zalige Kerstmis!

Afbeelding

greetie

25 dec 2019, 08:38

Afbeelding

Greetie

majoker

25 dec 2019, 09:19

Fijne kerst allemaal
Afbeelding

Joke en Jan
ken je zelf,deel je kennis.

Ritavdm

25 dec 2019, 09:59

Afbeelding

De tafel is gedekt
alle voorbereidngen zijn gedaan
taart en broodjes zijn afgehaald

...

ff tot rust komen voor de gasten zich melden :wink:
Oud maar niet Out

Ivette

25 dec 2019, 10:35

Het was weer veel babbelen van Carmen Nebel gisterenavond.
Maar vanavond om 20u15 is er ook op ZDF DE HELENE FISCHER SHOW
Dat zal vast veeeel beter zijn!
Ivette

meme-rietje

25 dec 2019, 10:53

Zalige hoogdag aan iedereen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry

25 dec 2019, 14:44

Afbeelding
Al deze wensen in gedachten, zou mooi zijn als deze allemaal zouden uitkomen, we doen ons best.

Groetjes en tot morgen

Corry

Rietjes tot op heden niets ontvangen, het de postbode aangesproken en deze zou er eens navraag over doen.
Indien geen gevolg neem ik zelf contact op.
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

25 dec 2019, 18:44

Goeie avond

Moe maar tevreden.

Inderdaad willen of niet op zulke dagen doen we toch altijd wat overdaad hé; een hapje hier, een drankje daar, een voorgerecht, hoofdgerecht en dan nog die lekkere buche en een chocolaatje bij de koffie.
Zoals steeds veel te veel bovendien maar daar zullen ze in Zwe...em en Brussel morgen blij mee zijn, de ene de rest van de vis mee, de andere vlees en groentjes en alletwee nog een flink stuk taart.

De pakjes waren ook voor iedereen net dat wat ze nodig hadden of echt wel eens wilden.
Ikzelf kreeg een mooie nieuwe handtas... flink boven het budget van de andere pakjes maar 't was meteen voor mijn verjaardag erbij. 'k ben er echt heel blij mee, 't was net zoeentje dat ik zocht.

Nu nog wat opruimen, morgen met de dweil door het huis en de wasmachine laten draaien en 't feest is voorbij :wink:
Oud maar niet Out

Ritavdm

25 dec 2019, 18:46

Corry, 't zou een grote witte omslag moeten zijn met het logo van Averbode erop, woensdag verstuurd vanuit Averbode.
Oud maar niet Out

meme-rietje

26 dec 2019, 09:14

goeie morgen allemaal
met de haartjes vandaag

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry

26 dec 2019, 11:44

Afbeelding

Uit de oude doos, te koud in de logeerkamer om nieuwe te maken.
De laptop van Stafke loop vast, was een goed alternatief.

Hier gaat alles naar wens, hou me rustig en maak geen komaf met wat nog gedaan moet worden, schakel desnoods de jeugd in. Ons dochter komt de rookmelders hangen, mijn kristallen vieren feest als ik op een lader sta en naar omhoog kijk. Kleinzoon papa van onze kindjes ook aangesproken. Voor de rest trek ik mijn plan.

Veveke, je hebt een bijzondere gave om iets moois te maken, op alle gebeid een bijzondere dame.

Zijn we allemaal, elk in zen eigen kunnen en zijn.

Bij een gesprek tijdens mijn vrijwilligerswerk kom ik altijd met de vraag wat ze vroeger als beroep gedaan hebben. Intelligente mensen nu overgeleverd aan betutteling, zo wordt het ervaren. . Ook boos op de kinderen welke hun daar geplaatst hebben. Al was er geen ander oplossing .
Oud worden met geluk overkomt het je, al is er niet altijd geluk bij om het te zijn.

Groetjes

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

vera-maria

26 dec 2019, 15:05

Goedenamiddag allemaal.
Ben net terug thuis van mijn mama naar haar appartementje te brengen!
We hadden haar gehaald om hier te komen eten, er was nog vanalles over van het kerstdiner gisteren, is altijd leuk met ons mama erbij die nog heel alert is en van alles kan meebabbelen! Zij gaat iedere kerstdag bij mijn broer eten en op tweede kerstdag komt ze dan bij ons!
Ik voel me niet in mijne haak zoals ze hier zeggen...heb een zere keel en een verstopte neus en ‘s avonds een prikkelhoest, heb veel mijn handen gewassen en geen zoen en een knuffel aan ons mama gegeven zou haar niet graag besmetten!
Gisteren was ook een dag met een gouden randje met onze allerliefsten bij ons, en het eten vonden ze superlekker, het dessert vonden ze top( trifle met rood fruit)!
Rita, mijn schoondochter had ook een nieuwe handtas maar die had ze zichzelf cadeau gedaan! Hier onder de kerstboom lagen er zilveren oorringen met blauwe steentjes voor haar waar ze heel content mee was en voor Elise een eau de toilette en douchegel van Oililie en natuurlijk ook pakjes voor de zoon en mijn echtgenoot en een pakje voor mij (oorringen)en natuurlijk hadden zij ook pakjes mee voor ons!
Corry heel waar want oudere mensen worden maar al te veel betutteld! Als ik met mijn mama een dameswinkel binnenga dan vragen ze aan mij wat mijn mamaatje wil...alsof zij niet meer voor zichzelf kan spreken, heel frustrerend vinden we dat!
En nu ga ik mijn Libelle lezen heb er eerder nog geen tijd voor gevonden...
Nog een aangename namiddag en tot later daag...
You only have one life...live it!