In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelier

02 jun 2022, 22:35

Hallo iedereen,

Het is hier rustig in ons hoekje . Ik hoop ook dat Clive en HVT een goede vakantie hebben, het weer valt in elk geval al mee.

Zoon is vandaag jarig, heb hem vanmorgen al een berichtje gestuurd met gelukwensen.
Zelfs de Chinese schoonouders waren hem niet vergeten :D .

MM: ja, alles wordt duurder, je merkt het aan de kassa. Steeds meer betalen voor minder koopwaar.

Morgen is Spaanse woef hier 5 jaar. Wat vliegt de tijd.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

03 jun 2022, 08:11

Afbeelding

Oma-C

03 jun 2022, 09:03

Afbeelding

Goede vrijdagmorgen alle seizoentjes,
Een zonnige dag ziet het eruit :wink:
en voorlopig nog weinig wind...
Daar moet je van genieten zoveel je kan
Eender wat je doet.... maak er het beste van :lol:
Veel moed voor hen die het nodig hebben
het leven is niet altijd even gemakkelijk.... Sterkte :)

anjelierken, ik hoop ook dat de vakantiegangers
een fijne tijd hebben en kunnen genieten :)
en ja je schrikt elke keer dat alles duurder is geworden
ik breng alleen het nodige mee en dan nog... want
als je wasmiddel of vaatwasmiddel nodig hebt
dat slaat er door...
Nog een fijne verjaardagwens voor je zoon en de woef... :wink:
Het gaat snel allemaal hé :roll:

Dag Bekske, je hebt de nieuwe laptop al goed
in de vingers zie ik, proficiat! :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mariajohanna

03 jun 2022, 09:07

Goede morgen seizoentjes,

Dit weekend wordt hier in de buurt een drukke bedoening van Kermis , jaarmarkt, rommelmarkt ....
Vriendin komt maar dochterlief gaat haar halen en wij 's avonds haar naar huis doen, dit voor maandag. De rommelmarkt begint hier in onze nabije buurt.
Nu nog wat voortdoen want we hadden geen zin om om 8 u al op te staan, maar ik heb wel nog wat jobkes die vandaag moeten gebeuren en om 14 u moet manlief bij de tandarts zijn. Voor mij intussen ook een afspraak maken want van onderen begint er hier eentje pijn te doen, is nochtans niets aan te zien....
Dames, ik ga het menen....
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot
...... de volgende. :)
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy

03 jun 2022, 09:31

gisteren kreeg ik ventje niet uit zijn zetel. heb dan maar zelf de badkamer gestofzuigd. en de wc een goede beurt gegeven. vandaag mag ventje als hij het niet vergeet die gaan stoomreiningen. hij heeft er nog ene te goed van mij. ( een vraag van enkele zondagen geleden maar omdat hij zich niet direct ging omkleden, heb ik het plan dan maar geschrapt.) en aangezien ik vandaag tegen de avond naar de pedicure moet zal hij me brengen en dan gaan we iets drinken om terug te keren en dan gaat ventje beslissen om naar dat voetbal te kijken. anjeliers man zal weer mogen commentaarstem zijn. ventje denkt van alleen de eerste helft te bekijken. dus vandaag geen castle.
wij eten vandaag garnaalkroketten wegens geen vis die koopbaar en aantrekkelijk was. weeral iets 0.5 cent omhoog. maar mijn yoghurt met ananas van een ander merk is goedkoper dan die met perzik en kers. ventje heeft wegens nog steeds geen vast merk kattezand iets anders meegebracht. overbuurvrouw is naar een duur merk moeten overstappen omdat de kat allergisch ( niezen) werd aan dat zand. ( te veel stof)
gisteren dan frituursnacks gegeten en sandro merkte op tegen ventje dat veel afhangt van de frituurolie. misschien dat hij zijn prijzen verhoogt, maar hij weet het nog niet. ik kreeg de groetjes van shana. ventje stelde voor om mee te gaan om frituursnacks maar juist dan zal je het zien: veel volk.
ik heb de tankini gevonden maar nog niet besteld. ons moeder krijgt ook van die doemart boekjes en als er een kadootje bij zit dan gaat ze erom. nu is het een strandlaken maar in de verkeerde kleuren. fluo oranje en geel en blauw. neen. geef mij maar iets anders.
morgen naar moeder bellen en hopen dat die in haar goeie is. buurman passeert hier maar om te helpen die parasols te zetten heb ik hem nog niet gezien. hij zal wel weer papieren vergeten zijn. ten tijde van zijn tweede scheiding was hij om de haverklap papieren vergeten want elke ochtend viel zijn soon to be ex hem lastig. via een taxi chauffeur die haar eerste man was ben ik veel te weten gekomen over haar. alles wat ze zei over buurvrouw was eigenlijk over zichzelf. ze had zelfs overbuurvrouw opgestoken opdat ik niet met buurvrouw overeen zou komen. tot enkele jaren terug. ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken en ben gaan vragen of zij iets tegen mij had. bleek van niet en ze was zelfs bang dat ik na de dood van mijn vader in een zwart gat zou vallen. ( is wel gebeurd nadat ik had moeten kijken naar de euthanasie en ik had expliciet gevraag daar niet bij te zijn maar in een andere kamer. maar moeder stond erop.
Oma C: wij gebruiken van die coctailservetten als we buiten eten. die zijn zwaar genoeg om niet door de wind meegenomen te worden. ( anders is het ook keukenrol) en voor een vet hapje vast te houden.
Anjelier: proficiat aan spaanse woef en gisteren aan de zoon.
ik ga straks de afwas doen en vragen of er broodjes afgebakken moeten worden. met het brood zo duur, hebben wij niet veel nodig tenzij we croques doen.
daarna naar de boerderij en de moord op een yacht in volle burgemeester verkiezingen oplossen.
fijne dag seizoentjes en keep safe + knuffel
Cats Rule!

Helena van Troje

03 jun 2022, 11:08

Hallo, hoe het met Clive zit weet ik niet.
Ik ben terug van gisterennamiddag en heb alles bij gelezen.
Ik mis de stilte van de camping.
Maar dat zal daar wel niet alle tijden van het jaar zo stil zijn denk ik.
Er was heel weinig volk en hetgeen er was waren heel rustige mensen.
Er ligt al veel terug op zijn plaats.
De was zal voor morgen zijn.
Deze namiddag naar de kapper.
Het was vandaag of anders binnen drie weken.
Dat was een beetje lang na de vorige beurt.
Volgende week dinsdag examen van student.
De week erna moet hij zijn proef verdedigen.
En dan is het gedaan met mijn gezelschap.
Het zal varen.
Eén voordeel ik heb geleerd van rustig te slapen.

Ik ben niet te weten gekomen welk merk matras er in de caravan gebruikt was.
Dat was een zalig bed!
Elke nacht heel goed geslapen.
Wel veel stapjes gedaan alle dagen.
Op het strand, naar de winkel, naar de markt...

Het heeft deugd gedaan.
Met dank aan de rustige, kalme zus.
Die keek op tijd en stond uit naar een bankje onderweg.
En toen ze zag dat ik door het mulle zand niet vooruit geraakte had ze meteen een alternatief.
Het zal heel kalm aan moeten gaan in september aan de Moezel vrees ik.

Het zonnetje schijnt hier en de lucht is helder blauw.
Een fijne dag gewenst aan iedereen.

anjelier

03 jun 2022, 13:10

Afbeelding

Hallo iedereen,

Oma-C en MM: dank je wel voor de verjaardagswensen voor zoon en Spaanse woef.

Over Spaanse woef gesproken, die loopt hier te "blinken". De dierenarts heeft zijn tanden verzorgt. Achteraan waren er bij met tandsteen op . Zijn tanden vooraan waren oké, maar achteraan zat er toch een bruine aanslag op.

Wij eten vanavond croque monsieur , heb nog hesp liggen en in de serre staat 1 klein kropje sla en kerstomaatjes. Manlief eet dat graag .Is vlug klaar en weinig afwas.

HVT: fijn dat je genoten hebt van de vakantie, daar kan je lang deugd van hebben.

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna

03 jun 2022, 15:04

, anjelier, over gelezen, de verjaardag van zoon en spaanse woef..... sorry , ga terug scrollen.....
Late verjaardagsgroetjes dan.....
MH ook terug van weggeweest.... fijn dat je ervan genoten hebt, en aan zee slaap je altijd beter, of het nu in een caravan is of op hotel, het is de gezonde lucht die het hem doet......

Kleindochter is met mama meegekomen, die is met manlief naar de tandarts terwijl ik ging afwassen (vaatwasser is hier niet) , ze zullen niet lang meer wegblijven, vermoed ik, ze zijn goed op tijd vertrokken......

Ga nog wat genieten van kleindochter, straks zijn ze naar de hondeschool, elk met een scheper, tja, die moeten ook leren luisteren, nietwaar! Het zal wel íets helpen, hopelijk. Het zijn lieverds maar van vriendschap lopen ze je gewoon omver, als je niet oppast.... :)
De 2 kleintjes die ze hebben mogen ze gerust hier droppen als ze ergens naartoe moeten, de grote loebassen lopen dan wel in hun bos achter het huis......

Ik hoor iets, dames ga jullie laten......

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.... :D
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

03 jun 2022, 20:13

Afbeelding

Goede avond allen een gezellige avond en een rustige nacht
geniet ervan en tot morgen... :wink:

Bekske

04 jun 2022, 07:58

Afbeelding

Oma-C

04 jun 2022, 08:28

Afbeelding

Fijn lang pinksterweekend toegewenst aan alle seizoentjes,
hoewel de zon verstek laat gaan :roll: voorlopig toch.... :roll: :oops:
Jammer voor de eventuele festiviteiten hier en daar en de
vele BBQ's die gepland zullen zijn :roll: :oops:
Aan allen een aangename zaterdag....
en veel sterkte voor de zieken.... :(

Muddy Maddy

04 jun 2022, 08:44

ik geloof dat de weergoden niet veel zin hebben om ons te voorzien in een stralende zon. Spijtig.
als het droog zou blijven dan gaat ventje gemarineerde biefstuk op de bbq gooien. morgen een gebraadje. hij heeft iets gezegd voor maandag maar ik ben het al vergeten. ik loop weer op wolkjes. de nagels waren serieus lang en 1 had al de neiging om in mijn vlees te groeien. maar zo heb ik waar voor m'n geld want ze vraagt ten slotte 29 euro. ( zonder lakken) en het is nog geen tijd om op sandaaltjes te lopen. vandaag trouwt ons kapstertje. die gaat ook geen sjans hebben met het weer. er stond gisteren een felle wind dus de plannen om nog effe een te gaan drinken hebben we weer opgeborgen. ventje heeft niet maar het voetbal gekeken maar gevolgd met 1 oog op zijn gsm. toch castle gekeken. was al redelijk laat toen we er aan begonnen en de straatlamp ging aan. onmiddelijk sprong Gimly uit de zetel en stond daar naar te kijken. de disc was bijna ten einde dus dan maar naar bed gegaan. het raam stond nog open en 10 voor 10 kwamen die pakistaantjes van onder de graszoden om naar huis te gaan. toen ik naar huis ging van de pedicure was er hier een bus uit nederland verdwaald geraakt. die moesten ofwel duin en zee hebben ofwel dat gebouw in de stokerstraat ook voor de jeugd.
we zijn weer goed afgedroogd in dat voetbal. ventje was blij dat die toch niet gekeken heeft.
de garnaalkroketten waren beter dan de vorige keer. ventje heeft alle limoenen mee maar ipv 3 voor 1 is net nu 2 voor 1. kan ik niets aan doen.
straks weer bellen naar moeder en hopen dat ze in haar goeie is. tieneke vertelde dat het vandaag min 3% is bij de colruit. ik zei, ja, maar wat heb je eraan als er lege rekken zijn? dat was ook waar zei ze. Ze had schoonheidsprodukten besteld van Thalgo maar de helft zat niet in de doos. en de dag na de levering was er een enorme korting. de "bruinen zonder zon" was er niet bij.
ik gebruik dat niet. ook niet voor mijn benen. ze zien dan oranje en met strepen. ik heb te droog vel.
moet vandaag nog een romantische film verder bekijken. nog een goeie maand en de zomerprogramatie begint en dan is het weer geen vetten op tv. het is dan zomer en ze geven kerstfilms! geef mij dan maar een goeie tekenfilm. er is grote kritiek op de slechte in star wars "obi wan kenobi" omdat het een zwarte vrouw is. die diverciteit die er overal moet zijn in elke film ook tekenfilms loopt voor velen de spuigaten uit.
Johnny Depp mag dan het smaad proces gewonnen hebben dat betekend niet dat hij zijn cariere terug heeft. bij pirates liggen er 2 srcipts klaar. 1 met depp en 1 zonder. Heard aan haar kant zal in b-produkties belanden voorspelde een op fb. er is al 10 min. uit aquaman geschrapt wegens te weinig chemie met haar tegenspeler. en madan gaat hoogstwaarschijnlijk in beroep al is het maar omdat ze hem geen 10 miljoen kan betalen.
helena: een deugddoende vakantie gehad.
ik ga hier afsluiten want tegen dat de kat zijn natje en droogje heeft gehad en er andere zaken zijn gedaan is het 9 uur.
Fijne dag seizoentjes keep safe + knuffel
Cats Rule!

Bekske

05 jun 2022, 04:37

Afbeelding

Oma-C

05 jun 2022, 09:01

Afbeelding

Gezellige Pinksterdagen, aan allen ondanks het weer
Vannacht was hier een onweer en een ferme plensbui :D

Muddy Maddy

05 jun 2022, 11:17

vroeg erin maar dan begon het te onweren of gelijk ons Mies op de site kat & hond zou geschreven hebben; broemebroem. dus zorromaskertje aan want achteraan zie ik niets maar vooraan wel. gisteren zei ventje tegen mij: laten we eens naar buiten gaan. ok, dat gedaan en naar de bistro. de vaste bediende was er nog niet en de afwasjongen moest de bestellingen opnemen. waarop die het verkeerd begreep. de baas is erbij gekomen en daarna was het in orde. ik kreeg mijn amaretto met veel ijs en ventje zijn whisky zonder ijs ipv omgekeerd. ik wilde eerst een italiaanse koffie nemen maar ik was bang dat ik niet in slaap ging geraken. er was wel wind maar het deed eens deugd om ergens naartoe te gaan dan de gewone afspraken.
Gisteren tijdens het telefoongesprek met moeder me verslikt.
vandaag een gebraadje en een Castle. moet nog naar de boerderij en de moord verder onderzoeken. ik weet wat gedaan.
fijne dag seizoentjes, maak er een leuke dag van met dat gebroemebroem keep safe en knuffel!
Cats Rule!